Funky business - a tehetség táncoltatja a tőkét -

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Advertisements

Sikeres emberek.
Köszönöm Neked Szebenyi Judit.
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
E.ON – Versenyben Önökért!
Hogyan és miért vállalkozzunk?
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
A szűk keresztmetszetet okozó termelési tényező
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
Készítette: a Dalai Láma
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Alapfogalmak.
Magyar Pénzügyi Közvetítő Zártkörű Részvénytársaság
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Családi vállalkozás.
Az ülő Buddha okos gondolatai:
… 20on alúliaknak tilos ! A kockázatok és mellékhatások tekintetében, kérjük olvassa el e terméken található tájékoztatót,tartsa be vagy kérdezze meg ifjúságát!
Gondolkozz el…..
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Fülemüle informatika verseny
Tudásvezérelt újraiparosítás az EU-ban De mi lesz a hazai Kkv-kal?
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
Mennyire gátolja a vevőkockázat magyarországi mértéke a gazdasági növekedést? 300 Mrd Ft a tét évente Előadó: Felfalusi Péter ügyvezető.
Innovációs stratégia hatások Termék életciklus Nemzeti sajátosság
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe... el kellene tőle búcsúznod?
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Tudásmegosztás az üzleti döntések új korszakában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Hoshin Kaizen Workshop esettanulmány – a standardok igazi ereje
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Előzmények Rugalmas gyártó rendszerek kb. 20 éve fejlődnek –elosztott, intelligens, és holonikus vagy fraktál Önállló gyártó egységek kialakítása és integrálása.
Minőség menedzsment 6.előadás
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
A vezető mint sikertényező szerepe egy középvállalkozás
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
Hogyan fejlesszük ki magunkban a
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Mérő László egyetemi tanár ELTE Gazdaságpszichológiai Szakcsoport Az üzleti gondolkodó tudománya február 25.
Key To Success DUPLIKÁCIÓ 3 Résztvevős Hívás /3-way/ A Duplikáció Egyik Alapja Ez!!! Mikor lehet használni? /IDŐZÍTÉS/ Legjobban működik amikor a jelölt.
Tízből négy férfit zavarna, ha női főnöke lenne
Az üzleti döntéshozók szerepe és felelőssége Egy fenntartható gazdaság esélyei.
mint ami mások szerint szükséges!
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
A 10 apró különbség férfi és nő között.
A közösség ereje. Mi az e-demokrácia gép? Hogyan működik a gép? Mire szeretnénk használni ezt a gépet? Mi a 42? Kikből áll a 42? Mit szeretne a 42? Miről.
Van egy rossz hírem, máshogy nem megy!
Mountain of China Tudjuk…. - miért nem teszünk róla ?
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Biyovis a mi üzletünk.
BPR – Business Process Reengeneering
Országos nagykereskedelmi menedzser
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
ROMA STRATÉGIAVÁLTÁS A MUNKAERŐGAZDÁLKODÁSBAN
Előadás másolata:

Funky business - a tehetség táncoltatja a tőkét - Magurszkaja Jana Jaroszlavovna & Pácz Laura Liza

A Könyv Vélemény Funky világa: - meglepetés - váratlan fordulat - ötletesség - mit hoz a holnap? -------------- Ebben élsz!

Funky business: - felejtsd el - van esély - Marx papa A könyv Siker: - nem a termék minősége - eltérő gondolkodásmód a versenytársaktól - másnak, újnak Funky business: - felejtsd el - van esély - Marx papa

Funky idő Tudsz egyetlen napjainkban sikeres iparágat mondani,ami izomerő alapú? (1,3 kg tömegű, ráncos,többé-kevésbé gömb formájú)

Kennedy: „Még mindig az emberi agy a legcsodálatosabb számítógép.” Funky idő Az emberi agy egy zseniálisan összetett és hihetetlenül komplex berendezés Kennedy: „Még mindig az emberi agy a legcsodálatosabb számítógép.” Akár jól,akár rosszul --- te irányítod Az üzleti siker az agyak nyájainak termelésén áll vagy bukik

Tudáshatalom: új hadszíntér országok, vállalatok, egyének Funky idő Tudáshatalom: új hadszíntér országok, vállalatok, egyének Tudásforradalmak: 3 FORRADALOM Szabadság Romló áru – tudás

Funky erő Technológia: - Emberek számára elérhető információk – hatalomváltás Intézmény: - Vállalat Értékrendszer: - Munkaérték - Családforma A 3 hajtóerő nemzetközi, tudás-alapú világot hoztak létre

Az utolsó vacsora  Funky falu Többek kora Verseny a figyelemért Korunk új vallása,hősei A Funky faluba szükséges! Összemosódott társadalom Összekapcsolás az üzleti életben Az utolsó vacsora 

A majdnem már nem elég

Wally Masura -> teniszező példája - meglehetősen profi teniszező azonban.. - figyelem a globális sztárokra irányul - ez kinek jó?-> nekik! Konklúzió: Mindig a legjobbra törekvés. Legjobb „recept” szükséges a győzelemhez - innovatív ötletek - egyediség - valódi érték tartalom

Funky Rt. Alapja: Cég+Üzlet - tőke - gépek,épületek - emberek - alapötlet Funky rt. Működését a tökéletes piac „biztosítja” Nem feltétlenül kell h mindenkinek jó legyen->elég ha valaki(k)nek nagyon jó Előzetes vizsgálat: - miben vagyunk jók->esetleg a legjobbak? - ebből hogy lesz érték? - kinek/kiknek lesz ez érték?

Funky Rt. „törzsei” A szervezet egy bizonyos speciális törzs igényeire összpontosít-> etnocentrikusság Ennek a törzsnek az egyeduralkodója E törzs a egy kis részét képezi a piacnak Cél: megtalálni azt a dolgot amire a törzsnek szüksége van. Ezt a szükségletet kell folyamatosan kielégíteni Pl: Progressieve Corp.biztosító - alkoholisták és drogfogyasztók biztosítója Konklúzió: „Csak a fókuszált vállalatoknak van jövője.”

Funky Rt. Előnykihasználó tevékenysége Belső szinten->vállalton belül - fő probléma: nem tudják hogy mit tudnak - mindenkihez el kell juttatni a tudást szervezeten belül - az ötlet és megvalósítás között szűk idő szükséges - tudás egyik szintről a másikra vitele - szilárd,légnemű,folyékony tudás - minél szilárdabb a tudás annál több a pénz

Ipari szinten: Ford példája - csak azt csináljuk amihez értünk de képességünket próbáljuk több helyen kamatoztatni a) attitűd alapú előnykihasználás-> nem csak egy bizonyos termékkel látják el törzsüket hanem az termékhez kapcsolódó összes dologgal b) márkanév alapú előnykihasználás-> Virgin példája c) kompetencia alapú előnykihasználás-> At&T példája

Nemzetközi szinte - globális funky rt Nemzetközi szinte - globális funky rt. - Bergman&Beving cég példája: eldobható nyálelszívó. (50 embert foglalkoztató cég világpiacot pedig 50% ban lefedő) - külföldről származik a forgalom tetemes része - hozzállásnak is globálisnak kell lennie

Innovatív Funky Rt. Versenyelőny fenntartás Innováció mindenhol Minél gyorsabban elérni a jövőbe Kreativitás Legyünk kíváncsiak a fogyasztó véleményére de ne fogadjunk szót feltétlenül - Mcdonald’s pl. Hangsúly a személyre szabás - Barbie pl.

Heterogenitás és homogenitás ötvözése Változás,különbözőség, sokféleség Kell egy kicsi ebből is abból is Homogeintás szükségszerű h tudjuk kihez tartozunk kikkel vagyunk hasonlóak. Heterogenitás azonban elengedhetetlen a cég kiemelkedő működéséhez ugyanis a haladás csak így tartható fent

Sok hasonló ember= ugyanolyan ötlet Sok hasonló és mellett több különböző ember= innovatív funky rt. - engedjük kibontakozni az embereket persze mértékkel Ha egy dolog állandó a többi területen helyet hagyunk a változatosságnak (leszbikusos báros példa) Hangsúly a beállítottság (pozitív)

Heterarchikus funky rt. Hierarchia= elválasztás, felosztás Heterarchia= összekapcsolás, kombinálás Elavult ha a főnök és a vezetőség dönt minden kérdésben és csak ő az „ész” A funky cég sem vezető nélküli szervezet! Spagetti szervezet: Oticon halló készülékgyártó cég-> az emberekhez igazítják a feladatokat

A funky cég hét tulajdonsága Kisebb - ős felfogás ami nagy az jó.. - kis csapatokban könnyebb a kreativitás - eltérő nézetek optimális méretről kb :8-60 de lehet kevesebb is - ha túl nagy daraboljunk inkább több kicsire Laposabb - problémafelismerés és megoldás között rövid idő telik el->középvezetőkre több feladatot bízunk-> nem kell a legfelsőbb vezetésnek dönteni minden kisebb ügyről

Változó - alkalmazottak csoportokban dolgoznak - nem kell állandó munkakör - fő a változatosság! Vízszintes - hierarchiai függőleges felépítettség helyett Körkörös - minden gyors rendszer körkörös tervezésű

Nyílt - fogyasztók beszállítók felé - nem lehet és nem is szabad mindent cégen belül tartani - pl: Seven-Up/RC palackozó arizona és lipton jegestea Megmért - valóban történnek igazi mérések - valóban jelen van a kíváncsiság a cégek részéről - megfelelő célokra van szükség a megfelelő szintű mérésekhez veszélyes azonban a célokat túltervezni - Fordos példa 500 ember helyett 400 azonban mazda ezt 5 emberrel tudja kivitelezni..

Konklúzió - ha az előző feltételek érvényesülnek ez még mindig nem elegendő a cél eléréséhez! - a hangsúly a változtatáson van - a siker a többiektől való különbözőségből származik

Régen: cölibátus, spórolás Ma: szabadidő, élvezet Funky te Régen: cölibátus, spórolás Ma: szabadidő, élvezet Régen: muszáj Ma: akarom-> munka többé nem morális kényszer Régen: jó munkaadó Ma: jó szervező

Értelmes vezetés mibenléte: - tehetségek toborzása - menedzser = „maneggio”, „manegé” -> idomár lovakat ostorozza - téves h a vezetés hiánya káoszt okoz - káosz oltás a rendbe a vezetők feladata - vezetők káosz- és rendteremtők egyben - 4 fő pont: irányítás, tolerancia, vonzás, figyelem

Irányítás - nem parancsolás hanem fókuszálás - szellemi vezetés - megfelelő jövőkép: tömör lényegretörő, - nem informálás hanem túlinformálás! - embereket lázba kell hozni - történetmesélés módszere - bukás része a sikernek, kozkázat nélkül nincs győzelem „ha az ember soha nem csinálna butaságokat soha nem történne semmi intelligens.” Ludwig Wittgenstein

Oktatás - személyesnek kell lennie - célzott - életünk végéig tartó - munkaadónak invesztálnia kell az oktatásba képzésbe Amitől a tőke táncra perdül a tehetség Indivídum, személyreszabottság, - szerződések - juttatások TNÖ, ÖNT

Köszönjük a figyelmet!