Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Advertisements

HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Távmunkások informatikai alapképzése
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Paradigmaváltás az oktatásban
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Hunya Márta módszertani szakértő
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
E-learning alapú távoktatásos képzés
Elektromágneses kompatibilitás EMC
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
Az E-TANÁR portál © Dr. SERES TechConsult 2008.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
1 SZÁMÍTÓGÉP-KEZELŐ (-HASZNÁLÓ) SZAKKÉPESÍTÉS A képzés célja A számítógép-kezelő legyen alkalmas a társadalmi és gazdasági élet különböző területein, az.
Már megint egy új fizikakönyv?! Kell? –Sok a baj (amúgy is...) Miért is kell? –Hogy segítsen! Milyen kell? –Szeretnivaló-érdekes, –Mozgalmas-színes, –Egyszerű.
ELEMÉR
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ILIAS keretrendszer használata az LSI Informatikai Oktatóközpontban
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Kompetensek lettünk? június 27..
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
A beiskolázás előkészítése
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő Alapszak
Flip-It! Online kurzus mentor szemmel
Előadás másolata:

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:

A számítógép és az internet oktatásban betöltött szerepe A számítógépek elterjedésének kezdetén Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Kevesebb tanárra lesz szükség Gond és probléma megoldó

A számítógép és az internet oktatásban betöltött szerepe Napjainkban elfogadás Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke

Az e-learning olyan, számítógépes hálózaton elérhető képzési forma, amely a tanítási-tanulási folyamatot hatékony, optimális ismeretátadási, tanulási módszerek birtokában megszervezve mind a tananyagot és a tanulói forrásokat, mind a tanár-tanuló kommunikációt, mind pedig az interaktív számítógépes oktatószoftvert egységes keretrendszerbe foglalva hozzáférhetővé teszi a tanuló számára.

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke

Meghatározza a tanulás:  idejét  ütemét  helyét Óriási felelősség a teljesítményért!

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Nem kell tanítani. Új elektronikus tanulási forma kialakítása

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke • Új módszerek • Új igények • Új követelmények Következménye

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke

Tanár1:  Tantárgy fejlesztés Tanár2:  Tutorálás Tanár3:  Értékelés Tanár1:  Tantárgy fejlesztés Tanár2:  Tutorálás Tanár3:  Értékelés Tanár1:  Nevel  Tanít  Értékel  Szervez Tanár2:  Nevel  Tanít  Értékel  Szervez Tanár3:  Nevel  Tanít  Értékel  Szervez Tanár1:  Nevel  Tanít  Értékel  Szervez Tanár2:  Nevel  Tanít  Értékel  Szervez Tanár3:  Nevel  Tanít  Értékel  Szervez

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Tananyagfejlesztő pedagógusok. Számítástechnikai ismeret feltétel! Tanulói folyamat támogatása! (Tutorok) Számítástechnikai ismeret feltétel! Értékelők. A képzés végén kapnak szerepet.

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Mindent, mert a számítógép mindenre jó ?!  Gyakorlati képzésben korlátozottan használható Pl. szimulációs környezet  Elméleti ismeretek  Gyakorlati képzésben korlátozottan használható Pl. szimulációs környezet  Elméleti ismeretek Rendelkezésre álló eszközök vizsgálata Tanár Hiper-szuper számítás- technikai eszköztár Tanár Hiper-szuper számítás- technikai eszköztár Diák Számítógép minimális technikai kiépítettség Diák Számítógép minimális technikai kiépítettség Eszközök

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Milyen közeget alkalmazzunk? CD/DVD Nyomonkövetés nincs aszinkron„konzerv” előadás. CD/DVD Nyomonkövetés nincs aszinkron„konzerv” előadás. Internet / intranet Nyomon követés van Szinkron és aszinkron előadás Internet / intranet Nyomon követés van Szinkron és aszinkron előadás Tananyag

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke  Rövid egységek  Áttekinthető  Jól strukturált  Hosszas elméleti fejtegetések kerülése  Önellenőrző és gyakorló feladatok a fejezetek végén  Kevés színkombináció – magas kontraszt  Olvashatóság, pl. Arial típusú betűk  Könnyen értelmezhető ábrák  Dinamikus  Tanulható  Rövid egységek  Áttekinthető  Jól strukturált  Hosszas elméleti fejtegetések kerülése  Önellenőrző és gyakorló feladatok a fejezetek végén  Kevés színkombináció – magas kontraszt  Olvashatóság, pl. Arial típusú betűk  Könnyen értelmezhető ábrák  Dinamikus  Tanulható

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke A pedagógus nem a tudás és az információ elismert birtokosa. Sokan nem vesznek részt ilyen kurzuson, mert azt gondolják, hogy folyamatosan tanulniuk kell. (life learning) Elvesznek a tanáregyéniségek / uniformizálódik a tanulás-tanítás

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke „Azok a pedagógusok akik hivatásként tekintenek munkájukra, azok a gyerekek felcsillanó tekintetéért, a bensőséges beszélgetésekért, a tudás átadás szépségéért lelkesednek, számukra ez jelenti a pálya szépségét, ezek azok, amiket nem szeretnének elveszíteni.”

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke