Ügynökség < > Optimalizáló

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
A direkt marketing fogalma
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
KGFB kampány a nagyok árnyékában Keresőmarketing nap november 17. Keresőmarketing nap november 17. Sziebig Péter.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
Szinkronizált multiplatform élmények
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Válság idején nő, vagy csökken a rádióreklám szerepe? Bolla Zsolt Programigazgató, Sláger Rádió.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Egyszerű, gyors, biztonságos A háromból kettőt választhat Kutatási eredmények az eBanking szolgáltatásokról május 12.
Biobi.eu AdFlan Right on target adflan.com Copyright © 2010 Biobi Kft. Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum a Biobi Kft. Tulajdonát képező bizalmas információkat.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Marketingkommunikáció
Családi vállalkozás.
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
ATL - mit hirdessünk és hol?
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
Profit maximalizálás interaktív kommunikációval. „Senki sem számított a spanyol inkvizícióra.” (Monty Python)
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
Direct Banking E-Banking Summit március 5. Berkes Tibor Pénzügyi Szolgáltatások Osztályvezető.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Kommunikáció Boda Klaudia 12.c. Mi a kommunikáció? A kommunikáció tájékoztatás, információk cseréje közlése valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Magyar Média Konferencia December 8. Kihívások a távközlési piacon Hazai gazdasági helyzet: Távközlési Versenyhelyzet Távközlési adó A lakosság.
Budapest, december 8. A PÉNZÜGY SZEKTOR ÖT ÉVE, 2008-TÓL 2012-IG NÉMETH BÉLA.
Reklámeszköz tervezés? Modern (eladáshelyi) marketingeszközök a gyógyszeripari kommunikációban.
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
az Akasztói Szikiponty
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
MINDEN SZEGMENSBEN NÖVEKEDETT A MAGYARORSZÁGI OOH REKLÁMPIAC A 2016
TAPASZTALATAINK Az egészségügyi világszervezet (WHO) KÜLDETÉSÜNK Az egészségügyi világszervezet (WHO) definíciója szerint:
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Előadás másolata:

Ügynökség < > Optimalizáló …avagy: Bauer Tamás (Portland) és Jobbágy Tamás (MEC) shock szempontból meglepő előadása

Te hogyan vásárolsz? - paradicsomot őstermelő piac hyper

Te hogyan vásárolsz? - óriásplakátot tulajdonos ügyfél tulajdonos ügyfél ügynökség tulajdonos ügyfél OOH optimalizáló tulajdonos ügyfél OOH optimalizáló ügynökség

Ideális struktúra tulajdonos ügyfél OOH optimalizáló ügynökség

De mit gondolnak erről (és a piacról általában) a szereplők?

Ügyfél oldali meglátások a közterületről Legalábbis amivel mi találkoztunk Pozitívumok… Promóciós kommunikációra kiváló, például a kereskedelmi szektorban. Adott POI vonzáskörzete ezzel a médiával fedhető le a legjobban. Válság ellenére sem vesztett a hatékonyságából, nem úgy, mint a sajtó. Ha nem lehet TV jelenlét, akkor a legkézenfekvőbb tömegmédia. Kisebb, kevésbé ismert ügyfélnél jól jöhet a köztér, mert ha ott jelen van, komolyabban veszik. Image-építésre nagyon jó (nemcsak a kampány médiumok, hanem az extra egyedi és ötletes felületek egyaránt). Vannak jó innovációk.

Ügyfél oldali meglátások a közterületről Legalábbis amivel mi találkoztunk … és a negatívumok Bizonyos szektorokban nem hoz direkt eladást (mely a válság miatt egyre fontosabb cél). A kiegészítő, kreatív megoldások mennek először a „kukába”, ha csökken a költségvetés. Általában is igaz, hogy a költségmegszorítások áldozata a köztéri megjelenés (a TV-s és az internetes jelenlét javára). A kreativitás, mely a köztér egyik nagy erőssége, azért sem tud érvényesülni, mert a válság miatt az ügyfelekben felerősödött a biztonság iránti vágy. Ha kicsit is összetettebb az üzenet, akkor a köztér nem jöhet szóba. Sokszor a kreatívok nem „teszik oda magukat”, hogy egy jó közterületi kreatív legyen, mely figyelembe venné az adott felület sajátosságait.

Médiatervezői gondolkodás a közterületről Mélyinterjús beszélgetések alapján Pro Elérés Földrajzi célozhatóság Frekvencia Keveset tévézők elérésére kiváló Stb. Kontra Nagy a reklámzaj Nagy meddőszórás Drága Önmagában nem áll meg

Médiatervezői gondolkodás a közterületről Mélyinterjús beszélgetések alapján Pro Ha a termék és a hálózat egymást jól erősíti, akkor nagyon erős tud lenni Kreatívkodásra ad teret, ezt az ügyfelek nagyon szeretik Kontra Nem elég modern, divatos ez a médiatípus. Nincs erős USP-je Kaotikus média, néha tisztázatlan dolgokkal (illegális táblák) „Nem lehet a mérését komolyan venni (túl nagyok a számok)”

A közterületi piac az optimalizáló szemével A válságon innen Csökkenő büdzsék Árképzés Túlkínálat (kampánymédiumok)

A közterületi piac az optimalizáló szemével Ma a piac egyetlen értékmérője – az ár 100 Ft < > = 100 Ft

A közterületi piac az optimalizáló szemével A válság hatása A csökkenő árak miatt csak kisebb mértékben esett vissza a kihasználtság BB kihasználtság átlaga az elmúlt 4 évben: 69%, idén: 67% CL kihasználtság átlaga az elmúlt 4 évben: 63%, idén: 57%

A közterületi piac az optimalizáló szemével (Túl)kínálati piacból keresleti? Az eddigiektől eltérő, jelentős kapacitás-csökkentés (táblabontás) előnyei: Csökkenő állandó költségek (ezeket lehet a megmaradó táblaállomány minőségi megújítására fordítani) Letisztult, javuló minőségű táblaállomány Médiazaj csökkenése Javuló presztízs Veszélye: a no-name/engedély nélkül telepített táblák számának növekedése

A közterületi piac az optimalizáló szemével Szofisztikált? Fejlett? Európai, sőt világszínvonalú kutatási háttér Jelenleg a legritkább esetben használjuk kampányok összehasonlítására vagy ár/érték arány megállapítására 1/3-ban elad(hat)atlan felületállomány okozta túlkínálat, árvezérelt piac

A közterületi piac az optimalizáló szemével Miért vagyunk bizakodóak?

A közterületi piac az optimalizáló szemével Miért vagyunk bizakodóak? A közterület látványos

A közterületi piac az optimalizáló szemével Miért vagyunk bizakodóak? A közterület komplex

A közterületi piac az optimalizáló szemével Miért vagyunk bizakodóak? A közterület targetálható

A közterületi piac az optimalizáló szemével Miért vagyunk bizakodóak? A közterület aktivál

Hagyományos hierarchikus munkamenet ügyfél Reklám ügynökség Média ügynökség Kreatívok OOH optimalizáló tulajdonos

Kooperatív, együtt gondolkodásra épülő munkamenet ügyfél Reklám ügynökség Média ügynökség Kreatívok OOH optimalizáló tulajdonos

Jövőkép

A digitális média megsokszorozza a média mixet TV Rádió Sajtó Mozi Köztér Direct Mail Digitális TV E-Rádió E-Kiadó (e-Publishing) DTV VoD Digitális OOH Email Web TV Podcasting Mikroközlés (micro -Publishing) Online VoD Interaktív OOH SMS / MMS Kereső- motorok

Közterület – mint a negyedik digitális láb PC Internet Mobil Digitális TV Digitális OOH

Jövőkép (jelenkép?) A közterület kikerülhetetlen Növekvő igény a pontos célzásra. De megfelelnek-e az OOH felületek ennek az elvárásnak? Tudni kell használni

Jövőkép (jelenkép?) A közterület kikerülhetetlen On-line kooperáció: a billboard- on megjelenő web-oldal címtől az AR megoldásokig. Tudni kell használni

Jövőkép (jelenkép?) Tartalomszolgáltatás közterületen – ki kell használni vagy felesleges? Változtatható tartalom (Digital Signage): nemcsak térbeli, hanem időbeli célzást is lehetővé tesz (a célcsoport utazási szokásainak megfelelően).

Jövőkép Mennyire sci-fi 2010-ben a „Különvélemény”? Írisz-felismerés: egyszerűbb, gyorsabb, pontosabb lehetőség a kutatásra. Magyarországi realitása?

Záró gondolatok Jelen: többszintű válságtól szenved a piac minden oldala De a médiatípusban van potenciál: A gazdasági válság lecseng A digitális világban is megvan a helye Addig ránk sok feladat vár, többek között: A kutatási adatokra épülő médiatervezés elfogadtatása Profiltisztítás – a minőség növelése A felületek sajátosságait figyelembe vevő, integrált kampánytervezés A médiatípus image-ének helyreállítása

Köszönjük a figyelmet!