Bajza Utcai Általános Iskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

1 (törvényi, rendeleti szabályozás) Molnárné Ditzendy Judit főigazgató helyettes.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A szakiskolák aktuális problémái
Mercedes-Benz-Iskola
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Bajza Utcai Általános Iskola
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Pályaválasztási tanácsadás
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Iskolaérettség.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
HHR.
középfokú felvételi eljárás
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Bemutatkozik az iskolapszichológus
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
DARUS.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Általános iskola eredménye, értékelése
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Belügyi Rendészeti Ismeretek
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
tanév Iskolanyitogató
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
tanév Iskolanyitogató
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Óvodából az iskolába Készítette: Bóczi Zsuzsanna november 13.
Előadás másolata:

Bajza Utcai Általános Iskola

Iskolaérett? Szinte észrevétlenül megnyúlt a testhossza. Minden cipője kicsi. Meglazult az alsó első foga. Már szeret társasjátékozni. Egyre ügyesebben mozog. VÁRJA AZ ISKOLÁT! Egyre határozottabb, de finomabb vonalvezetés jellemzi munkáját. Szeret szójátékokat játszani, érdeklődik a betűk, számok iránt. Amikor csak teheti a gyermektársaságot keresi és szívesen barátkozik. Szívesen jár oviba.

Mely pszichikus funkciók szükségesek a tanuláshoz? vizuális és auditív észlelés, összerendezett, koordinált mozgás, a finommotorika fejlettsége a keresztcsatornák együttműködése, rövid idejű vizuális-verbális memória, szándékos figyelem Normális fejlődés esetén hatéves korig alakul ki az említett funkciók egyensúlya, működésük összerendezettsége, integrációja. (totális érzékelő apparátus)

Önkontroll funkciói Hatékonyan kommunikál Érzelmeit, viselkedését kontrollálni tudja Figyelme fejlett Feladattudata, feladattartása kialakult Szabálytudattal rendelkezik Tud „késleltetni”

Óvodai szakvélemény Az óvodai szakvélemény az óvodának a gyermek iskolaérettségére vonatko zó  állásfoglalására szolgáló három példányból álló nyomtatvány. A tankötelezettség megállapításához szükséges óvodai szakvélemény egy példánya az óvodában marad, egy példányát át kell adni a szülőnek. – ezt kell leadni a beiratkozáskor!

A Bajza iskola várja a leendő elsősöket

BAJZA Akkreditált Kiváló Tehetségpont Ökoiskola Gyakorlóhely ( fogadjuk Az ELTE és az Apor tanító- és tanárjelöltjeit) Microsoft innovatív iskolája

A Bajza utcai iskola kínálata Gyerekközpontú iskola, ahol: diák, tanár, tanító jól érzi magát érték a tudás, a segítőkészség, egymás tisztelete jól meghatározott elvárásokat fogalmazunk meg a gyermekek képességeinek kibontakoztatása, fejlesztése érdekében mindezt a szülőkkel való szoros együttműködésben

Módszertani kitekintés Kooperatív technikák (személyre szabott, differenciált,csoportmunka) Tevékenységre építő, cselekedtető tanítási módszer ( hangoztató, elemző, szótagoló olvasás tanítás; játékos, tevékenykedtető matematikaoktatás) Magas színvonalú nyelvoktatás (OKÉV mérések) Új típusú gyakorlóhely (ELTE, Apor) Interaktív táblák ( projektorok, internet lefedettség, tabletek) Modern természettudományos szaktanterem Felújított udvar

A Bajza utcai iskola kínálata Képzési profiljaink: - Két tanítási nyelvű angoloktatás - Német nemzetiségi oktatás (nincs körzet) Emeltszintű matematikaoktatás Igény szerint „normál „ tantervű oktatás Minden alsós osztályban van: Úszásoktatás Néptánc Napközis foglalkozás(nem egész napos iskola) Logopédiai, fejlesztő foglakozás Szakköri lehetőségek (tehetséggondozás, sport, sakk)

Tervezett osztályok 1.a osztály: Képzési profil: angol két tanítási nyelvű oktatás Tanítók: Somogyvári Rita, Pánti Zsuzsa angol műveltségterülettel rendelkező tanító 1.b osztály: Képzési profil: emelt matematikaoktatás, informatika és sakk Tanítók: Gaálné Nagy Dóra, Szauer István 1.c osztály: Képzési profil: német nemzetiségi oktatás Tanítók: Zavadovics Ildikó, Frisala Anita (nemzetiségi tanító)

EREDMÉNYEINK Kompetenciamérés Nyelvi mérés Nyelvvizsga (aki kellő erőfeszítéssel tanul) Versenyeredmények: Bolyai, Zrínyi, német versmondó, kerületi sikerek, sporteredmények

Iskolakóstoló – Bajza programok Kedden bemutatóórák – beszélgetési lehetőség Utolsó iskolakóstolgató: 2019. 04. 04. 17:00 Egész évben úszásoktatás, sport, korcsolya Tóth Aladár Zeneiskola Bajzások Jövője Alapítvány támogatása

Általános tudnivalók a beiskolázásról

BEIRATKOZÁS A szülő joga: a szabad iskolaválasztás és kötelessége: az iskola rendjének elfogadása, betartása (Házirend) Tankötelezettség: Legkorábban abban a naptári évben, amelyben a hatodik, legkésőbb amelyben a nyolcadik életévét betölti, tankötelessé válik. Tankötelezett a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, legkésőbb az azt követő évben tankötelessé válik.

BEIRATKOZÁS A szülő (vagy gondviselő) köteles a meghirdetett időpontban ( idén 2019. 04.11–12-én ) tanköteles gyermekét beíratni a lakóhelye szerint illetékes, vagy a választott iskola első évfolyamára. A beiratkozáskor be kell mutatni a gyermek személyazonosítására alkalmas, a gyermek nevére kiállított személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványt, továbbá az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolást. E-ügyintézés: https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap

BEIRATKOZÁS Kerületen belül, annak aki nem a körzetes iskolába akar beiratkozni, nem kell elmenni beiratkoznia a körzetes iskolába. ( szabad mozgás kerületen belül) Amennyiben a szabadon választott iskola igazgatója a gyermek felvételét elutasító döntést hoz, a szülő a gyermekét a döntés jogerőre emelkedését követő öt napon belül köteles beíratni a kötelező felvételt biztosító iskola első évfolyamára. [20/2012. EMMI rendelet. 22. § (2)] Az a szülő vagy törvényes képviselő, aki a szülői felügyelete vagy gyámsága alatt álló gyermeket kellő időben az iskolába nem íratja be, szabálysértést követ el.

Különleges helyzet beiskolázáskor Minden körzetes gyereket kötelező felvenni. Különleges helyzetnek minősül: akinek testvére az iskola tanulója aki kerületi óvodába járt akinek lakóhelye az iskola 1 km-es körzetében van munkáltatói igazolás alapján szülőjének munkahelye az iskola körzetében található, A kötelező felvétel biztosítása az eddigi gyakorlattól eltérően azokra a gyermekekre vonatkoznak, akik az adott iskola felvételi körzetében életvitelszerűen laknak. Az osztályba sorolás az igazgató jogköre!

Elérhetőségeink: tel. : +36/1/473-0181 Elérhetőségeink: tel.: +36/1/473-0181 igazgató: Bódi Csilla igazgatóhelyettes: Fónainé Fischer Judit www.bajza6.hu bajza6igazgato@gmail.com