Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Szeretem a könyvtáram!.
Digitális világ A tudatos mobilhasználat Adatvédelem.
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
NTP-OKA-IV. Együtt a jövődért- Apáczai tehetséggondozás Bocz Róbert Informatika.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
VI. Interaktív Tábla Konferencia
A WEXEdU Alapítvány tapasztalatainak összegzése. Miért érdekli a külföldi fiatalokat Magyarország? - kíváncsiság a nyugatitól eltérő kultúra iránt - történelem.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
„Játszani is engedd…” „KREÁTOR” – JÁTÉKÓRA.
A Belga LSZ fejlesztési terve
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
Programfejlesztési Központ
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Áramlástan mérés beszámoló előadás
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
1 Az aktív tábla használatáról. 2 "Mi vagyunk a technológiánk, az emberi lények nem érdemelték ki nevüket addig, amíg nem találták fel a fejszét, az ágyékkötőt.
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
Mire jó az internet? Kommunikáció a családdal, a barátokkal Elérhető információ és szórakozás Tanulási, ismerkedési, és felfedezési lehetőségek lehetőségek.
Kristína Cafiková, Kitti Vidermanová Nyitrai Konstatnin Filozófus Egyetem Az életből vett feladatok megoldása írott nonverbális kommunikáció segítségével.
Mérő László egyetemi tanár ELTE Gazdaságpszichológiai Szakcsoport
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A SZAKDOLGOZAT.
Digitális világ A tudatos mobilhasználat Adatvédelem.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
A világ 7 csodája Egy vidéki iskolában a tanárnő azt a feladatot adta az osztályának, hogy írják le egy papírra: szerintük a mostani világnak mi a 7 csodája?
Kompetensek lettünk? június 27..
Kapcsolataim a neten. Bemutatkozás a virtuális világban – magunkról a Facebook-on.
A tanulói jelentés.
13+1 ÖTLET DIÁKMENTOROKNAK. Kik a diákmentorok? közel-kortárs szerepazonosság nem szülő, nem tanár +2 év +1 iskolai fokozat +tapasztalat.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
Szent László Gimnázium
Milyen előadás legyen?1 Milyen előadást? Csink László Jogi informatika projektek 2004
2013/14.. A megvalósítás éve számokban  11 partnerintézmény  összesen 330 óra  iskolánként 3x10 óra  kísérletek 4 természettudományos tárgyból  40.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
DARUS a gyermekekért.
Erre használom az internetet
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Fülemüle informatika tehetségkutató verseny
Okos városok és technológiák a társadalom szemszögéből
Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Legyen Ön is Milliomos! A játék beállítása:
A Kézmosás Világnapja A Kossuth Lajos Gimnázium Tiszaigari Általános Iskolájában
Határon túli magyar társadalmi adatok elemzése
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
Szegedi SzC Gábor Dénes Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Szeged
Flip-It! Online kurzus mentor szemmel
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Záróvizsga IBS.
Az online kurzus tapasztalatai – Téringer Anita
Matokos, avagy okoseszközök matematikaórán
Előadás másolata:

Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium Digitális feladatok Gergelyi Katalin Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium

Blogolás (blogoltatás) – Miért? Fejlődik az íráskészség Fejlődik a digitális írástudás Személyessé tehető küllem Személyes tér: átélhető műfaj Kapcsolat a diák világa és az irodalomóra között – a diák felől közelítünk Visszajelzések: meglepően jók

Blogoltatás – hogyan csináljuk? WordPress, Blogger - kb. 20 perc alatt kész, egyszer kellene bejutni gépterembe, utána anélkül is megoldható (időnként kivetítünk ezt-azt) (Rengeteg oktató videó tanít blogot készíteni) A diákok küldjék el a linket, hogy követni tudjuk Tegyük kötelezővé! (Kb. havi 1 bejegyzés) Igazítsuk a témát a műfajhoz, legyen személyesebb, közelítsen a saját érdeklődése felől Legyenek választható témák Elmélkedős feladat egy mű kapcsán Kreatív feladat: parafrázis, modernizálás, képregény, bármi Beszámoló, ajánló, bármi Kritériumok, elvárások tisztázása, ne legyen sok! pl. tagolt legyen min. 1 bekezdés szóljon az adott műről adjunk meg terjedelmet Nem tudunk belejavítani   Jelezzük e-mailben, hogy mit kellene javítani, de ne sokat!, max. 2 dolgot Pl. egy helyesírási hibatípus; egy jobban kifejtendő gondolat Értékeljük pozitívan, engedékenyen – minél személyesebb, annál inkább (érzékeny műfaj)

Mi várható ettől az eszköztől? Messzemenően nem teljes siker, de ahol van, ott fontos Kb. 20%-uk használta legalább egyszer akkor is a blogot, amikor nem volt kiadott feladat 1-2 diák nem csinál effektíve semmit Legalább 50%-nál érzékelhető fejlődés a fogalmazásmódban (fél év, átlagosan 5-6 bejegyzés) Megtudjuk, mi érdekli a gyerekeket, egy kicsit a magukról alkotott képüket is megismerjük ( az első bejegyzés címe lehet: „Miért ilyen a blogom?”)

Mi várható? Az iskolai terepen nem sikeres gyerekek is bizonyíthatnak Tehetséget is felfedezhetünk Komolyabb személyes eredmények, párbeszéd megindulása Kiderülhet egy gyengébb diák erőssége valamilyen más területen  ebből indulhatunk ki a fejlesztésnél (pl. foci, sportújságírás) Változhat a saját szemléletünk! Máshogy láthatjuk a diákot, kitörhet a skatulyából. Mi várható?

Quizizz, Kahoot, Socrative – mobileszközzel játszható kvízek (Nem csak) kvízek Quizizz, Kahoot, Socrative – mobileszközzel játszható kvízek

Mire jók? Versenyeztetnek, ezzel motiválnak Mivel nálunk nincs mindenkinek internetje, működő mobileszköze, biztosan csapatjáték lesz  Többféleképpen használhatók: Visszakérdezés: tudásellenőrzés, gyakorlás (adatok, meghatározások, rövid mondattal vagy képpel megválaszolható kérdések) Kikövetkeztethető válaszok: új anyag tanítása Tippelés: Érdeklődés felkeltése egy téma iránt Érzékenyítés Vita generálása

Quizizz és Kahoot – a legfontosabb eltérések Quizizz (a Socrative majdnem ugyanilyen, csak a Quizizz élvezetesebb, színesebb, viccesebb) Nem kell kivetítő A diákok saját ritmusban haladnak Több jó válasz esetén mindet tudni kell Mémekkel jelez vissza A diákok utána átnézhetik a kérdéseket és a helyes válaszokat Házi feladat is lehet Kahoot Kell hozzá kivetítő A ritmust a tanár szabályozza, beszélgethetünk két kérdés közt Videót is bele lehet tenni (beállítva) Több jó válasz esetén mindent elfogad Nem kell pontokat adnunk Otthon is végezhető, saját maguk ellen is küzdhetnek

Egy példa: a Quizizz A diákok a telefonjukba beírják a „join url”-t, majd a „game code”-ot, és már bent is vannak a játékban.

Adnak maguknak nevet (csoportnevet), majd kezdődik a kvíz.

A készülékeiken kapják a kérdéseket, ki kell választaniuk a helyes választ. A végén átnézhetik a kérdéseket, és hogy mit rontottak el. Érdemes ilyenkor még egyszer játszani.

A jó és a rossz válaszokra a program mémekkel reagál, ez nagyon népszerű (de kikapcsolhatjuk, ha nem, tetszik)

Áttekinthetjük az eredményeket Vagy akár a kérdésekre adott helyes/helytelen válaszokat egyenként

Az eszköz elemzi a játékot: összegezi a találatokat kiemeli a legnehezebb kérdést kiemeli a leghosszabb gondolkodási időt igénylő kérdést rámutathat egy-két érdekességre

Köszönöm a figyelmet! k.gergelyi@gmail.com Szívesen segítek 