TUDOMÁNYOS KONFERENCIA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Advertisements

A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
INNOCSEKK 156/2006 XXX. Jubileumi OTDK Közgazdaságtudományi Szekció Gazdasági informatika és E-business Tagozat Készítette: Vrabély Balázs,
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Brüsszel milyen messze van
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A gyakorlatvezető mentor
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Ellenőrzés, visszacsatolás
“Új Dimenziók” mentorképzési program A program kidolgozói: Artemisszió Alapítvány EcPec Alapítvány Göllesz Viktor Speciális Szakiskola MATISZ MH Líceum.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, február 9.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
INNOCSEKK 156/2006 Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Egyetemi Tudományos Diákköri Konferencia november 24. Készítette: Vrabély.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
A KKK-rendszer és az OKKR viszonya a felsőoktatásban
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A képzési és kimeneti követelmények kialakításának tapasztalatai az üzleti képzési ágban László Gyula április 27.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Településfejlesztés 2014/15. tavaszi félév Csíkszeredai képzési helyszínen Urbánné Malomsoki Mónika
Településfejlesztés 2014/15. tavaszi félév Követelményrendszer Urbánné Malomsoki Mónika
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
Minősített szociális továbbképzés szakmai monitoringja Bagdy Emőke Szakmai Konferencia Salgótarján december 16.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK ONLINE MARKETING MULTIKULTURÁLIS ASPEKTUSAINAK FELTÁRÁSA MULTIKULTURALITÁS A XXI. SZÁZADBAN TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Kompetenciamérés naplózható adatok alapján
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
moduláris szakképzési szerkezet
Kompetenciamérés naplózható adatok alapján
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Nappali mesterszakjaink
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Humán-controlling.
Előadás másolata:

TUDOMÁNYOS KONFERENCIA Multikulturális kompetenciákra utaló magatartásminták mérési lehetőségei MULTIKULTURALITÁS A XXI. SZÁZADBAN TUDOMÁNYOS KONFERENCIA A multikulturális matematikája szekció 2015. május 8. Kollár Péter tanszéki mérnök SZIE GTK TTI kollar.peter@gtk.szie.hu

Kell-e mérni és vajon mérjük-e? Téma aktualitása A munkáltatói oldalról vizsgálva egyre erősebben jelentkező elvárás a leendő munkavállalókkal/pályakezdőkkel szemben a multikulturális kompetenciák megléte. Az alap, mester és osztatlan képzési formákban futó szakokhoz kapcsolódó képzési és kimeneti követelményekben számos helyen találkozhatunk a multikulturális kompetenciákkal „megbízható munkavégzésre multikulturális környezetben” „előítélet mentesen az inter- és multikulturális nevelésre” „multinacionális vállalatok alkalmazottjaiként feladatok ellátására” „interkulturális nyitottság” Kell-e mérni és vajon mérjük-e?

Előzmények – a projekt célja SZIE GTK TTI K+F+I Csoport és Vezetéstudományi Tanszék Kompetencia mérési módszer kidolgozása Kompetencia profil – „tanúsítvány” KKK Munkaerő-piaci igények

Kísérlet bemutatása Csoportmunkára való alkalmasság Résztvevők: Emberi erőforrások BA, nappali, III. évfolyam 3+2 Vezetés és szervezés MSc, nappali, I. évfolyam 1 Kísérlet helyszíne: MIAU WIKI https://miau.gau.hu/mediawiki/index.php/Csoportmunka_projekt Kísérleti szituáció – feladat: „WIKI” szócikk elkészítése, melynek címe: „Emberi erőforrás menedzsment rendszer” Főszabály: A csoporttagok kizárólag a szócikkhez tartozó „vitalapon” kommunikálhatnak egymással Egyéb interakciós forma nem megengedett

Kompetencia értelmezése Irányultsággal rendelkező „Naplózható” additív viselkedésjegyek

„Csoportmunkás” csoport Attribútumok Irány Egy főre eső karakterszám (módosítás - abszolút érték) Egy főre eső csoporttagok száma, akik csak 1 fejezeten dolgoztak 1 Csoporttagok átlagos módosításának szórása Egyes csoporttagok aktivitásának szórása modulok szerint Egy főre eső vitalapon vezetett karaktermódosítás Egy főre eső vitázók száma Idő homogenitás

Multikulturális csoport Attribútumok Irány Nemi heterogenitás 1 IT heterogenitás Tudás heterogenitás Csoport létszám

Kiinduló táblázat jelleg rel irány 1 attribútum 1. 3646 0,3 240,9 3,0 1 attribútum összes karakterszám/fő kapszula_szocikk/fő karakterszám-átlag szórása modul_fő_szórás vitaaktivitás/fő vitázók/fő idő homogenitás 1. 3646 0,3 240,9 3,0 20,0 1,0 636,5 3. 6250 0,4 361,6 1,2 0,2 805,9 4. 19384 992,6 0,5 2,3 0,7 756,2 5. 6284 302,9 1,7 11,8 0,8 38,9

Eredmények I. cél összes karakterszám/fő kapszula_szocikk/fő karakterszám-átlag szórása modul_fő_szórás vitaaktivitas/fő vitázók/fő időhomogenitás becslés tény elteres 1. 152,0 139,3 163,5 113,3 134,9 142,5 154,5 1000,0 0,0 3. 153,0 138,3 160,8 125,3 131,3 138,8 152,5 4. 155,0 141,3 151,8 126,3 132,3 139,8 153,5 5. 154,0 140,3 161,8 114,3 133,3 140,8 155,5

Eredmények II. cél összes karakterszám/fő kapszula_szocikk/fő idő homogenitás becslés tény elteres inverz ell 1. 316,2 364,3 318,0 998,5 1000 1,5 -1,5 valid 3. 317,2 363,3 316,0 996,5 3,5 -3,5 4. 319,2 366,3 317,0 1002,5 -2,5 2,5 5. 318,2 365,3 319,0

Eredmények III. nemi het it het tudas het létszám becslés Tény(CSMI) elteres 1. 189 448 182 185 1004 998 -6 3. 441 181 184 996 4. 186 447 180 995 1002 7 5. 187

Összefoglalás – Tapasztalatok - Alkalmazhatóság Részeredmények – cél: egyéni profilok elkészítése Hallgatói kompetenciamérés időzítése, elhelyezése a képzésben Objektív, gyors, rugalmas, „személyre szabható” kiértékelés Minőségbiztosítás – Minőségellenőrzés (pl.: felsőoktatás) Hallgatók elhelyezkedési lehetőségeinek elősegítése „Államilag elismert kompetencia bizonyítván”!!! Integrálhatóság szervezeti HR rendszerekbe Munkakörtervezés, -elemzés, -értékelés Kiválasztás Képzési igények meghatározása, TÉR – TM Bérrendszerek – ösztönzés-mendzsment

Köszönöm a figyelmet!