Nemzeti Közszolgálati Egyetem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
DSC TÁMOP Munkahelymegőrző támogatás munkaidő csökkentéssel és képzéssel kombinálva 2009.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
MTMT feladatok és eredmények a Semmelweis Egyetem Központi Könyvtára közreműködésével Áncsán Gizella Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
„A tudás kutató egyetemet, az egyetem jövőt épít.”
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A év értékelése és a év újdonságai
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Az állami köznevelési közfeladat-ellátás
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
2017. Szeptemberében induló képzések
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Monostoriné Hörcsik Renáta
1993-as közoktatási törvény
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
A projektek jelentősége a Műegyetemen
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Oktatási Igazgatóság Vaszari Judit
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Hallgatói juttatási rendszer
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Merre tovább a középiskola után?
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Hallgatói ösztöndíjak
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Szabálytalanságkezelés
Előadás másolata:

Nemzeti Közszolgálati Egyetem Szempontok a Nemzeti Közszolgálati Egyetem első akkreditációjára történő felkészüléséhez Bazsa György, a MAB elnöke Minőségbiztosítás és a közszolgálati felsőoktatás integrációja ZMNE, Budapest, 2011. október 26.

Az új Nemzeti Közszolgálati Egyetem és a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság találkozási pontjai: 1. Intézménylétesítés (egyszeri és egyedi) 2. Szakindítások (esetleg szaklétesítések) 3. Doktori iskola létesítése 4. Egyetemi tanári pályázatok véleményezése 5. Intézményakkreditáció 6. Párhuzamos szak-akkreditációk 7. Doktori iskolák akkreditációja

Nemzeti Közszolgálati Egyetem (2012. január 1.) 1. Intézménylétesítés Nemzeti Közszolgálati Egyetem (2012. január 1.) 2011. évi XXXVI. és a 2011. évi CXXXII törvény. XXXVI. 20. § Ha e törvény eltérően nem rendelkezik, a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni. Példák az eltérő rendelkezésre: - 12.§ Az egyetemen nem működik Gazdasági Tanács. - 14. § (9) … Az Egyetem nyilvántartásba vételére és a működés engedélyezésére szakértői vélemény bekérése nélkül kerül sor. Indoklás: … a három jogelőd intézmény a korábbi akkredi-tációk feltételrendszerét érdemben továbbra is biztosítja. [Kar létesítéséhez nem kell MAB szakvéleményt kérni.]

Alapképzési szakok, mesterképzési szakok, doktori iskolák a jogelőd intézményekben Nemzeti Közszolgálati Egyetem BCE KIK ➜ Közigazgatástudományi Kar RTF ➜ Rendészettudományi Kar ZMNE ➜ Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar + akkreditált folyó képzés ? akkreditált, de nem folyó képzés - szak KKK-val, de meghirdetés nélkül * egyedi intézményi szak (egyidejű akkreditáció)

ALAPKÉPZÉSI SZAKOK KIK RTF ZMNE JOGI ÉS IGAZGATÁSI képzési terület Igazgatásszervező + Nemzetközi igazgatási Bűnügyi igazgatási * Rendészeti igazgatási NEMZETVÉDELMI ÉS KATONAI képzési terület Biztonság- és védelempolitikai Büntetés-végrehajtási nevelő Nemzetbiztonsági Védelmi igazgatási Katonai vezetői Katonai gazdálkodási

ALAPKÉPZÉSI SZAKOK KIK RTF ZMNE MŰSZAKI képzési terület Gépészmérnöki + Had- és biztonságtechnikai mérnöki * Közlekedésmérnöki INFORMATIKAI képzési terület Mérnökinformatikus ? GAZDASÁGTUDOMÁNYI képzési terület Pénzügy és számvitel TÁRSADALOMTUDOMÁNYI képzési terület Nemzetközi tanulmányok

MESTERKÉPZÉSI SZAKOK KIK RTF ZMNE JOGI ÉS IGAZGATÁSI képzési terület Közigazgatási + Európai és nemzetközi igazgatás Rendészeti vezető * Kriminológia - Biztonsági szervező (akkreditálás alatt) NEMZETVÉDELMI ÉS KATONAI képzési terület Védelmi igazgatási Biztonság- és védelempolitikai Nemzetbiztonsági Katonai vezetői Büntetés-végrehajtási vezetői

MESTERKÉPZÉSI SZAKOK KIK RTF ZMNE MŰSZAKI képzési terület Biztonságtechnikai mérnöki * Katasztrófavédelmi mérnök Katonai logisztikai Védelmi vezetéstechnikai rendszertervező DOKTORI ISKOLÁK (2 tudományág!) Hadtudományi doktori iskola Katonai műszaki doktori iskola

Intézményi kezdeményezési lehetőségek 2. Szakindítások (esetleg szaklétesítések) 3. Doktori iskola létesítése 4. Egyetemi tanári pályázatok véleményezése CXXXII. 15. § (2) Az egyetemi tanári pályázatokat a szenátus bírálja el és rangsorolja. A rektor a rangsorolt pályázatot benyújtó személyek közül az FT egyetértésével választott jelölttel létesíthet jogviszonyt. A kinevezés (címadás) eljárási rendje egységes. Ha a pályá-zónak még nincs egyetemi tanári címe, az Ftv. (és a terve-zet szerint) a rektor javaslatához a MAB szakvéleménye kell. Alaptörvény 9. cikk: A köztársasági elnök … kinevezi … az egyetemi tanárokat;

5. Intézményakkreditáció Előzmények: intézményakkreditációk BCE - KIK 2016. dec. 31-ig RTF 2017. dec. 31-ig ZMNE 2017. dec. 31-ig A MAB határozat alapján mindhárom intézmény intéz-kedési tervet készített, amiket a MAB számon tart. A NKE első intézményakkreditációjának időpontjáról majd az új MAB dönt. Mérlegelheti a fenti határidők-nél korábbi akkreditáció indokoltságát is.

Szempontok az intézményakkreditációhoz: - MAB határozatok és ajánlások, FOI intézkedési tervek a 3 jogelőd intézmény akkreditációja alapján, - a három forrásból kiépülő új intézményi struktúra megszervezése és működtetése, - a Fenntartói Testület rendkívül erős jogkörei vs - a szenátus és a rektor korlátozott hatáskörei, - a különböző profilú karok harmóniája, - stabil vezetői garnitúra (vs. ZMNE ma)

- 5 képzési terület vs viszonylag kevés szak, - ezek minőségi személyi és infrastrukturális feltételei, - a főiskolai docensek és tanárok oktatók átsorolása (?) - a European Standards and Guidelines alkalmazása, - a minőségfejlesztési program eredményessége. Az NKE lehet az egyetlen intézmény, amelyiket törvény kötelez minőségfejlesztési program készítésére. (NKE CXXXII. 7. §)

Az új Ftv. tervezete: 9. § (4) Egyetem az a felsőoktatási intézmény, amelyik  legalább két képzési területen jogosult mesterképzésre,  valamint legalább két tudományterületen doktori képzésre és doktori fokozat odaítélésére,  feltéve, hogy a felsőoktatási intézmény munkaviszony, illetve közalkalmazotti jogviszony keretében foglalkoztatott oktatóinak, kutatóinak legalább 50 százaléka tudományos fokozattal rendelkezik.  Az egyetemet legalább négy kar alkotja.  Az egyetemen legalább három egyetemi kar működik. A jogelőd intézmények korábbi négy karából az új egyetemen csak három kar lesz: a NKE így nem felel meg az egyetem tervezett új kritériumának. [Van még 13 másik ilyen egyetem a 27-ből.]

Új Ftv. tervezet 103. § 12. kar: egy vagy több képzési területen, tudományterületen több, a képzési programban rögzített szakmailag össze-tartozó képzés oktatási és tudományos kutatási, illetve alkotó művészeti tevékenység feladatait ellátó szervezeti egység, a) egyetemi kar az a szervezeti egység, amelyen aa) a teljes munkaidőben foglalkoztatott oktatók száma eléri a 40 főt, ab) a teljes munkaidőben foglalkoztatott oktatók és kutatók legalább fele rendelkezik tudományos fokozattal; ezek az oktatók rendszeres kutató tevékenységet folytatnak, ac) az egy teljes munkaidőben foglalkoztatott, tudományos foko- zattal rendelkező oktatóra jutó teljes idejű nappali képzésben részt vevő hallgatók száma nem haladja meg a 35 főt, ad) a teljes munkaidőben foglalkoztatott oktatók és kutatók közül legalább három az egyetem doktori iskolájának a törzstagja.

6. Párhuzamos szak-akkreditációk Előzmények: párhuzamos szak-akkreditációk - a NKE szakjai eddig nem kerültek sorra (nincs közöttük művészeti, informatikai, agrár és pedagógus képzés) A ZMNE 3 egyedi szakját (Biztonság- és védelem-politikai; Nemzetbiztonsági; Büntetés-végrehajtási nevelő alapképzési szakokat) az intézményakkre-ditáció keretében akkreditálta a MAB. (Több ilyen szakon még nem volt oklevélkiadás.) A mai MAB-nak a párhuzamos szak-akkreditációkra ötéves ütemterve van, de ezt a költségvetési támo- gatás felének elvonása miatt már nem tudja tartani.

7. Doktori iskolák akkreditációja A két doktori iskolának egyaránt 2012. december 31-ig érvényes (3 éves) akkreditációja van. A feltételek, a működés és az eredmények értékelése 2012-ben esedékes. A MAB minden évben programozott formális megfele-lőségi vizsgálatot végez (TT-ok életkora, publikációi, száma, egyetemi tanárok száma), ennek eredmé-nyéről tájékoztató értesítést küld. Ez rövidesen még a ZMNE-re is megérkezik. Most még nincs jogi kö-vetkezménye, csak figyelemfelhívás.

Köszönöm a meghívást és a figyelmet. Sok sikert az új egyetemnek!