A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Györök Beáta - szakmai vezető, Gárdonyi Óvoda - Gárdonyi Tagóvoda
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A koragyermekkori nevelésről
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Fejlesztési koncepció
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az óvodai tevékenységterv
Szeretettel köszöntöm
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
főosztályvezető-helyettes
„Együtt, eredményesen”
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP-3. 1. 43. 1. 4 A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP-3.1.43.1.4.-08/1-2008-0012 "Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben" című pályázat megvalósulásáról

A kompetencia alapú óvodai nevelés előzményei óvodánkban Lépésről lépésre program Intézményi összevonások- pedagógiai megújulás HEFOP

A pedagógusok, a szakmai vezető és az intézményvezető A pedagógusok, a szakmai vezető és az intézményvezető felkészítése a kompetencia alapú nevelésre Hatékony tanuló megismerési technikák Tanulói differenciálás heterogén csoportban Kooperatív módszertanra épülő együttműködés Pályázatírás, projektmenedzsment változásmenedzsment a gyakorlatban A kompetencia alapú oktatási programcsomagok alkalmazása- óvodai programcsomag A sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés

Az óvoda nevelési programjának tartalmi, módszertani fejlesztése Óvoda-iskola átmenet hangsúlyosabbá vált Még pontosabban kidolgoztuk a család-óvoda kapcsolattartásának lehetőségeit Az inklúzív nevelés szemléletének megfelelően módosult minden nevelési terület

Koordináltabb, tartalmasabb kommunikatív munkakapcsolat Érzékenyítő tréning Saját élményű, kooperatív technikákra építő anyagfeldolgozás Nevelői értekezlet a mentor- folyamat szaktanácsadó irányításával Egész évben folyamatos tájékoztatás Tanévzáró értekezleten az éves munka áttekintése, értékelése, iterálása

Nevelő munkánk változásai, fejlődése Projekt tervezés az őselemek köré építve Heti terv formailag finomodott Differenciálási szintek Értékelés- mérés nem változott, de tudatosabbá vált

A pedagógiai fejlesztés folyamatának eredményei Képességfejlesztés eszköztára Megvalósítást támogató segédletek, gyűjtemények Jó gyakorlat átvétele HOP aktualizálása a kompetencia alapú óvodai nevelésnek megfelelően

Képességfejlesztés eszköztára

Megvalósítást támogató segédletek, gyűjtemények   Pedagógia Pszichológia Módszertan - Külső világ tevékeny megismerése - Vers, mese - Ének, zene, énekes játék - Mozgás - Rajzolás, mintázás, kézimunka Hagyományőrzés, Játék Fejlesztő pedagógia, integráció és inkluzív nevelés Szintmeghatározás, fejlettségmérés Minőségbiztosítás Óvodavezetés Óvodapedagógusok Lexikonok Folyóiratok  A

Jó gyakorlat átvétele Néhány fontos jellemző A pedagógus facilitátor szerepe Tárgyi környezet tudatos alakítása Egységes szabályok és ezek jelölése Óvodapedagógus- dajka együttműködése

A projekt megvalósításának értékei Tervezett értékek: az óvodapedagógia dokumentumok koherenciája, a HOP kiegészítése az intézményi szintű, egységes nevelési elveket valló pedagógiai munka, a koordináltabb, tartalmasabb munkakapcsolat, a szemléletváltás óvónők és dajkák személyében egyaránt, innovatív szemlélet – önfejlődés – élethosszon át való tanulás. 

A projekt megvalósításának értékei Nem tervezett értékek: Szülők érdeklődésének és aktivitásának növekedése már a bevezetés alatt Intézmények közötti együttműködés és tapasztalat csere folyamatossága A pedagógiai munka perspektivikus értékelése

Megvalósított projektjeink az év során LEVEGŐ TŰZ VÍZ FÖLD Óvodások vagyunk Négy vándor jár Újra az óvodában Tündérek és mások, Az én családom Az ősz színei, Ilyen vagyok Itt van az ősz, itt van újra Emberi test, érzékszerveink Adventi ünnepkör Szakad a hó Csipp, csepp egy csepp Új év, új év , új esztendő Víz az ember lételeme Tavaszi szél Ez a világ olyan kerek Megy a gőzös Földünk állatai

Nehézségeink a megvalósítás során Eszközbeszerzés akadozása a szerződések miatt Jó gyakorlat későn lett feltöltve az Educatio kosarába Az alap kompetencia képzésre már a megvalósítás közben került sor  

A fenntarthatóság feladatai intézményünkben- multiplikációs terv végrehajtása I. Egységes dokumentációs rendszer bevezetése A pályázatban részt vevő pedagógusok, a pályázat során megszerzett kompetenciákat átadják a nevelőtestület számára A bevezetett egységes dokumentációs rendszer vezetésének folyamatos felülvizsgálata A csoportok folyamatosan alkalmazzák a belső hospitációkon, továbbképzéseken megszerzett kompetenciáikat a mindennapi nevelő-fejlesztő munkájukban

A fenntarthatóság feladatai intézményünkben- multiplikációs terv végrehajtása II. Belső ellenőrzési rendszer kidolgozása , működtetése Belső ellenőrzési rendszer működtetése A hosszú távú multiplikációs terv záró értékelése:Tervezett célok tükrében eredményesség mérés Kerületen belüli hálózati tanulás -

Amit oda elültetnek, azt aligha lehet valaha is onnan kipusztítani.” „A gyermekkor évei azok az esztendők, amikor a szív a legérzékenyebb, leghajlékonyabb. Amit oda elültetnek, azt aligha lehet valaha is onnan kipusztítani.”