Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szülők gyermeknevelési kompetenciájának támogatása „Signals” projekt zárókonferencia Szuhár Mariann.
Advertisements

MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
Keretrendszerek az online felnőttképzés támogatására Taletovics Márk DEXTER.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Az ellátottjogi képviselet 2015-ben
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Gyakorlati megvalósítása
Mayer József Budapest február 27.
Könyvtári munkafolyamatok
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A család – és gyermekjóléti szolgálatok rögös útjai
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
HHR.
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
szakképzési és felnőttképzési szakértő
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Jogszabályi háttér 30/2000. (IX.15.) GM rendelet
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Lorem ipsum.
Iskolai szociális segítő
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
Előadás másolata:

Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása SZUMMA workshop, ELTE, 2018.03.21. Kovács Krisztina, ELTE Fogyatékosügyi Központ vezetője, egyetemi fogyatékosügyi kooridnátor kovacs.krisztina@kancellaria.elte.hu

Tehetség és fogyatékosság – egymást erősítő tényezők „A világon semmiféle tehetség el nem vesz. Nem olyan bolond a természet, hogy hiába teremtsen erőket. Amit teremt, azért teremti, hogy hasznát vegye.” (Petőfi Sándor)

A Fogyatékosügyi Központ 2015. szeptember 15. – Kancellária - Szolgáltató Központon belül megalakul a Fogyatékosügyi Központ 2018.április 01. - Speciális Hallgatói Ügyeket Támogató Iroda = SHÜTI

Célunk Biztosítsuk az Egyetemen tanuló fogyatékossággal élő hallgatók egyenlő esélyű hozzáférését a tanulmányokhoz, a szolgáltatásokhoz az egyetemi élet bármely területén. Munkatársaink: 12 kari fogyatékosügyi koordinátor 1 informatikus 4 gyógypedagógus 1 szociális gondozó

A Fogyatékosügyi Központ feladatai az Egyetem fogyatékosságügyi politikájának alakítása, a befogadó szemlélet elősegítése, az egyenlő esélyű hozzáférés eszméjének megvalósítása ( pl. HKR XIII. fejezete ) javaslattétel az Egyetem fizikai és infokommunikációs akadálymentességének megteremtésére (pl. ELTE honlap, Egyetemi Könyvtár, kollégiumok) a kari fogyatékosügyi koordinátorok munkájának szakmai irányítása, koordinálása

az Egyetemen tanuló, a kari fogyatékosügyi koordinátoroknál regisztrált fogyatékossággal élő hallgatók igényeinek felmérése fogyatékosságügyi kérdésekben tanácsadás az egyetem bármely polgára számára az Egyetem bármely szervezeti egységének dolgozói és az oktatók számára érzékenyítő tréning szervezése és tartása a fogyatékos hallgatók számára vásárolt eszközök kölcsönzése

A Fogyatékosügyi Központ egyéni szolgáltatásai az érintett hallgatóknak a speciális szükségletű hallgatók igényeinek megfelelő szintű gyógypedagógiai és informatikai segítség biztosítása kommunikációs és szociális kompetenciák fejlesztése; útvonaltanítás; hangos térképek, domború ábrák készítése; tanulástechnika fejlesztése; gyakorló tanítás támogatása; informatikai tanácsadás, képernyőolvasó programok használatának tanítása; NEPTUN használat segítése; könyvtárhasználat tanítása, személyi higiéniás feladatokban segítség, relaxációs technika tanítása; logopédiai ellátás; stb.)

az adaptált tananyag előállítása és archiválása - Igénynek megfelelő formátum (Pdf, Word); korrektúrázott; az eredeti művel teljes mértékben megegyező ( képek mellett képleírások) EDIT (ELTE Digitális Intézményi Tudástár) a személyi segítők és jegyzetelők toborzása, felkészítése, munkájuk koordinálása és szupervíziója

A Fogyatékosügyi Központ csoportos szolgáltatásai Asperger szociális-kommunikációs készségfejlesztő csoport Speciális karriermenedzsment kurzus Önismeret mozgáson és drámán keresztül tréning Csörgőlabda kurzus Paraúszás Hallatlan Salsa tánckurzus Tanulásmódszertani tréning Angol beszélgető csoport Filmklub Játékklub Szépirodalmi klub

Adatok

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!