Ajánlások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

Sebességszabályozás, sebesség, sebességválasztás II.
TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
MI A PREZENTÁCIÓ CÉLJA A FIGYELEM FELKELTÉSE A FIGYELEM MEGTARTÁSA
Közlekedés kerékpárral Hajdúböszörményben
a sebesség mértékegysége
VÁLTOZÓ MOZGÁS.
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Mechanikai munka munka erő elmozdulás (út) a munka mértékegysége m m
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Közúti közlekedési előéleti PONTRENDSZER (2000. évi 128
Testek egyenes vonalú egyenletesen változó mozgása
K ÉPERNYŐ MINT KIMENETI ESZKÖZ. adatok, szövegek, képek, filmek vizuális megjelenítését szolgáló készülék, a számítógépek legfontosabb kimenete. Míg.
A gyaloglás Az élhető város és a fenntartható közlekedés legfontosabb eszköze.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
Feladatok Ez a dia legyen elrejtve!
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
A közúti közlekedést érintő változások július 1-től
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
3. tétel.
8. gyakorlat.
AZ ÉGHAJLAT ÁBRÁZOLÁSA
Gyakran előforduló táblák és jelzések vízen és vízparton
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai.
A Magyarországgal határos országok vasútforgalmi utasításainak bemutatása és összehasonlítása a személyforgalom biztonságának szempontjából Szlovák, Ukrán.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) TANTÁRGY TÉMA TERVEZŐ KONZULENS SZEMESZTER.
Bekezdésformázás Nevem: Berkes András Speciális kategória
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, április 12. Pál László balesetvizsgáló ATM VONATKOZÁSÚ ESEMÉNYEK 2006.
Történelmi visszatekintés
1.4. Az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés feltételei A munkahelyekre vonatkozó munkavédelmi követelmények jól meghatározottak, azokat.
A tűzoltók beavatkozásának biztonságát növelő technikai és szervezeti megoldások Fővárosi Tűzoltóparancsnokság, Tűzoltási, Mentési és Katasztrófaelhárítási.
A közlekedők információ-feldolgozó tulajdonságainak figyelembevétele az úttervezésben HTE Kongresszus Győr, november 28 Koren Csaba.
Színhasználat Készítette: Bene Attila
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
1. Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy… a) a személy és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat a közlekedésükben.
2008. március 12. A FIATAL GÉPJÁRMŰVEZETŐK OKTATÁSÁNAK FELÜLVIZSGÁLATA Különös tekintettel a többszintű képzésre Kedves Miklós tudományos segédmunkatárs.
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
Körforgalom. A körforgalom előnyei Valamennyi irányból érkezőnek egyenlő esélye van a továbbhaladásra Az összes érkező jármű sebességcsökkentésre kényszerül.
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
A közlekedésbiztonság évtizede A közlekedési balesetekből származó tragédiák 50%-a megelőzhető lenne, ha legalább a következő 5 szabályt betartanánk.
Táblázatok.
(REFLEXIONES) Auto. show Caño Cristales – Kolumbia.
F I G Y E L E M É L E T V E S Z É L Y ! A mobiltelefon ölhet !
Körforgalom.
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat BCD kijelzés és számlálók Mingesz Róbert V március
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
JELZÉSI RENDSZEREK 2013 Követelmények, osztályozás
ADR gyakorlati tudnivalók, tapasztalatok Kontler Károly Műszaki szakoktató, veszélyes áru szállítási biztonsági tanácsadó Zalaegerszeg,
Pályaismeret 1-es viszonylat. 1.) Az 1-es vonalon hol találunk közúti fedezőjelzővel ellátott útkereszteződést? A Salétrom utcai kivonuláskor. Az Aquaticum.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
KRESZ MÓDOSÍTÁS 2007 Gál Jenő r. alezredes. Új közúti jelzések.
Pályaismeret 2-es viszonylat. 1.) Az 2-es viszonylaton hol találunk közúti fedezőjelzővel ellátott útkereszteződést? A Salétrom utcai kivonuláskor. A.
ELŐVÁROSI ÚTSZAKASZOK KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITJA, VALAMINT FELÜLVIZSGÁLATA Tóthné Temesi Kinga Közúti biztonsági auditori alapképzés MMK
Bartháné Kunráth Ágnes 2017.
1. Mi az ábrán látható jelzőtábla neve? a) Különleges útvonal. b)
Monitorok Készítette: Orosz Kristóf 6/b.
Nyomógombok szerkesztése
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Különböző csomópont-típusok
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
Előadás másolata:

Ajánlások

Sebességkorlátozásra figyelmeztető berendezés (SFB) Méri az érkező járművek sebességét, és ha ez nagyobb, mint a megengedett sebesség, aktiválja a „Sebesség-korlátozás” jelzőtáblát. („Lassíts!” felirat alkalmazása nem megengedett!) Alkalmazása: olyan – az átlagosnál nagyobb balesetgyakoriságú – útszakaszokon, ahol a balesetek okai és a járművek tényleges sebessége közötti összefüggés bizonyított. Feladata: emlékeztesse a járművezetőket a sebességkorlátozásra, és megerősítse annak fontosságát az adott útszakaszon (utasít, nemcsak figyelmeztet).

Sebességkorlátozásra figyelmeztető berendezés (SFB) A jármű által aktivált közúti jelzőtábla mérete nem lehet kisebb a jelzőtáblákra vonatkozó műszaki szabályzatban meghatározottnál. Ha a jelzési kép aktivizálódott, akkor legalább 3 másodpercig fenn kell tartani az aktivált állapotot. Az aktiváló sebességet a sebességkorlátnál nagyobb sebességre célszerű beállítani (sebességhatár 10%-a + 2km/ó)

Sebességkorlátozásra figyelmeztető berendezés (SFB) A villogás rontja a jelzési kép felismerhetőségét, ezért nem ajánlott. A figyelem felkeltése érdekében ajánlott a jármű által aktivált közúti jelzőtábla négy sarkában sárga színű fényforrást elhelyezni, amelyek közül a bal illetve a jobb oldali pár felváltva világít.

Sebességkorlátozásra figyelmeztető berendezés (SFB)

Sebességkorlátozásra figyelmeztető berendezés (SFB) A kijelző inaktív marad Ha nincs járműforgalom Az érkező jármű sebessége nem haladja meg a megengedett értéket. Az aktivált jelzési kép fényerejét sötétedés után automatikusan csökkenteni kell.

Jármű sebessége által aktivált veszélyt jelző tábla Az alábbi veszélyt jelző táblák alatt megjeleníthető a LASSÍTS! felirat, amennyiben jármű sebessége által aktivált jelzőtáblaként kerülnek kihelyezésre: Veszélyes útkanyarulat balra Veszélyes útkanyarulat jobbra Egymás utáni veszélyes útkanyarulatok Útkereszteződés alárendelt úttal Körforgalom

Jármű sebessége által aktivált veszélyt jelző tábla Alkalmazása: olyan veszélyes útszaka-szok előtt, ahol a balesetek bekövetkezé-se kapcsolatban van a túlzott sebesség-gel. Feladata: felhívni a járművezetők figyelmét a sebesség csökkentésének szükségessé-gére, de a járművezetőre van bízva a lassítás mértéke.

Jármű sebessége által aktivált veszélyt jelző tábla Nem pótolhatja a hagyományos veszélyt jelző táblát és ismétlő táblaként sem alkalmazható. Az aktiváló sebességértéket célszerű úgy megválasztani, hogy az a jelzés kihelyezé-se előtt mért 50%-os sebességnek feleljen meg.

Jármű sebessége által aktivált veszélyt jelző tábla A veszélyt jelző táblák alatt megjelenhet a „Lassíts!” felirat, amelynek magassága nem lehet kevesebb, mint a felette elhelyezett jelzési kép egynegyede. A „Lassíts!” felirat az aktivizált jelzési képpel együtt jelenhet meg, addig lehet látható, mint a jelzési kép. Nem villoghat, sötét alapon sárga vagy fehér betűkkel jelenhet meg, piros színű nem lehet.

Sebességkijelző berendezések (SKJ) A sebességmérő egység folyamatosan méri az érkező járművek sebességét, és egy nagy méretű táblán jelzi a járművezetőnek. SEBESSÉGE: …………..km/h

Sebességkijelző berendezések (SKJ) Alkalmazása: elsősorban lakott területen belül olyan helyeken, ahol nagy a gyalogos és kerékpáros forgalom és közlekedésbiztonsági (környezetvédelmi) szempontból fontos a járművek sebességének önkéntes mérséklése. Feladata: tájékoztat az aktuális sebességről, felhívja a figyelmet a sebességhatár túllépésére, növeli a járművezetők érzékenységét a sebességhatár túllépésére.

Sebességkijelző berendezések (SKJ) Jelzési kép, ha nincs forgalom: sötét Jelzési kép, ha nincs gyorshajtó: az aktuális sebességérték Jelzési kép gyorshajtó esetén: a sebességérték gyors villogással kijelezve. A „Lassíts!” felirat elhagyható. Ha alkalmazzák, akkor nem villoghat és legalább 3 másodpercen keresztül aktív legyen.

Sebességkijelző berendezések (SKJ) Színek alkalmazása: Alapfelirat betűszín: fekete vagy sötétszürke alapon sárga vagy fehér színű Sebességérték és „Lassíts!” felirat sárga vagy fehér színű, a piros szín alkalmazása nem megengedett. A tábla kerete: sárga-fehér színű

Sebességkijelző berendezések (SKJ) A sebességkijelző felett célszerű elhelyezni a „Sebességkorlátozás” jelzőtáblát, amelyik mutatja az adott helyen érvényes sebességhatárt.

Sebességkijelző berendezések (SKJ) A kijelzőket úgy kell elhelyezni, méretezni és olyan távolságból aktiválni, hogy a megjelenő számokat legalább 3-4 másodpercen keresztül figyelemmel tudja kísérni a járművezető. A táblákon további kiegészítő információk (dátum, idő, hőmérséklet) megjelenítése nem ajánlott.

Sebességkijelző berendezések (SKJ) Jelentős mértékű gyorshajtás esetében a sebesség ne kerüljön kijelzésre. Kijelző inaktivitását kiváltó sebességértékek: 30 km/h megengedett sebességnél 50-60 km/h 40-50 km/h megengedett sebességnél 70-80 km/h 60-70 km/h megengedett sebességnél 90-99 km/h

Köszönöm a figyelmet!