INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Advertisements

A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Matematika kompetencia
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
A kulcskompetenciák.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
Könyvtárhasználati verseny
Képességszintek.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Programozási alapismeretek
Informatika tanítása ea.
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Informatika.
Mérnöki készségek 1. ELŐADÁS.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
Budapesti Műszaki Főiskola CAD/CAM szakirány A CAD/CAM modellezés alapjai 2001/2000 tanév, II. félév 1. Előadás A számítógépes modellezés fogalma, szerepe.
Matematikai eszközök a környezeti modellezésben
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
IKT struktúra.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Algoritmikus gondolkodás fejlesztése informatikai eszközökkel
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Harmadik matematikakönyvem
Kompetencia -eredményesség
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Informatika tanítása ea.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Szegedi Tudományegyetem
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Előadás másolata:

INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát? 2006.11.18 Miért tanítsunk informatikát? Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

Zsakó László: Informatikai kompetenciák INFOÉRA 2006 2006.11.18 Kulcskompetenciák Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai kompetencia Természettudományos kompetencia Digitális kompetencia A hatékony, önálló tanulás Szociális és állampolgári kompetencia Kezdeményezőképesség és vállalko-zói kompetencia Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség 2019.05.25. Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

Zsakó László: Informatikai kompetenciák INFOÉRA 2006 2006.11.18 Kulcskompetenciák Digitális kompetencia: az informá-ciós társadalom technológiáinak magabiztos és kritikus használata a munka, a kommunikáció és a szabadidő terén információ felismerése visszakere-sése, értékelése, tárolása, előállítá-sa, bemutatása és cseréje kommunikáció és hálózati együtt-működés az interneten keresztül 2019.05.25. Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

Informatikai kompetenciák INFOÉRA 2006 2006.11.18 Informatikai kompetenciák Algoritmikus gondolkodás Algoritmus (tevékenységsorozat) felis-merése, megértése Algoritmus (tevékenységsorozat) vég-rehajtása Algoritmus (tevékenységsorozat) elem-zése Algoritmus (tevékenységsorozat) alko-tása Algoritmus (tevékenységsorozat) meg-valósítása Algoritmus (tevékenységsorozat) mó-dosítása, átalakítása 2019.05.25. Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

Informatikai kompetenciák INFOÉRA 2006 2006.11.18 Informatikai kompetenciák Adatmodellezés A világ (egyszerű) dolgai adatokkal leírása A világ dolgai tipizálása, absztrahálása A komplex adatvilág strukturálása Adatokból információ szerzése, az információ bemutatása 2019.05.25. Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

Informatikai kompetenciák INFOÉRA 2006 2006.11.18 Informatikai kompetenciák A valós világ modellezése A valóság modelljeinek megfo- galmazása A valóság modelljeinek elkészí-tése A valóság modelljeinek működ-tetése A valóság megértése a modelle-ken keresztül Valós jelenségek előrejelzése a modell használata alapján 2019.05.25. Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

Informatikai kompetenciák INFOÉRA 2006 2006.11.18 Informatikai kompetenciák Problémamegoldás Eszközhasználat: a probléma megoldása adott eszközzel Eszközválasztás: a probléma megoldásá-hoz szükséges eszközök felismerése Eszközválasztás: a használható eszközök közül a legmegfelelőbb kiválasztása Eszköz-összeállítás: a probléma megoldá-sához szükséges eszközök összerakása Eszközfejlesztés: a problémamegoldásához szükséges eszközök elkészítése A problémamegoldás folyamatának elem-zése 2019.05.25. Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

Informatikai kompetenciák INFOÉRA 2006 2006.11.18 Informatikai kompetenciák Kommunikációs képesség Párbeszéd intelligens felületen keresz-tül: személyekkel való kommunikáció Kommunikáció csoportokkal intelligens felületen keresztül Kommunikáció az információszerzés-hez Kommunikáció a közös munkavég-zésben Kommunikációs hálózatok építése és alkalmazása 2019.05.25. Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

Informatikai kompetenciák INFOÉRA 2006 2006.11.18 Informatikai kompetenciák Alkalmazói képesség A számítógépes eszközök alkal-mazása feladatok megoldására A számítógép alkalmazási lehe-tőségeinek felismerése Alkalmazástípusok ismerete 2019.05.25. Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

Informatikai kompetenciák INFOÉRA 2006 2006.11.18 Informatikai kompetenciák Csoportmunka, együttműködő-képesség Mások munkájának felhasználása Feladat részekre osztása Részek elkészítésének ütemezése Kommunikáció más részek készítőivel Csoportmunka összeépítése 2019.05.25. Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

Informatikai kompetenciák INFOÉRA 2006 2006.11.18 Informatikai kompetenciák Alkotóképesség Minta utáni alkotás Meglévő alkotások továbbfej-lesztése Igénylista szerinti alkotás Kreatív alkotás 2019.05.25. Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

Informatikai kompetenciák INFOÉRA 2006 2006.11.18 Informatikai kompetenciák Információs tájékozódási és tájékoztatási képesség Információ megtalálása adott környezetben Információ megkeresése Az információ elemzése Információ elrendezése mások számára Információ vizuális megjelenítése 2019.05.25. Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

Informatikai kompetenciák INFOÉRA 2006 2006.11.18 Informatikai kompetenciák Rendszerszintű gondolkodás A rendszer kezelése A rendszer fejlesztése A rendszer előállítása A rendszer vizsgálata 2019.05.25. Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

Informatikai kompetenciák INFOÉRA 2006 2006.11.18 Informatikai kompetenciák Az informatikai kompetenciák bir-tokában az egyén rendelkezik az-zal a képességgel, hogy alkal-mazni tudja az alapvető informa-tikai eszközöket és módszereket az ismeretszerzésben és a prob-lémák megoldásában, a minden-napokban, otthon és a munka-helyen. 2019.05.25. Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

Zsakó László: Informatika tanárszak az ELTE-n INFOÉRA 2006 2006.11.18 2019.05.25.2007.09.28. Zsakó László: Informatika tanárszak az ELTE-n Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n