Általános iskolások pályaválasztása 2014

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar vállalkozások üzleti helyzete területi metszetben és a válságra adott reakciók Czibik Ágnes (GVI) MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató.
Advertisements

„Bérek, adók és transzferek” szakmai konferencia
Az első házasság felbomlása
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Zsigmond Király Főiskola OTDK Társadalomtudományi Szekció versenye
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Diplomás pályakezdők a versenyszektorban Tóth István János * - Várhalmi Zoltán + „Felsoktatás és foglalkoztathatóság” Műhelykonferencia a Budapesti.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
MARTON MELINDA – PAKU ÁRON TÉRSÉGTIPOLÓGIA KOMPLEX TÁRSADALMI MUTATÓK ALAPJÁN.
A területi árszínvonal különbségei, különös tekintettel a városi és falusi árszínvonalak számíthatóságára Dusek Tamás Széchenyi István Egyetem, Győr Gödöllő,
Munkanélküliség végzettség alapján
Művelődés és szórakozás
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
„ …mindig többek lehetünk, mint amik vagyunk,
Iskolai életutak az alacsony végzettségűek körében
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Hozzászólás Hermann Zoltán: Az iskolatípus hatása a tanulói teljesítményekre Lovász Anna Szirák november 9.
Észak-magyarországi Operatív Program ( ) Foglalkoztatás Oktatás - nevelés.
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
Az élettársi kapcsolatban élők házasságkötése - az értékek és beállítódások szerepe a párkapcsolatok (ki)alakulásában Spéder Zsolt Kapitány Balázs KSH.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.
SZÜL Ő I ÉRTEKEZLET OKTÓBER 17. GIMNÁZIUMI KÉPZÉS.
Közép-Dunántúl, Veszprém megye és Várpalota munkaerő-piaci helyzete
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
Kutatási kiválóság egytemi-akadémiai együttműködésben: egyetemi perspektíva Szabó Gábor elnök, MRK Egyetemi Tagozat rektor, Szegedi Tudományegyetem
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
A NYUGAT-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ MUNKAERŐPIACI HELYZETE, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A DIPLOMÁSOK ELHELYEZKEDÉSÉRE SOPRON, december 11.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Középfokú beiskolázás
Miért a Közgáz? Iskolai ágazatok: 1.Általános közgazdasági ágazat + 1 év nyelvi előkészítővel Az első évben heti 15 órában tanítjuk az idegen nyelvet.
Az országos mérések megújult rendszere
Internet a családban Székely Levente –
OKM 2014 iskolai elemzés Készítette: Fülöp Anna.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A felnőttképzés Hajdú- Bihar megyében Dr. Erdei Gábor Dr. Teperics Károly
1 Javuló várakozások – tovább bővülő foglalkoztatás Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
A Szakiskola 2014 kutatás célja és tapasztalatai Székesfehérvár, március 24.
Dr. Tokár-Szadai Ágnes Adjunktus Miskolci Egyetem, Gazdálkodástani Intézet VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Rettegi Attila február 14.
A szakiskola jelene és jövője
folytatott bibliográfia elemzéséről
Határon túli magyar tanulók teljesítménye a PISA vizsgálatok alapján
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Pályaválasztási szülői értekezlet
Készítette: Farkasné Veres Edina
TOP SF Munkaerő-piaci és foglalkoztatási helyzetkép Székesfehérváron Mahler Balázs Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzat.
Esély a szülőknek, lehetőség
Velünk élő középkor Forrás:
PÁLYAVÁLASZTÁS? SZAKMAVÁLASZTÁS?
Pályaválasztási szülői értekezlet
Előadás másolata:

Általános iskolások pályaválasztása 2014 Bárdits Anna elemző, GVI Fejér Megyei KIK, Pályaválasztási Klub

Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet olyan non-profit kutatóműhely, amely elsősorban alkalmazott közgazdasági kutatásokat folytat. Célja, hogy elméletileg és empirikusan megalapozott ismereteket és elemzéseket nyújtson a magyar gazdaság és a magyar vállalkozások helyzetét és kilátásait befolyásoló gazdasági és társadalmi folyamatokról. 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

Tartalom Szakiskola kutatás Általános iskolások pályaválasztása, 2014 Következtetések 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

Szakiskola kutatási program 2009-től 2009-12-es összevont adatbázis: 10 104 fő Mely tényezők hatnak a pályakezdő szakképzettek elhelyezkedési esélyeire, továbbtanulási esélyeire, munkanélküliségi kockázatukra 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

Nyelvtudás 2019.05.26. 21:51 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI MKIK GVI 5

Érettségi 2019.05.26. 21:51 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI MKIK GVI 6

Gyakorlati képzés helyszíne 2019.05.26. 21:51 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI MKIK GVI 7

Tanulmányi átlag I. 2019.05.26. 21:51 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI 8

Tanulmányi átlag II. 2019.05.26. 21:51 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

Szakmaválasztás 2019.05.26. 21:51 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI MKIK GVI 10

Általános iskolások pályaválasztása Pályaválasztás előtt álló hetedikesek Továbbtanulás Szakmaválasztás Szüleik pályairányítási szándékai 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

Adatfelvétel MKIK szervezésében 9336 tanuló Egész ország területén Országosan reprezentatív minta 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

Az elemzés felépítése Továbbtanulás és pályaválasztás Tanulói profilok Területi különbségek – Közép-Dunántúl, Fejér megye 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

Továbbtanulás és pályaválasztás 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

Tanulói profilok 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

Területi különbségek 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

Következtetések Szülők iskolai végzettsége továbbörökítődik Szülők a szakmaszerzést és a diplomaszerzést egymást kizáró továbbtanulási utaknak gondolják Tanulók két csoportja Pályaválasztás fontossága 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI

Köszönöm a figyelmet! www.gvi.hu http://www.szakmavilag.hu/ 2019.05.26. 21:51 MKIK GVI