Funky business - a tehetség táncoltatja a tőkét - Magurszkaja Jana Jaroszlavovna & Pácz Laura Liza
A Könyv Vélemény Funky világa: - meglepetés - váratlan fordulat - ötletesség - mit hoz a holnap? -------------- Ebben élsz!
Funky business: - felejtsd el - van esély - Marx papa A könyv Siker: - nem a termék minősége - eltérő gondolkodásmód a versenytársaktól - másnak, újnak Funky business: - felejtsd el - van esély - Marx papa
Funky idő Tudsz egyetlen napjainkban sikeres iparágat mondani,ami izomerő alapú? (1,3 kg tömegű, ráncos,többé-kevésbé gömb formájú)
Kennedy: „Még mindig az emberi agy a legcsodálatosabb számítógép.” Funky idő Az emberi agy egy zseniálisan összetett és hihetetlenül komplex berendezés Kennedy: „Még mindig az emberi agy a legcsodálatosabb számítógép.” Akár jól,akár rosszul --- te irányítod Az üzleti siker az agyak nyájainak termelésén áll vagy bukik
Tudáshatalom: új hadszíntér országok, vállalatok, egyének Funky idő Tudáshatalom: új hadszíntér országok, vállalatok, egyének Tudásforradalmak: 3 FORRADALOM Szabadság Romló áru – tudás
Funky erő Technológia: - Emberek számára elérhető információk – hatalomváltás Intézmény: - Vállalat Értékrendszer: - Munkaérték - Családforma A 3 hajtóerő nemzetközi, tudás-alapú világot hoztak létre
Az utolsó vacsora Funky falu Többek kora Verseny a figyelemért Korunk új vallása,hősei A Funky faluba szükséges! Összemosódott társadalom Összekapcsolás az üzleti életben Az utolsó vacsora
A majdnem már nem elég
Wally Masura -> teniszező példája - meglehetősen profi teniszező azonban.. - figyelem a globális sztárokra irányul - ez kinek jó?-> nekik! Konklúzió: Mindig a legjobbra törekvés. Legjobb „recept” szükséges a győzelemhez - innovatív ötletek - egyediség - valódi érték tartalom
Funky Rt. Alapja: Cég+Üzlet - tőke - gépek,épületek - emberek - alapötlet Funky rt. Működését a tökéletes piac „biztosítja” Nem feltétlenül kell h mindenkinek jó legyen->elég ha valaki(k)nek nagyon jó Előzetes vizsgálat: - miben vagyunk jók->esetleg a legjobbak? - ebből hogy lesz érték? - kinek/kiknek lesz ez érték?
Funky Rt. „törzsei” A szervezet egy bizonyos speciális törzs igényeire összpontosít-> etnocentrikusság Ennek a törzsnek az egyeduralkodója E törzs a egy kis részét képezi a piacnak Cél: megtalálni azt a dolgot amire a törzsnek szüksége van. Ezt a szükségletet kell folyamatosan kielégíteni Pl: Progressieve Corp.biztosító - alkoholisták és drogfogyasztók biztosítója Konklúzió: „Csak a fókuszált vállalatoknak van jövője.”
Funky Rt. Előnykihasználó tevékenysége Belső szinten->vállalton belül - fő probléma: nem tudják hogy mit tudnak - mindenkihez el kell juttatni a tudást szervezeten belül - az ötlet és megvalósítás között szűk idő szükséges - tudás egyik szintről a másikra vitele - szilárd,légnemű,folyékony tudás - minél szilárdabb a tudás annál több a pénz
Ipari szinten: Ford példája - csak azt csináljuk amihez értünk de képességünket próbáljuk több helyen kamatoztatni a) attitűd alapú előnykihasználás-> nem csak egy bizonyos termékkel látják el törzsüket hanem az termékhez kapcsolódó összes dologgal b) márkanév alapú előnykihasználás-> Virgin példája c) kompetencia alapú előnykihasználás-> At&T példája
Nemzetközi szinte - globális funky rt Nemzetközi szinte - globális funky rt. - Bergman&Beving cég példája: eldobható nyálelszívó. (50 embert foglalkoztató cég világpiacot pedig 50% ban lefedő) - külföldről származik a forgalom tetemes része - hozzállásnak is globálisnak kell lennie
Innovatív Funky Rt. Versenyelőny fenntartás Innováció mindenhol Minél gyorsabban elérni a jövőbe Kreativitás Legyünk kíváncsiak a fogyasztó véleményére de ne fogadjunk szót feltétlenül - Mcdonald’s pl. Hangsúly a személyre szabás - Barbie pl.
Heterogenitás és homogenitás ötvözése Változás,különbözőség, sokféleség Kell egy kicsi ebből is abból is Homogeintás szükségszerű h tudjuk kihez tartozunk kikkel vagyunk hasonlóak. Heterogenitás azonban elengedhetetlen a cég kiemelkedő működéséhez ugyanis a haladás csak így tartható fent
Sok hasonló ember= ugyanolyan ötlet Sok hasonló és mellett több különböző ember= innovatív funky rt. - engedjük kibontakozni az embereket persze mértékkel Ha egy dolog állandó a többi területen helyet hagyunk a változatosságnak (leszbikusos báros példa) Hangsúly a beállítottság (pozitív)
Heterarchikus funky rt. Hierarchia= elválasztás, felosztás Heterarchia= összekapcsolás, kombinálás Elavult ha a főnök és a vezetőség dönt minden kérdésben és csak ő az „ész” A funky cég sem vezető nélküli szervezet! Spagetti szervezet: Oticon halló készülékgyártó cég-> az emberekhez igazítják a feladatokat
A funky cég hét tulajdonsága Kisebb - ős felfogás ami nagy az jó.. - kis csapatokban könnyebb a kreativitás - eltérő nézetek optimális méretről kb :8-60 de lehet kevesebb is - ha túl nagy daraboljunk inkább több kicsire Laposabb - problémafelismerés és megoldás között rövid idő telik el->középvezetőkre több feladatot bízunk-> nem kell a legfelsőbb vezetésnek dönteni minden kisebb ügyről
Változó - alkalmazottak csoportokban dolgoznak - nem kell állandó munkakör - fő a változatosság! Vízszintes - hierarchiai függőleges felépítettség helyett Körkörös - minden gyors rendszer körkörös tervezésű
Nyílt - fogyasztók beszállítók felé - nem lehet és nem is szabad mindent cégen belül tartani - pl: Seven-Up/RC palackozó arizona és lipton jegestea Megmért - valóban történnek igazi mérések - valóban jelen van a kíváncsiság a cégek részéről - megfelelő célokra van szükség a megfelelő szintű mérésekhez veszélyes azonban a célokat túltervezni - Fordos példa 500 ember helyett 400 azonban mazda ezt 5 emberrel tudja kivitelezni..
Konklúzió - ha az előző feltételek érvényesülnek ez még mindig nem elegendő a cél eléréséhez! - a hangsúly a változtatáson van - a siker a többiektől való különbözőségből származik
Régen: cölibátus, spórolás Ma: szabadidő, élvezet Funky te Régen: cölibátus, spórolás Ma: szabadidő, élvezet Régen: muszáj Ma: akarom-> munka többé nem morális kényszer Régen: jó munkaadó Ma: jó szervező
Értelmes vezetés mibenléte: - tehetségek toborzása - menedzser = „maneggio”, „manegé” -> idomár lovakat ostorozza - téves h a vezetés hiánya káoszt okoz - káosz oltás a rendbe a vezetők feladata - vezetők káosz- és rendteremtők egyben - 4 fő pont: irányítás, tolerancia, vonzás, figyelem
Irányítás - nem parancsolás hanem fókuszálás - szellemi vezetés - megfelelő jövőkép: tömör lényegretörő, - nem informálás hanem túlinformálás! - embereket lázba kell hozni - történetmesélés módszere - bukás része a sikernek, kozkázat nélkül nincs győzelem „ha az ember soha nem csinálna butaságokat soha nem történne semmi intelligens.” Ludwig Wittgenstein
Oktatás - személyesnek kell lennie - célzott - életünk végéig tartó - munkaadónak invesztálnia kell az oktatásba képzésbe Amitől a tőke táncra perdül a tehetség Indivídum, személyreszabottság, - szerződések - juttatások TNÖ, ÖNT
Köszönjük a figyelmet!