Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Advertisements

Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
A gyermekvédelmi rendszer működése és hiányosságai
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
1 A gyermek- és ifjúságvédelmi intézményrendszer helye és szerepe a fővárosi oktatás rendszerében Fővárosi Pedagógiai Napok Modellváltás a fővárosi intézményrendszerben.
Az iskolai szociálismunka
Gyermekvédelem a védőnői munkában
GYERMEKVÉDELMI TANÁCSKOZÁS
Gyermekvédelmi alapellátás
Gyermekvédelmi rendszer jogi háttere
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Veszélyeztető magatartás gyanúja  időnként előforduló, enyhébb jelenségek  rizikó tényezők  háttérben inkább a szülők tájékozatlansága áll.
Törvényi változások a gyermekvédelemben (T/9318)
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Sose rázd a kisbabádat Dr. Kovács Zsuzsanna április 30.
Tanévkezdő értekezlet
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Mészáros Attila Menedék Migránsokat Segítő Egyesület
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A gyermekvédelmi ellátórendszer szerepe a bűnmegelőzésben
Szilvási Léna szakmai vezető november 11.
© Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A pártfogó felügyelő szerepe és feladata a jelzőrendszerben Budapest, március 28.
A mai magyar gyermekvédelmi rendszer
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Workshop A gyermekvédelmi jelzőrendszer működésének
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Kapcsolat a vér szerinti családdal © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 3. Nevelőszülői módszertan.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Gyermekvédelmi szemlélet az edzői munkában
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Speciális gyermekvédelem
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A három pillér elve (vertikális) az elkövetővé válás esélyének csökkentése + az áldozattá válás esélyének csökkentése + a bűnalkalmak kontrollja „Bűnmegelőzés.
Kistérségi fejlesztési mátrix a Kisteleki kistérségben március 31.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
Az egészségügyi szolgáltatók szerepe a gyermekvédelmi jelzőrendszerben
Gyermekvédelmi jelzőrendszer bemutatása
Az egészségügyi szolgáltatók szerepe a gyermekvédelmi jelzőrendszerben
Intézményi kötelezettségek a gyermek- és ifjúságvédelem területén
Család – és Gyermekjóléti Központ
ÉVES GYERMEKVÉDELMI TANÁCSKOZÁS
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Csókay László KPSZTI április 13.
Szociális segítő a kollégiumokban
Előadás másolata:

Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás KPI tanévnyitó értekezlet 2019. augusztus 23. Csókay László

A gyermek helyzete Ideális helyzet: a gyermek a saját, vérszerinti családjában nevelkedik, az egészséges testi, értelmi érzelmi, erkölcsi fejlődését szolgáló, képességeinek kibontakoztatását segítő, állandóságot biztosító körülmények között Veszélyeztető helyzet: minden olyan, a – gyermek, vagy más személy által tanúsított – magatartás, mulasztás, vagy körülmény következtében kialakult helyzet, ami a gyermek egészséges fejlődését gátolja vagy akadályozza

Miért fontos a gyermekvédelmi munka a köznevelési intézményekben ? A köznevelési intézményrendszer az a nagy társadalmi rendszer, amely a teljes gyermekpopulációt eléri Gyermekeink ébren töltött idejük közel felét a köznevelési intézményekben töltik – ez gyakran több, mint a szülőkkel aktívan eltöltött idő Szakemberként a pedagógusok szembesülnek elsőként a gyermekeknél jelentkező problémákkal Korai prevenció és korai beavatkozás esélye a köznevelési intézményekben a legnagyobb Köznevelési törvény az intézmények kötelezettségévé teszi a gyermekvédelmi feladatok ellátását

Miért kap egyre nagyobb figyelmet a gyermekvédelem? Veszélyeztetettség, gyermekvédelmi problémák új formái jelennek meg az iskolában is – függetlenül annak világnézeti hátterétől. Árnyaltabb a kép a veszélyeztető helyzetekről. „Hagyományos” , családi eredetű veszélyeztetés, hátrányos helyzet, elhanyagolás, iskolai mulasztások Jóléti veszélyeztetettség megjelenése Nőtt az érzékenység a bántalmazás különböző formáira Iskolai keretek közötti veszélyeztetés, iskolai bántalmazások elszaporodása, nyilvánosságra kerülése (gyerek-gyerek; gyerek-felnőtt; felnőtt-felnőtt) Veszélyeztetések új formái, eszközei (kortársak általi veszélyeztetés, drog, alkohol,internet, cyberbullying, szexualitás) Prevenciós szemlélet erősödése, korai problémafelismerés fontossága Jelzőrendszeri tagok felelősségének erősítése

Jelzőrendszeri tagok kötelesek: (Gyvt. 17. § (2)-(3). §; Nkt. 42. §) A gyermek veszélyeztetettségét jelezni a család- és gyermekjóléti szolgálatnál Hatósági eljárást kezdeményezni a gyermek bántalmazása, súlyos elhanyagolása, egyéb más súlyos veszélyeztető ok vagy a gyermek által előidézett súlyos veszélyeztető magatartása esetén Egymással együttműködni és egymást kölcsönösen tájékoztatni

A gyermekvédelmi feladatok ellátásának felelőse: az intézményvezető Munkatársai: Iskolai gyermekvédelmi felelős Óvodai és iskolai szociális munkát segítő munkatárs Osztályfőnökök Valamennyi pedagógus

Intézményvezetői felelősség és feladatok Gyermekvédelem megjelenítése az intézményi alapdokumentumokban Gyermekvédelmi protokoll készítése Települési kapcsolatrendszer kialakítása Jelzőrendszeri együttműködés megteremtése, jelzések megtétele Prevenciós programok szervezése az intézményben (gyermekek, szülők számára) Munkatársak érzékenyítése, képzés biztosítása Módszertani kultúra gazdagítása

Naprakész gyermekvédelmi ismeretek nyújtása Pedagógus-szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzés gyermek- és ifjúságvédelmi területen Pázmány Péter Katolikus Egyetem – Katolikus Pedagógiai Intézet Naprakész gyermekvédelmi ismeretek nyújtása Felkészítés a veszélyforrások felismerésére, az iskolai konfliktusok, hagyományos és újonnan megjelenő bántalmazási formák, agresszív magatartási formák kezelésére Iskolai gyermekvédelmi munka szakszerűségének, hatékonyságának javítása Iskolai gyermekvédelmi felelősi munka ellátásának segítése

Miről hallanak a hallgatók? Bevezetés a gyermekvédelembe, általános gyermekvédelmi ismeretek Gyermekvédelmi szemlélet a katolikus egyházban Gyermekjóléti alapellátás ma Magyarországon Romológiai ismeretek Gyermekpszichopatológia Pedagógiai kommunikációs tréning Személyiség- és közösségfejlesztő tréning Esetmegbeszélés

Miről hallanak a hallgatók? Iskolai gyermekvédelem Észlelő- és jelzőrendszer Függőségek és szenvedélybetegségek az iskolában Prevenciós programok az iskolában Óvodai és iskolai szociális munka Gyermekvédelmi felelős személye, kompetenciái Gyermekvédelmi felelős segítői szerepe Gyermekvédelmi felelős lelki egészsége

Köszönöm a figyelmet !