„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Megértési értelmezési folyamatok
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
„Az új oktatásszervezési eljárások pszichológiai háttere”
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A tanulók társas helyzete az iskolában
A munka világával kapcsolatos tudás
Képesség? Kompetencia?.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Készítette: Fergéné Mészáros Éva Törökné Beke Ida
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Negyedik előadás. Az emlékezés Fogalma: Korábbi tapasztalataink felidéződése a kiváltó inger szükségszerű jelenléte nélkül a megismerés a múltra is kiterjed.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
Képesség, készség, adottság, tehetség
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A pedagógus.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Tervezett szenzomotoros tréning TSMT
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Pszichológiai Ismeretek
Az értékek Rapos Nóra.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Út a sikeres tanuláshoz
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Jegyzetkészítés 5/17.
Neveléslélektan Szocializációs hatások, iskolai tanulás.
TÁMOP /2/A SZOCIÁLIS KÉPZÉSEK FEJLESZTÉSE, SZAKEMBEREK ÉS ÖNKÉNTESEK KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉSE, VALAMINT A HELYI FEJLESZTÉSI.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
SZFP II Kompetenciamérés
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan jól tudják. Mindannyian tanulunk, cselekszünk és tanítunk.” Richard Bach

 magatartás módosulás, gyakorlás útján  Tanulás fajtái: a, tanulás módja szerint - egyszerű tanulás kondicionálás klasszikus kondicionálás instrumentális kondicionálás - összetett tanulás próbálkozással, próba - szerencse

b, tanulandó anyag természete szerint - motoros (mozgásos) - verbális értelmes tanulás listatanulás - látens tanulás

 Tanulás  Tanítás: irányítás, tervezés, szervezés, értékelés  Ismeret: tudáselsajátítás szintje  Jártasság: gyakorlás, alkalmazás  Készség: legmagasabb szint  Képesség: velünk született adottságból fejlődik

 Fiziológiai tényezők  Fizikai tényezők  Tanulandó anyag sajátosságaival kapcsolatos tényezők  Pszichológiai tényezők  Tanulási módok, technikák, tevékenységek

 Diák tanulási stratégiái: 1. tanulási orientáció a, holista b, szerialista sokoldalú megközelítés szigorú logika divergens gondolkodás kovergens gondolkodás 2. tanulási stílus a, érzéki modalitás auditív, vizuális, motorikus b, társas környezet szerint egyéni, párban, csoportban, felnőttel c, környezeti ingerek fény, zaj, napszak, testhelyzet, kint-bent

3. elemi és bonyolult tanulási stratégiák 4. önálló tanulást segítő pedagógiai feladatok - tanulási stílus - tanulási nehézségek okai - tanulási gátlások - többcsatornás érzékelés, észlelés - sorrendiség - telítődés jelensége

 Előadókészség  Hatékony kommunikáció  Fegyelmezői készség  Szervezőkészség  Idő menedzselés  Kreativitás  Megosztott figyelem  Facilitálás képessége  Alkalmazkodó képesség

Készítette: Tóth Lászlóné Pécsi Egyházmegye Hitoktatási Iroda