© Architecture: Art & Build + Atelier d’architecture Paul Noël

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Úton a ‚zöld’ Olimpia-, és a Smart-City-vé válás felé
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A JOGHARMONIZÁCIÓ. Az államok konszenzusa alapján elfogadott, szerződéses és szokásjogi magatartási normák összessége, amelyek a nemzetközi jogalanyok:
Az EGSZB a térképen Az EGSZB helye az intézmények között EGSZB EURÓPAI BIZOTTSÁG EURÓPAI PARLAMENT TANÁCS.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
A környezetvédelem intézményrendszere
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Az Európai Unió intézményrendszere
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU struktúrája Ihász Ferenc PhD.. Az Európai Unió sajátos és összetett jogalkotási, közösségi döntéshozatali rendszerének három legfontosabb intézménye:
Az Európai Unió intézményrendszere Unger Anna december 1.
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
UMVP MB KAP albizottság, KAP-reform Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató Intézet
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
Az Európai Unió és a sport, közvetlen brüsszeli pályázati lehetőségek
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
„SEGÍTSÉG – A DOHÁNYFÜSTMENTES ÉLETÉRT” – az Európai Bizottság új kezdeményezése Dr. Szilágyi Tibor, MD, MPhilPH május 31.
Európai Gazdasági és Szociális Bizottság
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Előtérbe kerül-e a természeti erőforrások fenntartható használata, vagy a gazdaság és a fogyasztás okozta környezetszennyezést minimalizálandó még ebben.
Feladataink az új Mt. és a vízi-közmű törvény tükrében Halasy Károly titkár.
A SZAKKÉPZÉSI MUNKA KORSZERŰSÍTÉSE A STRATOSZNÁL TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁNAK KIDOLGOZÁSÁHOZ KÉSZÜLT: AZ.
A STRATOSZ regionális SZERVEZETI struktúráját megteremtő szervezési projekt előkészítése (2. RÉSZ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK Készült a.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Európai Vegyipari Szociális Párbeszéd Bizottság Balatonszemes.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Az ÉARFT és ÉARFÜ élő regionális kapcsolatai. 2 Nemzetközi projektek célja A régiós szervezetek gazdasági kapcsolatainak erősítése A régió lobbi-erejének.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Foglalkoztatáspolitika az Európai Unióban
EURÓPAI UNIÓS POLITIKÁK
Szociális és foglalkoztatás politika. Általános célok Fizetett munka költségei, járulékok, Egyenlőtlenségek megakadályozása az integráció, erőforrás megtakarítás.
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
Balatonszemes Az Európai Unió szintű szociális párbeszédben való részvétel tapasztalatai.
Ágazati kapcsolatok és szociális párbeszéd az EMCEF-ben Balatongyörök, április 29.
Magyar Bányászati Szövetség Magyar Bányászati Szövetség 1024 Budapest, Margit krt. 85. Tel/Fax: (06-1)
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Nemzetközi civil pályázati lehetőségek
Mi az Európai Unió (EU)? 28 tagállam Több mint 500 millió polgár
Európai Bizottság Miniszterek Tanácsa
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
Biztonság és Partnerség Társadalmi vita - Zárókonferencia szeptember 2. Budapest Az egészségügy feladatai 2010-ig Dr. Székely Tamás miniszter.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
EVDSZ Budapest, A vizsgálat célja annak feltérképezése, hogy a magyar gyakorlatban hogyan érkeznek el a hazai ágazati vállalati dolgozókhoz.
BEVEZETÉS A KOLLEKTÍV MUNKAJOGBA
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
1 A kémiai biztonság új stratégiája. Európai Unió: Fehér Könyv. REACH. Globális Stratégia: Globális harmonizáció. SAICM. Prof. Dr. Ungváry György.
Európai Ifjúsági Fórum Az Európai Ifjúsági Fórumot (EYF) 1979-ben hozták létre a célból, hogy európai szinten képviselje az ifjúsági szervezeteket, és.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, július 13. Előrehaladás a fogyasztóvédelmi ügyek területén első félévében.
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió intézményrendszere.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Az EU felépítése és alapelvei
Az európai integráció története
Üdvözöljük!.
Az EU intézményrendszere
A Nemzeti Pályaorientációs Tanács (NPT) és a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok (RFKB) együttműködése TÁJÉKOZTATÓ ANYAG az RFKB pályaorientációs.
TOGETHER WITHOUT BORDERS ÎMPREUNĂ FĂRĂ FRONTIERE EGYÜTT HATÁROK NÉLKÜL
Follow-up national seminar Implementation of European social partners’
Fiatalok társadalmi részvétele és érdekképviselete
Follow-up national seminar Implementation of European social partners’
Az LMBTI-személyek egyenlőségének előmozdítása az Európai Unióban
Előadás másolata:

© Architecture: Art & Build + Atelier d’architecture Paul Noël Üdvözöljük!

Mi az EGSZB?

Az Európai Unióról szóló szerződés 13. cikke Az Európai Gazdasági és Szociális Bizottság konzultatív testület, amely a szervezett civil társadalmat képviseli. „Az Európai Parlamentet, a Tanácsot és a Bizottságot a Gazdasági és Szociális Bizottság és a Régiók Bizottsága segíti, tanácsadói minőségben.” Az Európai Unióról szóló szerződés 13. cikke

MI A „SZERVEZETT CIVIL TÁRSADALOM”? Mindazon csoportokat és szervezeteket magában foglalja, ahol az emberek együttműködésben dolgoznak: Munkaadók Munkavállalók Sokféleség Európája (pl. gazdálkodók, fogyasztók, NGO-k, szakmák) Ezek a szervezetek vállalják az általuk képviseltek érdekeinek védelmét, és gyakran közvetítő szerepet játszanak a döntéshozók és a polgárok között.

Mivel foglalkozik az EGSZB?

A jogszabályok értelmében az Európai Parlamentnek, a Tanácsnak és az Európai Bizottságnak számos területen új jogszabályok kidolgozásakor kötelező kikérniük az EGSZB véleményét az alábbi témákban: Az EGSZB megvizsgálja a javaslatokat, és a tagjai közötti megállapodás alapján véleményeket dolgoz ki. Emellett az EGSZB saját kezdeményezésű véleményeket is elfogad olyan témákban, amelyek a tagok szerint fontosak az uniós polgárok számára. Amikor az uniós döntéshozók egy konkrét témában kíváncsiak a civil társadalom véleményére, akkor feltáró vélemény kidolgozására kérik fel az intézményt. Ipar Energia Közlekedés Beruházások Környezetvédelem Megkülönböztetésmentesség és uniós polgárság Közegészségügy Egészség és biztonság Mezőgazdaság és halászat Oktatás, szakképzés, ifjúság és sport Szociálpolitika Kutatás és technológiai fejlesztés, űrkutatás Foglalkoztatás Nukleáris közös piac Transzeurópai hálózatok Közös versenyszabályok, adózás és jogharmonizáció Gazdasági, társadalmi és területi kohézió Személyek, szolgáltatások és tőke szabad mozgása Fogyasztóvédelem Európai szociális alap

VIDEÓ: A VÉLEMÉNYALKOTÁS MENETE Az EGSZB-s véleményalkotási folyamat különböző állomásainak jobb megértéséhez tekintse meg az EGSZB honlapján a „Bemutatkozás” menüpont alatt található animált videót. https://www.eesc.europa.eu/en/about

VÉLEMÉNYEK ÉS EGYÉB MUNKÁK ÁTTEKINTÉSE Aktuális vélemények http://www.eesc.europa.eu/?i =portal.en.documents Vélemények keresése http://dm.eesc.europa.eu/EESCDocument Search/Pages/opinionssearch.aspx?culture=EN

Az üléseken konstruktív vita folyik a megegyezés érdekében. MUNKAMÓDSZEREK Adott esetben az Európai Parlament, az EU Tanácsa vagy az Európai Bizottság konzultál az EGSZB-vel. A vélemények készülhetnek kötelező felkérésre vagy saját kezdeményezésre, illetve lehetnek feltáró vélemények. A vélemények kidolgozásához a szekciók általában tanulmányozócsoportokat hoznak létre, mindegyikben egy előadóval. Az üléseken konstruktív vita folyik a megegyezés érdekében. Szavazás a szekció ülésén, majd a plenáris ülésen. A végleges véleményt megküldik az európai intézményeknek, és közzéteszik az EU Hivatalos Lapjában.

A MUNKA MENETE évente 9 plenáris ülés a szekciók általában havonta egyszer ülnek össze az egyes tanulmányozócsoportok 1–3 alkalommal tanácskoznak véleményük kidolgozása során a tagok és a különféle szervezeti egységek munkáját a főtitkárság segíti

Kikből áll az EGSZB?

AZ EGSZB AZ EU MINDEN TAGÁLLAMÁT KÉPVISELŐ 350 TAG KÖZGYŰLÉSE a tagokat a Tanács nevezi ki a tagállamok javaslatára. Megbízatásuk öt évre szól és megújítható a tagok nem kapnak fizetést, de fedezik utazási és szállásköltségeiket a tagok nem teljes munkaidőben dolgoznak Brüsszelben: a legtöbben továbbra is saját munkahelyükön tevékenykednek saját hazájukban

AZ EGSZB-TAGOK SZÁMA ORSZÁGOK SZERINT 9 AZ EGSZB-TAGOK SZÁMA ORSZÁGOK SZERINT 6 12 7 9 9 9 24 12 21 12 24 12 5 9 12 12 24 15 7 9 12 21 24 12 12 24 munkanyelv 5 5

AZ EGSZB ELNÖKI TESTÜLETE, melyet két és fél évre választanak (Költségvetésért felelős) alelnök: Milena Angelova (BG) Munkaadók csoportja (Kommunikációért felelős) alelnök: Isabel Caño Aguilar (ES) Munkavállalók csoportja Luca Jahier (IT) Sokféleség Európája csoport

Az EGSZB három csoportból áll: A CSOPORTOK Az EGSZB három csoportból áll: Munkaadók csoportja, Munkavállalók csoportja, Sokféleség Európája csoport A cél, hogy konszenzus alakuljon ki a három csoport között, hogy az EGSZB-vélemények valóban az uniós polgárok gazdasági és szociális érdekeit képviseljék.

Munkavállalók csoportja Sokféleség Európája csoport A CSOPORTOK A csoportok elnökeit két és fél évre választják Munkaadók csoportja Jacek Krawczyk (PL) Munkavállalók csoportja Oliver Röpke(AT) Sokféleség Európája csoport Elnök: Arno Metzler (DE)

A csoportok elnökeit két és fél évre választják Az ipar, a kereskedelem, a szolgáltatások és a mezőgazdaság terén működő nemzeti vállalkozói szövetségek képviselői Nemzeti szakszervezetek, szakszervezeti és ágazati szövetségek képviselői A civil társadalom egyéb képviselői és szereplői, különösen gazdasági, polgári, szakmai és kulturális körökből

SZERVEZETI EGYSÉGEK: 6 SZEKCIÓ Az EGSZB-nek 6 szekciója van, melyek az EU munkájának különböző területeit fedik le. Szakterületüktől függően a tagok egy vagy több szekciónak is tagjai. A szekciókban a tagok dolgozzák ki az uniós jogalkotási javaslatokról szóló véleményeket. A munka során mindenki konszenzusra törekszik.

SZERVEZETI EGYSÉGEK: 6 SZEKCIÓ ECO INT TEN REX NAT SOC „Gazdasági és monetáris unió, gazdasági és társadalmi kohézió” „Egységes piac, termelés és fogyasztás” „Közlekedés, energia, infrastruktúra és információs társadalom” „Külkapcso-latok” „Mezőgazda-ság, vidékfejlesztés és környezet-védelem” „Foglalkozta-tás- és szociálpolitika, uniós polgárság” Stefano Palmieri (IT) Munkavállalók csoportja Ariane Rodert (SE) Sokféleség Európája csoport Pierre Jean Coulon (FR) Munkavállalók csoportja Dilyana Slavova (BG) Sokféleség Európája csoport Maurizio Reale (IT) Munkaadók csoportja Christa Schweng (AT) Munkaadók csoportja

Kapcsolat-tartó csoport EGYÉB SZERVEK CCMI ESG SMO SDO LMO Kapcsolat-tartó csoport Ipari Szerkezetváltás Konzultatív Bizottsága „Európai szemeszter” csoport Az egységes piac megfigyelőközpontja A fenntartható fejlődés megfigyelőközpontja A munkaerőpiac megfigyelőközpontja Strukturált együttműkö-dés a civil társadalom európai szervezeteivel és hálózataival

Miért van szükség az EGSZB-re?

AZÉRT VAN SZÜKSÉG AZ EGSZB-RE, MERT... az európai érdekképviseleti csoportok csak így tudnak hivatalosan, intézményi keretek között beleszólni az uniós jogszabályok tervezeteibe a demokrácia alapvető része, hogy a szervezett civil társadalom részt vehessen a döntéshozatalban: ez a részvételi demokrácia az intézmény minden olyan témával foglalkozik, amely kihat az emberek napi életére (foglalkoztatás, egészségügy, fogyasztói jogok, gazdálkodás, szervezett bűnözés elleni küzdelem stb.)

Akkor az EGSZB tulajdonképpen egy lobbicsoport? Nem, egyáltalán nem az. Az EGSZB az egyetlen olyan intézményesített fórum, ahol európai szintű párbeszéd folyhat úgy, hogy közben konszenzusra lehet jutni a különböző érdekek között. A lobbiszervezetek az éremnek csak az egyik oldalát képviselik.

Az Európai Bizottság és az EGSZB közötti együttműködési jegyzőkönyv értelmében az Európai Bizottság rendszeres írásos visszajelzést ad az EGSZB véleményeiről.

Néhány példa arról, hogy az EGSZB-vélemények miként befolyásolják az uniós politikákat

EURÓPA JÖVŐJE 2017. márciusban az Európai Bizottság bemutatta az Európa jövőjéről szóló fehér könyvét, amelyben öt különböző elképzelést ismertetett az EU lehetséges jövőbeli irányáról. Áprilisban az Európai Bizottság elnöke, Jean-Claude Juncker arra kérte az EGSZB-t, hogy mutassa be a szervezett civil társadalom nézeteit. Miután országos vitafórumokat tartottak a 27 tagállamban, az EGSZB – a felkérésnek eleget téve – elkészítette állásfoglalását Európa jövőjéről. Ebben az EGSZB:  hangsúlyozta, hogy az uniós polgárok érdekében a tagállamoknak jobban együtt kell működniük  kifejtette, hogy a civil társadalom támogatja az európai integráció elmélyítésére irányuló törekvéseket  azt kérte az EU-tól, hogy ne feledkezzen meg a szociális dimenzióról, és továbbra is dolgozzon olyan kezdeményezéseken, mint amilyen a szociális jogok európai pillére

INTSÜNK BÚCSÚT A TERVEZETT ELAVULÁSNAK A tervezett elavulás egy tudatos üzleti stratégia, mely arra kényszeríti a fogyasztókat, hogy gyorsabban cseréljék le a használt vagy elavult termékeket. Ez többek között egyértelműen káros környezeti hatásokkal jár és rossz az értékes erőforrások felhasználásának szempontjából is. Az EGSZB lépésekre szánta el magát a tervezett elavulás ellen, és egy saját kezdeményezésű véleményében is foglalkozott a témával. Ez a vélemény az első olyan szöveg, amelyben egy uniós intézmény foglalkozik ezzel a fontos kérdéssel. A témát átvette az Európai Parlament is és egyhangúlag megszavazott róla egy állásfoglalást. Ennek köszönhetően a kérdés most már az Európai Bizottság és az Európai Parlament kiemelt témáinak egyike.

AZ ENERGIASZEGÉNYSÉG KÉRDÉSE Az energiaszegénység azt jelenti, hogy valaki nem fér hozzá modern energiaszolgáltatásokhoz. Ez mintegy 50 millió európai háztartást érint: olyanokat, akik még a világítás, a főzés, a lakás fűtésének vagy hűtésének a költségeit sem tudják kifizetni. Az energiaszegénység egyik formája, amikor egy alacsonyabb jövedelmű háztartás olyan lakásban él, amelynek fűtése nem oldható meg elfogadható áron (a brit „Meleg lakás és energiamegtakarítás” törvény definíciója alapján). 2001-ben az EGSZB volt az első olyan uniós intézmény, amely felhívta a figyelmet az energiaszegénységnek erre a típusára. 2013-ban az EGSZB elfogadott egy saját kezdeményezésű véleményt, amelyben kérte az Energiaszegénység Európai Megfigyelőközpontjának létrehozását. 2018-ban az Európai Bizottság létrehozta az Energiaszegénység Európai Megfigyelőközpontját, és felkérte az EGSZB-t, hogy vegyen részt annak felügyeletében.

Ha többet szeretne tudni Tekintse át az EGSZB történetének 60 évét és nézze meg, hogy mit tesz a civil társadalom a jövő Európájáért 60 évvel ezelőtt – 1958. május 19-én – tartották az EGSZB első plenáris ülését. Az EGSZB honlapján található digitális kiadvány számos multimédia-tartalommal (videókkal és infografikákkal) várja az érdeklődőket, akik arról olvashatnak, hogy az EGSZB az elmúlt 60 évben hogyan vonta be a teljes civil társadalmat az európai integráció folyamatába. A kiadvány rávilágít továbbá az EGSZB sikertörténeteire, eredményeire, az általa jelentett értéktöbbletre és Európa jövőjével kapcsolatos elképzeléseire.

TÖBBNYELVŰSÉG AZ EGSZB-NÉL Minden európai polgárnak jogában áll, hogy az Európai Unió 24 hivatalos nyelveinek valamelyikén kommunikáljon az EU intézményeivel és férjen hozzá az uniós jogszabályokhoz. A többnyelvűség házon belül is fontos: egy intézményközi tolmácsszolgálat és egy saját Fordítási Igazgatóság biztosítja, hogy az EGSZB-tagok írásban és szóban is az anyanyelvükön dolgozhassanak. Így jobban befolyásolhatják az uniós döntéshozatalt és szakpolitikákat, közelebb hozva azokat az európai polgárok elvárásaihoz. Fontos szempont a költséghatékonyság: a Fordítási Igazgatóság egy ún. hídnyelvi rendszerrel dolgozik, amellyel 552-ről 134-re csökkenthető a lehetséges nyelvkombinációk száma. A hídnyelvek – a francia, az angol és a német – mindegyike akár 7 másik nyelvet közvetít. Például ha egy szöveget máltairól írre kell lefordítani, akkor ez az angol nyelvi változat közvetítésével történik. Az olaszul és a spanyolul íródott szövegeket minden nyelvre lehetőleg közvetlenül kell lefordítani, ám ennek a két nyelvnek nincsen hídnyelvi szerepe.

Korábban A „hídnyelvek” rendszere 552 nyelvkombináció CS BG HU CS DA NL FR DE Korábban PT EL RO EN IT ES BG ET EL FI FR 552 nyelvkombináció FI GA GA EN HR MT HU SK IT SL LT ES LV DA MT ET NL PL 115 nyelvkombináció HR PT LT DE RO LV SK PL SL SV SV

EREDMÉNYEK A KÖRNYEZETVÉDELEM TERÉN Az EGSZB elkötelezett tevékenységei és épületei környezeti hatásának javítása mellett. Az EMAS (környezetvédelmi vezetési és hitelesítési rendszer) az intézmények környezeti hatásának csökkentésére és fenntarthatóságának javítására szolgáló eszköz. BIOTERMÉKEK AZ ÉTLAPON ZÖLD ENERGIA ÉLELMISZER-ADOMÁNYOK PAPÍR-HASZNÁLAT HULLADÉK 150 m2 fotovoltaikus panel -41% 2009-hez képest -50% 2010-hez képest 4500 db szendvics Pavel Trantina „Különféle érdekcsoportok” (CZ) 11%

Látogasson el honlapunkra és töltse le brosúránkat További információk az EGSZB legújabb eredményeiről Látogasson el honlapunkra és töltse le brosúránkat http://www.eesc.europa.eu/?i=portal.en.publications.35796

www.thistimeimvoting.eu Európai parlamenti kampány Itt a szavazás ideje! Európai választások – 2019. május 23–26. Nem elég csak a jobb jövőben reménykedni, a jobb jövőért most tenni is kell! Nemcsak arra kérjük tehát, hogy szavazzon, hanem arra is, hogy másokat is győzzön meg arról, hogy menjenek el szavazni. Ha mindenki szavaz, azzal mindenki nyer.

Európáról van szó – ÖNRŐL van szó! www.eesc.europa.eu Látogasson el honlapunkra és keressen minket a közösségi médián www.eesc.europa.eu/facebook www.eesc.europa.eu/twitter www.eesc.europa.eu/youtube

Európáról van szó – ÖNRŐL van szó! A tagokról www.eesc.europa.eu/?i=portal.en.members Vélemények keresése http://dm.eesc.europa.eu/EESCDocumentSearch/Pages/opinionssearch.aspx?culture=EN További információk az EGSZB tevékenységéről Összefoglalók a plenáris ülésekről http://www.eesc.europa.eu/?i=portal.en.Documents#/boxTab1-2

Európáról van szó – ÖNRŐL van szó! Jöjjön és dolgozzon nálunk! Gyakornoki álláslehetőségek http://www.eesc.europa.eu/?i=portal.en.traineeships Jöjjön és dolgozzon nálunk! EPSO http://europa.eu/epso/index_en.htm

Európai Bizottság Az EU Tanácsa Az Európai Történelem Háza EGSZB Régiók Európai Bizottsága Parlamentárium Európai Parlament

Európáról van szó – ÖNRŐL van szó! Kérjük, adjon visszajelzést látogatásáról: töltse ki a kérdőívet!