7. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló, bevezetés, prezentáció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M OBILROBOT - PROGRAMOZÓ VERSENY Készítette: Szomjas Oroszlánok Team.
Advertisements

Budapest, október 26. MLSZ Játékvezetői Bizottság.
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
kommunikáció & akció & tervezés & projekt & feladat
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Az „első lépés” TÁMOP
Szakdolgozatok védése
A kérdőívek, a kérdőívszerkesztés szabályai
Innováció a közoktatásban
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Új molekuláris biológiai módszerek
Caracalla udvarában Kalandjáték 1.
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Illik-e üzleti szempontból Isaszegen TEÁOR.
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
KRE-AKTÍV motivációs projekt
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Szakdolgozatok védése
Projektmunka Földrajzolok
7. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló, bevezetés, prezentáció
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Kommunikációs kampánytervezés
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Környezeti Kontrolling
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Szerzője Konzulens neve
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
Oktatóbemutató címe Előadó név
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
A szállítási probléma.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Kommunikációs kampánytervezés
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Üzleti projektterv Előadó neve | Cégnév.
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
Iskolai szociális segítő
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Céges értekezlet címe Előadó.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
A SIKERTELENSÉG NÉHÁNY OKA
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Helyzet és igény felmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

7. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló, bevezetés, prezentáció & Katona Norbert 7. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló, bevezetés, prezentáció

Keret A kommunikációs munka legátfogóbb és általában legbonyolultabb formája a kommunikációs akció, ami a megrendelőtől - lehet az a cégvezetés, vagy egy szakmai terület a cégen belül, esetleg egy külső megbízó - kapott kommunikációs feladat teljes megoldását jelenti a tervezéstől az akció lebonyolításán át az eredmények értékeléséig. Minden eddig megszerzett tudásra, valamint sok-sok önálló kutatásra és kreativitásra van szükség ahhoz, hogy a hallgatók által kidolgozott kampány elérje a kitűzött üzleti és kommunikációs célokat - a megrendelő legnagyobb megelégedésére.

Prezentációk beosztása Fókusz a projektekre: gyakorlati információk! Keret Elhelyezés – Kritikai áttekintés / Kutatás 3. / Vezetői összefoglaló / Prezentáció Prezentációk beosztása Fókusz a projektekre: gyakorlati információk! Konzultációk

A tervezési folyamat  Kutatás, felmérés 1. – (Piaci) helyzet, célcsoport és célok  Kutatás, felmérés 2. – Eszközök: üzenet és média, tervezési szakasz  Megvalósítás és kreatív tervezés  Megvalósítás, utómunka  Kutatás 3. – értékelés, visszaellenőrzés Kampányelemzések, marketing és kommunikációs trendek, Vendégelőadók 

Elhelyezés – Kritikai áttekintés / Kutatás 3 Elhelyezés – Kritikai áttekintés / Kutatás 3. / Vezetői összefoglaló, prezentáció Alapdokumentum: A PROJEKT ÁLTALÁNOS VÁZLATA A feladat Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1) A Kommunikációs célok, tervek, stratégiák kidolgozása (Kutatás 2.) A projektterv visszatekintő ellenőrzése, kritikája, még a projekt megvalósításának megkezdése előtt A kommunikációs projekt megvalósítását követő utólagos értékelésének, az eredmények felmérésének terve (Kutatás 3.) Vezetői összefoglaló elkészítése Prezentáció

Leszállítandó Minden projektet két-három (négy) tagú csapat dolgoz ki. Egy átfogó projekt-dokumentáció (a fenti releváns szempontoknak és vázlatpontoknak megfelelő projekt-dokumentáció), mely két részből áll:   (1) egy minimum 15, maximum 20 oldal (Times New Roman 12p, 1,5 sorköz) terjedelmű főszöveg, tanulmány és egy melléklet (nincs maximális terjedelem), melyben minden, a tanulmányhoz felhasznált és a projekt egyes lépéseit indokoló háttéranyag szerepel (adatok, ábrák, grafikonok, táblázatok, kérdőívek, stb.). (2) Egy összefoglaló prezentáció max. 15 perces időtartamban.

A sorrend: hogyan készül el a leszállítandó? A feladatterv Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1) A Kommunikációs célok, tervek, stratégiák kidolgozása (Kutatás 2.) A projektterv „visszatekintő” ellenőrzése, kritikája, még a projekt megvalósításának megkezdése előtt A kommunikációs projekt megvalósítását követő utólagos értékelésének, az eredmények felmérésének terve (Kutatás 3.) Tervek kidolgozás – beavatkozási/kritikus pontok meghatározása! Megvalósítás (illetve annak tervezése) Prezentáció Összefoglaló Vezetői összefoglaló elkészítése

Mire figyeljünk? (1) A projektterv értékelési szempontjai (summa 65 pont): A projektdokumentáció mennyire kidolgozott, rendszerezett és teljes? (20p) Mennyire sikerült az általános tervezési szempontokat és a tárgyalt anyagot az adott feladatra szabni? (10p) Mennyit alkalmaz a korábbi tárgyakban tanultakból, és mennyire szabatosan teszi ezt? (10) Milyen saját kutatásból származó többlet van az anyagban? (20p) A szerkesztés és megfogalmazás minősége, formai szempontok. (5p)

Mire figyeljünk? (2) A feladat elkészítésének kulcs sikertényezői: ütemterv, Gantt-diagram készítése csoporton belül világos feladatkiosztás a csoporttagok rendszeres személyes megbeszélése rövid email-reakcióidő a csoporton belül kiadott feladatok és a határidők számonkérése a sillabuszban adott menetrend követése menet közbeni figyelmeztetés a lazsálónak

Gantt-diagramm

a tervező lássa, hol kell javítani, A projektterv visszatekintő ellenőrzése, kritikája, még a projekt megvalósításának megkezdése előtt Célja, hogy: a tervező lássa, hol kell javítani, a megvalósítás résztvevői lássák, mire kell figyelni, a megrendelő lássa, mik a kockázatok.

A projektterv visszatekintő ellenőrzése, kritikája, még a projekt megvalósításának megkezdése előtt A célok konzisztensek, reálisak? Ez a projekt összességében alkalmas-e a megvalósításukra? A projekt maga megvalósítható-e? A cél – eszköz – időráfordítás, valamint a feladat – idő összerendelések reálisak? Ütemezés konzisztens, reális? A tervezett kommunikációs akció veszélyeinek felmérése (pl: SWOT analízis) A fenti terv mely pontjai a legmegalapozatlanabbak (kevés info, gyenge eszközháttér, bizonytalan források, partnerek, felkészületlen felelősök, végrehajtók stb.)? Melyek a legkritikusabbak? (Az a kritikus, ami ha bedől, nagy a baj.) Vészforgatókönyv: mit teszünk, ha bedől? Krízis és kezelése!

Kutatás 3. Ez a pont – mivel a projekt tanulmányi feladat, és többnyire nem valósul meg – a gyakorlatban nem végrehajtható, de minden projekt teljesítéséhez hozzátartozik a lehetséges utánkövetés, felmérés forgatókönyvének kidolgozása, a kampány hatásának és eredményeinek felmérésterve. Ki kell dolgozni, hogyan fogjuk felmérni, hogy: mennyire volt sikeres a terv és annak végrehajtása, milyen szándékolt és nem szándékolt hatásai, következményei voltak a megvalósított kommunikációs tevékenységeknek, mit csináltunk jól a tervezés és a kivitelezés során, és min, hogyan kell javítani.

Bevezetés vs. Vezetői összefoglaló

A Bevezetés I. Célja, hogy segítse a terv megértését, átlátását (megértés) segítse a jelentőségének felmérését (jelentőség) segítse az olvasót (megrendelőt, a megvalósításban résztvevőket stb. ), hogy meggyőződjenek arról, hogy a terv jó (meggyőzés)

A Bevezetés II. Tartalmazza: A feladatkiírást. (Milyen problémának a megoldási terve a kampterv.) Miért fontos ennek megoldása (ha ez a kiírásból nem magától értetődő). Mi az általunk javasolt megoldás (1 mondat) (Pl. ilyen és ilyen akció) Hogyan milyen módszerrel oldjuk meg a problémát! (módszertan bemutatása) Mi az anyag (a terv) felépítése. 1-4.-et ki lehet hagyni, ha a vezössz-ból világos! A szöveg kezdőmondatainak alapinformációkat kell tartalmazniuk. (De nem copy-paste a vezetői összefoglalóból!) A követhetőség, a megértés és a kritikus értékelés megkönnyítése szempontjából a bevezetés a második legfontosabb!!!

Vezetői összefoglaló elkészítése A vezetői összefoglaló 1 oldalban kiemeli a terv legfontosabb pontjait, elemeit, és összefoglalja, mit miért teszünk. Célja, hogy a vezető kapjon egy átfogó képet a projektről, és meggyőzze őt, hogy a terv átgondolt, megalapozott, konzisztens, és így érdemes pénzt adni rá.

A vezetői összefoglaló A vezetői összefoglaló 1 oldalban kiemeli a terv legfontosabb pontjait, elemeit, és összefoglalja, hogy mit, miért teszünk. Célja, hogy a vezető egy átfogó képet kapjon a projektről, és meggyőzze őt, hogy a terv megoldja a problémát, átgondolt, megalapozott, konzisztens, és így érdemes pénzt adni rá. A terv legfontosabb 1 oldala! Független, önmagában értelmes egysége az anyagnak. Gyakran a vezetők (és mások is) csak ezt olvassák, és ez alapján döntenek a projektről!!! A követhetőség, a megértés és a kritikus értékelés megkönnyítése szempontjából az összefoglaló a legfontosabb!!!

A vezössz. tartalmi elemei A alapinformációkat kell tartalmaznia. (Az alábbiak közül csak az, ami kell.) A vezetői összefoglaló elemei: Mi volt a feladat? (1mondat) Miért fontos ennek megoldása (ha ez a feladatból nem magától értetődő). (1m) Mi az általunk javasolt megoldás a feladatra. (1m) Milyen kutatásokat végeztünk, melyek a legfontosabb eredmények, amelyekre a tervet alapozzuk. (3m) A kommunikációs terv legfontosabb elemei, utalva arra, hogy miért pont ezeket javasoljuk. (2m) A médiaterv legfontosabb elemei, utalva arra, hogy miért pont ezeket javasoljuk. (2m) Várható ráfordítások, várható eredmények, bemutatva, hogy az általunk javasolt terv végrehajtásával a kiadott feladat megvalósítható. Milyen plusz értéket ad az általunk javasolt megoldás, milyen előnye van..(3m)

Prezentáció / Bírálat értékelése Prezentáció értékelési szempontjai (summa 15 pont): Időmenedzsment (4 p) Meggyőző és hiteles érvelés (8 p) Kérdések és hozzászólások kezelése (3 p) A bírálat értékelési szempontjai: A bírálat minősége, sokrétűsége, kidolgozottsága, relevanciája. (summa 10 p)

Projektmunka megítélése Tényezők: Idő/Határidő Áttekinthetőség Relevancia Közös munka Eredményorientáció

Projektetek megbeszélése Hol tartunk? Megfelel-e az ütemezésnek? Lesz-e mit beadni és prezentálni? Hol kell korrigálni, kiegészíteni? Saját kutatás & következtetés = értékteremtés!

Köszönöm a figyelmet!