Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Készítette: Gondos Borbála
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
A VÉDŐNŐK SZEREPE AZ EMLŐRÁK KORAI FELISMERÉSÉBEN Puskás Gabriella AZ EMLŐRÁK GYÓGYÍTÁSÁÉRT ALAPÍTVÁNY BUDAPEST.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Könyvvizsgálati dokumentumok áttekintése. Minden olyan információ, ami a könyvvizsgálói vélemény kialakításához fontos és lényeges a könyvvizsgálati dokumentáció.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Prof. Dr. Rosivall László
Internet tudományos használata
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
NIIF VoIP projekt aktualitások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szakdolgozatok védése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Pályaválasztási tanácsadás
A sport és testnevelés legfontosabb kézikönyvei, nyomtatott tájékoztató kiadványai Doktori Iskola Salamin Krisztina
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
Egy üzemben sok gyártósoron gyártanak egy bizonyos elektronikai alkatrészt. Az alkatrészek ellenállását időnként ellenőrzik úgy, hogy egy munkás odamegy.
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Monostoriné Hörcsik Renáta
Szakdolgozatok védése
Tartalom Doktori iskolám Kutatási témám Kulcsszavaim MIT?
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
Vasas Lívia, PhD 2017 MTMT Vasas Lívia, PhD 2017.
Természettudományi kiselőadás címe
Reftantár bemutatása Merényi László.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Vasas Lívia, PhD 2018 Web of Science Vasas Lívia, PhD 2018.
Az internet minőségi információ halmazainak feltárásáról
Zalaegerszeg, 21 February 2018
TÉNYEK UTÁN CSELEKVÉS Viziné Molnár Anna Uzsoki Utcai Kórház
Új pályainformációs eszközök - filmek
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Szerzője Konzulens neve
1960 körül Európa számos országában folytak már számítógépes nyelvészeti kutatások. A szá-mítógépes alkalmazáshoz a létezőknél sokkal pontosabb nyelvtanokra,
Megfigyelés és kísérlet
A évi, „XI. FOTÓPOSZTER A VÍZRŐL” pályázat értékelése
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Rappai Gábor, szeptember 25.
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
A tehetséggondozás kihívásai
“Kicsit kemény, nehéz, de kezdem élvezni”
Előadás másolata:

Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés Tudomány és Művészet Kórélettan V (VI) 2018/2019 I. félév Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés Prof. Dr. Rosivall László Előadja: Dr. Szénási Gábor tud.főmkts. Semmelweis Egyetem, Kórélettani Intézet Elméleti és Transzlációs Orvostudományi Doktori Iskola Nemzetközi Nephrológiai Kutató és Képző Központ Teheráni Orvostudományi Egyetem

Kutatás és publikációs etika Makara Gábor akadémikus Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés Rosivall László/Szénási Gábor

Nagy kérdések Ki publikáljon, az ötletadó, aki végezte a kísérletet, aki írni tud? Mit publikáljunk, amit csináltunk, amit gondoltunk, ami kijött? Mikor publikáljunk, munka közben, munka után rögtön vagy évekig csiszoljuk? Hogyan publikáljunk, magyarul, angolul, közérthetően vagy elegánsan? Kinek publikálunk, a támogatóknak, az érdeklődő embereknek, a tudóstársaknak? Az igazat mondjuk, ne csak a valódit? A publikálás az politika is, a tudományos igazságon kívül egyéb meggondolások is figyelembe veendők?

Nagy kérdések A publikálásnál használjuk-e az elmúlt órán megbeszélt, a meggyőzés művészetének szabályait és lehetőségeit? A publikálásnál a kísérleti eredmények születésének időbeliségét vagy az eredmények logikus történetté építését tartsuk-e fontosabbnak? Előbb írjuk meg a hipotézisünket, vagy inkább az eredményeket vagy netán a következtetéseket? Ha sok, akár 800 szerző is van egy cikkben, akkor kié a dicsőség, kinek a pályázatát, elismerését segíti igazán? Első a publikálás vagy első a szabadalmaztatás vizsgálata?

Miért publikáljunk? Aki termel, de nem viszi a piacra, az termelő? A művész, aki nem mutatja be műveit, az alkotó? A kutató, aki nem adja közre eredményeit, az tudós? Azért publikáljunk, hogy az ugyanazon a területen dolgozók munkáját közvetlenül elősegítsük? Azért publikáljunk, hogy munkánkat dokumentáljuk? Azért publikáljunk, hogy ismertté váljunk? Azért publikáljunk, hogy a tudomány fejődésének bonyolult hálózatához legalább egy csomópontot hozzáadjunk? Azért publikáljunk, mert a kikívánkozó gondolataink visszatartása önkárosító hatású? A publikálásnál az a fontos, hogy tökéletessé csiszoljuk vagy, hogy minél előbb közreadjuk? Az a fontos, hogy közérthető legyen vagy, hogy igaz legyen, válogathatunk az adatokban vagy minden adatot közre kell adnunk függetlenül attól, hogy mennyire illenek az elképzelésbe?

Neuroendokrinológia, magatartásélettan Díjak Magyar Érdemrend középkeresztje: 2014 Széchenyi-díj: 2011 Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztje: 2003 Akadémiai Díj (Magyar Tudományos Akadémia Elnöksége): 1986 Néhány elfoglaltság, beosztás: KOKI igazgatóhelyettesség Semmelweis Egyetem PhD Iskola építő OTKA építő, OTKA Bizottság elnöke MTMT Tudományos Tanács tagja Makara Gábor akadémikus Neuroendokrinológia, magatartásélettan Tudományos cikkek: 289 Hirsch index: 47 Idézettség: 7500