Helyi jóléti politika és teljesítmény menedzsment Dr. Kovács Róbert

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Korrupció az igazságszolgáltatásban és a bűnmegelőzésben Állami szereplők és a korrupció „Kormányzati válaszok” Sántha György, dr. IRM Miniszteri Kabinet.
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Braun Róbert NEF Budapest; BCE, Budapest Stabil jólét, fejlődő jóllét A jóllét gazdaságpolitikája.
Az életminőség mérése Kelemen Rita
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Döntés és végrehajtás az üzleti és a közszférában avagy vezetni tudni kell ? XIII. Vezérigazgató Találkozó- Göd, Szűcs Zoltán vezérigazgató.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Minőségmenedzsment alapelvek
Brüsszel milyen messze van
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásának megerősítése A társadalmi együttműködés útjai Önkormányzat - - Civil.
Stratégiai tervezés.
A kormányzati stratégiai tervezés módszertana
Benchmarking.
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A kórházi kontrolling Készítették: Csillag Adrienn Junó Ilona Anett
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
A kapacitás fogalma az egészségügyben
A Lisszaboni Stratégia célja 2000-ben ambicionáltuk: « a világ legversenyképesebb és dinamikus tudás alapú gazdaságává válni, amely képes a fenntartható.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
MTA Regionális Kutatások Központja A magyar Leader program végrehajtásának fontosabb tanulságai és a nemzetközi együttműködés lehetőségei Dr. Finta István.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
„New Hungary” Rural Development Programme Győr, április 27–28. Gönczi Zsolt Ügyvezető igazgató A vidék fejlesztésének titka – a civil szerveződés.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
A minősítés és a standardok szükségessége a civil szektorban Szekér András „Bizalom és átláthatóság a civil szektorban” konferencia.
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
Munkavédelem és controlling
Mire való ma az állam? K öltségvetés, foglalkoztatás, gazdaságfejlesztés Bod Péter Ákos Budapesti Corvinus Egyetem.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
EU szabályozás Általános környezetvédelmi jogtár Forrás:
Az EU kohéziós politikája 2014 – 2020
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3.
Vállalkozásmenedzsment I.
11 Smart City Tagozat ülése BME EIT Neumann Tárgyaló, május óra 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C213 Dr. Kovács Kálmán tagozati elnök.
Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Kar Közgazdálkodás és Közpolitika MSc / MSc in Public Policy and Management* Hajnal György (Tanszékevezető,
Mérhető-e a fenntarthatóság? – Az Európa 2020 stratégia példája Fenntarthatóság és Magyarország 2025-ben SJTB Tudományos ülés, november 19.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
Gáspár Mátyás – Dömötör Ildikó. o A mintaadó közigazgatási jó gyakorlatok jelentősége ismert, de jelenleg nem kihasznált erőforrás o Hatalmas tapasztalati.
Vízszabályozás a reformkor óta Padányi József
A magyarországi K+F politika
Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből
Kérdések a második zh-hoz
A nemzeti kibocsátás mérése
A jólét mérésének elméleti alapjai és problémái
Széchenyi levelezése Prof. Dr. Oplatka András
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Helyi jóléti politika és teljesítmény menedzsment Dr. Kovács Róbert KÖFOP-2.1.2-VEKOP-15- 2016-00001 A jó kormányzást megalapozó közszolgálat-fejlesztés Helyi jóléti politika és teljesítmény menedzsment Dr. Kovács Róbert Nemzeti Közszolgálati Egyetem

Jólléti közpolitika és mérése A közszektor képviselői, akkor töltik be megfelelően növekvő szerepüket, ha tevékenységükkel olyan közpolitikát valósítanak meg, amely a lakosság jóllété szolgálja A GDP mérésének felülvizsgálata és a jóllét mérésének beépítését végzik (Stiglitz-Sen-Fitoussi 2009): Human Development Index Human Security Index (Hastings 2010) OECD, EU, KSH statisztikai felmérések, adatszolgáltatás … Stiglitz – Sen – Fitoussi 2009, OECD 2015

Teljesítmény- és stratégiai menedzsment helyi szinten Stratégia tervezési keret: cél-orientált működés Szervezet és stratégia összeforr Stratégiába illesztett cselekvések Cselekvésekből felépített költségek Teljesítmény- és hatékonyságmérés, eszköztár

Hazai és nemzetközi példák a helyi teljesítménymenedzsmentre Növekvő átláthatóság (Szolnok) Növekvő teljesítmény és innováció (Tatabánya) SZÜKSÉGES: a stratégia fogalmi rendszere és a szervezeti szintek integrációja (Szlovákia) FIGYELEM: a mutatószám-vezérelt teljesítménymérés veszélyei (Franciaország) NEHÉZSÉG: a kistelepülési alacsonyabb kapacitások nehezítik a megvalósítást (Szlovákia, Magyarország)

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!