Az Műszaki Kémia tantárgyprogram az alábbi laboratóriumi gyakorlatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Advertisements

KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
Vetésforgó tervezése és kivitelezése. Vetésforgó Vetésterv növényi sorrend kialakításához őszi búza250 ha őszi árpa50 ha lucerna ebből új telepítés 300.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
AZ INFORMATIKA LOGIKAI ALAPJAI INCK401 Előadó: Dr. Mihálydeák Tamás Sándor Gyakorlatvezető: Kovács Zita 2016/2017. I. félév Tudnivalók.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Számítógépes szimuláció
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Valószínűségi kísérletek
Pályaválasztási tanácsadás
WE PROVIDE SOLUTIONS.
Összeállította: Horváth Józsefné
Alhálózat számítás Osztályok Kezdő Kezdete Vége Alapértelmezett CIDR bitek alhálózati maszk megfelelője A /8 B
Becslés gyakorlat november 3.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Áramlástani alapok évfolyam
Kiegészítő melléklet és üzleti jelentés
376/2014 EU RENDELET BEVEZETÉSÉNEK
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Egy üzemben sok gyártósoron gyártanak egy bizonyos elektronikai alkatrészt. Az alkatrészek ellenállását időnként ellenőrzik úgy, hogy egy munkás odamegy.
Új molekuláris biológiai módszerek
Tájékoztató NGB_ak012.
LabVIEW bevezetéstől a feszültség-áram karakterisztikáig Vida Andrea
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
szakmai referens, országos versenyszervező
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Laboratóriumi méréstechnikai gyakorlat 3/15. M osztály részére 2016.
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
A kétszintű érettségi.
VákuumTECHNIKAi LABORATÓRIUMI GYAKORLATOK
Kvantitatív módszerek
Komplex természettudomány 9.évfolyam
Operációkutatás I. 7. előadás
Munka és Energia Műszaki fizika alapjai Dr. Giczi Ferenc
Gazdaságstatisztika Korreláció- és regressziószámítás II.
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
2. Bevezetés A programozásba
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
középfokú felvételi eljárás
Regressziós modellek Regressziószámítás.
Cash flow A vállalat működése, befektetései és pénzügyi tevékenysége által genarált pénzáramlásokat tartalmazó kimutatás. Az eredménykimutatásban és a.
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Készletek - Rendelési tételnagyság számítása -1
Merre tovább a középiskola után?
Online jegyzőkönyv kitöltési segédlet
Új pályainformációs eszközök - filmek
Programjaink fizikából a es tanévben
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Összeállította: J. Balázs Katalin
Készletek transzformációja
A szállítási probléma.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Binomiális fák elmélete
Az atom tömege Az anyagmennyiség és a kémiai jelek
Fizikai kémia 2 – Reakciókinetika
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Érveléstechnika-logika
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Tájékoztató KGNB_NETM004.
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
Algoritmusok.
Előadás másolata:

Az Műszaki Kémia tantárgyprogram az alábbi laboratóriumi gyakorlatok Műszaki Kémia (gépészmérnök hallgatóknak) Tudnivalók a laboratóriumi gyakorlatokhoz Az Műszaki Kémia tantárgyprogram az alábbi laboratóriumi gyakorlatok elvégzését írja elő: Tüzeléstechnika Víztechnológia Kenőanyagok Fémek korróziója A laboratóriumi gyakorlatok során elsajátítandó és számon kért ismeretek: 1. Mérési adatok helyes rögzítése. 2. Mérési adatokból jegyzőkönyv készítése (táblázat, diagram készítés, ..). 3. A mérési adatokból számított eredmények helyes megadása megfelelő számú értékes jegyekkel.

Tudnivalók a laboratóriumi gyakorlatokon való részvétellel kapcsolatban I. A laboratóriumi gyakorlatokon való részvétel előfeltétele a tűz és balesetvédelmi oktatáson való részvétel, amelyet a hallgató aláírásával igazol. A laboratóriumi gyakorlatra előre fel kell készülni interneten keresztül letölthető írásos anyagból. http://kkft.bme.hu/hu/oktatas/targylista http://kkft.bme.hu/hu/oktatas/targylista/mukem Erről az oldalról letölthetők az előadások anyagai témakörök szerint és szintén itt található meg a laboratóriumi bevezető és a négy laborgyakorlat előirata is.

www.kkft.bme.hu/oktatas/muszakikem-gep

Labor bevezető és balesetvédelmi oktatás Munka és Tűzvédelmi oktatás Tudnivalók a laboratóriumi gyakorlatokon való részvétellel kapcsolatban II. Hogyan található meg, hogy miből kell készülni, azaz mit mérek? Mindenkinek tudnia kell laborcsoport számát, amelyre feliratkozott és betűjelét. Időpont a NEPTUN Szerint! KORRÓZIÓ Szabóné Bajnóczy VÍZ-technol. Szabóné, Haáz Bajnóczy,Csikor KENŐ- ANYAGOK Szabóné, Csikor TÜZELÉS- TECHNIKA Haáz 1.Hét Szept. 04. KEDD 18-20h, KF 51 Labor bevezető és balesetvédelmi oktatás Munka és Tűzvédelmi oktatás Dr. Szabóné Dr. Nagy Andrea 2. hét 3.hét szept.10-14. szept.17- 21. A B C * 4. hét 5. hét szept 24- okt.28. okt.01- okt.05. 6. hét 7. hét okt.08 – okt.13. okt.15 – okt.20. 8. hét 9. hét okt. 22.,23. (hétfő –kedd ) - okt. 26. Okt.29 – nov.02. 10. hét Nov. 05- 09. 11. Hét nov.12 –16. Nov.5 és nov 06.( Pótlás okt.22 és 23. helyett !) Nov.15.Csütörtök 18-19h KF51 terem Konzultáció labor nagy zh 12. Hét 13-14. hét Nov.22. csütörtök nov.29./ dec.06. csütörtök 10h-12h labor pótzh ELMÉLETI ZH és pótzh pótlási hét Dec.10-dec. 14. Labor gyakorlat - nem pótolható !

Csütörtöki páratlan csoportok! az 1. héten már mérnek ! a 3.heti (szept 20.) menetrend szerint Okt. 13-. Szombat- nem lesz labor 13-14. hét : KF51 nov.29. csütörtök 10h-12h, ELMÉLETI ZH dec.06. csütörtök 10h-12h ELMÉLETI pótzh pótlási hét: Dec.10- dec. 14. Labor gyakorlat már nem pótolható ! A labor Zh-k előtt kell teljesíteni minden gyakorlatot!

*Az előző táblázat, aki más mérést nem vezet Tudnivalók a laboratóriumi gyakorlatokon való részvétellel kapcsolatban III. Csoport szám Páros/páratlan hét óranyilvántartásból korrózió víztechnológia kenőolaj tüzeléstechnika Időpont NAP időpont páratlan hét Neptunban páros *Az előző táblázat, aki más mérést nem vezet H 8-10 h 1 Szabóné * Csikor Haáz H 10-12h 13 14 K 10-12h 3 4 Bajnóczy Cs 12-14h 7 8 Cs 14-16 h 9 és rgep01 10 P 10-12h német Szept 07 Szept.28 Okt.12 Okt. 26. Német elmélet zh ZH1: okt.18.10h pót ZH1:no.05.17h ZH2: dec.06.10h pótZH2:dec13.10h labor zh: nov. 15. 18-20h / páros heti (KF51) és páratlan heti csoport (Másik nagy terem ) Haáz, Szabóné, Bajnóczy, Csikor, labor pót zh : nov. 22. csütörtök 18-20 h MINDENKI KF51 Szabóné, Haáz Javítás: Haáz-Tüzelést.,Szabóné-Vízt., Bajnóczy-Korrózió, Csikor-Kenőanyag,

Tudnivalók a laboratóriumi gyakorlatokon való részvétellel kapcsolatban IV. A laborgyakorlatok elvégzése kötelező! Orvosi igazolás esetén, a hiányzó laborgyakorlat más csoporthoz kapcsolódva végezhető el, azonban minden mérésnél max. két fő pótolhat, ezért azt az adott mérésvezetővel előzetesen egyeztetni kell! Az ünnepnapokra eső gyakorlatokatot pótolni kell, melyre időpontot adunk A mérés előtt a gyakorlathoz tartozó elméleti anyagból beugrót kell írni, amelyre osztályzatot kapnak ( 0 – 5 pont). A beugrón szerzett nulla pont esetén, a mérést nem lehet megkezdeni. A mulasztott labor pótlását egy másik csoporthoz Kapcsolódva, oktatóval egyeztetve lehet teljesíteni november 06-ig. Az órán a gyakorlat vezető tanár segítségével elvégzik a mérést és megírják a méréshez tartozó jegyzőkönyvet is. A négy mérés befejezése után labor zárthelyin kell számot adniuk a megszerzett ismereteikről. A labor zárthelyi témája: A négy mérés közül egy mérésnek az adatait írásban kapják meg, majd az adatok alapján elkészítik a méréshez tartozó jegyzőkönyvet táblázattal, diagrammal, számolással. Az elkészült jegyzőkönyvet (0-40 pont) intervallumban értékeljük. A 0 – (<20 pont) közötti labor zárthelyik megismételhetők.

Tudnivalók a laboratóriumi gyakorlati jegyzőkönyvek elkészítéséhez A mérésekről: A laboratóriumi gyakorlatok oktatói tisztában vannak azzal, hogy T. Kollégák valószínűleg először vesznek részt műszaki labor méréseken, így a mérési gyakorlatok során nem a mért eredmények jósága határozza meg a jegyzőkönyvek értékelését. A mért eredményeket azonban tudni kell értékelni, fel kell ismerni a hibás eredményt pl. a hatásfok nem lehet 100 %-nál nagyobb. A hibás mérési eredményt is jegyzőkönyvezni kell, de magyarázattal kell ellátni. Mérési adatot tilos önkényesen megmásítani ! Amennyiben a mért adat továbbszámolásra alkalmatlan pl. negatív tömeg, az oktató adhat előzetesen mért adatot, amelyet szintén jegyzőkönyvezni kell. A jegyzőkönyvet a mérés helyszínén kell elkészíteni előre megvásárolt kis alakú kockás füzetben. A jegyzőkönyvben esztétikus áthúzás, javítás megengedett, de a szöveg/szám átírása nem!

pozitív hatása lehet a végső jegy kialakításakor. Tudnivalók a laboratóriumi gyakorlati jegyzőkönyvek elkészítéséhez A mérési jegyzőkönyv legfontosabb tulajdonsága a megismételhetőség. Ez azt jelenti, hogy olyan módon kell elkészíteni a jegyzőkönyvet, hogy bárki az elkészített jegyzőkönyv alapján a mérést meg tudja ismételni. Füzet borítólapjára az alábbi azonosítók kerülnek A füzet borítólapjának első oldalára az alábbi táblázat kerül. A jegyzőkönyv értékelése csak tájékoztató jellegű a hallgatók részére, azonban pozitív hatása lehet a végső jegy kialakításakor.

a következő dián látható tagolás szerint. A gépészmérnök hallgatók a jegyzőkönyvet kis méretű kockás füzetben készítik el a következő dián látható tagolás szerint. A mérés címe mérőcsoport tagjai: mérés helye: mérés dátuma: A mérés rövid leírása: mit fogunk megmérni, milyen célból, milyen módszerrel, kb.egy oldalban, + vonalzós vázlatrajz a mérési rendszerről, az eszközök megnevezésével Ez előre otthon készítendő ! Az órán már csak kiegészíteni kelljen. Folytatás a laborban A mérési körülmények leírása: - milyen eszközöket használtunk fel a méréshez, - milyen körülmények között, - hogyan végeztük a mérést, E rész tartalmazzon egy vázlatos rajzot a mérés összeállításról, feltüntetve az egységek nevét is. Amennyiben az előre elkészített rajz megfelelő, nem szükséges mégegyszer elkészíteni.

a mérést befolyásoló, de mérés során A mért adatok jegyzőkönyvezése: A mért adatokat mindig mértékegységgel együtt jegyzőkönyvezzük. A mérési adatokat szolgáló műszerek leolvasásakor igyekezzünk a lehető legpontosabban leolvasni az adatokat. A mért adat a lehető legtöbb értékes jegyet tartalmazza. Amennyiben a mért adatok megjelölése pl: a = 24 cm, feltétlenül meg kell adni „a” jelentését. A mért eredményeket sokszor célszerű táblázatosan gyűjteni. Minden táblázat készítésénél alapszabály, hogy minden táblázatnak címe van és a táblázatnak tartalmaznia kell az adatok felvételének körülményeit, vagyis a mérést befolyásoló, de a mérés során konstans körülményeket. táblázat címe a mérést befolyásoló, de mérés során konstans paraméterek fejléc mértékegységgel

a mérést befolyásoló, de mérés során A számított eredményeket sokszor diagramban ábrázoljuk. A diagramos ábrázolásnál is érvényes, hogy minden diagramnak címe van és a diagramon vagy az ábraaláírás után meg kell adni az eredményeket befolyásoló, de a mérés során állandó körülményeket (pl. hőmérséklet, koncentráció, stb.) tengely megnevezés tengely megnevezés mértékegységgel diagram címe a mérést befolyásoló, de mérés során konstans paraméterek A fentiek alapján minden táblázatnak, minden diagramnak „önálló életet kell élni”. A körülményeket az olvasónak ne a szövegből kelljen kikeresni, hanem közvetlenül a táblázatnál vagy diagramnál olvasható legyen. A diagramot, táblázatot követő szöveg az értékelést tartalmazza. A diagramokat mm papírra kell elkészíteni és be kell ragasztani a jegyzőkönyvbe !

Helytelen és helyes diagram formák megnevezés: idő, feszültség, pH, stb. [ ] : megnevezés mértékegysége

Amit az értékes jegyekről tudni kell. Számítások elvégzése - A számításoknál lényeges, hogy minden lépés egymást követő sorrendben megtalálható legyen. - A képletbe történő behelyettesítésnél a mértékegységeket is tüntessük fel, és az egyszerűsítésekkel ellenőrizzük az eredmény mértékegységét. Ez nagyon fontos abból a szempontból, hogy ne kövessünk el nagyságrendi tévedést. Mérnöki szempontból kiemelt fontosságú a mérési eredmény megadásának pontossága. A számológépünk az eredményt számos tizedessel adja meg, de ebből csak annyit szabad megadni amennyinek van értelme. Alapszabály: mindig a legkisebb pontossággal megadott mért érték szabja meg a végeredmény pontosságát. A mért adatok pontosságát a leírásukhoz használt értékes jegyek számával jellemezzük, nem a tizedes jegyek számítanak. Amit az értékes jegyekről tudni kell.

A nullától különböző számjegy értékes jegy Értékes jegyek száma: Az értékes jegyek számának meghatározását az indokolja, hogy a mért adatok utolsó leírt számjegye a leolvasási pontatlanság miatt bizonytalan, becsült érték. A nullától különböző számjegy értékes jegy (egyaránt 4 értékes jegyű pl. a 3,416g vagy 12,34 cm vagy 456,3 s vagy 3422 m ) A zérus a számban és a számjegyet követően értékes jegy (3 értékes jegyű pl. a 206 m vagy 3,05 g vagy 100 s vagy 25,0 °C 3. Amikor a nulla csak az 1-nél kisebb számban a helyi értéket jelzi, akkor nem számít értékes jegynek. (csak 1 értékes jegyet tartalmaz pl. a 0,006g vagy 0,6 cm, amelyet a szám normál alakban történő felírása tesz egyértelművé 0,006 g = 6.10-3) Ilyen esetben a nagyobb pontosságot a tizedes pont után írt megfelelő számú nullával juttathatjuk kifejezésre 6,00.103

Az értékes jegyek használatával kapcsolatos tudnivalók Vigyázat ! A mértékegység átváltásakor nem csökkenhet vagy növekedhet az értékes jegyek száma. 2 kg ( 1 értékes jegy) = 2.103 g (1 értékes jegy) de nem írhatjuk le, 5 kg = 5000g mert így egy értékes jegyből négy értékes jegyet csináltunk. Helyesen 5kg = 5*103 g A szorzó/váltó számok nem meghatározóak az értékes jegyek számának megállapításában. Ezek kémiai, fizikai, matematikai összefüggések együtthatói, mértékegység átváltó számok. (1000m/1 km; 1 m3 / 1000 dm3; 1 perc/60 s; 1atm/101325 Pa; 0,00 °C = 273,16 K) Konstansok ( állandók ) megadásánál értelemszerűen kell eljárni. A konstansok megadásánál a végeredmény pontosságának megfelelő elvárt értéket kell figyelembe venni. A legtöbb kémiai számításnál a négy, öt értékes jegy elegendő pl.: Avogadro-szám : NA = 6,022.1023 1/mol Faraday-állandó: 96485 As/mol gázok moláris térfogata normál állapotban: 22,41 Ndm3/mol Bizonyos esetekben a konstansok nem számítanak a végeredmény értékes jegyeinek számába. Például ha 5 nap, 1 hét vagy 2 teherautó értékeket a számításoknál használjuk a végeredmény megadásánál nem kell figyelembe venni a konstansok által képviselt értékes jegyek számát. Nem kell figyelembe venni az értékes jegyek számát, ha példában megadott egységre normálunk vagy a számításnál valamilyen egységet használunk pl.: 1 mól vagy a kémiai egyenlet alapján használunk mólszámot.

Mért eredmények értékes jegyei Számítási feladatok esetén sokszor okozhat problémát, hogy pl.: „készítsünk 5 kg 5 mólos koncentrációjú oldatot ……”. Ebben az esetben csak egy értékes jegy szerepel kiindulási adatként, amely jelentős mértékben korlátozhatja az eredmény értékes jegyeinek számát. Ebben az esetben fel kell tételeznünk, hogy a kérdező pontosan a leírt mennyiséget akarja megkapni. Ilyenkor a kiindulási adatokat konstansnak tekintjük és a végeredmény értékes jegyeinek a számát a számításhoz felhasznált egyéb adatok (móltömeg) értékes jegyeinek a száma határozza meg. Természetesen célszerűbb lenne 5,00 kg-ot és 5,00 mol-t írni, mert ez egyértelműen jelzi, hogy a számításhoz szükséges egyéb adatokat legalább hány értékes jeggyel használjuk fel. Mért eredmények értékes jegyei A mért eredmény megadásakor figyelni kell az értékes jegyekre. Például, ha két percig mért valamilyen folyamatot, akkor helytelen a t=2 perc kifejezés, mert az utolsó értékes jegy becsült, tehát jelenthet 1 vagy 3 percet is. Helyesebb megadás 2,00 perc ( így 0,01 perc pontossággal mért) vagy a 2,0 perc (0,1 perc pontossággal mért). Minden mérésnél a mért adatot a lehetséges legtöbb értékes jeggyel jegyezzük le, hogy a számítások során kapott végeredményt megfelelő pontossággal, azaz megfelelő számú értékes jeggyel adhassuk meg.

A megadható értékes jegyek száma a számított eredményeknél Összeadás és kivonás esetén - valamennyi jegyet figyelembe véve elvégezzük a műveletet, majd megállapítjuk azt a helyiértéket, amely mindegyik tagban szerepel értékes jegyként és erre az értékre adjuk meg kerekítve az eredményt. pl.: 3,14568 + 15,33 + 0,56487 + 5,268 – 2,5789 = 21,72965 = 21,73 Szorzás és osztás esetén - az eredmény megadható értékes jegyeinek számát a legkevesebb értékes jegyre megadott adat határozza meg. Erre a jegyszámra kerekített érték adható meg. Például: a= 5,23 [mértékegység] b= 44.235 [mértékegység] c= 4,2 [mértékegység] képlet: (a * b) / c = 55,083107 [mértékegység ] helyett 55 [mértékegység ] és nem 55,08 [ mértékegység] vagy 55,1 [mértékegység] A számunkra kissé szokatlan megadás könnyen belátható, ha meggondoljuk, hogy a „c” értéke lévén két értékes jegyű, az utolsó jegy bizonytalan tehát lehet 4,1 vagy 4,3 is. c = 4,1 esetén az eredmény 56,426… c = 4,3 esetén az eredmény 53,802… Tehát az 55 forma a helyes, mivel az utolsó értékes jegy lehet ( a kerekítés miatt) 6-os vagy 4-es. Amennyiben c= 4,20 [mértékegység] formában lenne megadva, az eredmény helyesen 55,1 [mértékegység] Logaritmus képzése esetén - a kiindulási adat értékes jegyeinek száma megegyezik a logaritmus számban a tizedes vessző utáni számjegyek számával. Például: lg 35,46 = 1,5497

Kerekítési szabályok - Ha az első elhagyandó számjegy 5-nél kisebb, akkor egyszerűen levágjuk, a meghagyott számjegyek nem változnak. pl.: 3,416 ≈ 3,4 - Ha az első elhagyandó számjegy 5-nél nagyobb, vagy 5 és utána nullától eltérő számjegy áll, akkor a meghagyott utolsó számjegyet eggyel megnöveljük. pl.: 534,468 ≈ 534,5 - Ha az első elhagyandó számjegy 5 és utána nincsen számjegy, vagy csak nulla akkor, ha az utolsó megmaradó számjegy páros a számjegyet változatlanul hagyjuk. pl.: 32,25 ≈ 32,2 2,450 ≈ 2,4 ha az utolsó megmaradó számjegy páratlan a számjegyet eggyel megnöveljük. Pl.: 2,35 ≈ 2,4 2,750 ≈ 2,8

A mérési adatokból számított eredmények megadása: A jegyzőkönyv a mért eredmények megadásával fejeződik be. A kapott eredményt megfelelő szöveggel kell ellátni, abban az esetben, ha az eredmény nem tűnik valósnak. Fokozottan ügyeljünk a mérési eredmények értékes jegyeinek számára. A mért és számított adatokat néhány esetben az oktató által kiadott gyűjtő táblázatban kell megadni, amely nem mentesít az előbb említett szabályoktól. Sikeres méréseket és jegyzőkönyv készítést kívánnak a Kémiai és Környezeti Folyamatmérnöki Tanszék oktatói.

Félévi jegy kiszámítása Műszaki kémia tárgyból A beugró zárthelyikre kapott jegyek összege max: 20 pont (4*5) A labor zh-ra adott pontszám: max: 40 pont, de legalább 20 pont Az előadási anyag zh pontjainak száma: max: 40 pont, de legalább 20 pont Összes pontszám: az előző három összege max: 100 pont 51 – 65 pont elégséges 66 – 75 pont közepes 76 – 85 pont jó 86 – 100 pont jeles