Jó gyakorlatok a lemorzsolódás csökkentésére Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója Szeged, 2016. dec. 2. Dr. Horváth Zoltán Takács Rita ELTE Informatikai Kar pszichológus Dékán
Diáktámogató program Mentorprogram- a kurzus második fele (mentoroktató-mentorhallgató) Fixcsoportok Diáktanácsadás Korrepetítor rendszer (matekos programozási tárgyakból) Tantárgyfelvételi és vizsgabeosztási tanácsadás Kortárs Segítő Csoport tanulási segítség beilleszkedés matematikai felzárkóztatás stratégiák közösségépítés és tanulásmódszertan „Az egyetem tényleg nagyon akarja, hogy befejezzük”
Az első kreatív tanulásfejlesztő tréning 2015 ősz exploráció X elköteleződés Olyan készkégeket kaptak teljesen észrevétlenül, amiről úgy gondolkodnak, hogy ez természetes Életcél-pályakép Motiváció Önálló döntéshozatal
Elsőévesek által teljesített tárgyak száma 2015/16 ősz és tavasz Összesen % Akik részt vettek a programban % 10 8, 52 28 9 6, 25 18 8 21, 02 16 7 11, 36 6 6, 81 5 3, 125 4 9, 94 2 3 8, 24 0-1 17, 89 Hogyan tudjuk megtartani a diákjainkat? halogatói identitás vs. hallgató identitás 352
Mi az, amit azóta is alkalmazol? “A Tréningen megismert emberekkel azóta is szinte napi szinten tartom a kapcsolatot és segítjük egymást mindenben amiben tudjuk! Köszönöm!” “Kisebb motivációt kaptam a folyamatos készüléshez” “Csapatmunka”
Alapozó egyetemi és tanulás-módszertani kurzus 2016 ősz 1. Mentoróra 2.Tanulásmódszertan tréning
Tanulásmódszertan Témák: -programozói identitás -motiváció -Csapatépítés -Matematikai és programozói tárgyak tanulásmódszertana
Köszönjük a figyelmet! ELTE Informatikai Kar