SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2008 Versenyképesség Minőség Boldogulás Menner Ákos.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
1/31 Elkötelezettség a Kiválóságért /31 Elkötelezettség a Kiválóságért A kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
1 VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSIG VASÚTI PÁLYÁS MÉRNÖKTOVÁBBKÉPZŐ Magyar Mérnöki Kamara Budapest, EU támogatású projektek.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
EFQM, ISO, NMD, KMD, COM SZÖM, IMIP CQAF A szakképzés minőségfejlesztési lehetőségei, útjai a hazai gyakorlatban és az Európai Unióban Menner Ákos 2005.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Teljesítményértékelési rendszer
SZÁMVITEL.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Az Európai Szakképzési Minőségbiztosítási Hálózat (EQAVET)
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Hatékony és pontos munkavégzés
HHR.
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Környezeti Kontrolling
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
beruházás-tervezési ABCD
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Előadás másolata:

SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7. előadás 1

Az előadás tartalmi elemei Az önértékelési folyamat áttekintése 1. Előkészítési fázis részletesen lépések felelősök dokumentumok

Önértékelési folyamat fázisai 1. Előkészítési fázis 2. Önértékelési fázis 3. Fejlesztési fázis 4. Összegzés az önértékelés megvalósításának tapasztalatairól 3

1. Előkészítési fázis 4

2. Önértékelési fázis 5

3. Fejlesztési fázis 6

0. A projekt indítása Ami eddig történt… Tantestület ismertetése a projektről Szakértő kiválasztása Döntés egyéni, vagy csoportos megvalósításról Szerződéskötés Intézményi felelősök kiválasztása Önértékelő team létrehozása Intézményi helyzetfelmérés Ütemterv elkészítése (leadás)

Team létrehozása A tevékenységek definiálásakor, vagy a projekt előtervezésekor kell kiválasztani a csapatot; A team meghatározó a projekt sikerét illetően; Kiválasztási szempontok: szakértelem, a kiválasztott tagok együttműködési képessége. 8

Team munka Egy csoport még nem csapat! Közös (nem pusztán azonos) cél Egyéni/csoport érdek Közös stratégia Alapszabályok kialakítása Kommunikáció Szerepek kialakítása

Hatáskör és felelősség Tisztázni kell: milyen szakmai kompetenciákra van szükség mivel rendelkezik a szervezet ki melyik szerepet tölti be kinek mire van ráhatása, és mire nincs Lehetséges eszközök: kompetencia mátrix tevékenység-felelősség mátrix

SZÖM I. bevezetés tervezése Ütemterv készítése a SZÖM I. bevezetésére (2006. május 10.) Bevezetés fázisai, lépései A feladat felelőse A feladat elvégzésének határideje Intézményi feladatok felsorolása Szükséges erőforrások meghatározása Intézményi konzultáció dátuma Szakértő feladatai Szakértői kontaktóra az intézményben Elvárt eredmény 11

1. Előkészítési fázis 12

1. Előkészítési fázis 1.0 Intézményi felelősök képzése 1.1 Projektterv készítése 1.2 Tantestületi tájékoztató 1.3. Az intézményi önértékelő team felkészítése

1.0. Intézményi felelősök képzése Célja az SZFP-ben résztvevő intézményi felelősök felkészítése: az önértékelés elvégzésére, az európai Keretrendszer szerinti minőségirányítási rendszer kidolgozásának elindítására, a meglévő minőségfejlesztési rendszerelemek integrációjára. 14

1.0. Intézményi felelősök képzése 3 napos képzés az NSZI szervezésében 2-2 fő vesz részt intézményenként Tartalma: SZÖM kritériumok megismerése Önértékelés folyamata, lépései Projektmenedzsment ismeretek Csoportos felkészítés menete Európai Keretrendszer elemei 15

1.1. Projektterv készítése Kiinduló dokumentum: a szakértővel közösen elkészített Ütemterv. Feladat: az önértékelés lépéseinek részletezése, az Ütemtervben foglaltak felülvizsgálata, az intézmény feladatainak konkretizálása, intézményi felelősök, határidők, egyéb erőforrások pontosítása. Egyéni és csoportos megvalósításra készül! 16

1.1. Projektterv készítése Kötelező tartalmi elemek: Az önértékelés megvalósításának lépései Feladatok felelősei, közreműködők Feladatok határideje, ütemezése Erőforrások (emberi, infrastrukturális, pénzügyi) Elvárt eredmény 17

1.2. Tantestületi tájékoztató Az önértékelési projekt bemutatása Várható előnyök ismertetése Szükséges feladatok meghatározása Felelősök „bemutatása” Munkatársak bevonásának segítése Vezetői elkötelezettség kinyilvánítása 18

1.3. Az intézményi önértékelő team felkészítése Célja, az önértékelési munka támogatása A felállított önértékelő csoport felkészítése: csoportmunkára, a modell helyes értelmezésére, önértékelésre, módszerek alkalmazására. 19

Kérdések 20

Köszönöm a figyelmet! 21