Budapest: az eladható márka
Kinek akarjuk eladni a várost? Turistáknak Befektetőknek Hogyan?
Hogyan? Budapestieknek!!! ezért jött létre a BVA Leghitelesebben maguk a használók, esetünkben a budapestiek adják el a márkát: Külföldön idelátogatásra ösztönöz, befektetés ösztönzés Idelátogató turisták visszatérésre, további pozitív WOM-ra ösztönöz A legjobb márka nagykövet maga a lakosság Tehát kiknek akarjuk eladni? Budapestieknek!!! ezért jött létre a BVA
BVA Budapesti Városarculati NKft. A Fővárosi Önkormányzat 2015 nyarán hozta létre Meghatározott feladatkörök: Kulturális és közösségi tevékenységek Városimázs, városarculati tevékenységek A főváros idegenforgalmi értékeinek feltárása Gazdaságszervezési- és terezési tevékenységek
Mi nem a BVA? Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. ≠Magyar Turizmus Zrt. ≠BFTK
Akkor mi is a BVA? 6 fős szervezet - „Kommunikációs és projekt ügynökség” az alábbi feladatokkal: Budapest brand újragondolása, definiálása és tartalommal való feltöltése (BVA projektek) = Budapest márka eladása a Budapestieknek
Erre teremt platformot a BVA Akkor mi is a BVA? Budapest brand újragondolása (kutatás, stratégiai háttérmunka, kommunikáció a lakossággal) Budapest brandet meghatározó szereplők közötti kommunikáció kezdeményezése Erőforrás optimalizálás – üzenetek összehangolása, közös gondolkodás, közös üzenetek megfogalmazása egymást erősítő szinergiák feltérképezése Tájékoztatás: Láthatóvá tesszük, ezzel közelebb hozzuk a lakossághoz (Fővárosi Önkormányzat és intézményeit, amelyek működtetik a várost) Erre teremt platformot a BVA
Mitől eladható egy márka? Hiteles – nem állít magáról többet, mint ami Koherens – nem kell sok üzenet, viszont azokat következetesen kell használni Van mögötte stratégia - karakterjegy meghatározása, felépítése és folyamatosan visszatérő nyomatékosítása
Mindez városi szinten Mi határozza meg egy város imázsát? Gazdasági, társadalmi, politikai, kulturális környezet (lakosság, cégek, intézmények, attitűdök, építészet, mennyire zöld, gyermekbarát, akadálymentes, kulturális programok, tömegközlekedés, …∞) Eladható város = Szerethető város = Élhető város
A meglévő pozitívumokra hívjuk fel a figyelmet
Láthatóvá tesszük a láthatatlant
Élhetőbbé tesszük a várost
Teret adunk a közösségnek a diskurzusra
2016-ban is… Közpumpa Integrált játszótér/street workout pálya Duna brand Város gyermek szemmel könyv MIPIM
2016-ban is…
2016-ban is… Meglévő pozitívumokra hívjuk fel a figyelmet Láthatóvá tesszük a láthatatlant Élhetőbbé tesszük a várost Teret adunk a közösségnek Az én tevékenységem milyen hatással van Budapest imázsára?
Köszönöm a figyelmet!