Bevezetés a mély tanulásba

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
NEURONHÁLÓK.
Advertisements

Digitális világ A tudatos mobilhasználat Adatvédelem.
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
Elemi függvények deriváltja
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Beköszöntött az éles WebeC „korszak” Szűcs Attila Készpénzlogisztika Január 30.
Angol nyelvi kompetencia
Szemiot i ka.
Mi látszik egy jéghegyből?
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
E-learning és a multimédia
IRE 8 /38/ 1 Óbudai Egyetem, NIK Dr. Kutor László2011. TÁMOP – I ntelligens R endszerek E lmélete 8.
2012. április 26. Dülk Ivor - (I. évf. PhD hallgató)
A második nyelv elsajátítás elméletei 2.
A matematika Albert Lenard 5 B osztaly. A matematika: speciális tan; melyről az emberiség (mint lentebb látható) többezer év óta még nem tudta eldönteni,
Mesterséges neuronhálózatok
A VoIP és a Microsoft Dynamics CRM Kondás János MCSA, MCSE, MCT System Builders Kft.
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Memóriák típusai, jellemzői
Hasonlóságelemzés.   Kaptunk egy feladatot, amit meg kell oldanunk.
A potenciál-modell.
Az élethelyzethez igazított tanulás. A tanulás célja kompetencia-többlet megszerzése; ahol a kompetencia: gyakorlatban hasznosítható tudás a működtetéséhez.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Oxford Czinege Julianna Trinity Term Mi volt nehéz? Minden héten volt tutorialom, ami azt jelentette, hogy minden hétre kellett írnom egy dolgozatot.
Dolceta - Pénzügyi ismeretek
A létezés válasz arra a kérdésre, hogy „Hogyan van?”, a lényeg térbeli és időbeli megnyilvánulásait foglalja magába, és megnevezi az ember sajátos létmódját:
Részecskenyom analízis és osztályozás Pálfalvi József MSc, Intelligens Rendszerek, Önálló labor 1.
Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, február 9.
Objektum orientált programozás 3. Függvények Nagy Szilvia.
Objektum orientált programozás
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Funkciós blokkok A funkciós blokkok áttekintése Az alkalmazás előnyei.
ProgramozásProgramozás célja hosszabb számítások elvégzése ill. kiíratása akkor érdemes programot írni, ha sok számolni való van illetve ha ugyanazt az.
Figyelem irányító ábrák
AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.
Élet az Interneten.
Automatikus dokumentum- feldolgozó megoldások
Részecskenyom analízis és osztályozás Pálfalvi József MSc, Intelligens Rendszerek, Önálló labor 1. Egyetemi konzulens: dr. Dobrowiecki Tadeusz (BME MIT)
1 Számítógépek felépítése 13. előadás Dr. Istenes Zoltán ELTE-TTK.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Tanulás.
Modellek a számítógép megismeréshez Takács Béla
1 Általános tudnivalók Balthazár Zsolt főiskolai adjunktus Természettudományi Tanszék Természetismeret és környezetvédelem elmélet és gyakorlat.
1.Kanonikus felügyelt tanulási feladat definíciója (5p) 1.Input, output (1p) 2.Paraméterek (1p) 3.Hipotézisfüggvény (1p) 4.Hibafüggvény/költségfüggvény.
TÁMOP /2/A SZOCIÁLIS KÉPZÉSEK FEJLESZTÉSE, SZAKEMBEREK ÉS ÖNKÉNTESEK KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉSE, VALAMINT A HELYI FEJLESZTÉSI.
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Mesterséges intelligencia
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
BME Villamosmérnök.
A neuronhálók tanítása A backpropagation algoritmus
Konvolúciós neuronhálók
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Regularizáció.
A mesterséges neuronhálók alapjai
Bevezetés a mély tanulásba
Készletek – Állandó felhasználási mennyiség (folyamatos)
Készletek - Rendelési tételnagyság számítása -1
Varga Péter, közszolgálati CMC

Objektum-detektálás A tananyag az EFOP
KONVOLÚCIÓS NEURONHÁLÓK
Előadás másolata:

Bevezetés a mély tanulásba

Multitask tanulás Néha hasznos lehet, ha más feladatot is megpróbálunk tanulni azonos bemenetek esetén Motiváció: Karate kölyök, Látszólag teljesen más feladatok elvégzésével tanul egy teljesen más problémát megoldani Előfordulhat, hogy a feladat annyira komplex, hogy nem lehet egyetlen feladatként felfogni pl objektum lokalizáció: mit és hol látunk?

Multitask tanulás Technikai szempontból könnyen megvalósítható Külön kimeneti réteg szükséges minden feladathoz Fontos kérdések: Külön Loss függvényt használjunk-e a kimenetekhez? A feladatok közül van-e ami fontosabb mint a többi? Egyszerre tanítsunk minden feladatra, vagy külön-külön? A kérdések megválaszolása után a háló struktúrája is fontos!

Soft multitask Soft multitask estén külön hálót hozunk létre minden feladathoz A hálóknak tanítás során hasonlítaniuk kell

Hard multitask tanulás Hard multitask: egy hálónk van, közös és feladatspecifikus rétegekkel A közös réteg a jellemzőkinyerő, a feladatspecifikus pedig abból tanul

Miért működik? Sok magyarázat létezik: Jellemző szelekció: csak azokat a jellemzőket tanulja meg a háló, amelyek több feladat szempontjából is hasznosak Eavesdropping: olyan dolgokat is megtanul A feladat elvégzéséhez, amelyek hasznosak, de csak B feladat tanulása során tudja jól megtanulni Regularizáció

Gyakorlati felhasználás Pl R-CNN 1. task: régiót kijelölni 2. task: régióról eldönteni, hogy ott mi látható 3. task: MR-CNN estén a régión belüli pontos maszk meghatározása

Gyakorlati felhasználás Neuronháló vízjelezése: Ha van egy nagyon jól működő hálónk, akkor nem örülünk, ha valaki ellopja azt. Lopás esetén kis zajjal terhelik a súlyokat, hogy ne legyen felismerhető a háló Védekezés: multitask módon tanítjuk a hálót egy titkos, extra feladat elvégzésére is, majd bíróságon megmutatjuk, hogy a titkos részt rácsatolva a hálóra arra a feladatra is működik.