ONLINE MARKETING WORKSHOP

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hogyan jutunk információkhoz az interneten
Advertisements

Kereső program használata Készítette: Berger Nikolett
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
KGFB kampány a nagyok árnyékában Keresőmarketing nap november 17. Keresőmarketing nap november 17. Sziebig Péter.
Internet ismeretek II..
SEO ELEMZÉS A webtarhely.xstudio.hu webtarhely.xstudio.hu PORTÁL RÉSZÉRE.
Keresőmarketing – megtudhatják rólunk… Földesi Tamás ügyfélkapcsolati igazgató.
Készítette: Kozák Magdolna. Google  „google”: eredetileg „googol”, ami a matematikában azt a számot fejezi ki, ahol egy 1-es után 100 darab nulla van.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Keresőmarketing stratégiák
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
2010/2011.Huszár István1. dia Weboldalak tervezése II. (X)HTML.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
A web és működése A Világháló három szabványra épül:
Amit a HTML-ről érdemes tudni
GOOGLE 1998 szeptember Ma: az IN-es keresés 75%-a Webes keresés Képkeresés Usenet csoportokban Könyvtárban (hierarchikus katalógus) Egyéb szolgáltatások.
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
Internetes böngészőprogram használata, beállításai
OLDALSZERKEZET ELEMEK 1. A TAG A header taggel fejléc adható meg. Ez a rész tartalmaz bevezető információt a weboldalról vagy annak egy részéről (pl..)
WSDL alapismeretek A WSDL (Web Services Description Language – Web szolgáltatások leíró nyelv) egy XML-alapú nyelv a Web szolgáltatások leírására és azok.
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
Bónácz Péter Compszerviz.hu
Böngésző programok (Böngészés).
Kereső programok használata
Aki keres, az talál? Igen, talál. Ki ezt, ki azt, de egy szót beütve a google keresőbe (pl.) mindig ugyanazt, hacsak nem kerültek fel új honlapok az adott.
AlertPay regisztráció Az AlertPay regisztráció feltételei közt szerepel a legalább 18 éves korhatár betartása. Az alábbi regisztrációs lehetőségek közül.
Keresőoptimalizáló eszközök ( S earch E ngine O ptimization tools )
Szemantikus keresők.
Vida Andrea SZTE Egyetemi Könyvtár
Az internetes keresőkben a felhasználó az őt érdeklő szavakra, adatokra kereshet rá egy általában egyszerű oldalon, egy beviteli mező és egyéb szűrési.
Wikicsoda? Márkaépítés és forgalom-generálás tartalommal Sáfrány Zsuzsanna head of neo content DigitalFestival április 29.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Számítógép-kezelői tanfolyam VFMK
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
2007. január 3. FORGALOM ÉS CSALÁDFA: A következő generáció.
Weboldalak tervezése (X)HTML.
Support.ebsco.com Saját EBSCOhost oktatóprogram Oktatóprogram.
Blogok keresése, keresőoptimalizálás, Google Webmaster Tools
Internet, Böngészők, Elektronikus levelezés
World Wide Web Szabó Péter Számítástechnika-technika IV. évfolyam.
rendszer intézményértékelés és projektértékelés Felhasználói segédlet 2005.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Az internetes keresési módszerek
Adatvizualizáció Segédanyag a Gazdasági informatika tárgyához
Hogyan csökkenthetőek az Adwords kampányok költségei? (Verdes János) KKV Akadémia.
Vállalkozások az Interneten Készítette: 7even Online Ügynökség.
a google adwords változásainak követése, a változások várható iránya
Tartalommarketing a Google Adwords-ben Hirdetésszövegek, melyek több és olcsóbb kattintásokat hoznak 7 tipp – garantált siker! Szaladják Linda.
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
Hogyan találnak meg a digitális térben? Keresőmarketing Sziebig Péter üzletág vezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
Adatkeresés az interneten
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 2 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
Készítette: Gál Imola.
Google Scholar Wolfram Alpha Scirus Készítette: Varga Ádám.
A web története és statisztikái. World Wide Web előtti internet, internet előtti hiperszöveg.
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
Webszerkesztés. IP cím pl: Domain cím - DNS pl: ország nevehttp:// számítógép címe World Wide Web Webszerverre.
17 ISMERTESSE AZ INTERNETES KERESÉSI MÓDSZEREKET! KONKRÉT GYAKORLATI PÉLDA KERESÉSRE.(KERESÉS, TALÁLATI LISTA ÉRTELMEZÉSE, TALÁLT OLDAL MENTÉSE.) Készítette:
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
SEO vagy Tartalommarketing? Válassz!. Mi köze a SEO-nak a tartalommarketinghez? SEO Tartalom- marketing SEO.
A HTML alapjai Az internet és a web.
A HTML alapjai Az internet és a web.
Internet és kommunikáció
Internet és kommunikáció
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
Előadás másolata:

ONLINE MARKETING WORKSHOP Sebestyén Márton Sebestyen.marton@seolab.hu 06 20 338 7 888

ONLINE MARKETING KONCEPCIÓ Honlap PPC Social Media Seo Webergonómia, Analitika Email marketing

A találati lista felépítése

A PageRank A PageRank-képlet a következő: ahol M(i) azoknak az oldalaknak a halmaza, amik tartalmaznak linket az i. oldalra, L(j) pedig a j. oldalról kimenő linkek száma.

A PageRank

Adwords helyezések Neten a céged? Minőségi mutatóx licitösszeg Mi az a minőségi mutató?

Tervezés

Google External Keyword Tool

Google Trends

A Long Tail-elmélet

Kivitelezés

Honlap felépítése Title Description Keywords (?) H1-H6 Szép Url Validitás: www.validator.org

Honlap felépítése 2. Egyedi tartalom Copyscape.com Lábléc Google maps Pagerank elosztás

Offsite optimalizálás

Linkek típusai Spam Social Trust Quality Quantity Geo

Sebestyén Márton Sebestyen.marton@seolab.hu 06 20 338 7 888

Offsite optimalizálás

I. Az internetes keresés

Az internetes keresés Az internet körülbelül 15 éve, 1995-96 körül vált kereshetővé. Innentől kezdve számítjuk az internetes keresés történetét. A leghíresebb és legsikeresebb keresők az AltaVista, a Yahoo és a Google.

Az internetes keresés Az internetes keresők Amerikában és Európában: Latin-Amerika: a Yahoo uralja a piacot. Észak-Amerika: a Yahoo itt is 35-40%-os részesedéssel rendelkezik. Európa és Magyarország: a Google a piac 98%-át uralja.

Az internetes keresés története World Wide Web: 1990 novemberében jön létre, amikor a Svéd CERN kutatóállomáson elindítják az első Web szervert és ezzel együtt az első honlapot Az első honlap célja a World Wide Web project leírása Ekkor még kevesebb mint egy óra alatt végig lehet böngészni az egész World Wide Web tartalmat

Az internetes keresés története A Google: 1998 szeptemberében jelenik meg A felhasználók tapasztalataira alapoz, és a kiváló minőségű találatokat helyezi előtérbe Ekkor a reklámok még hiányoznak a Google honlapjáról 2000 végére a Google sikeresen a keresőportálok élére tör, és nem próbálja reklámjait elrejteni keresési találataiban 2003-ra közel monopolhelyzetbe kerül az ágazatban

Az internetes keresés története Éleződő verseny 2004. óta: A Google rengeteg kis céget felvásárol, ezzel egyre jobban erősítve pozícióját a piacon 2005-ben elindul a Google Maps, a Google Earth, a Google Reader és a Google Analytics 2006-ban felvásárolja a YouTube-ot, mely mai napig veszteséges, de népszerűsége miatt megéri a Google-nek 2007-ben Megjelenik és magyarul is letölthető a Google nyílt forráskódú böngészője, a Chrome 2009-2010. a Google, a Facebook és a Twitter harca

Magyarországi keresések Egy üzlet sikerében nagy szerepet játszott annak földrajzi elhelyezkedése – ugyanígy van ez az interneten is. Magyarországon sokáig kétpólusú internet létezett: az egyik pólust az Index-csoport, a másikat az Origó-csoport alkotta.

Magyarországi keresések A 2000-es évek vége felé azonban erősödik a keresőpiac, az emberek már másodpercenként 3 millió keresést végeznek el. Ez azt jelenti, hogy a két eddig létező pólus megszűnik, és minden vállalkozásnak az lesz az érdeke, hogy abban a témakörben, amelyben szolgáltat, a legjobb helyekre kerüljön kereséskor.

II. A Google

A Google kezdetei A vállalat alapítói Lerry Page és Sergey Brin 1995-ben, a Stanford egyetem végzőseiként hosszadalmas vitákba keverednek a kérdésről, ami már akkor is a legjobban foglalkoztatja őket: hogyan lehet kiszűrni a legrelevánsabb információkat egy óriási adathalmazból?

A Google kezdetei 1998-ra eladható szintre fejlesztik a Google technológiát A Google ekkor napi tízezer keresést bonyolít le 1999-re a Google lesz a legnagyobb keresőmotor egymilliárd beindexelt oldallal 2000-től kezdve a Google egyre több nyelven érhető el (pl. Klingon)

A találati lista felépítése

Találati lista felépítése Rózsaszín mező: 3 hirdetést, szponzorált linket tartalmaz Ezek a helyek megvehetők, a Google licit alapú számlakezelés segítségével adja ki őket Oldalsó sáv: Szintén átkattintások alapján működik

Találati lista felépítése A rózsaszín mező és az oldalsó sáv által határolt sarok viszi el a keresések 30%-át, így vállalkozásunkkal már csak a maradék 70%-ra pályázhatunk. Ennek 42%-át azonban a legelső ingyenes találat tudhatja magáénak, ezért mindenképp úgy kell felépítenünk a weboldalunkat, hogy az első ingyenes helyen jelenjünk meg.

A PageRank A Google a linkek minősége alapján állít fel sorrendet a találatok között, tehát ha egy témában egy oldalra sok link mutat, akkor az az oldal valószínűleg minőséginek tekinthető. Ez hozza létre a PageRank-képletet és a PageRank-értékeket.

A PageRank A PageRank az informatikában egy olyan algoritmus, amely hiperlinkekkel összekötött dokumentumokhoz számokat rendel azoknak a hiperlink-hálózatban betöltött szerepe alapján.

A PageRank A Google arra a feltételezésre épít, hogy a weboldalak készítői általában azokra az oldalakra linkelnek a saját lapjukról, amiket jónak tartanak, vagyis minden hiperlink felfogható egy-egy szavazatként a céloldalra. Minél több szavazatot kap egy oldal, annál fontosabb, de azt is figyelembe kell venni, hogy a szavazatot leadó oldal mennyire fontos.

A PageRank A PageRank-képlet a következő: ahol M(i) azoknak az oldalaknak a halmaza, amik tartalmaznak linket az i. oldalra, L(j) pedig a j. oldalról kimenő linkek száma.

A PageRank Oldalunk PageRank-értékét ellenőrizhetjük a www.pagerank-ellenorzo.hu oldalon. Általánosságban elmondható, hogy a 4-es PageRank-érték már jónak számít. Magyarországon a két legerősebb oldal az index.hu és az origo.hu – mindkettő 8-as értékkel rendelkezik. Az értékek azonban folyamatosan inflálódnak, ezért tudatos linképítéssel kell küzdenünk a magasabb pontszámért.

A PageRank

III. Mérés, elemzés, fejlesztés

Google External Keyword Tool Ez az eszköz abban segít, hogy megtudjuk, hányan keresnek egy adott szóra. Kulcsszólistát készíthetünk magunknak az alábbi kategóriák alapján: Globális havi keresés (az egész világra kiterjed) Helyi keresés (a magyar IP-címeket veszi figyelembe) Verseny (mekkora az aktuális licitverseny a kattintás alapú hirdetések terén) A Google AdWords-ön belül érhető el.

Google External Keyword Tool

Google Trends A Google Trends segítségével megvizsgálhatjuk, hogy az év során mikor és hányszor kerestek egy adott kifejezést. Ezen kívül meghatározhatjuk vele több keresés egymáshoz képest viszonyított arányát.

Google Trends A Google Trends fontos fogalma a Search Volume Index, ami azt mutatja meg, hogy hányszor kerestek rá az adott kulcsszóra az összes keresés számának függvényében. Egy másik fontos mutatószám a News Reference Volume, ami azt tárja fel, hogy hányszor jelent meg a kulcsszó a Google News hírei között.

Google Trends

Google Insights for Search A Google Insights for Search szintén a keresési trendek nyomonkövetésére szolgál, de bővebb, mint a Google Trends. Abban különbözik tőle, hogy a létrejövő grafikont sajtóhírekhez és eseményekhez is tudja kötni, így pedig visszanézhetők a tartalmi keresések és a linkpartnerek, ami alapján eldönthetjük, hol érdemes direkt módon hirdetni.

Google Insights for Search

Google Insights for Search

A Long Tail-elmélet A hosszú farok közgazdaságtani fogalom, mely az internetes kereskedelem árubőségét írja le, és amelyet először Chris Anderson használt.

A Long Tail-elmélet A hosszú farok a hagyományos áruházak kevés fajtájú, de nagy mennyiségben árusítható tömeg- vagy sikertermékével ellentétben azoknak a kis mennyiségben eladható, de nagy sokféleségben rendelkezésre álló termékeknek a gyűjtőfogalma, melyeknek a hagyományos kereskedelem korszakában nem volt esélyük a piacra jutásra, korszerű információtechnológiai megoldásokkal (például a digitalizálható termékeknél: könyveknél, filmeknél) viszont megtalálják kisszámú, szétszórtan elhelyezkedő fogyasztójukat akár a világ túloldalán is.

A Long Tail-elmélet A hosszú farok létrejötthez három dolog megléte szükséges: Új alkotók: az informatikai forradalom lehetővé tette, hogy a korábbiaknál sokkal többen hozhassanak létre alkotásokat. Új piacok: Az internetes kereskedőknél a hagyományos nagyáruházak áruválasztékának tízszerese-százszorosa található meg, és vevőik sem korlátozódnak egy bizonyos területre: jöhetnek az egész világról, a csomagküldő szolgálatok pedig bárhova kézbesítik a megvásárolt árut.

A Long Tail-elmélet Új ízlésformálók: A fejlett keresőprogramok, valamint a tömegek bölcsessége, azaz a termékeket, szolgáltatásokat egymásnak ajánló vagy ezekről blogokat vezető, fórumokhoz hozzászóló emberek a korábbiaknál sokkal hatékonyabban segítenek kiválogatni az értéktelen kacatok közül a valóban értékes termékeket.

A Long Tail-elmélet A Long Tail-elmélet a keresőoptimalizálásban: A függőleges tengely a keresések volumenét jelöli, míg a vízszintes azt, hogy hány tagból áll a keresett kifejezés. Minél több tagja van a kifejezésnek, annál kisebb lesz a keresési volumen. Ezek után a grafikon fordított hosszúfarok-alakot vesz fel, azaz csökken a volumen, de relevánsabbak lesznek a találatok – vagyis a keresési lista elején leszünk, és nagyobb lesz az átkattintási és ügyfélarány.

A Long Tail-elmélet Ezért 3-4 tagú kifejezést érdemes írni a forráskódban a Title-höz, az oldalon belül pedig érdemes aloldalakat létrehozni. A találatoknál az aloldalak fognak megjelenni. A főoldal ebből a szempontból csak márkának, brand-nek számít, hiszen a lényegi információt az aloldalak hordozzák.

IV. Keresőoptimalizálás

A Sandbox-effektus A Google politikája az, hogy körülbelül félévi folyamatos fejlesztés után hajlandó felborítani sorrendjét weboldalunk miatt (ez az úgynevezett Sandbox-effektus). A találatok között az első 20-at állandóan cserélgeti – így tudja tesztelni, mérni őket. Ekkor válik fontossá a visszafordulási arány is, hiszen azt az oldalt, ahonnan sokan visszafordulnak, a Google leveszi a listáról (Google dancing). Ezt folyamatos fejlesztéssel és linképítéssel előzhetjük meg.

Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek Mire valók a keresőrobotok? Ezek térképezik fel a honlapokat. A weboldalakat csak akkor tudják bejárni, ha az egyes menüpontok/aloldalak között belső linkek vezetnek át – ha ezek nincsenek összekötve, lehet, hogy a keresőrobotok nem fogják látni és átvizsgálni az oldal egy részét vagy akár a teljes oldalt.

Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek Forráskód megtekintése: Az egér jobb gombjával kattintsunk a honlapra, majd válasszuk a „Forrás megtekintése” parancsot. Ekkor az oldal forráskódját láthatjuk – ugyanezzel a forráskóddal dolgozik a keresőrobot is.

Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek Forráskód megtekintése:

Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek A Google forráskódja:

Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek A forráskódban a következő metainformációkat ellenőrizhetjük, illetve írhatjuk át: Title: az oldal címe. Description: az oldal leírása. Ez egy maximum 130 karakterből álló 2 soros szöveg, ami a Google-találat szöveges részét képezi. Ha nincs leírása az oldalnak, akkor a Google maga választ véletlenszerűen 130 karaktert az oldalról, és ettől sok esetben úgy tűnhet, értelmetlen a honlap. Keywords: kulcsszavak. Ennek segítségével tudja a keresőrobot összehasonlítani az egyes oldalakon levő tartalmakat, de a kulcsszavaknak mára a keresőalgoritmusokban gyakorlatilag nincs jelentősége.

Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek Ezeket a metainformációkat a forráskódon belül a „Keresés” paranccsal találhatjuk meg, ezután pedig szerkeszthetjük. Ügyeljünk arra, hogy az egyes aloldalaknak ne ugyanazok legyenek az információi, mint a főoldalnak, mert ekkor kulcsszó-kannibalizáció lép fel: a Google csak egy oldalt fog kiválasztani, a többi nem jelenik meg a találatok között.

Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek

Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek Forráskódok ellenőrzése: A W3C validációs szabvány szerinti elvek ellenőrizhetők az interneten: http://validator.w3.org. A hibák tudatában kijavíthatjuk a forráskódot. Tipikus hiba, hogy hiányosak a programozási jelek, azaz nem zárják le az adott szakaszt, ezért a Google keresőrobotja nem tudja, mit emeljen ki.

Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek

Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek

Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek

Onsite elemzés Woorank.com

Másodlagos onsite elemek Szép url Képek elnevezése Tag, felhők Tovább helyett anchor text Szöveg/kép arány, kulcsszósűrűség

Tartalomépítés Copyscape Egyedi folyamatosan frissülő Linkelhető Duplikáció

Offsite optimalizálás Az offsite keresőoptimalizálás gyakorlatilag linképítést jelent: partnereket és linktárakat (pl. lap.hu) kell szereznünk saját témánkban. A mennyiség azonban alapvetően nem számít, hiszen ha minőségi a ránk mutató link, az ránk is jobb hatással van (egy 4-es szintű link körülbelül 10 000-szer erősebb, mint egy 1-es szintű!).

Offsite optimalizálás A ránk mutató linkeket úgy ellenőrizhetjük, hogy a Yahoo! keresőjébe beírjuk a linkdomain szót, majd kettőspont után (de szünet és www nélkül) a honlap címét, vagy megtalálhatjuk a siteexplorer.search.yahoo.com címen. Itt a program megmutatja a belső, a külső és az archív linkeket.

Belső linkstratégia Oldalon belüli linkelés tervezése Linkjuice/ pagerank átfolyatás Sitemap/ videomap Powermapper.com

Külső linkstratégia Yahoo linkdomain Saját linkjeim rendszerezése, karbantartása Konkurenciaelemzés Lehetőségek számba vétele

Linképítés Anchor text Deep link vs. TLD Katalógusok Fórum Blog SM Reciprocal links No follow, no index, frames

Domain Ragozatlan kulcsszó Nem ingyenes Ha több van 301 redirect Serverszomszédok életkor Domain.hu Flippa.com, domainface.com,

Megváltozott keresési algoritmus, trendek a Google házatájáról Google places Megváltozott keresési algoritmus, trendek a Google házatájáról 200 millió térképes keresési oldal Places webhely ? Google boost Reviews: http://www.judysbook.com/ http://www.yellowpages.com/ http://www.yelp.com/ http://www.citysearch.com http://www.merchantcircle.com

Mobile search Local és gps egyben Kuponok, qr code, sms Qr code generátor Mobil oldal generátor Mobil hirdetési platform

A Google licitrendszere A Google AdWords: Ez a Google legfőbb bevételi forrása. Működési elv: Minőségi mutató (hirdetés, ctr, oldal, visszafordulási arány) Aktuális cpc/ minőségi pont+1 Ft Display hálózat, keresési hálózat

PPC – Google AdWords A Google AdWords tulajdonképpen egy műszerfal, melynek segítségével nyomon követhetjük kampányainkat. Mérnünk kell, mennyit ér számunkra egy látogató, illetve azt is, hogy hány üzletet kötünk.

Google Analytics A Google Analytics egy elemző program, mellyel statisztikák sorozatán követhetjük nyomon oldalunk működését, illetve tudhatjuk meg, hogy mit kell fejleszteni. Sitescanga.comhttp://sitescanga.com/ ellenőrzés

Email marketing Mailmaster

Social Media Topsy.com Trackur.com

Sebestyén Márton Sebestyen.marton@gmail.com 06 20 338 7 888