A Kerékpáros Műszaki Szabályozás elemei - vitaindító Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KENYI fejlesztés és országos adatfelvétel
Advertisements

Projekt általános bemutatása
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
Tudnivalók a CPR kapcsán
„A városi közlekedés alternatívái”
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
8. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Szabadka, november A CARTESIO-ÜGY: ITT A SZÉKHELY, HOL A SZÉKHELY? KLENANC Miklós (Szegedi.
Az Ibtv. civil-szakmai támogatása
Beruházási projektek dokumentációja
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
AZ MSZ SZABVÁNYSOROZAT SZÜKSÉGESSÉGE
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Dr. Cser-Palkovics András polgármester Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja.
Az integrált áramkörök (IC-k) tervezése
Az ötlettől a projekttervig
Az egyszerűsített gázkészülék-csere gyakorlati bevezetése, együttműködés a kéményseprőkkel, tervezői igények, kapcsolat- optimalízáció Előadó: Varga Tamás.
Minőségbiztosítás és megfelelőség az ingatlanfejlesztésben
1 Kerék-Pár a várospolitikában Kerékpárosbarát úthálózat tervezési eszköztára kis- és nagyvárosok számára Dalos Péter november 18.
Annotáció, annotációs útmutató
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Készítette: Magyar Orsolya
Budapesti Műszaki Főiskola Bánki Donát Gépészmérnöki Főiskolai Kar Forgácsolási technológia számítógépes tervezése 2. Előadás 2,5 tengelyű marási ciklusok.
A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter 32/2009. (VI. 30.) KHEM rendelete a hajózó személyzet képzésérõl és szakszolgálati engedélyérõl.
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Tartalom  Infrastruktúra meghatározása  Infrastruktúrák osztályozása  Kritikus információs infrastruktúrák  Információs infrastruktúrák támadása és.
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szervezése, működtetése az önkormányzatok szempontjából Hosszútávon csak a közszolgáltatásokat nyújtó önkormányzatok.
Foglakoztatás pályázati projektekben Általános áttekintés Tóth István, tanár.
Magyar Controlling Egyesület 1113 Budapest, Bartók Béla út 152. Telefon / fax: 06/1/ Honlap: Számviteli.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje Magyarországon. Országosan alkalmazható, rugalmas, helyi adottságokhoz illeszthető, de a központi felügyeletet.
Politika, képviselő, információ Kerekes Pál jún. 6. MIBE Konferencia.
ORSZÁGOS ATOMENERGIA HIVATAL
A MINŐSÉG GARANCIÁJÁNAK EGYIK VETÜLETE: KOCKÁZATELEMZÉS Sipos Gáborné Minőségirányítási vezető.
Kerékpárutak építésének engedélyezése
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
VÁNDORLÁS VANDROVKY WUNDERLUST.
Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, február 9.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
Forgalomcsillapítás- Gyalogos Zónák Élhető Belváros
Szabályozási módszerek Bándi Gyula. A módszertanok rendje Szektorális vagy integrált  az aktuális jogszabály  A jog és állam A környezethasználat beavatkozásaelfogadható.
Mérnöki módszerek alkalmazása a tervezői folyamatokban az új OTSZ szerint.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
„Mindenki gyalogos” Sokszínű gyalogos közlekedés Gertheis Antal közgazdász Városkutatás Kft
Tűzvédelmi Műszaki Megfelelőségi Kézikönyv
Az IKR zrt által forgalmazott II
A cél-meghatározási, projektdefiniálási fázis Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
TFK–ITS–TSZT–TAK–TKR–HÉSZ
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
Településképvédelem2017.
Az ötlettől a projekttervig
Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Horváth Sándor Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Előadás másolata:

A Kerékpáros Műszaki Szabályozás elemei - vitaindító Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja Budapest,

Témák •Mi a célja a műszaki szabályozásnak? •Milyen új szakmai elvárásokat támasztunk? •Kinek készült? •Mi legyen benne és mi ne? •Megfelel-e az elvárásoknak a ma hatályos UME?

Mi a célja a műszaki szabályozásnak? 1.Meghatározza a kerékpáros forgalom biztonságos, gyors, kényelmes levezetéséhez szükséges infrastrukturális elemek meghatározó paramétereit / kereteit. 2.Meghatározza, hogy mikor mely műszaki megoldást kell alkalmazni.

Milyen új szakmai elvárásokat támasztunk az új UME-vel szemben? I. 1.Hálózattervezés lépéseit és a hálózati és egyéb tervek részleteit tételesen ismertető rész legyen az UME-ban. 2.A hálózatok létrehozása során alapvetően törekedni kell arra, hogy a gépjárművek és a kerékpárosok által közösen használt útfelületeken jelöljük ki, csak indokolt esetben válasszunk el. 3.Kerékpáros létesítmények kiválasztása során alkalmazandó paraméterek felülvizsgálata, pontosítása szükséges.

Milyen új szakmai elvárásokat támasztunk az új UME-vel szemben? II. 4. Rögzíteni kell mikor lehet eltérni a megadott paraméterek szerint kötelező műszaki megoldás alkalmazásától 5.A burkolatszélesség kiválasztásának előírásait pontosítani kell, más paraméterek figyelembevételét is szükséges előírni. 6.Definiálni annak a várható legnagyobb gyalogos forgalomnak a kategóriáját, amely mellett még tervezhető közös gyalog-kerékpárút. 7.Burkolatok, pályaszerkezet pontosítása (pl. térkő). 8.???

Kinek készül(t)? 1.Tervezők 2.Támogatók 3.Önkormányzatok közlekedésfejlesztési, szabályozási szakemberei 4.Civil szervezetek képzett szakemberei 5.???

Mi legyen benne és mi ne? Legyen benne: •Pontos meghatározás az egyes létesítménytípusok beavatkozások maximális és minimális technikai paramétereire •Pontos meghatározás a létesítménytípus kiválasztására •A legfontosabb „kivételek” szabályozása •A tervek, dokumentációk pontos tartalma •Az infrastrukturális fejlesztések folyamatának bemutatása •Hivatkozások más műszaki előírásokra Mi ne legyen benne: •Homályos megfogalmazások pl. „támpontot ad” •Részletező bemutatása különféle műszaki megoldásoknak (jó példák) •Másik UME-ban szabályozott, de kerékpáros létesítményként is értelmezhető esetek pl. Forgalomcsillapítás???

Megfelel-e az elvárásoknak a ma hatályos UME? 1.Nem, mert…

Összefoglalás 1.Mi a célja a műszaki szabályozásnak? 2.Kinek készült? 3.Mi legyen benne és mi ne? 4.Megfelel-e az elvárásoknak a ma hatályos UME?