ONLINE MARKETING STRATÉGIA Tóth György Ferenc 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Stratégiai áttekintés (cikkekből) „Vagyonokat fecsérlünk el megtervezetlen termékekre és nem létező piacokra.” (Avram Miller, Intel) „A vállalkozói szféra válaszút előtt áll.” „A marketing a szemünk láttára alakul át.” „Az Internet új alapokra helyezi az ügyfélkapcsolatok felvételét, kibontakozását és ápolását.” „Aki nem csatlakozik az Internethez óhatatlanul lemarad.” 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Mi az igazság az online marketing körül? A vérbeli szakemberek tudják, hogy nem lehet egyik pillanatról a másikra meggazdagodni, de jó eséllyel vág neki céljai elérésének az, aki: konkrét célokat tűz ki maga elé, jól megfontolt terveket dolgoz ki, mérhetővé teszi a tevékenységét, további lépéseit az eredményhez igazítja. 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Előadó: Tóth György Ferenc 1. feladat Keressen öt honlapot és elemezze a következő szempontok szerint: Megfelel-e marketing céljainak a Web-oldal? Segíti-e az értékesítést? Nyújt-e ügyféltámogatást? Elmélyíti és kiterjeszti-e az ügyfél és a vállalat közötti kapcsolatot? pl.: számítógép kereskedés honlapjáról driver-ek letölthetők az általuk forgalmazott alkatrészekhez Válaszait indokolja! 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Integrált marketing összetevői Következetes üzenet Mindenkor azonos színösszeállítás, cégembléma és tipográfiai ismerősség a hitelesség érzetét kelti, elmélyíti a jelentéstartalmat. Interaktivitás A fogyasztó a kérdéseire gyors, pontos és személyre szóló választ kap. Küldetésmarketing A vállalat minden tevékenysége saját küldetésének meghatározásában gyökeredzik. 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Előadó: Tóth György Ferenc 2. feladat Keressen öt honlapot, amelyek Ön szerint maximálisan teljesítik az integrált marketing kritériumait! Írja le egy-két mondattal, hogy mi az ami Önnek legjobban tetszik az egyes honlapokon! 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Online márkanépszerűsítés Értékesítés-ösztönzők Abban hisznek, hogy az értékesítés egyenesen a reklám eredménye. Szalagcímeket vásárolnak, hogy minél inkább előtérben legyenek. A reklámozók Márkában és védjegyekben gondolkoznak. A márka adott termékre vonatkozó érzések és feltételezések összességeként definiálható. 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
A márka a bizalom szimbóluma Nagy a jelentősége a virtuális világban. Az Interneten folyó szélhámoskodás a márkákat a bizalom szimbólumává emeli. A nagy márkák új partneri és értékesítési kapcsolatokat teremthetnek a kibertérben. Pl.: a General Motors honlapját a létrehozása utáni első 24 órában 300.000 látogató kereste fel. 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Előadó: Tóth György Ferenc 3. feladat Legalább öt nagy márka honlapját keresse meg az Interneten! Sorolja fel ezeket, és írja le, hogy miben látja a profizmusukat! 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Az internetes marketing négy hulláma Szöveg és grafika egyaránt továbbítható az Interneten. A világháló kereskedésre is alkalmas. Hirdetések és értékesítési tájékoztatók elhelyezése a Neten, az eredményeket nem mérték, célcsoportokat nem kerestek. Professzionális marketing technikákkal mérik az eredményeket. 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Hol a komoly piackutatás? Meghatározható-e az online közösség valódi lélekszáma? Jónevű cégek által közrebocsátott internetes demográfiai mérőszámok is jelentős szórást mutatnak. Az internetes marketing körül hisztérikus volt a felhajtás, de nem mérhető, se nem becsülhető számadatokból következtettek az eredményességre. 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Előadó: Tóth György Ferenc 4. feladat Keressen internetes piackutató cégeket! Milyen mérési módszereket alkalmaznak? 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Miben különbözik az online marketing a hagyományostól? A TV olyan, mint a rádió, csak látjuk a bemondót? Az Internet olyan, mint a TV, csak online? Az online reklám fogyasztói maguk keresik meg a reklámot, maguk kezdeményezik a kommunikációt. 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Miben különbözik az online marketing a hagyományostól? hely idő arculatteremtés a kommunikáció iránya interaktivitás felszólító jelleg 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Előadó: Tóth György Ferenc Hely Egész enciklopédiányi anyagot könnyedén feltölthetünk az Internetre. Aki a számok nyelvén ért, annak adatokat, aki vizuális annak képeket. A fogyasztó maga válogatja ki az őt érdeklő információt. 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Előadó: Tóth György Ferenc Idő Az idő a fogyasztók ráfordítása. Kemény pénzt fizetnek azért, hogy a hálózatot használhassák. Értékes terméket és tapasztalható értéktöbbletet kell, hogy a weboldalon találjanak, ahhoz, hogy vissza térjenek. 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Előadó: Tóth György Ferenc Arculatteremtés Eszköze az információ. Legfontosabb a nyomtatott szó. Hipertext. Egyre részletesebb információk. 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Előadó: Tóth György Ferenc A kommunikáció iránya A technika megengedi, hogy a fogyasztó megkereshessen információkat és maga is üzenhessen. Az információkat e-mailben is elküldhetjük, amire sok esetben újabb kérdéseket kapunk. Ilyenkor már emberi beavatkozás szükséges. 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Előadó: Tóth György Ferenc Interaktivitás A feltett kérdéseinkre perceken belül választ kaphatunk Vitafórumokon E-mailben Videó film letöltésével Ugrópontok testreszabott összeállításával 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Előadó: Tóth György Ferenc Felszólító jelleg A fogyasztók konkrét kérdésekre keresnek választ. Az igény felkeltése is a tájékoztatáson alapul, nem az érzelmekre gyakorolt hatáson. A Web szövegre alapozott média, amelyen keresztül gyorsan meg kell ragadnunk az olvasó figyelmét és érdeklődését. „Könnyen használható statisztikai csomagot akar? Biztos találkozott már ilyen ígérettel… aztán persze kiderült, hogy ötkötetnyi leíráson kell átrágnia magát, mire hozzáfoghat a munkához. A StatView-val nem érheti ilyen meglepetés. Amivel mások kecsegtetik, azt a StatView valóban tudja.” 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc
Előadó: Tóth György Ferenc 5. feladat Keressen internetes reklámokat olyan termékekről, melyeket hagyományosan is reklámoznak! Hasonlítsa össze a termékek hagyományos reklámját az internetessel az előző szempontok alapján! 2019.05.26. Előadó: Tóth György Ferenc