„Színes Mesevilág” Prevenciós Mesecsoport az óvodákban és iskolákban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A playback színház Szent Erzsébet Caritas Alapítvány RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat Szekszárd, Munkácsy u. 7/A Telefon: 20/
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Nyárnyitó Tini-nap „Egynek minden nehéz, soknak semmi sem lehetetlen.” Gróf Széchenyi István.
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A projekt általános szakmai célkitűzései
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
A „NYÍLÓ ABLAKOK” című projekt bemutatása KOVÁCS ÁRPÁDNÉ
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
TÁMOP /A Országos Munkaerő-piaci Szolgáltató és Szakmai Támogató Hálózat.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tavalyi évben a nemzetközi játék keretei között diákjaink kedvenc meséinek kiválasztását, angol nyelvre történő fordítását és továbbítását kérték tőlünk,
Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
2013/14.. A megvalósítás éve számokban  11 partnerintézmény  összesen 330 óra  iskolánként 3x10 óra  kísérletek 4 természettudományos tárgyból  40.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
TÁMOP A-12/ „ÖSSZEFOGÁS A KADARKÚTI-NAGYBAJOMI KISTÉRSÉG GYEREKEINEK JÖVŐJÉÉRT” CÍMŰ PROJEKT KADARKÚTI-NAGYBAJOMI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI.
Kezdd újra, vár a világ! „A sok tudomány mit sem ér, ha nincs kalács, vagy legalább kenyér.” (XV. századi ismeretlen szerző)
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
TÁMOP / A fogvatartottak többszakaszos, társadalmi és munkaerő-piaci reintegrációja és az intenzív utógondozás modellje A projekt megvalósulása.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Ágazatközi együttműködés
főosztályvezető-helyettes
Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program RSZTOP-3 Tájékoztatás a Kísérő Intézkedések részprogram Adatszolgáltatási folyamatairól Hajléktalanokért.
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
3. osztályban.
Közösen a bántalmazás ellen
A Terület- és településfejlesztési Operatív Program keretében megvalósuló beruházások előrehaladása Egerben.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
A szakmai együttműködés elmélyítése, avagy
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Szociális segítő a kollégiumokban
Előadás másolata:

„Színes Mesevilág” Prevenciós Mesecsoport az óvodákban és iskolákban Brunn-Nagy Barbara- pszichológus Krémer Barbara- óvodai-iskolai szociális segítő ECSGYK, Pécs A jövő nemzedékének segítői – az óvodai és iskolai szociális segítők mindennapjai a gyakorlatban című konferencia  Pécs, 2019. június 18-19.

Bevezető gondolatok Elméleti alapok – célkitűzések Alkalmazott módszer jellemzői Tapasztalatok- elért eredmények és sikereink

Elméleti háttér Képi feldolgozás- belső képek Képzelet Fantázia Kreativitás Érzelmek MESÉK VILÁGA Mit? Mikor? Hol? Kivel?

Alkalmazott módszer Célkitűzés: Belső képekkel való munka Kivitelezés: Páros csoportvezetés Meghatározott keretek (intézményi, csoport) Mesék feldolgozása

Gyakorlati megvalósítás I. Max. 10 fő az optimális Óvoda és alsó tagozat (1-4. osztály) Eszközök Páros csoportvezetés

Gyakorlati megvalósítás II. Célcsoport homogenitása Mesefeldolgozás módszerének illesztése a célcsoporthoz Zene alkalmazása Élőszavas mesehallgatás

Tapasztalatok I. - Eredmények Együttműködés-keretek Eszközhasználat- grafitceruza-rontás, tévesztés Csoportdinamika-csoportkohézió Teljesítmény(szorongás)- minőségi rajzok, színvonal emelkedése Verbalitás

Pályázati eredmények A bevont intézményekben min. 3 alkalommal 18 hónap alatt Gyód, Görcsöny, Pellérd, Pécs, Kozármisleny Az EFOP-3.2.9-16-2016-00034 számú pályázatban óvodákban megvalósuló tevékenység

Köszönjük a figyelmet!