Szakmai gyakorlat 2017.9.8-20 Szarvas.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Advertisements

Köszöntő Kérem tekintsék meg iskolánkról szóló rövid bemutatónkat!
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Szülői elégedettség mérés eredménye
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és
Kis csoport szeptember
A kulcskompetenciák.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
Ihász Gábor Általános Iskola
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
Mikor, hogyan és miért történik? 3- 5 évesek
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Napocska Napköziotthon
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
„Színház az egész világ…”
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Módszertani megújulás a nevelő munkában
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A vizuális nevelés tevékenységeinél alkalmazott
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
Katica csoport Október Tűz modul
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
Szeretettel köszöntjük Kedves Vendégeinket!. Matematikai-logikai kompetenciaterület 1. osztály.
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
„eTwinning” Projektötlet: „Akikre büszkék lehetünk” Berettyóújfalui Arany János Gimnázium, Egészségügyi Szakképző és Közgazdasági Szakközépiskola.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Az óvodai tevékenységterv
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
KÖZÉPSŐ CSOPORT „ŐSZ KINCSE” TÉMAHÉT OKTÓBER 6-10.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Munkaszervezési formák
Út a sikeres tanuláshoz
Mit mesél a Bécsi-erdő? Deutschlehrerkurs ActiLingua Academy, Bécs, Ausztria A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban megjelentek nem szükségszerűen.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Szarvas Szakmai gyakorlat. ERASMUS+ ERASMUS+ Európai Uniós pályázat Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda,
Csépai cigány hagyományok és megjelenítésük az óvodai nevelésben Készítette: Szabóné Bódi Dorina Óvodapedagógus Témavezető: Dr. Rigó Róbert főiskolai docens.
Szakmai gyakorlat Szarvas április 3. – 16. ERASMUS+ Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsöde.
A JÁTÉK SZEREPE A HABILITÁCIÓS- REHABILITÁCIÓS MUNKÁBAN Benedek Elek Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Alcím mintájának szerkesztése Demens lakók képességmegőrző, rehabilitáló programja Evangélikus Diakóniai Otthon Kaposszekcső Kaposszekcső,
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
Készítette: Barsi Ágnes Óvodánk 1975-ben épült, 2 csoporttal működik Óvodánk.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
A dajka a nevelés folyamatában
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Óvodán kívüli tevékenységek a környezettudatos életmód elmélyítésére
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
Köteles játékfüzér Készítette: Kunné Darók Anikó.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Szakmai gyakorlat 2017.9.8-20 Szarvas

Alma csoport Cseresznye csoport Gál Ferenc Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsőde Alma csoport képzőművészeti csoport (B lépcsőház) vegyes korcsoportú összlétszám: 22 Óvónők: Mihály Zoltánné Roholy-Szedljak Mária Dajka: Balogné Domokos Anikó Cseresznye csoport képzőművészti csoport (B lépcsőház) középső csoportosak összlétszám: 25 Óvónők: Hárskúti Evelin Gyekiczki Istvánné (Piroska néni) Dajka: Ági néni

Csoportok tevékenységeinek megfigyelése Játék és játékos tevékenység szabad játékok: konstruktív j. (várak, vasutak, autók építése …); szerepjátékok (főzőcske, babázás); didaktikus j. (puzzle, képkirakók, rajzolás, gyöngyfűzés) irányított játékok: szerepjáték: virágárusos ( téma- őszi virágok); ismerkedés az órákkal (téma- idő); ének-zenei képességfejlesztés (ritmusérzék fejlesztése) szabad játékok: konstruktív j. (várépítés, vasút építés, állatkert építése, garázsépítés); szerepjátékok (főzőcske, üzletes, babázás); didaktikus j. (puzzle, pexeso, rajzolás) Irányított játékok: szerepjáték: bábozás (Aranyos tarajos kiskakas) ének-zenei képességfejlesztés (egyenletes lüktetés fejlesztése)

Egészségügyi gyakorlatok (testnevelés) előtte higiénia és átöltözés Célja: a mozgáskészség és a mozgás koordináltságának fejlesztése; mozgásigény kielégítés; kitartás, csapat- és versenyszellem erősítése Tartalma: távolugrás és függés gyakorlása; szabályjátékok („Tűz,víz, repülő”, „Kidobós”); egyéni, páros labdagyakorlatok; futóverseny … előtte higiénia és átöltözés Célja: mozgáskészség fejlesztése, mozgásigény kielégítése, versenyszellem kialakítása Tartalma: -akadálypálya, szabályjátékok( „Mókusok ki a házból”, „Kocsis játék”), bordásfalon való mászás, babzsákkal való gyakorlatok

Oktatás Az ember és a természet Téma: Őszi virágok Nevelési területek: Az ember és a természet (növények) Az ember és a természet Téma: Őszi virágok Célja: ismeretek szerzése, társadalmi szokások gyakorlása (köszönések), megfigyelőképesség és logikus gondolkodás fejlesztése Tartalma: piaclátogatás , őszi virágok megfigyelése, részeinek megnevezése, színek ismétlése, megnevezése, beszélgetés az őszi virágokról Téma: Őszi virágok Célja: ismeretek,tapasztalatok elmélyítése; emlékezőképesség, megfigyelőképesség és logikus gondolkodás fejlesztése; környezet megismerése … Tartalma: virágok összehasonlítása; virág részeinek megnevezése; virágok felismerése; beszélgetés a virágokról; feladatlap és képkirakó; „Mi tűnt el” c. játék …

Az ember és a társadalom (időben való tájékozódás) Az ember és a munka világa Téma: Őszi virágok Célja: színek ismétlése, őszi virágok felismerése, esztétikai készség fejlesztése Tartalma: beszélgetés az őszi virágokról (ki milyen fajtát ismer), virágválasztás, virágkötés, párokban való munka, színek ismétlése Téma: Idő Célja: tapasztalat-, ismeretszerzés a környezetből; észlelés pontosítása; matematikai képességek, készségek elsajátítása és fejlesztése Tartalma: beszélgetés az órákról; templom- és napóra megtekintése; az órai mutatói és számai; beszélgetés a napszakokról; „Igaz- Hamis” c. játék; kakukkos óra megismerése, időmérő eszközök feladatlap; didaktikus játékok a napszakokról; „Melyik napszak lehet” c. játék …

Nyelv és kommunikáció valamint gyermekirodalom Nyelv és kommunikáció valamint gyermekirodalom, dramatizáció Témák: Őszi gyümölcsök; Csacsi Célja: szókincs bővítése; fantázia és kifejezőkészség fejlesztése; irodalmi élményszerzés; figyelemösszpontosítás Motivációk: dalok (Magyar népmesék főcímdala) ; versek (Gazdag Erzsi: Kicsi csacsi, kicsi kocsi …) mondókák; találós kérdések; gyertyagyújtás … Tartalma: mesehallgatás: Benedek Elek: Szóló szőlő, mosolygó alma, csengő barack – jelenet eldramatizálása mesehallgatás: Kolontos Palkó c. népmese Téma: Ősz Célja: szókincsbővítés, figyelemösszpontosítás fejlesztése, fantázia fejlesztése, fegyelemre való szoktatás Motiváció: magyar népmese zenéjének meghallgatása CD lejátszó segítségével Tartalom: mesehallgatás(Vajas Pánkó), majd mese eldramatizálása, majdmese dalánakéneklése( Vajas Pánó dala)

(képzőművészeti nevelés) Művészet és kultúra (képzőművészeti nevelés) Téma: Őszi virágok Célja: fantázia kifejezése, fejlesztése; képzőművészeti készségek, szépérzék és finommotorika fejlesztése Tartalma: dekoráció készítés őszi virágokból, levelekből és termésekből Segédeszközök: oázis, őszi virágok,levelek és termések (csipkebogyó, makk) mikrocsoportokban elkészült munkákból kiállítás készítése Téma: Őszi levelek Célja: fantázia fejlesztése, finommotorika fejlesztése, esztétikai érzék fejlesztése Tartalom: levelekből állatképek készítése kombinált technikával Segédeszközök: tempera, papír(fehér), levelek, ragasztó Munkaforma: mikrocsoportokban Minigaléria készítése a unkából a szülők részére

Kinttartózkodás – játék a szabadban Szabad játékok : csúszdázás; hintázás; mászókázás; sportkörhinta; téma nélküli mozgásos j. – fogócska, bújócska; sportjellegű – foci; szerepjátékok – vendéglős, utazós, orvosos … Kötött játékok : – Szabad játékok : hintázás, mászókázás, csúszdázás, téma nélkül: fogócska, bújócska, sportjellegű: foci, szerepjáték: apás-anyás Kötött játékok: séta az Erzsébet ligetben- levelek gyűjtése, gesztenyék gyűjtése

Gondozási feladatok és szokásrendek Gondozási feladatok: higiénia, öltözködés, étkezés – önállóan Szokások: folyamatos tízóraiztatás és „fakanál rendszer”; önálló megterítés; testnevelésnél jókívánság; rajzolásnál és képzőművészeti tevékenységnél abrosz használata; irodalmi nevelés előtt gyertyagyújtás … Gondozási feladatok: higiénia, öltözködés Szokások: -folyamatos tízórai csoportosan-fakanál rendszer nálunk is -testnevelés végén jókívánság -ebéd előtti ima -képzőművészeti tevékenységnél abrosz és védőruha használata -mese előtt gyertyagyújtás

Kivételes napok Színházlátogatás: Kutyánszky Kázmér kalandjai c. színdarab megtekintése a szarvasi Cervinus Teátrum színházban Ovikoncert : hangverseny népdalokból Tamás Margit és hallgatói előadásában

Köszönjük a lehetőséget! Készítette : Nagy Nikoletta (Alma csoport) és Nagy Ágnes (Cseresznye csoport)