Integrált áramkörök programozása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Advertisements

Irány a középszintű informatika érettségi
Médiapedagógia.
NTP-OKA-IV. Együtt a jövődért- Apáczai tehetséggondozás Bocz Róbert Informatika.
Szemléletformálás és közös munka a Centropa filmjeinek segítségével Komódi Andrea Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Mezőberény.
Komplex Instrukciós Program
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Piacképes programozói tudás a középiskolában
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
A matematikatanítási kutatások néhány kutatás-módszertani kérdése Mennyire zavarja az oktatási folyamatot az oktatási kísérlet? Dr. Munkácsy Katalin ELTE.
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Nat Pedellus Informatika 8. osztály óra.
Informatika v á rosi munkak ö z ö ss é gi foglalkoz á sok hatása az iskolában folyó tehetséggondozásra.
Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6. Kompetenciafejlesztés a Lorántffy iskolában Marczona.
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
Felső tagozatosok programozás oktatása
Így oktatunk mi Vagy legalábbis én… Obuch László.
Microsoft az oktatásban
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
„…a fizikában tanulok és egyszersmind mulatok és gyönyörködöm is” (Jedlik Ányos)
Mobilis robot (e-puck) robot és a Webots szimulációs rendszer megismerése szimulációs rendszer robot közepesen nehéz feladat megoldása például: vonalkövetés.
Szülői tájékoztató 2012.január 26.. Személyi és tárgyi feltételek 770 tanuló 112,5 dolgozó Személyi változások Gazdasági centrum Iskolai költségvetés:510M.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
ILIAS keretrendszer használata az LSI Informatikai Oktatóközpontban
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Visual Basic 2008 Express Edition
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Szoftverfejlesztés az Informatikus Szakigazgatási Agrármérnök szakon Bakó Mária Várallyai László DE, Gazdaságtudományi Kar.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Tehetséggondozás informatika. Útravaló – Út a tudományhoz Microsoft Certified Professional Hálózatépítés Diák rendszergazda Iskola honlapja Villanynapló.
IT ESZKÖZÖK KEZELÉSE. P ROJEKT HÁTTERE, KONTEXTUSA, HELYI IGÉNYEKRE REFLEKTÁLÁS A technikai eszközök megosztják az idősebb és a fiatalabb generációt.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
PIC mikrokontroller.
Informatikus - fizika 1 ÚJ SZAK AZ ELTE TTK-N az oktatás modernizálása keretében 2000-ben lett kidolgozva, 2002 júniusában engedélyezve, 2003 szeptemberében.
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
Informatikaoktatás a 21. század elején Magyarországon Sebestyén Katalin.
Bemutatkozik az Informatikai Műhely Lócsi Levente, Kovács Máté.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Pályázatok az ELTE BGGYF Karán Svastics Carmen pályázati koordinátor Tudományos Fórum április 5.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
Tanfolyam címe TANÁR NEVE | TANFOLYAM SZÁMA. Tanfolyam leírása  Írja be a tanfolyam anyagának rövid összefoglalását.  Hely  Előadások: hétfőn, szerdán,
A mentorálási gyakorlat komplex terve (portfólió) A tanárjelölt heti órarendje a mentorálás első, második és harmadik fázisában.
DARUS a gyermekekért.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Jelentkezés Érettségire jelentkezés határideje: február 15. Helye: Tiszakécskei Református Általános Iskola és Gimnázium.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Álmodtunk egy iskolát magunknak
Nemzeti Köznevelési Portál
Vonalkódos rendezvénybeléptetés és egyebek
Tanár neve | Kurzus száma
Üdv, tanulók! Tanár neve.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

Integrált áramkörök programozása Tanári segédkönyv Németh Zsolt Balázs informatika-matematika

Problémafelvetés Egyre nagyobb szerepet kap a programozás az életben Ki kell képezni a következő generációt Motiválni kell Már középiskolában! Példák: nemcsak ügyviteli rendszerek; de mobiltelefon, mosógép; ELTE beléptetőrendszer, klímavezérlés

Hogyan motiváljunk? Egy JÓ tanár Versenyek Érdekes feladatok, programnyelvek, környezetek Informatika->programozás (->elektronika) Aki érdeklődik az informatika iránt, az a programozás iránt is Aki a programozás iránt, az az elektronika iránt is

Ha IC-ket programozunk Sok ismeret összekapcsolása, gyakorlati alkalmazása: informatika, matematika, fizika Látványos Kreatív Nem alkalmas a programozás tanítására előismeretek nélkül! Temérdek ötlet

Tanári segédkönyv Alapvetően tanároknak szánt Lépésről lépésre Minimális elméleti tudás után azonnal látványos gyakorlati feladatok Program megírásától az áramkör megépítéséig Szükséges felszerelés leírása De jobb képességű diákoknak is!

Téma konkrét paraméterei Mikrovezérlők: Microchip PIC Nyelv/környezet: mikroPascal (ingyenesen használható) Nincs szakirodalom magyar nyelven ebben a témában (PIC Pascalban)

Projektek

Nem annyira nehéz!

Tankönyv felépítése Szükséges előismeretek és eszközök Kezdetben elméleti fejezetek, majd minden fejezet egy projekt Minden fejezet végén rövid összefoglalás, ellenőrző kérdések és feladatok Minden fejezetben visszacsatolás, korábbi ismeret mélyítése

Alkalmazhatóság Jobb képességű diákoknak Mikrovezérlő szakkör: projektmunka Verseny: Országos Mikrovezérlő-alkalmazói komplex tanulmányi verseny, Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai Középiskola, Győr) Tanár vagy segítő szerepe nagyon fontos az elinduláskor Legalább egy éves szakkör anyaga Sok kudarc?

Németh Zsolt Balázs nzsb@transistor.hu Köszönöm a figyelmet! Németh Zsolt Balázs nzsb@transistor.hu