A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
HOL TARTUNK MOST? GÁRDONYI HELYI TDM TDM Szakmai Nap november 21.
Advertisements

Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Aktuális pályázati lehetőségek
Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg Február 24. Ligeti Ádám.
Vác turisztikai attrakciók összefogása a TDM szervezet keretében
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon •Villány-Siklós borút Egyesület (1994) •Balatoni Borutak szövetsége (2003) •Magyar Borutak szövetsége (2003)
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
Előadó: Mihály Mariann TDM menedzser TDM szervezetünk működéséről, eddigi munkájáról.
PÉCS.
Kerékpárral a Fertő–tó Neusiedlersee kultúrtájon Partnertalálkozó és workshop 2. workshop: Kerékpáros térség szervezésének módszere.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Bács Edit osztályvezető Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály Szeged, január 19.
1. Helyi kihívások, amelyek elindították a folyamatot… - Nyugat –Balatoni kistérség mostohahelyzete a Balaton régióban - vízminőségi problémák miatt kevesebb.
Brüsszel milyen messze van
KAPOSVÁR ÉS AZ AKADÁLYMENTES TURIZMUS. A „Tapintható város” Szociális és Munkaügyi Minisztérium 1.4 M Ft ( 70%-30%) Vakok – és gyengénlátók számára.
TDM Szakmai Nap november 21.
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
„ MEGYÉN INNEN… MEGYÉN TÚL…” A szakfelügyelet és a megyei intézmények együttműködése tapasztalatainak összegzése. KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS ORSZÁGOS.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Önkormányzati vagyongazdálkodás Kundi Viktória PhD hallgató november 19.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
JÓÜZLETAFRANCHISE Magyar Franchise Szövetség szakmai előadás
A HM Technológiai Hivatal főbb feladatai
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon Villány-Siklós borút Egyesület (1994) Balatoni Borutak szövetsége (2003) Magyar Borutak szövetsége (2003)
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
GKRTE Közgyűlés, április 20.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Balaton régió turizmusában
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Bor és idegenforgalom Közösségi marketing lehetőségei október 03. Monor.
Dr. Lőrincz Katalin, Priszinger Krisztina,
Sóvidék-Hegyalja Turisztikai Egyesülete
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
Balaton Keleti Kapuja Kerékpáros Turisztikai Régió (tervezet)
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
Projekttervezés, kockázatkezelés, fenntarthatóság
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP „Helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása” MTA KRTK Az Integrált.
A Tisza-tavi Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezetek alakításának lehetőségei Molnár Anita Igazgató Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális.
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
Milyen feltételek mellett jöhetnek létre a Tisza-tavi turisztikai régió bal parti TDM szervezetei?
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Innovatív turisztikai projektterv I-II.
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Irány Pécs! kártya.
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Előadás másolata:

A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes

A kutatás előzményei • On-line kérdőíves felmérés szeptember 9-16 között • 30 működési tapasztalattal rendelkező helyi TDM szervezet megkeresése • 26 értékelhető válasz (87%) • Jelentős turisztikai desztinációk szervezeti nem válaszoltak a megkeresésre

A kutatás témakörei • Helyi TDM szervezetek – földrajzi elhelyezkedése – működési formája – megalakulás ideje

A TDM szervezet működési formája

A TDM szervezet megalakulásának éve

Vállalkozó szellem, piacorientáltság • 3,75-ös átlag

Vállalkozói szellem mérése • TDM szervezetek konkrét tevékenysége • A tevékenységek prioritásai • A pénzügyi gazdálkodás súlypontjai

TDM tevékenységekSzervezetek Önálló turisztikai arculat kidolgozása és alkalmazása a marketingmunkában 25 Turisztikai információs rendszer fejlesztése (táblák, térképek, touch info) 25 Saját turisztikai honlap működtetése, e-Marketing 24 Ajándéktárgyak, könyvek árusítása 23 Tourinform iroda működtetése 23 Desztinációval kapcsolatos kutatások és felmérések (vendégkör elemzés, imázs kutatás) 22 Turizmus szakmai képviselete, érdekképviselet a desztinációban 22 Konkrét részvétel a desztinációban megvalósuló turisztikai fejlesztési projektekben (marketing, tanácsadás, kommunikácó) 21 Tanácsadás, pályázatírás, szakértői munka 16 Idegenvezetés, túravezetés 13 Egyéb 11 Szálláshely közvetítés jutalék fejében 8

Egyéb tevékenységek • jegy- és újságértékesítés • szakmai képzések • saját garantált programok • túraközpont hálózat kialakítása • ingyenes szálláshely közvetítés • kártyarendszer működtetése • régiós buszjárat működtetése

Jövőbeli elképzelések 1, A TDM szervezet saját hatáskörén belül megvalósítható, alapvető célja a közvetlen bevételszerzés • ajándékbolt működtetés, helyi termékek árusítása • kerékpárkölcsönzés • idegenvezetés • túravezetés • valutaváltás • kisvasút üzemeltetés

Jövőbeli elképzelések 2, A desztináció konkrét és közvetlen értékesítését célozza • utazásszervezés- és közvetítés • szállásközvetítés jutalékért

Jövőbeli elképzelések 3, A desztináció közvetett értékesítését szolgálja • túraközpont hálózat fejlesztés (pl. bor) • Tourinform iroda működtetése • pályázatírás és kommunikációs feladatok elvégzése a tagok részére • marketing kampányok lebonyolítása • törzsvendég program • web2 fejlesztések • mobil telefonra történő alkalmazások bevezetése, üzemeltetése

Jövőbeli elképzelések 4, A desztináció egységét és arculatát erősíti • a szervezet és környezete közötti kapcsolat fejlesztése • kommunikáció fejlesztése • minőségbiztosítás • városszépítő, parkfenntartó tevékenység

A kutatás témakörei • Tevékenységek finanszírozása, költségvetés • Tevékenységek ‘ár-érték’ aránya

TDM szervezet finanszírozása • a tagok (s ezek közt az önkormányzatok) befizetései • a TDM szervezet saját vállalkozási bevételei • a pályázati (jellemzően TDM pályázat) források

TDM szervezetek pályázaton nyert forrásai

TDM szervezetek költségvetése a pályázati forrás nélkül

‘Ár-érték’ arány – mire költenének leginkább (1) és legkevésbé (7) HelyezésPontok Saját bevételszerző tevékenység előkészítése, a feltételek kialakítása (idegenvezetés, kölcsönzés, ajándékbolt stb) 175 Saját turisztikai honlap működtetése, e-Marketing 275 Tourinform iroda működtetése 381 Turisztikai információs rendszer fejlesztése (táblák, térképek, touch info) 4100 Önálló turisztikai arculat kidolgozása és alkalmazása a helyi marketingmunkában 5123 Turizmus szakmai képviselete, érdekképviselet a desztinációban 6136 Desztinációval kapcsolatos kutatások és felmérések (vendégkör elemzés, imázs kutatás) 7138

A kutatás témakörei • TDM szemléletmód: – leginkább a turisztikai vállalkozások, a kínálati elemek fejlesztésében érdekelt (88,5%) – célja a turisztikai imázs erősítése belföldön (84,6%) – akkor sikeres, ha az adott desztinációban nő a vendégéjszakák száma (84,6%) – elsősorban a tulajdonosi / tagsági köre felé felel (80,8%) – vezetőjét érdemes inkább a profitorientált világból választani (80%) – fenntartásában a bevételszerző lehetőségeket prioritásként kell kezelni (78,5%)

Összegző gondolatok • a szervezetek alapműködésének biztosítása nem függhet az egyéb bevételszerző tevékenységtől, hiszen ez esetben a vezető energiáját a szervezet életben tartása köti le • a tevékenységek között érdemes lesz szelektálni: kevesebb, de jobb hatékonyságú (jobban mérhető) tevékenység hosszú távon növeli az eredményességet • a desztináció közvetlen értékesítésének kérdését megnyugtató módon rendezni kell.

A teljes elemzési anyagot az utolsó simítások után szívesen rendelkezésre bocsátjuk minden kedves érdeklődőnek! Köszönjük a részvételt és a figyelmet!