Az identitástudat kialakulásának tényezői kisebbségi közegben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÉRZÉKENYÍTÉS Siketvakok. 1. Siketvakság definíciója: A siketvakságba olyan fogyatékos állapotok tartoznak, amikben a látás és a hallás is annyira sérült,
Advertisements

T ű zvédelmi M ű szaki Irányelv Fire Protection Technical Guideline Azonosító: TvMI 6.1: Beépített t ű zoltó berendezések tervezése, telepítése.
Környezetszennyezés A mai emberek felelőtlenek. Szennyezik a levegőt, folyókat. Ezért napjainkba sok ezer ember hal meg környezet szennyezéstől.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
A Határtalanul! Erdélyben program célkitűzései Sport és turizmus.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A nemzeti eszme Magyarországon. Ma mit értünk nemzeten? Szélsőségek: agresszív nacionalizmus elveszett a magyar nemzeti identitás.
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
A szakiskolák aktuális problémái
Légy több, mint a diplomád!
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A nemzetközi üzleti élet etikája
Házassági Vagyonjogi Szerződés
TÁJÉKOZTATÓ BÁCS-KISKUN MEGYEI CIGÁNYSÁGRÓL
/Egyéni nyelvhasználatunk kialakulása/
Gyermekvédelem.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
1Transzplantációs Alapítvány
Gyűjtőköri szabályzat
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Káros szenvedélyek A szenvedélybetegség – másként addikció vagy kóros szenvedély – hátrányos helyzetbe hozhatja az érintett személyt és környezetét is,
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
szakmai referens, országos versenyszervező
A magyar egyházak lelkigondozói felelőssége az új hullámú magyar világszórványban Jegyzetek a nyugati munkavállaló emigrációs magyarság egyházi lelkigondozásának.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Bevezetés a jog- és államtudományokba
A házasság arcai Mihalec Gábor Adventista Családi Szolgálatok.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Kommunizmus: Született: 1796 Apa: Gracchus Babeuf
HHR.
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Miért Választottam a BME-t?
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
Szerep-elmélet Mead: Egy adott szituációban sajátos célokat követő szabályszerű viselkedéskomplexum, mely társadalmi normák által meghatározott. Linton:
A gyermeki jogok érvényesítése
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Jézuskától - Jézus Krisztusig
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
Színházi élet - Németh Antal
Stratégiai gondolkodás
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Környezetgazdaságtan 6. előadás A környezeti szabályozás eszközei
“Kicsit kemény, nehéz, de kezdem élvezni”
Előadás másolata:

Az identitástudat kialakulásának tényezői kisebbségi közegben TORZULÁSOK Az identitástudat kialakulásának tényezői kisebbségi közegben

A nemzeti identitás egy bizonyos tér- és időbeli kereten belül lejátszódó történelmi, nyelvi és kulturális azonosság nem velünk született egyszer s mindenkorra adott tartozékunk élő, mégpedig velünk és bennünk élő, formálódó folyamat

A nemzeti identitást kialakító tényezők: a) az anya és az apa nemzeti identitása; b) az anyanyelv és annak használata; c) az iskoláztatás nyelve; d) a lakóhelyi környezet; e) a kulturális közeg; f) a nemzetiséggel kapcsolatos egyéni és közösségi tapasztalatok; g) globalizációs hatások.

köztes szilárd magyar A nemzeti identitás három típusa román

A nemzeti identitásnak több összetevője van. Ezek a következők: Érzések Vélemények A jelenre és jövőre vonatkozó döntések és cselekedetek A fentiek igazolása

identitás-pozitív érzés a cselekedet identitás-negatív

Életkor: 13 év Családi háttér: teljes család – egy testvér Szülők: magyar nyelvű iskola Végzettség Otthoni nyelvhasználat: magyar Magyar iskola Életkor: 13 év Családi háttér: teljes család – egyedüli gyerek Szülők: román nyelvű iskola Végzettség Otthoni nyelvhasználat: „főleg” magyar Román iskola

Igen, „itt is élnek magyarok” Nem tudom Melyik a kedvenc országod? Görögország Amerika Melyik országot választanád lakhelyül? Magyarország Esetleg Olaszország Választaná-e Romániát lakhelyül? Igen, „itt is élnek magyarok” Nem tudom Melyik várost választaná lakhelyül? Nagyvárad, Kolozsvár, Debrecen, Budapest Nem tudom

Igen, „mert ismerem azt is” Igen Milyen nemzetiségűnek vallod magad? Magyar Magyar Milyen nemzetiséget választanál? Magyar Nem tudom Választaná-e a magyart? Igen Nem biztos Választanád-e a románt nemzetiségül? Igen, „mert ismerem azt is” Igen

Igen Igen Kicsit Igen Van-e kapcsolatod más nemzetiségűekkel? Különböznek-e tőlünk? Kicsit Igen

Hátrány  előny: érvényesülés Előny: érvényesülés ISKOLA Rendben valónak tartod-e, hogy magyar/román iskolába jársz? természetes természetes Előny-e vagy hátrány magyar gyereknek román iskolába járni? Hátrány  előny: érvényesülés Előny: érvényesülés Ért-e bármilyen negatív élmény a magyarságod miatt? Nem Nem Változtatnál-e az iskolád nyelvén? Igen, kipróbálna román iskolát is Nem

„Tanulunk és jó együtt.” „Mă simt bine.” EGYHÁZ Kinek az ösztönzésére jársz konfirmációi előkészítőre? „Én akartam” „Anyu ötlete volt” Miért szeretsz oda járni? „Tanulunk és jó együtt.” „Mă simt bine.” Milyen érzés más csoporthoz tartozni? Furcsa, hogy minden magyarul zajlik Jó Befogadtak? Kicsit furcsán néztek, de elfogadtak. Igen

Az iskolán kívül milyen nyelvű barátaid vannak? Barátnő: vegyes házasságból származik, kevert nyelven beszélgetnek „Fele apă, fele víz” Főként magyar

„Vannak a sok magyarok…” „Nem érdekel.” Milyennek látod a románok és magyarok közti viszonyt? „Nem tudom.” „Vannak a sok magyarok…” „Nem érdekel.” Hogyan határoznád meg a kisebbség fogalmát? „Több román van, mint magyar.” Érzékeli Érzed-e hátrányát a kisebbségi létnek? Igen: nyelvhasználat Nem

Következtetések: Meglepetés Közömbösség Szocializációs közeg