Stratégiai gondolkodás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

BKÁE- ÁFK, BCE-KIK Közigazgatás szervezéstan és technológia A funkcionális, a divizionális, a programorientált és a team- orientált szervezet bemutatása.
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
A tréningmódszer lehetőségei és korlátai a felsőoktatásban Málovics Éva - Farkas Gergely SZTE GTK Gazdaságpszichológia Szakcsoport VI. Országos Tanácsadási.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Melyik agyféltekéje domináns? – teszt Pillantson a pörgő lányra! Merre forog? Az óramutató járásának megfelelően vagy azzal ellentétesen ?  Ha úgy.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Pedagógus szerep és változásai
Egészségügyi Menedzserképző Központ
Iratbetekintés, másolat készítés május 14-15
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
Hogyan lehetünk boldogabbak?
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Termékmenedzser A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Piacvezetők vagyunk a vízmérés.
Kockázat és megbízhatóság
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Az „I. Nagy Tavaszi Rábcatorkolás” vetélkedő
A dinamikus WEB alkalmazásának lehetőségei a mezőgazdaságban
Egészségügyi közbeszerzések
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
KRE-AKTÍV motivációs projekt
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
Konfliktusok az iskolában
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
SZÁMVITEL.
VÁRATLAN MŰSZAKI ESEMÉNYEK
Projektmunka Földrajzolok
Innovációs képesség és jólét összefüggései
A külső környezet elemei
Chapter 2 Human Information Processing
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
A TB rendszerek koordinációja az EU-ban
A KÖZIGAZGATÁSI PERRENDTARTÁSRÓL SZÓLÓ ÉVI I
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
AGRION Vállalkozásfejlesztő Iroda
Tevékenységünk Célunk P92rdi Kft - p92rdi.hu Kutatás (Research)
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
A CRM alkalmazásának korlátai a bankszektorban
Vállalati emberi erőforrás menedzsment Teljesítmény-menedzsment.
Személyközi kapcsolatok és típusai (általános szintek)
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
A SIKERTELENSÉG NÉHÁNY OKA
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
A tér képi megjelenítése 1
A statisztikus elemző specializió
Intuitív szakértői módszerek
Előadás másolata:

Stratégiai gondolkodás Stratégiai menedzsment felsőfokon 1.Előadás Stratégiai gondolkodás

A stratégiai tevékenység

Stratégiai gondolkodás Stratégiai probléma megoldásához: Probléma meghatározása Körülmények tisztázása Stratégia változtatása

The issue of strategic reasoning:

A megismerés szakaszai Megismerési Képesség Akadálya a korlátozott: Információészlelő képesség Nem fejleszthető Információs folyamat kapacitása Adatok sokasága Túlterheli az agyat Információtároló kapacitás Szegényes memória Az agy szelektál és rendez

Makridakis – a döntéshozatalt torzító tényezők Megerősítő bizonyítékok keresése Következetlenség Ami újabb, erőteljesebben érvényesül A hozzáférhetőre hagyatkozás Képzelt korrelációk Szelektív észlelés Regressziós effektus A sikerkisajátítás és hibatulajdonítás Optimizmus, vágyvezérelt gondolkodás A bizonytalanság alulértékelése

Milyen hatása van a torzításoknak? Duhaime és Schwenk Analógiás gondolkodás A kontroll illúziója Az elkötelezettség fokozása Egyetlen lehetséges kimenettel kalkulálás

Megismerési Térkép A megismerés szakaszai Hogy látja az ember a világot? A megismerési térkép formálódik az idővel, tanulmányaink során, tapasztalatainktól vezérelve, és a másokkal való érintkezéssel. Megérzések fontos szerepe – (Térképes eset) Egyes térképeink gyakran változnak, mások állandóak – politikai, vallási nézetek. Az ember hajlamos túlértékelni azon információk értékét, melyek megerősítik a saját meggyőződését.

Megismerési Tevékenység A megismerés szakaszai Megismerési Tevékenység

A stratégák típusai Karl Jung - - Myers és Briggs Extroverzió vs. Introverzió Érzékelés vs. Intuíció Gondolkodás vs. Megérzés Ítéletalkotás vs. Percepció

Logikus vs. kreatív gondolkodás LOGIKUS GONDOLKODÁS Előzetes tapasztalatok Tényekre támaszkodik Hagyományokhoz ragaszkodik Korábbi sémákat követ Megvilágítja a lehetőségeket Saját megismerési térképeihez ragaszkodik Formális szabályok Lépések egymásra épülnek Rutin és szokás fontos RACIONÁLISABBÁ TESZ KREATÍV GONDOLKODÁS Nem megy végig a folyamatokon Képzelet világába ugrik Nem követ szabályokat Nem bizonyítékra támaszkodik Új értelmezéseket végez Szabadságot nyújt Nincsenek korlátok Új nézőpont Új definiálási mód Innovatív megoldás ALKOTÓBBÁ TESZ

Ésszerű érvelő és alkotó érvelő stratégia Logika a kreativitás felett Elemző Fix szabályok Levezető, számítási Függőleges Megismerési és elemzőprobléma meghatározás Szabályszerű és végrehajtó problémamegoldás Következetes, szigorú Objektív Gátolnak a hiányos információk Döntés: számításon alapul Tudomány, mint stratégia ALKOTÓ ÉRVELŐ Kreativitás a logika felett Ösztönös Változó szabályok Következtető, képzelt Vízszintes Kifejező és érzékelő probléma meghatározás Elképzelt problémamegoldás Tévhitűség és újítás Szubjektív Gátol az aktuális megismerési térkép Döntés: megítélésen alapul Művészet

Köszönöm a figyelmet!