Jó gyakorlatok a lemorzsolódás csökkentésére

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Barabás Katalin november 5.. Mentor-rendszer Egyetemi életvezetési tanácsadó (Szenes Márta) Egyetemen kívüli lehetőségek: egyetemi lelkészségek,
Advertisements

GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Pannon Egyetem Gépészmérnöki szak Az elmúlt években jelentősen megnőtt a kereslet idegen nyelvet ismerő és megfelelő számítástechnikai alapokkal rendelkező.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Zala Megyei Irodája 2015-ben megvalósult programjaink.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
Kistérségi gyerekesély programok módszertani támogatása MTA Gyerekprogram.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
A év értékelése és a év újdonságai
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
EGT-HU08 Ösztöndíjprogram Szakmai látogatások Odda,
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Kispálné Horváth Mária
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Közösségek, iskolák, resztorativitás
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
ME Kancellária Hivatal
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Városi partnerség a foglalkoztatásért
Motiváció a börtönoktatásban
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
HHR.
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
Miért pont a BME, hogyhogy a VIK?
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Neptun kód: FQ7ZO7 Pham Van Vinh Mérnök leszek A3 Házi feladat.
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Baranya Megyei Önkormányzat
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
“Kicsit kemény, nehéz, de kezdem élvezni”
Előadás másolata:

Jó gyakorlatok a lemorzsolódás csökkentésére Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója Szeged, 2016. dec. 2. Dr. Horváth Zoltán Takács Rita ELTE Informatikai Kar pszichológus Dékán

Diáktámogató program Mentorprogram- a kurzus második fele (mentoroktató-mentorhallgató) Fixcsoportok Diáktanácsadás Korrepetítor rendszer (matekos programozási tárgyakból) Tantárgyfelvételi és vizsgabeosztási tanácsadás Kortárs Segítő Csoport tanulási segítség beilleszkedés matematikai felzárkóztatás stratégiák közösségépítés és tanulásmódszertan „Az egyetem tényleg nagyon akarja, hogy befejezzük”

Az első kreatív tanulásfejlesztő tréning 2015 ősz exploráció X elköteleződés Olyan készkégeket kaptak teljesen észrevétlenül, amiről úgy gondolkodnak, hogy ez természetes Életcél-pályakép Motiváció Önálló döntéshozatal

Elsőévesek által teljesített tárgyak száma 2015/16 ősz és tavasz Összesen % Akik részt vettek a programban % 10 8, 52 28 9 6, 25 18 8 21, 02 16 7 11, 36 6 6, 81 5 3, 125 4 9, 94 2 3 8, 24 0-1 17, 89 Hogyan tudjuk megtartani a diákjainkat? halogatói identitás vs. hallgató identitás 352

Mi az, amit azóta is alkalmazol? “A Tréningen megismert emberekkel azóta is szinte napi szinten tartom a kapcsolatot és segítjük egymást mindenben amiben tudjuk! Köszönöm!” “Kisebb motivációt kaptam a folyamatos készüléshez” “Csapatmunka”

Alapozó egyetemi és tanulás-módszertani kurzus 2016 ősz 1. Mentoróra 2.Tanulásmódszertan tréning

Tanulásmódszertan Témák: -programozói identitás -motiváció -Csapatépítés -Matematikai és programozói tárgyak tanulásmódszertana

Köszönjük a figyelmet! ELTE Informatikai Kar