Közigazgatási-civil partnerségi kapcsolatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Amberger Árpád Vezérigazgató. SMART TV alkalmazásÖTV média-portál.
Advertisements

CIVIL SZAKMAI NAP TÓTVÁZSONY Pályázatok által támasztott feltételek Előadó: Szendrei Szilárd Tótvázsonyi Ifjúsági Egyesület.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
Mire jó a DÖK?.
Bemutatkozik a Kecskeméti Ifjúsági Kerekasztal
A Fővárosi Önkormányzat civil stratégiája
általános főig. helyettes
Közigazgatási alapismeretek
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
A LEADER és a közigazgatás Készítette: Dr. Tóth Andrea.
A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásának megerősítése A társadalmi együttműködés útjai Önkormányzat - - Civil.
Az évi XCII. törvény (az évi XXI. törvény módosítása)
12. Kulturális önszerveződés, önkéntesség
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal január 14. Szolnok.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
SZAKMAI PROGRAM január – június 30. A KÖZMŰVELŐDÉS ORSZÁGOS SZAKFELÜGYELETE ÁLTAL TETT ÉSZREVÉTELEK ÉS JAVASLATOK MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Szempontok az ÜT munkájának megtervezéséhez. ÜT munkájának területei 1.Az üzemi tanács belső tevékenységének megszervezése 2.üzemi tanács kapcsolata a.
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
Politika, képviselő, információ Kerekes Pál jún. 6. MIBE Konferencia.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Balatonszemes Az Európai Unió szintű szociális párbeszédben való részvétel tapasztalatai.
Nyilas Misi Alapítvány „Civil Információs Centrum Borsod-Abaúj-Zemplén megyében” ÁROP – 2012 – 2012 –0008 „Civil Információs Centrum Borsod-Abaúj-Zemplén.
Konkoly Obszervatórium Tudományos kutató intézmények értékelése Tudományos Tanács, december 6.
INNOVATÍV ISKOLAIGAZGATÓK ORSZÁGOS
A pályázat bemutatása – gyakorlati szempontból
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben Sopron, február 6. Kocsondi Tamás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Hazai vámhatósági tapasztalatok és legjobb gyakorlatok az AEO-kal való együtt működés terén Konopás András százados2014. június 24. NAV KAVIG Konopás András.
Marketing alapok Kopcsay László.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
A széleskör ű demokráciát megteremt ő, a lakosság egészét képvisel ő, önként vállalt feladatokat végrehajtó, Értékmeg ő rz ő és értékteremt ő, Bodajkért.
Regionális politika – beadandó feladat 1) Készítse el az Ön által kiválasztott megye elemzését az alábbiakban megadott szempontok szerint: 1.A megye informatív.
ÓZDI JÁRÁSI FELZÁRKÓZÁSI KEREKASZTAL 2. ÜLÉSE „Területi együttműködést segítő programok kialakítása az ózdi járásban” ÁROP-1.A
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
Egyedül vagy partnerségben?. Konzorcium fogalma  több érdekelt vagy egy érdekcsoport időleges együttműködése valamely közös cél megvalósítása érdekében.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló év Bognár Lászlóné tagozatvezető.
Téglásy Kristóf március 06. EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA Ifjúságügyi Főosztály Az ifjúságpolitika irányításának új szervezeti helye.
Önkormányzat és állam.
KEHOP azonosítószámú, „Veszprém Megyei Klímastratégia” című projekt bemutatása Takács Balázs Veszprém, április 25.
Orova Piroska XIII. VIMFÓ április
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
Fiatalok társadalmi részvétele és érdekképviselete
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Közigazgatási-civil partnerségi kapcsolatok
Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Napirendek Megnyitó Együttműködési megállapodás megvitatása, elfogadása Irányító Csoport megválasztása, Irányító Csoport elnökének megválasztása Egyebek.
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

Közigazgatási-civil partnerségi kapcsolatok Molnár Elvira Regionális Koordinátor Civil Információs Centrum e-mail: civilbacs@gmail.com Tel: +36 (20) 295 -5935

Civilként miért fontos nekünk a közigazgatás/helyi önkormányzat? közfeladatot végez, mi is azt végzünk a magunk területén, lehetnek olyan szolgáltatásaink, amelyekre az önkormányzat „megrendelő” lehet ha ismeri szervezetünket, szívesebben ad támogatást céljainkhoz, ha céljainkat fontosnak tartja, s neki is van olyan típusú feladatellátási kötelezettsége, feladatellátási szerződést köthet velünk,

Közigazgatási szereplőként/önkormányzatként miért fontos nekünk a civil szervezet? közfeladatot végez, mi is azt végzünk a magunk területén, az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak sorában változatosságot, egyediséget hozhat a civil szervezet, olyan feladatokat is el tud látni, amit mi és a mi intézményeink nem vagy csak részben, nagy bázissal rendelkezik, ezért elfogadottsága is nagy.

Hogyan kezdjünk hozzá a partnerségépítéshez? Önkormányzat: Ismerjük meg, azonosítsuk partnereink körét. Ismerjük a településen lévő civil szervezeteket, tudjunk róla mivel foglalkoznak. Esetleg képviseltessük magunkat projektjeikben. Tegyük egy önkormányzati alkalmazott feladatává a civil szervezetekkel való kapcsolattartást – nevesítsük munkaköri leírásban.

Hogyan kezdjünk hozzá a partnerségépítéshez? Önkormányzat: Lehetőség szerint a civil szervezetek képviselete – pl. civil kerekasztal, stb. – legyen meghívott a bizottsági, képviselő-testületi üléseken, esetleg kapjon hozzászólási jogot. A helyi társadalmat érintő kérdésekben, az önkormányzat jelentős súlyt képviselő kérdéseiben – pl. egy-egy szakmai vagy éves költségvetési koncepció elkészítése – kérjük ki a civil szervezetek véleményét. Számoljunk partnerként a civil szervezettel, alapozzunk erősségeire, segítsük munkáját aktív módon is.

Hogyan kezdjünk hozzá a partnerségépítéshez? Civil szervezet: Ismerjük meg a helyi önkormányzat munkáját, tevékenységét. Olvassunk a képviselőtestületi ülésekről, egy-egy jelentősebb téma megvitatásakor vegyünk részt a bizottsági és a képviselőtestületi üléseken. Ismerjük meg a helyi képviselőtestület szervezeti- működési szabályzatát, tudjunk róla, ha szükségünk van rá, mikor és kin keresztül tudunk előterjeszteni.

Hogyan kezdjünk hozzá a partnerségépítéshez? Civil szervezet: Ismerjük meg azt a személyt, aki munkaköre szerint is foglalkozik a civil szervezetekkel, tartsunk vele kapcsolatot. Fogalmazzunk meg javaslatokat, véleményeket a civil szervezeteket érintő helyi önkormányzati döntések előtt – helyi képviselőnkön keresztül. Ismerjük a szervezet székhelyén-telephelyén dolgozó önkormányzati képviselőt, vegyük fel vele a kapcsolatot.

A minőségi együttműködést jelző tényezők – partnerközpontúság partnerei körét azonosítja, partnereit tájékoztatja a tevékenységével kapcsolatos tudnivalókról, partnereivel tartandó kapcsolatok rendjét kialakítja, partneri igények, vélemények és elégedettség megismerését célzó adatgyűjtést végez, partnerek igényeire reagál, partnerek látens/nem tudatosult igényeinek kielégítésére is törekszik,

Önértékelés – civil szervezet Ki vagyok, mit akarok, milyen súlyt képviselek saját szakterületemen? Mekkora társadalmi bázissal működöm? Mennyire vagyok képes céljaimhoz forrást rendelni? SWOT analízis Erősségek, Gyengeségek, Lehetőségek, Veszélyek

Partnerei körét azonosítja… Önkormányzat: Legyen teljes képünk a településen tevékenykedő civil szervezetekről, ismerjük meg értékeiket, tudjuk, hol tudunk ezekre építeni. Civil: Ismerjük meg az önkormányzat működését, tudjuk meg, hol milyen ponton tudunk kapcsolódni hozzájuk, kapcsolatot teremteni velük. Gondoljuk végig, miért vagyunk fontosak egymásnak!

Partnereit tájékoztatja a tevékenységével kapcsolatos tudnivalókról… Önkormányzat: Éves, vagy meghatározott időszakonként beszámolót kér a helyi civil szervezetektől, ezeket megismeri. Tájékoztatást küld a civil szervezeteket is érintő témákról a civil szervezeknek, esetleg a helyi médián keresztül tájékoztat. Civil szervezet: Éves vagy meghatározott időszakonként beszámolót küld az önkormányzatnak munkájáról, meghívót küld saját programjaira, rendezvényeire. Esetleg társszervezőnek ajánlkozik az önkormányzati rendezvény/program megvalósításához.

Partnereivel tartandó kapcsolatok rendjét kialakítja… Önkormányzat: A civil szervezeteket megjeleníti a helyi közművelődési/ifjúságpolitikai koncepcióban. Meghatározza a civil szervezetekkel való mindennapi, s esetenkénti kapcsolatok rendjét. (képviselőtestületi szmsz-ben szabályozza, ki mikor milyen témában szólhat a civil szervezetek közül, hogyan terjeszthet elő, hogyan szólalhat fel) A civil szervezeteket tájékoztatja, kinek a munkaköri leírásába tartozik a velük való kapcsolattartás, s milyen keretek között tarthatnak kapcsolatot – ügyfélfogadási idő, meghatározott napszak, stb.

Partnereivel tartandó kapcsolatok rendjét kialakítja… Civil szervezet: Létesítő okiratában szabályozza, ki képviseli külső felek felé a szervezetet. Kialakítja saját működési szabályzatát, melyben rögzíti, ki milyen témában, milyen sűrűn, milyen dokumentálási-beszámolási kötelezettséggel léphet kapcsolatba az önkormányzattal.

Partneri igények, vélemények és elégedettség megismerését célzó adatgyűjtést végez… Önkormányzat: Gyűjti, dokumentálja, archiválja a civil szervezetek beszámolóit, véleményeit, dokumentumait, ezeket esetenként értékeli. Esetleg egy-egy akció keretében megkérdezi a civilek véleményét saját munkájáról. Civil szervezet: Gyűjti, dokumentálja, archiválja az önkormányzat civil szervezetekkel kapcsolatos döntéseit, rendeleteit, a vele folytatott levelezést, s tagjai körében közzéteszi. Esetleg egy-egy akció keretében megkérdezi tagjai véleményét az önkormányzat civil szervezetekkel kapcsolatos munkájáról, s ennek eredményéről tájékoztatja az önkormányzatot.

Partnerek igényeire reagál, partnerek látens/nem tudatosult igényeinek kielégítésére is törekszik… Önkormányzat: A civil szervezetek céljait, eredményeit megismerve igényeit megismeri, s igyekszik az igényekre reagálni. Pl. helyiség szükséglet, anyag-pénz szükséglet, szakmai támogatás, stb. Alkalmat teremt a civilekkel való konstruktív párbeszédre – civil kerekasztal, fórum, workshop, stb.-, s az itt felmerülő igényekre, szükségletekre, problémákra igyekszik megoldást találni.

Partnerek igényeire reagál, partnerek látens/nem tudatosult igényeinek kielégítésére is törekszik… Civil szervezet: Figyeli az önkormányzat történéseit, az önkormányzat helyi rendeleteit, azokat a problémákat, melyekre az önkormányzat igyekszik megoldást találni, s ha lehetősége van, felkínálja segítségét. Az önkormányzattal való párbeszéd lehetőségét mindenkor kihasználja, igyekszik az önkormányzat civil szervezetek működésére hatással lévő programjain, eseményein részt venni. Igyekszik kapcsolódni, a saját erőforrásait felkínálni igény esetén.

Összegzés Legyünk nyitottak, ismerjük meg a másikat, tanuljuk meg értékelni tevékenységét. Egymás nélkül kevesebbek lennénk. Merjünk számítani a partnerre – önkormányzat, civil szervezet -, higyjünk benne, hogy azonos szinten lévő partnerként is kezelhet! Egy célért, a helyi társadalomért dolgozunk, ezen az úton mindkettőnknek helye van. Ne rivalizáljunk, inkább toljuk közösen a szekeret!

Köszönöm a figyelmet! Várom kérdéseiket!