Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium Digitális feladatok Gergelyi Katalin Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium
Blogolás (blogoltatás) – Miért? Fejlődik az íráskészség Fejlődik a digitális írástudás Személyessé tehető küllem Személyes tér: átélhető műfaj Kapcsolat a diák világa és az irodalomóra között – a diák felől közelítünk Visszajelzések: meglepően jók
Blogoltatás – hogyan csináljuk? WordPress, Blogger - kb. 20 perc alatt kész, egyszer kellene bejutni gépterembe, utána anélkül is megoldható (időnként kivetítünk ezt-azt) (Rengeteg oktató videó tanít blogot készíteni) A diákok küldjék el a linket, hogy követni tudjuk Tegyük kötelezővé! (Kb. havi 1 bejegyzés) Igazítsuk a témát a műfajhoz, legyen személyesebb, közelítsen a saját érdeklődése felől Legyenek választható témák Elmélkedős feladat egy mű kapcsán Kreatív feladat: parafrázis, modernizálás, képregény, bármi Beszámoló, ajánló, bármi Kritériumok, elvárások tisztázása, ne legyen sok! pl. tagolt legyen min. 1 bekezdés szóljon az adott műről adjunk meg terjedelmet Nem tudunk belejavítani Jelezzük e-mailben, hogy mit kellene javítani, de ne sokat!, max. 2 dolgot Pl. egy helyesírási hibatípus; egy jobban kifejtendő gondolat Értékeljük pozitívan, engedékenyen – minél személyesebb, annál inkább (érzékeny műfaj)
Mi várható ettől az eszköztől? Messzemenően nem teljes siker, de ahol van, ott fontos Kb. 20%-uk használta legalább egyszer akkor is a blogot, amikor nem volt kiadott feladat 1-2 diák nem csinál effektíve semmit Legalább 50%-nál érzékelhető fejlődés a fogalmazásmódban (fél év, átlagosan 5-6 bejegyzés) Megtudjuk, mi érdekli a gyerekeket, egy kicsit a magukról alkotott képüket is megismerjük ( az első bejegyzés címe lehet: „Miért ilyen a blogom?”)
Mi várható? Az iskolai terepen nem sikeres gyerekek is bizonyíthatnak Tehetséget is felfedezhetünk Komolyabb személyes eredmények, párbeszéd megindulása Kiderülhet egy gyengébb diák erőssége valamilyen más területen ebből indulhatunk ki a fejlesztésnél (pl. foci, sportújságírás) Változhat a saját szemléletünk! Máshogy láthatjuk a diákot, kitörhet a skatulyából. Mi várható?
Quizizz, Kahoot, Socrative – mobileszközzel játszható kvízek (Nem csak) kvízek Quizizz, Kahoot, Socrative – mobileszközzel játszható kvízek
Mire jók? Versenyeztetnek, ezzel motiválnak Mivel nálunk nincs mindenkinek internetje, működő mobileszköze, biztosan csapatjáték lesz Többféleképpen használhatók: Visszakérdezés: tudásellenőrzés, gyakorlás (adatok, meghatározások, rövid mondattal vagy képpel megválaszolható kérdések) Kikövetkeztethető válaszok: új anyag tanítása Tippelés: Érdeklődés felkeltése egy téma iránt Érzékenyítés Vita generálása
Quizizz és Kahoot – a legfontosabb eltérések Quizizz (a Socrative majdnem ugyanilyen, csak a Quizizz élvezetesebb, színesebb, viccesebb) Nem kell kivetítő A diákok saját ritmusban haladnak Több jó válasz esetén mindet tudni kell Mémekkel jelez vissza A diákok utána átnézhetik a kérdéseket és a helyes válaszokat Házi feladat is lehet Kahoot Kell hozzá kivetítő A ritmust a tanár szabályozza, beszélgethetünk két kérdés közt Videót is bele lehet tenni (beállítva) Több jó válasz esetén mindent elfogad Nem kell pontokat adnunk Otthon is végezhető, saját maguk ellen is küzdhetnek
Egy példa: a Quizizz A diákok a telefonjukba beírják a „join url”-t, majd a „game code”-ot, és már bent is vannak a játékban.
Adnak maguknak nevet (csoportnevet), majd kezdődik a kvíz.
A készülékeiken kapják a kérdéseket, ki kell választaniuk a helyes választ. A végén átnézhetik a kérdéseket, és hogy mit rontottak el. Érdemes ilyenkor még egyszer játszani.
A jó és a rossz válaszokra a program mémekkel reagál, ez nagyon népszerű (de kikapcsolhatjuk, ha nem, tetszik)
Áttekinthetjük az eredményeket Vagy akár a kérdésekre adott helyes/helytelen válaszokat egyenként
Az eszköz elemzi a játékot: összegezi a találatokat kiemeli a legnehezebb kérdést kiemeli a leghosszabb gondolkodási időt igénylő kérdést rámutathat egy-két érdekességre
Köszönöm a figyelmet! k.gergelyi@gmail.com Szívesen segítek