2018. március Budapest Kongresszusi Központ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FogLak projekt2 Az utcán élő hajléktalan személyek társadalmi visszailleszkedésének, sikeres munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Advertisements

A pedagógiai asszisztens, a pedagógusok önértékelésének, szakmai ellenőrzésének és minősítésének sikeres megvalósulásában betöltött szerepe Pedagógiai.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
„Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Mozgásszervi rehabilitáció
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 19
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Egészségügyi közbeszerzések
A külső környezet elemei
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
szakképzési és felnőttképzési szakértő
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Motivációs szeminárium
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A magyar intézményi férőhely-kiváltási folyamat a kísérő kutatások tükrében Áttekintés az intézményi férőhelykiváltás során létrejött támogatott lakhatási.
Iskolai szociális segítő
Baranya Megyei Önkormányzat
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

TÁRSADALMI ÉS TECHNOLÓGIAI INNOVÁCIÓK – A FOGYATÉKOS EMBEREK TELJES KÖRŰ TÁRSADALMI RÉSZVÉTELE 2018. március 13-14. - Budapest Kongresszusi Központ Régi kihívások, új fogyatékosságok? Pszichoszociális fogyatékosság, ADHD, autizmus… Stefanik Krisztina, PhD ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (MASZK)

Egy szubjektív fogyatékosság-felfogás Integrált és eklektikus – fókuszban az individuum és környezete Csak semmi dogma! Csak semmi uniformizálás! Etikai és emberi jogi szempontból mélyen elkötelezett, így tudományos nézőpontból is. Betegség? (NEM!) Zavar? Állapot? Az emberi fejlődés diverzitása? Gyógyítás? (NEM!) Terápia? Habilitáció/rehabilitáció? Fejlesztés? Támogatás? Szolgáltatás? https://www.bostonglobe.com Stefanik, 2018

Pszichoszociális fogyatékosság, ADHD, Autizmus Közös pontok Gyakori állapotok Heterogenitás, spektrum-jelleg Sajátos kognitív működés Zavarba ejtő jelenségek Mindenkinek van véleménye róluk… Korlátozott társadalmi részvétel Jelentősen gyengítik az életminőséget a pszichológiai jóllétet (…) http://www.uidownload.com Stefanik, 2018

Pszichoszociális fogyatékosság ADHD Autizmus Összetett etiológia igen Élethosszig fennmarad változó Direkt gyógyszeres beavatkozás lehetséges nincs Edukációs/pszichológiai beavatkozás hatékony Környezet adaptációja + univerzális tervezés nélkülözhetetlen Stefanik, 2018

A támogatás célja Autonómia Társadalmi részvétel Az informált döntés lehetősége! Társadalmi részvétel Valamennyi színtéren! Javuló életminőség és pszichológiai jóllét (beleértve a teljes családot) De… https://www.uik.eus Stefanik, 2018

Egy példa az autizmus-kutatásból Az állapot felnőttkori kimenetelének értékelése (~2010-ig) Munka Lakhatás Szociális kapcsolatok Mindenki számára azonos a jó kimenetel? http://www.screenreview.fr Stefanik, 2018

A nagy kihívás: a környezet formálása Személyi környezet Tudás – megértés – el/befogadás – valódi kapcsolódás és tisztelet Együttműködés a partnerek között Megfelelő szakértelem és intenzitás Mindig az egyedi erősségeket és szükségleteket tartja szem előtt ! A befogadó közösségnek is előnyös! Tárgyi környezet Stressz-csökkentő, szenzorosan, érzelmileg és kognitívan megfelelő Kommunikációt, autonóm döntéseket elősegítő Stefanik, 2018

Tartsunk egyensúlyt, hiszen a naiv normalizáció valójában abúzus… https://hu.123rf.com Tartsunk egyensúlyt, hiszen a naiv normalizáció valójában abúzus… Stefanik, 2018

Köszönöm a figyelmet! krisztina.stefanik@barczi.elte.hu