Versenyhelyzet- elemzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Dr. Bánky András
Advertisements

Állóeszköz-gazdálkodás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Humán Erőforrás Menedzser Szak Bátor Attila
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Az üzleti terv.
Üzleti terv.
Versenyelemzés 8.fejezet.
A verseny - a piac alkotója
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A PIAC ÉS A VÁLLALKOZÁS MIKROKÖRNYEZETE
Vállalati Gazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Industrial Organization - alapvető modellek
Vállalatok pénzügyi folyamatai
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Stratégiai menedzsment
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A külső környezet elemzése
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Vizsga feladatok (Minta)
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Termék & Márka Kopcsay László.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Tantárgy teljesítésének feltételei:  Tankönyv nincs. Tananyag: prezik+elmondottak.  Katalógus van  Hiányozni 3 X 2 óráról lehet.  Több hiányzás esetén.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Készletgazdálkodás és logisztika
A vállalkozás környezete
Szegmentáció & pozicionálás.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
BELSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE
A kutatási program leírása
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
A piac és a piacgazdaság
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Üzleti terv.
3. A versenyhelyzet elemzése
Üzleti terv.
Állóeszköz-gazdálkodás
Előadás másolata:

Versenyhelyzet- elemzés 2019.01.17. by deakati

A stratégiai marketing folyamata: 2019.01.17. by deakati 2019.01.17. 2

A versenytárs és versenykörnyezet elemzésének kiinduló kérdései: Ki tekinthető ellenfélnek, miért? Melyek a versenytársak céljai? Milyen és mennyire eredményes stratégiát követnek a versenytársak? Melyek a versenytársak erősségei és gyengeségei? Milyen a versenytársak viselkedése az adott versenyhelyzetben? Hogyan reagálnak a versenytársak a piaci változásokra és támadásokra? 2019.01.17. by deakati

1. A versenykörnyezet elemei: a piac mérete és növekedési üteme, a piac szerkezete és a piaci részesedés, a vállalkozás alkupozíciója, ágazati átlagos költségszint. 2019.01.17. by deakati

1.1. A piac mérete és növekedési üteme: A piac szintjei: Általános piac: ha az eladók egymást helyettesítő termékeket kínálnak az adott piacon, amelyek mind fizikai jellegüket, mind megfogalmazott céljaikat illetően eltérő karakterisztikájúak. Pl.: Szabadidő eltöltését elősegítő termékek: mozijegy, kártya, uszodabérlet. 2019.01.17. by deakati

1.1. A piac mérete és növekedési üteme: A piac szintjei: - Termékpiac: az eladók olyan egymást helyettesítő termékeket kínálnak, amelyek mind fizikai jellegüket, mind megfogalmazott céljaikat illetően hasonló karakterisztikájúak. Pl.: cipők, ruhákpiaci potenciál – piaci volumen – értékesítési volumen - Nevezetes piac: akkor, ha a vállalat számára elérhető. Azonosítása a piaci lehetőségek és a vállalati erőforrások szembesítésével történik. 2019.01.17. by deakati

A porteri versenystruktúra 2019.01.17. by deakati

1.2. A piaci struktúra és a piaci részesedés: Az új belépők támadása: Az új belépők támadásának hevessége függ: a belépési korlát szintjétől, és a versenytársak reakciójától Mi lehet belépési korlát:  gazdaságos sorozatnagyság,  termékdifferenciálódás,  tőkeszükséglet,  a fogyasztó megnyerésének költségei  az elosztási csatornák megnyerése,  a termékvolumentől független költségek,  a gazdaságpolitika.  2019.01.17. by deakati

1.2. A piaci struktúra és a piaci részesedés: Az új belépők támadása: Erőteljes válaszra számíthat az új belépő, ha:  az ellenfelek erőforrásokban jól ellátottak,  sikeres belépés, a már piacon lévő bukását okozhatja,  a piac fejlődése korlátozott,  a korábbi belépési kísérletekre adott válaszok is erősek voltak.  2019.01.17. by deakati

A belépési és a kilépési korlát kapcsolata 2019.01.17. by deakati

1.3. A már piacon lévő vállalkozások közötti harc erőssége: 2019.01.17. by deakati

1.3. A már piacon lévő vállalkozások közötti harc erőssége: 2019.01.17. by deakati

1.3. A már piacon lévő vállalkozások közötti harc erőssége: 2019.01.17. by deakati

1.4. Helyettesítő termékek támadása: a termékek jelentős része helyettesíthető más termékekkel, annál nagyobb veszélyt jelent a vállalkozásra, minél kedvezőbb ár/mennyiség hányadost képesek felmutatni, 2019.01.17. by deakati

1.5. Az alkupozíció és a költségek: 1.5.1.A vevők alkupozíciója:a vevő alkupozíciója erős,ha a vevő az eladó termékeinek nagy részét vásárolja meg, a vásárolt termék a vevők költségeinek fontos részét alkotja, a termék differenciálatlan – pl.: liszt, cukor a partnerváltoztatás költségei alacsonyak, 2019.01.17. by deakati

1.5. Az alkupozíció és a költségek: 1.5.1.A vevők alkupozíciója:a vevő alkupozíciója erős,ha a vásárló, ha kell, előállítja a terméket, a vásárolt termék befolyásolja a vevő termékének minőségét, a vevő ismeri a terméktulajdonságokat – hivatkozhat a hibák árcsökkentő hatására 2019.01.17. by deakati

1.5. Az alkupozíció és a költségek: 1.5.2.A szállítók alkupozíciója: a szállítók száma kevés, nincsenek helyettesítő termékek, a vevő ágazata nem fontos a szállító számára, a szállító terméke fontos a vásárlónak, a vásárló csak költségek árán választhat partnert, a szállító előre integrálódott – képes feldolgozni 2019.01.17. by deakati

1.5. Az alkupozíció és a költségek: a vállalat belső költségei, gazdaságos sorozatnagyság, tanulási hatások, nagyobb vásárolt mennyiség kedvezményének iparági hatásai 2019.01.17. by deakati

2. Stratégiai csoportok a versenyhelyzet elemzése során: - A vállalkozások versenytársi hasonlóságaik illetve különbségeik, alkalmazott stratégiáik és követett útjuk alapján osztályozhatók. - A stratégiai csoport olyan vállalkozásokat foglal magában adott piacon, amelyek tágabb értelemben hasonló stratégiát követnek. 2019.01.17. by deakati

2.1. Csoportképző ismérvek: - a termék-piac specializáció foka, - a márkaimázs, - a pull vagy push értékesítési csatornarendszer használata, - a termékminőség, - a technológiai vezető szerep, - a vertikális integráció kiterjedtsége, 2019.01.17. by deakati

2.1. Csoportképző ismérvek: - a költségelőnyök, - az árpozíció, - a pénzügyi és működési feltételek formája, - a szervezeti struktúra, - a szolgáltatások megléte és/vagy hiánya, - kapcsolat a kormányzattal. 2019.01.17. by deakati

2.2. A stratégiai csoportok létrehozásának módszerei: kétdimenziós hálók: két különböző stratégiai tényező összehasonlító elemzése többdimenziós elemzés: 2019.01.17. by deakati

3. A versenytársak azonosításának módszerei: 3.1. Helyettesítési elemzés: A termékek közötti versengés a használati helyzet függvénye. Egymástól eltérő termékek is egymás versenytársai lehetnek, ha a fogyasztó hasonló helyzetben használja fel azokat. Helyettesítési elemzés folyamata:  Ötletteremtés szakasza: milyen helyzetben használják az adott termékeket, melyiket mikor,  Adatgyűjtés: terméklistában szereplő termékek használatáról kérdezik a fogyasztókat,  Adatelemzés: hasonlóságok értékelése történik. 2019.01.17. by deakati

3.2. Percepciós (észlelési) térkép: - a versenytárselemzés, - azonosítás lehetősége, - két márka akkor van egymáshoz közel, ha azt a vevő pszichológiailag hasonlónak ítéli, - ha egymás közelébe kerül két márka, akkor egymást helyettesítik a vevő szemében. 2019.01.17. by deakati

3.3. A kényszerválasztás módszere: az üzleti életben nem derül ki, hogy a vevő mérlegelése során ki volt a második, ez a helyzet a fogyasztó megkérdezésével feloldható, - „Milyen márkát vennénk, ha az adott márka nem kapható többé a piacon?” 2019.01.17. by deakati

3.3. A kényszerválasztás módszere: 2019.01.17. by deakati

4. A versenytársak lépéseinek előrejelzése: A prognózisok két területre terjedhetnek ki: - a már létező versenytársak jövőbeli lépéseinek meghatározása, - az új piaci belépők előrejelzése. 2019.01.17. by deakati

4.1. A játékelmélet: racionális várakozásokon alapuló elmélet Fő feltételezések: - a vállalkozások haszna matematikai formában kifejezhető, - a haszon a versenytársak döntéseitől függ, - minden vállalkozás ismeri a feltételezéseket, - az egyes versenytársak – kellő rövidlátással – csak a saját hasznukra koncentrálnak. Pl.: strand – lángosos 2019.01.17. by deakati

4.2. A nem racionális várakozásokon alapuló előrejelző módszerek: Hivatalos bejelentések: elgondolások közzététele Múltbeli magatartás elemzése – következtetés a jövőbeni viselkedésre - Szerepjátékok: szimulációk lejátszása 2019.01.17. by deakati

2019.01.17. by deakati

2019.01.17. by deakati

2019.01.17. by deakati