Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
A számítógép és az internet oktatásban betöltött szerepe A számítógépek elterjedésének kezdetén Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Kevesebb tanárra lesz szükség Gond és probléma megoldó
A számítógép és az internet oktatásban betöltött szerepe Napjainkban elfogadás Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke
Az e-learning olyan, számítógépes hálózaton elérhető képzési forma, amely a tanítási-tanulási folyamatot hatékony, optimális ismeretátadási, tanulási módszerek birtokában megszervezve mind a tananyagot és a tanulói forrásokat, mind a tanár-tanuló kommunikációt, mind pedig az interaktív számítógépes oktatószoftvert egységes keretrendszerbe foglalva hozzáférhetővé teszi a tanuló számára.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke
Meghatározza a tanulás: idejét ütemét helyét Óriási felelősség a teljesítményért!
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Nem kell tanítani. Új elektronikus tanulási forma kialakítása
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke • Új módszerek • Új igények • Új követelmények Következménye
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke
Tanár1: Tantárgy fejlesztés Tanár2: Tutorálás Tanár3: Értékelés Tanár1: Tantárgy fejlesztés Tanár2: Tutorálás Tanár3: Értékelés Tanár1: Nevel Tanít Értékel Szervez Tanár2: Nevel Tanít Értékel Szervez Tanár3: Nevel Tanít Értékel Szervez Tanár1: Nevel Tanít Értékel Szervez Tanár2: Nevel Tanít Értékel Szervez Tanár3: Nevel Tanít Értékel Szervez
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Tananyagfejlesztő pedagógusok. Számítástechnikai ismeret feltétel! Tanulói folyamat támogatása! (Tutorok) Számítástechnikai ismeret feltétel! Értékelők. A képzés végén kapnak szerepet.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Mindent, mert a számítógép mindenre jó ?! Gyakorlati képzésben korlátozottan használható Pl. szimulációs környezet Elméleti ismeretek Gyakorlati képzésben korlátozottan használható Pl. szimulációs környezet Elméleti ismeretek Rendelkezésre álló eszközök vizsgálata Tanár Hiper-szuper számítás- technikai eszköztár Tanár Hiper-szuper számítás- technikai eszköztár Diák Számítógép minimális technikai kiépítettség Diák Számítógép minimális technikai kiépítettség Eszközök
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Milyen közeget alkalmazzunk? CD/DVD Nyomonkövetés nincs aszinkron„konzerv” előadás. CD/DVD Nyomonkövetés nincs aszinkron„konzerv” előadás. Internet / intranet Nyomon követés van Szinkron és aszinkron előadás Internet / intranet Nyomon követés van Szinkron és aszinkron előadás Tananyag
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Rövid egységek Áttekinthető Jól strukturált Hosszas elméleti fejtegetések kerülése Önellenőrző és gyakorló feladatok a fejezetek végén Kevés színkombináció – magas kontraszt Olvashatóság, pl. Arial típusú betűk Könnyen értelmezhető ábrák Dinamikus Tanulható Rövid egységek Áttekinthető Jól strukturált Hosszas elméleti fejtegetések kerülése Önellenőrző és gyakorló feladatok a fejezetek végén Kevés színkombináció – magas kontraszt Olvashatóság, pl. Arial típusú betűk Könnyen értelmezhető ábrák Dinamikus Tanulható
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke A pedagógus nem a tudás és az információ elismert birtokosa. Sokan nem vesznek részt ilyen kurzuson, mert azt gondolják, hogy folyamatosan tanulniuk kell. (life learning) Elvesznek a tanáregyéniségek / uniformizálódik a tanulás-tanítás
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke „Azok a pedagógusok akik hivatásként tekintenek munkájukra, azok a gyerekek felcsillanó tekintetéért, a bensőséges beszélgetésekért, a tudás átadás szépségéért lelkesednek, számukra ez jelenti a pálya szépségét, ezek azok, amiket nem szeretnének elveszíteni.”
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke