Videójátékok veszélyei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

A DROGOKRÓL HáziPatika.com
A túlzott informatikai eszköz-használat veszélyei
A drogok, a kábítószerek és a függőségek
Komplex Instrukciós Program
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Mindenki Ságvári Bence másképp VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. Az internethasználat jellegzetességei, a kockázatok.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A Belga LSZ fejlesztési terve
Alkoholizmus.
A számítógép veszélyei és káros hatásai
Miért fogyasztunk alkoholt?
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
By Tóth Ádám Lajos EHA-kód:TOAUABI.ELTE
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
1.ÓRA HOGYAN KÍSÉRLETEZZÜNK?
Készítette: Kása Andrea Sőreghi Orsolya
Kultúra és Szocializáció
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Helytelen testtartás.
2011. szeptember FIATALOK, REKLÁM, FOGYASZTÁS ESETTANULMÁNY Dr. Babocsay Ádám Millward Brown Hungary Kft. Kvalitatív kutatási igazgató.
Amit szülőként feltétlenül tudnod kell a videojátékokról VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 28. Fekete Zsombor.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Ki is az elemző közgazdász?
Speciális tanulási nehézségek
Természettudományi projektek Ádám Ferencné KF TFK.
Az alkohol Készítették Csébi Reni Ferenczi Maxim Gelléri Peti
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
DR. ERDÉLYI ÁGNES ADDIKTOLÓGIAI OSZTÁLY
1. osztályos példa Bubernik Eszter
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Quality Human Management
Mit nyújt a gepárd-iskola©?. Minden gyerek gepárd- kölyökké válhat? O Igen, minden gyereknek van tehetsége valamihez. O Igen, minden gyerek felszínre.
Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Szakíts magadnak id ő t Szakíts magadnak id ő t!
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
1. Anya – gyermek kapcsolat
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Nem minden az aminek látszik…
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Egészséges Windows. A mai világban a számítógépek szerves részei lettek a mindennapjainknak. Mindenki otthonába előfordul, és rengeteg munkahely igényli,
LEGO Dacta program.
MOBIL JÁTSZÓTÉR Önkénteskedj velünk! GYEREKESÉLY PROGRAM
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Készítette: Pálinkás Petra
ADATVÉDELEM, ADATBIZTONSÁG Készítette: Horváth Tünde.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Miből áll a tehetség? William Stern (1871–1938) hamburgi egyetem Intelligencia kvóciens: IQ =(mentális kor / biológiai kor )*100.
Érd utol a gyerekedet! szeptember Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP /
– Letölthető változat –
Fogyatékosok Napközi Otthona
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
PROGRAMOZÓ/INFORMATIKUS SZAKMA BEMUTATÁSA KÉSZÍTETTE : PINTARICS – DÉVÉNYI ZSOMBOR.
Esély a szülőknek, lehetőség
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Videójátékok veszélyei A gyerekeket fenyegető problémák

Miért játszik a gyerek? Elmenekülhet a problémái elől Az lehet aki akar Nincsenek korlátozások, tiltások (a játék szabályrendszerén kívül) Barátaikkal együtt lehetnek otthonról is Sikerélményt tud nyújtani Szórakoztat

Fizikai veszélyei Epilepsziás rohamot válthat ki A folyamatos ingerek miatt nincs pislogás így kiszárad a szem és sérülékeny lesz Ez szemkárosodáshoz vezethet Magas hangerővel való hosszú játék után halláskárosodás is felléphet

Mentális veszélyei Felidegesítheti a játékost ha nincs sikerélmény (RAGE) Erőszakos hajlamokat, viselkedési mintákat hozhat létre, válthat ki Függőséget okozhat Fáradtságot okoz

MIT tehetünk? A mai monitorok és TV-k kímélik a szemet, de annak aki extrém időket tölt a gép előtt annak ajánlott egy speciális szemüveg beszerzése 1-2 óránként tartani kell egy pár perces szünetet, kicsit mozogni. Az is jó mha csak feláll és mosdóba megy vagy csak kimegy inni egy pohár vizet A Windows 10 operációs rendszer lehetőséget ad a szülői korlátozásokra, mint pl.: a gyerek csak megfelelő korhatár besorolású játékkal játszhat

Előnyei *Fejleszti: A reflexeket Motorikus mozgásokat Logikai gondolkodást Döntéshozatali képességeket Csapatmunkát Önbizalmat Nyelvtudás Elektronikus Sportliga *Az hogy miket fejleszt függ a videójátéktól és a játékostól (játékosoktól) egyaránt

Konklúzió A videójátékok veszélyei csak óvatlanság, a szülői kontroll hiánya nélkül lépnek elő (kivéve az epilepsziás rohamot). A megfelelő kultúra kialakításával és szabályok szülői részről történő betartatásával a gyermekek számára egy nagyon tartalmas, érdekes és legfőképpen hasznos, interaktív tanulási, fejlődési módszert érhetünk el. Ezeknek elhanyagolása vezet csak függőséghez és az ezekkel járó következményekhez. Készítette: Nyári Ádám 11/D osztályos tanuló