DEIK nyári ösztöndíj jelentés: a KőPapírMetalFC ”lájtosított” 2D RCSS csapat bemutatása Dóczi Roland Debreceni Egyetem Informatikai kar Mérnök informatikus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
15. SZABÁLY – A B erugás. 15. SZABÁLY – A BE RUG ÁS A be rug ás a játék újrakezdésének egyik módja. Be rug ást kell ítélni annak a csapatnak a javára,
Advertisements

13. Szabály Szabadrúgások
Les – a gyakorlatban február 25. Nyíregyháza.
Alapok • Büntetőrúgás jár az ellen a csapat ellen, amely elköveti a közvetlen szabadrúgást maga után vonó tíz szabálytalanság valamelyikét a saját büntetőterületén,
A foci Varga Dávid.
Büntetőrúgás. Büntetőrúgás jár az ellen a csapat ellen, amely elköveti a közvetlen szabadrúgást maga után vonó tíz szabálytalanság valamelyikét a saját.
3. szabály A játékosok száma. A A játékban két csapat vesz részt, legfeljebb játékossal, ezek közül 1-1 a kapus. A mérkőzés nem kezdhető el csapatonként.
7. szabály – A mérkőzés időtartama. Félidők A mérkőzés két egyenlő 20 perces félidőből áll, hacsak a játékvezető és a két csapat kölcsönösen másként nem.
Készítette: Cserepes Béla – Heim Attila Chart 1 Szabálytalan elzárás (8:2) 12 Rossz időzítés: későn történő elzárás. Rossz elzárás: aktív elzárás lábhasználattal.
UEFA-A /UEFA PRO Tanfolyan Mérkőzés megfigyelés BELGIUM - SPANYOLORSZÁG Bob Browaeys , 19: :30.
3. szabály A játékosok száma. A játékban két csapat vesz részt, legfeljebb öt-öt játékossal, akik közül egy-egy a kapus. A mérkőzés nem kezdhető el csapatonként.
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
Lány Ádám Labdarúgás Testnevelés.
OTP - MOL - Bozsik Labdarúgó Akadémia - Játékszabályok
Minden csapatjátékban, a legfontosabb része a játéknak a VÉDEKEZÉS.
1 AIBO Robotfoci Bodor László IAR Bevezetés AIBO RoboCup AIBO RoboCup Célok Célok Rendszer elemei Rendszer elemei Megvalósítás terve Megvalósítás.
9. szabály: A labda játékon kívül - A labda játékban.
Készítette: Pisák Bence Tantárgy: Testnevelés. Először is mi a játék lényege:  A játék célja, hogy a labdát az ellenfél endzone-jába vigyék, és ezzel.
1905->. A csapat amióta létrejött még soha nem esett vissza a Spanyol másodosztályos bajnokságába.
16. SZABÁLY – A KIRÚGÁS. A kirúgás a játék újrakezdésének egyik módja. Kirúgást kell ítélni, amikor a labda utoljára támadójátékost érintett, majd teljes.
11. szabály A les. A leshelyzet önmagában nem szabálytalanság. Egy játékos leshelyzetben van, ha: közelebb van az ellenfél kapuvonalához, mint a leshatár:
Készítette: Tokai Márk és Tokai Balázs
Szabadrúgások. Szabadrúgások A szabadrúgások fajtái Közvetlen szabadrúgás Ha közvetlen szabadrúgásból a labda közvetlenül az ellenfél kapujába jut, a.
SZABÁLYTALANSÁGOK ÉS SPORTSZERŰTLEN VISELKEDÉS.. A szabálytalanságok és a sportszerűtlen viselkedés büntetése a következő Közvetlen szabadrúgás Büntetőrúgás.
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. Kezdőrúgás A játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. Mikor lehet kezdőrúgás? A mérkőzés elején.
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. Kezdőrúgás A játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. Mikor lehet kezdőrúgás? A mérkőzés elején.
Nyilvánvaló gólhelyzetek, szimulálások, büntetőrúgások
EDZŐTÁBOR – 29. MARCALI Az asszisztens segítő jelzései és zászlótechnikája. Előadó: Kiss Balázs.
17. SZABÁLY A SZÖGLETRÚGÁS. 17. SZABÁLY – A SZÖGLETRÚGÁS A szögletrúgás a játék újrakezdésének egyik módja. Szögletrúgást kell ítélni amikor a labda utoljára.
2. szabály A labda. 2. Szabály – A labda gömbölyű bőrből vagy más alkalmas anyagból készült kerülete 70 cm-nél nem több és 68 cm-nél nem kevesebb mérkőzés.
Barcs Nyári Tábor Somogy megye. KÖVETKEZETES ÍTÉLETEK A FIZIKAI KIHÍVÁSOK ESETÉN Nyilvánvaló gólhelyzet Büntetőterületen belüli lökések-
A les Edzőtábor j úli u s Egy játékos leshelyzetben van ha: közelebb van az ellenfél kapuvonalához, mint a labda és az utolsó előtti ellenfél.
Szabadrúgások.
15. SZABÁLY – A BEDOBÁS. A bedobás a játék újrakezdésének egyik módja. Bedobást kell ítélni annak a csapatnak a javára, amelyiknek ellenfele utoljára.
Büntetőrúgások. Végrehajtás A játékvezető kijelöli azt a kaput, amelynél a rúgásokat elvégzik A játékvezető pénzfeldobással sorsol, és amelyik csapatkapitány.
16. SZABÁLY – A KI DOBÁS. 16. SZABÁLY – A KIRÚGÁS A ki dobás a játék újrakezdésének egyik módja. Ki dob ást kell ítélni, amikor a labda utoljára támadójátékost.
Büntetőrúgás. Büntetőrúgás jár az ellen a csapat ellen, amely elköveti a közvetlen szabadrúgást maga után vonó tíz szabálytalanság valamelyikét a saját.
3. szabály A játékosok száma. A A játékban két csapat vesz részt, legfeljebb játékossal, ezek közül 1-1 a kapus. A mérkőzés nem kezdhető el csapatonként.
SZABÁLYTALANSÁGOK ÉS SPORTSZERŰTLEN VISELKEDÉS.. A szabálytalanságok és a sportszerűtlen viselkedés büntetése a következő Közvetlen szabadrúgás Büntetőrúgás.
A les.
A z IFAB döntése alapján (2013. március 2.): A z IFAB döntése alapján (2013. március 2.): Zavarja ellenfelét…
JÁTÉKRENDSZEREK CSAPATJÁTÉK NAPI TAKTIKA.
A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓ JÁTÉK
Készítette: Cserepes Béla – Heim Attila Chart 1 Szabálytalanságok 8:4 Azonnali 2 perces kiállítás 8:3 Progresszív büntetés 8:5 Kizárás írásos jelentés.
6. Szabály - A JÁTÉKVEZETŐ ASSZISZTENSEK. A játékvezető asszisztensek hatásköre Két játékvezető asszisztens működhet egy mérkőzésen (a 3. számú játékvezető.
6. szabály – A játékvezető asszisztens. Játékvezető asszisztens kötelességei Az asszisztens kötelessége, hogy jelezze: 1. Labda elhagyta a játékteret.
16. SZABÁLY – A KIRÚGÁS. A kirúgás a játék újrakezdésének egyik módja. Kirúgást kell ítélni, amikor a labda utoljára támadójátékost érintett, majd teljes.
SZABÁLYTALANSÁGOK ÉS SPORTSZERŰTLEN VISELKEDÉS Alapfokú játékvezetői tanfolyam.
6. szabály – A játékvezető asszisztens
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. A kezdőrúgás meghatározása A kezdőrúgás a játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. a mérkőzés elején.
15. SZABÁLY – A BEDOBÁS.
Labdarúgó foglalkozások sajátosságai
HF MINTA 2012/2013. ősz. HF Minta  Objektum-orientált program  „Adatvezérelt” alkalmazás írása  Fájl kezelés (olvasás, írás)  Menü készítése  5-6.
10. szabály – A gól. Gólszerzés Gólt kell ítélni, amikor a labda teljes terjedelmével áthalad a kapuvonalon a kapufák között és a keresztléc alatt, feltéve,
12. szabály: Szabálytalanságok és sportszerűtlenségek (2. rész) Alapfokú játékvezetői tanfolyam 2015.
6. szabály – A játékvezető-asszisztens
13. szabály Szabadrúgások
3. szabály A játékosok száma. A A játékban két csapat vesz részt, alapesetben játékossal, Akik közül 1-1 fő kötelezően a kapus. A mérkőzés nem kezdhető.
Labdarúgás. A játék két félidőből áll, amelyek 45 percig tartanak. A pályán mindkét csapatból 11 ember játszik, a cserék száma hivatalos mérkőzésen három,
Tenisz. Az ütés Ha a teniszező megüti a labdát v 0 sebességgel Θ szögben, akkor a labda d távolságra fog földet érni. Ezt a jelenséget a fizikában ferde.
KÖVETKEZETES ÍTÉLETEK A FIZIKAI KIHÍVÁSOK ESETÉN
Prog2, AspectJ bevezetés
PSV AKADÉMIA 2007/2008.
10. Szabály: A mérkőzés VÉGEREDMÉNYÉNEK meghatározása
14. Szabály Büntetőrúgás.
C/C++, hobbi játékprogramozás
13. szabály: Szabadrúgások
17. szabály - A szögletrúgás
Alapfokú játékvezetői tanfolyam
Alapfokú játékvezetői tanfolyam
Előadás másolata:

DEIK nyári ösztöndíj jelentés: a KőPapírMetalFC ”lájtosított” 2D RCSS csapat bemutatása Dóczi Roland Debreceni Egyetem Informatikai kar Mérnök informatikus BSc hallgató

Kivonat • A 2011/2012 nyári ösztöndíjprogramban a ”lájtosított” 2D RCSS server (RoboCup Soccer Simulation) környezetet szeretném ismertetni • Sporttudományi és oktatási célok nyomán átalakított robotfocis környezet • Ehhez fejlesztettem ki a KőPapírMetalFC csapatot • rcssserver/sampleclient alapú • Fejlesztési idő: július és augusztus hónap • Licence: A kódok GNU LGPL 3, vagy későbbi verziójú licenccel futnak. Ezért szabadon terjeszthető vagy módosítható a licencnek megfelelően.

A csapat címere

A szerver • UDP alapú • Nincs grafikus megjelenítés • A csapatokat, illetve a játékszabályokat kezeli • A szerver a klienseket minden időpillanatban információval látja el • Ilyen információk a labda távolsága, annak az ágenshez képest viszonyított szöge, csapattársak iránya, távolsága, stb. • Az információk ismeretében már feltudjuk készíteni a klienseket a legtöbb szituációra

Egy adatcsomag

Egy kliens • Egy kliens egy játékosnak felel meg • Fel kell készíteni őket a lehető legtöbb szituációra • Feldolgozza a szervertől kapott információkat • Ezekre válaszol • Időpillanatonként egy cselekvéssel válaszolhat • Egy időpillanat körülbelül 50ms • Cselekvés: futás, fordulás, rúgás

Érzékelés • Az érzékelés minden időpillanatban történik • Ez alapján tudja az ágens azt is, hogy melyik játékmódot játsszák éppen (bedobás, kirúgás, szöglet, … ) • Minden érzékelésre van egy külön függvény, ami egyszerűbbé teszi a kód megírását • latomAFocit(thisclient), distanceFoci(thisclient), … • Emberi szem számára is szép, olvasható kód

Mit tesz egy ágens a labdával? • A cselekvés függ, hogy – mi a játék módja az aktuális időpillanatban(bedobás, kirúgás, …) – a játékos hol is van a pályán – melyik poszton játszik – melyik térfél a sajátja – milyen messze van a saját, illetve az ellenfél kapujától

Viselkedések • Külön viselkednek minden egyes szituációban a kapus, a védők, a középpályások és a támadók • A kapus kizárólag egy a gólvonallal párhuzamos szakaszon mozog, együtt élve a játékkal • A védők tartják a pozíciójukat, majd ha közel van a labda, akkor két védő összezár a támadó előtt megakadályozva azt, hogy a kapura törjön • A középpályások a támadók felé rúgják a labdát, illetve elkerülik az ütközéseket az ellenfél játékosaival • A támadók a befejező emberek. Amint a labda hozzájuk kerül, megpróbálnak kapura törni.

Jövőbeli tervek • A fejlesztést folytatni fogom • Legfőbb irány: miután egy kliens csatlakozott egy másik szerverhez, átadja az információit, majd a szerver megpróbálja szimulálni a lehetséges kimeneteleket 10 időpillanattal a ”jövőbe”, így elkerülhetővé válnak azoknak a cselekvéseknek az elvégzése, ami negatívan érheti a csapatot • Minden játékosnak külön osztály és viselkedés

Köszönöm a figyelmet