Paál Ákos rajzfejlődési elmélete

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Paál Ákos rajzfejlődési elmélete
Advertisements

Készítette: Szabóné L. Éva
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Készítette: Dr. Hautzinger Zoltán Budapest, február 16. A MIGRÁCIÓ BŰNÖZÉSI ÉS BÜNTETŐJOGI HATÁSAI.
A tudatos zenehallgatás Turmezeyné dr. Heller Erika.
A magyar realizmus Munkácsy Mihály és a többiek. Munkácsy Mihály ( ) Romantikus hangvételű művei a magyarság sorskérdéseit jelenítik meg, de a.
Szülő-óvodapedagógus együttműködés és a kétnyelvűség hatása a gyermekre Drd. Olteanu Lucián Líviusz pszichológus.
Joó Horti Lívia MNT, Közoktatási Bizottság elnöke Szabadka, március 29.
Mozgáselemzés használata 1. 2 Módszer vizsgálata.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
Emberábrázolás Caravaggio: Narcisszosz. Művészet: az ember önképe Minden művészet végső célja: az ember megjelenítése A felismerés öröme Művészet: az.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek
Új típusú tehetséggondozás a gyógypedagógiában
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Pedagógus szerep és változásai
ŐSKOR A KÉPZŐMŰVÉSZETI TEVÉKENYSÉG GENEZISE
Jókai Mór: Az arany ember
Áramlástani alapok évfolyam
„Mert Néha kell a romantika”
Készítette: Szabó Krisztiánné
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2013.
A mozgóképi közlésmód sajátosságai
Marno János Hideghullám Magvető, 2015 AEGON Shortlist
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Biomechanika-Mozgáselemzés
Komplex természettudomány 9.évfolyam
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A középkor kultúrája.
A novellaelemzés szempontjai
A RENESZÁNSZ KÉPEKBEN század
Hunyadi Mátyás
Vállalati értekezlet Cégnév.
Az innovációk térbeli terjedése
A külső környezet elemei
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Jókai Mór: Az arany ember
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
Statisztika a gyakorlatban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A FONYÓDI MÁTYÁS KIRÁLY GIMNÁZIUMBAN
Adatfeldolgozási ismeretek 1/15. ML, 2017
rendellenességei, betegségei
Az orr esztétikai valamint helyreállító műtétei
DARUS.
Mikszáth Kálmán elbeszélései:
BTMN.
szabadenergia minimumra való törekvés.
Perspektív térábrázolás
MÉZEK KÉMIÁJA PÁLYÁZAT
Országos kompetenciamérés MATEMATIKA.
1887. Corrado Ricci művészettörténész
A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában
SZAKMAI FOLYÓIRATOK.
Belügyi Rendészeti Ismeretek
U8 – U10 célok a szezonra.
A tudáspiacok.
Őshaza itt-ott, őshaza mindenütt
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
A POWERPOINT 2007 újdonságai
A reneszánsz művészet Giorgione: Ifjú képmása.
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
A tér képi megjelenítése 1
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
az Erasmus felsőoktatási csereprogramként indult SZÁMOKBAN köznevelés, felsőoktatás, felnőtt tanulás, szakképzés, sport, ifjúsági cserék.
Előadás másolata:

Paál Ákos rajzfejlődési elmélete                                                       

PAÁL ÁKOS A gyermekrajzok fejlődésének motivációi c. tanulmányában PAÁL ÁKOS A gyermekrajzok fejlődésének motivációi c. tanulmányában* 4 szempont szerint vizsgálódik: az emberi alak a mozgás ábrázolása a tér kifejezése a cselekmény kifejezése *Magyar Pszichológiai Szemle XXII. Kötet 4.sz. 1970.

az emberi alak 1. fejes-lábas emberke 2 vonalséma 3 körvonal séma 4 kevert-profil

5. teljes profil 6. jelenségszerű ábrázolás

2. a mozgás ábrázolása 1. mozgás-jelzés nélkül 2. merev-mozgás 3. izületben mozgó alak 4. mindenütt mozgó alak

3. a tér megjelenítése középkor művészete 3. többvonalas sorakoztatás ( fríz) → az ókor és a középkor művészete 1. szétszórt rendezés →őskori művészet 2. egyvonalas sorakoztatás

5. a „kevert látás” magasabb szintje, törekvés a perspektivikus ábrázolásra 6. Perspektivikus Ábrázolás →reneszánsz művészet 4. „kevert látás” →ókori Egyiptom művészete, falfestmények

4. a cselekmény kifejezése 2. elbeszélő szalagkép →asszír művészet 3. Folyamatos elbeszélő szalagkép →ókori Egyiptom művészete, falfestmények 1. töredékes kép →őskori művészet 4. Hangulati kép