az „Idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Pápa.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
ÖVEGES KONFERENCIA Mosonmagyaróvár június 27.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A szakiskolák aktuális problémái
Mercedes-Benz-Iskola
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Gyűjtőköri szabályzat
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Projektmunka Földrajzolok
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
DARUS.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Informatikai eszközök a földrajzórán
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Az interdiszciplináris oktatás felé Óbudai Árpád Gimnázium
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Németország BESZÁMOLÓ 2014
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Előadás másolata:

az „Idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése” A Társadalmi Megújulás Operatív Program 2.2.1 keretében „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” című kiemelt projekten belül az „Idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése”

Tartalomjegyzék A projekt célja A képzés módja Köszönet Belföldi nyelvoktatási módszerek Belföldi munkánk eredménye Külföldi tapasztalatszerzés Saját szakmai tapasztalataim − DIT Oktatási feltételek Tanár-diák kapcsolat Diákok motiváltsága Oktatási módszerek Feladatok a szaknyelv elsajátításához 1-3. Követendő példák Egyszerű ötletek Szaknyelvi források Külföldi szakmai kapcsolatok

A projekt célja A szakmai tanárok számára a szakmai idegen nyelv elsajátítása különböző szakmacsoportokban Szakmai idegen nyelvi tananyagsegédlet létrehozása Az adott ország oktatási módszereinek megismerése, hazai körülmények között való adaptációja

A képzés módja Belföldi képzés (3 hét): Az általános és szakmai idegennyelvtudás intenzív fejlesztése színes, interaktív módszerekkel Külföldi képzés (3 hét): Az itthon összegyűjtött szakmai idegen nyelvű anyag lektorálása, bővítése, a helyi oktatási kultúra tanulmányozása

Köszönet Mindazoknak, akik nélkül nem vehettem volna részt ebben a programban: az Európai Uniónak és az Európai Szociális Alapnak, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézetnek, a Katedra Nyelviskolának, nyelvtanárainak, iskolám igazgatójának.

Belföldi nyelvoktatási módszerek Kooperatív, interaktív, csoportos és egyéni Intenzív, csak a lényegre összpontosító Szituációs gyakorlatok Játékos feladatok Szókincsfejlesztés (szókártya) Folyamatos számonkérés Jó hangulat, lelkes, szakmailag felkészült, segítőkész nyelvtanárok

Belföldi munkánk eredménye Szakmai idegen nyelvi szószedet Prezentációk az adott idegen nyelven Szakmai szituációk idegen nyelvi leírása Felkészülés az adott ország szakmai oktatási módszereiből Baráti kapcsolatok kialakítása

Külföldi tapasztalatszerzés Az itthon elkészített szakmai anyag lektorálása, bővítése Szakmai oktatási módszerek tanulmányozása, óralátogatások, bekapcsolódás az oktatásba A hazai nyelvtanfolyamon megszerzett tudás élesben való használata Kapcsolatok kiépítése a fogadóintézménnyel Az adott ország kultúrájának, szokásainak megismerése

Saját szakmai tapasztalataim DIT Dublin Oktatási feltételek Oktatási módszerek Tanár-diák kapcsolat Diákok motiváltsága

Oktatási feltételek Átlagos tárgyi felszereltség Puritán tantermek Magas fokú szervezettség Jól működő szabályrendszer

Tanár-diák kapcsolat Lazább,kötetlenebb Segítőkész tanárok Motivált diákok Tisztázott szerepek

Diákok motiváltsága Elkötelezett, célokkal rendelkező diákok

Oktatási módszerek Projektmunka Kiscsoportos oktatás Egyéni időbeosztás Saját ütemben való haladás lehetősége Pontos határidők Szigorú vizsgakövetelmények

Oktatási módszerek Módszertani ötletek (projektek) Légmotor készítése projektmunkában

Légmotor készítése projektmunkában A légmotor elemeinek műhelyrajzai, összeállítási rajza

A projekt menete A projekt időtartama 6 hét Az elemek elkészítésének sorrendjét a diákok határozzák meg Minden diák a saját tempója szerint halad Az oktató egyéni igény szerint magyaráz és segít Az egyetlen megkötés a projekt határidőre történő befejezése A munkához a tárgyi feltételek (anyagok, gépek, eszközök) biztosítottak

Feladat a szaknyelv elsajátításához 1. … front view Front elevation … view from above Plan … view from the left End view “elevation” … view from the right End view „elevation” … view from below … view from behind

Feladat a szaknyelv elsajátításához 2. Elements of dimensioning: Write the Hungarian names of the elements under the lines!

Feladat a szaknyelv elsajátításához 3. Vékony folytonos vonal: ……………. Szaggatott vonal: ..………….. Vékony folytonos vonal: ..………….. Pontvonal: .……………

Követendő példák Szelektív hulladékgyűjtés a menzán

Egyszerű ötletek

Szaknyelvi források Szakkönyvgyűjtemény James H. Earle: Engineering Design Graphics, Prentice Hall, 2001 Colin H. Simons, Dennis E. Maguire: Manual of Engineering Drawing, Newnes, 2004 R. S. Rhodes, L. B. Cook: Basic Engineering Drawing, Longman Scientific & Technical, 1990 M. A. Parker: Drawing Standards for Computer-aided Engineering, Macmillan Press LTD, 1995 Yarwood: Technical Drawing with Deisgn, The Maximillen Press LTD, London, 1994 A. Yarwood: Sheet Metal Drawing and Development, Cassel, London, 1983 W. Bolton: Materials for Engineering, Butterworth-Heinemann LTD, 1994

Szaknyelvi források

Külföldi szakmai kapcsolatok, anyagok Oktatók a DIT-ról Ciaran Smith, DIT, ciaransmith@dit.ie Paul Cahill, DIT, paulcahill@dit.ie Michael O’Hehir, DIT, michael.ohehir@dit.ie Prezentációk, szakmai anyagok, videók, linkek Engineering drawing ppt. Technical drawing video Paul Cahill Youtube… Technical vocabulary etc.

Köszönöm a figyelmet! Dr. Kiss Tiborné Szabó Mária