A „problémás” diák 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Szenvedélybetegségek
Táplálkozás.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az internetfüggőség Kővágó pál és márki Gabriella
A túlzott informatikai eszköz-használat veszélyei
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások.
Értékelés a pedagógiában
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
© Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
Bulémia Rövid leírás : A bulímia falási rohamokkal járó kényszerbetegség, melynek során a beteg rövid idő alatt igen nagy mennyiségű étel - jellemzően.
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
Gyermekkori depresszió
ANOREXIA "....amíg az ember eszik, iszik nem fog rajta a szomorúság" (Cervantes)
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
A gondozás,nevelés egysége
A LOVAS BEFOLYÁSA A LÓRA
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Túl magas- e Magyarországon a depressziósok száma?
AKUT BETEGSÉGEK ELLÁTÁSA
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
FOGÓDZÓ Gyermek Segélyezési Egyesület. A kezdetek … Úgy gondoltuk, hogy szeretnénk anyagi és érzelmi segítséget nyújtani azoknak a gyerekeknek, akik a.
Serdülőkori problémák
Pszichikus működés zavarai
A krónikus kórházi kezelést igénylő gyermek ápolása
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Paranoid zavarban szenvedő kliens ápolása
DECEMBER 3. A FOGYATÉKKAL ÉLŐK VILÁGNAPJA A másság elfogadása
Evészavarok A táplálkozási rendellenességek olyasfajta súlyos betegségek, melyek következtében valaki olyan abnormális evési szokásokat tesz magáévá, melyek.
DEMENCIA Dr. Ozsváth Károly
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Egészségi állapot és öngyilkosság kapcsolata serdülőkorúaknál 2001/2, OKTK pályázat dr. Hajnal Ágnes, Susánszky Éva.
Gyermekpszichiátriai zavarok felismerése és szerepe a különleges gondozást igénylő esetekben dr. Farkas Edina gyermekpszichiáter.
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
Mindennapi veszteségeink
New View Beszámoló a tanulókkal történt interjúról.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Az internetfüggőség Kővágó pál és Bajusz Lili Október 10.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Személyközpontú gondozás
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
3. rész: 3. rész: Angina pectoris és a szívinfarktus Klikk a folytatáshoz!
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A depresszió.
Miért éppen fa – mint szenvedély? a gyökérzet szerteágazó, nem látható a törzs, a kifejlődési szakasz a korona a látható, jellegzetes szenvedély ágak.
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Mentális zavarok osztályozási rendszere
KÁROS SZENVEDÉLYEK - Kábítószerek (illegális szerhasználat)
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Táplálkozási betegségek
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
Alultápláltság és veszélyei
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Előadás másolata:

A „problémás” diák 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

Hiperaktivitás okai: 1906-óta gyanítjuk, hogy • anoxiás agyi állapot, vagy • agyvelőgyulladás /posztencefalitiszes / utáni állapot 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

• nagyfokú motoros nyugtalanság, Hiperaktivitás Jellemzői: • nagyfokú motoros nyugtalanság, • azonnali szükséglet-kielégítésre törekvés, • morális gátak gyengesége, • impulzivitás, • TANULÁSI NEHÉZSÉGEK, • FIGYELEMZAVAR. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

1976-óta gyógyszeres kezelése is ismert! Hiperaktivitás 1976-óta gyógyszeres kezelése is ismert! A tünetek mögött sokszor nehéz súlyos károsodást kimutatni, ezért 1963-banBax és Mc. Keith MCD-nek, minimális agyi diszfunkciónak nevezte el a tünetegyüttest. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

A pedagógus feladata: I. A szülővel diszkréten megbeszélni Hiperaktivitás A pedagógus feladata: I. A szülővel diszkréten megbeszélni észrevételeinket, de semmiképpen sem minősíteni a gyermek pszichés helyzetét. Ez a pszichológus v. pszichiáter joga és feladata. II. Javasolni kell egy vizsgálatot a területileg illetékes nevelési tanácsadónál (ideggondozónál). III. Ennek eredményétől, és a pszichológussal való megbeszéléstől függően a javasolt egyéni korrekciós lépéseket segíteni. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

Kóros koplalás, soványság Táplálkozási zavarok Táplálkozási zavarok Anorexia Bulimia Kóros koplalás, soványság 5-18 % nem gyógyítható ! Zabálási rohamok hányással hashajtók, nyugtatók,drogok szedése 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

• Organikus háttere nem ismert. Táplálkozási zavarok Okai: • A közvetlen környezethez való ambivalens érzelmi viszonyulás, nagyobb megrázó esemény. • Organikus háttere nem ismert. • Nőknél gyakoribb, főleg serdülőkorban. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

Táplálkozási zavarok Jellemzői: Az anorexiát a kórosan sovány állapotot könnyű észrevenni, a bulimia jobban rejtve marad. Az étkezési szokásait az anorexiás nem is titkolja, saját testét kövérnek, visszataszítónak ítéli. A bulimiás száján, fogain, gyakran látható károsodásokat okoz a gyomorsav. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

de észrevételeit a szülővel meg kell Táplálkozási zavarok A pedagógus feladata: A helyzet részletes feltárása és a beavatkozás nem a pedagógus feladata. Az iskolai lehetőségek kereteit és a tanár kompetenciáját a probléma meghaladja, de észrevételeit a szülővel meg kell beszélnie. Egyéni vagy családterápiás kezelés javasolt. Csak gyógyszeres (orvosi) kezelés elégtelen. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

Kondicionált sikertelen alkalmazkodás. “Neurózisok” Organikus háttérrel nem rendelkező idegi panaszokat nevezte így a szakirodalom. Kondicionált sikertelen alkalmazkodás. A neurózist, mint tünetcsoportot már nem szívesen használják a pszichológusok. A fogalom túlzottan túl tág értelme miatt. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

Szorongás Jellemzői: • Fenyegetettség érzése, • izzadt kéz, • túlzott lelkiismereti funkciók, • a valós helyzetnek való nem megfelelés érzése, annak fel nem vállalása. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

A pedagógus feladata: Szorongás Őszinte elfogadó beszélgetés, a vélt vagy valós félelmek kibeszélése. A fantom addig félelmetes, amíg sötétben van. Esetleg a pszichológus segítségének felkínálása. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

Fóbiák Okai: • sokrétűek, feltárásuk nem a pedagógus feladata. Jellemzői: • Bizonyos helyzetek, tárgyak feltétlen kerülése. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

A pedagógus feladata: Fóbiák Nem szabad ilyen helyzeteket a személyre erőltetni. A dolog irracionalitása ellenére megértően kell viselkedni. A fóbia leküzdése vagy az ok megszűnésével, vagy pszichoterápiás segítséggel várható. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

Kényszerek Jellemzői: • visszatérő mozdulatok, képzeletek szavak. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

A pedagógus feladata: Kényszerek A feszültség csökkentése. Az iskolai lehetőségek kereteit és a tanár kompetenciáját a probléma meghaladja, észrevételeit a szülővel meg kell beszélnie. Pszichoterápiás segítség javasolható. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

Depresszió Okai: • veszteségek, • csalódások, • kudarcok. Depresszió 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

Depresszió Jellemzői: • Levertség, kimerültségszerű kezdeményezés-és késztetéshiányos állapot. • Testtartás görnyedt, a mozdulatok lassúak. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

A pedagógus feladata: Depresszió Néhány biztos közös sikert hozó feladatba történő bevonása. Ha erre nem reagál jól, a szülővel történő megbeszélés után pszichológusi, vagy pszichiáteri beavatkozás javasolt. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

Drogos állapotok Jellemzői: • Extrém hangulatváltozások, • ájulás, • jellegzetes illatok, • tűnyomok az alkaron. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

• Jóléti társadalom, liberális demokrácia. Drogos állapotok Okai: • Jóléti társadalom, liberális demokrácia. • Egocentrikus életminta, • értékválság, • rossz társaság. A közvetlen okok sokrétűek, néha véletlenszerűek. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

A pedagógus feladata: Drogos állapotok A drogos érintettség gyakorisága miatt a tanároknak az ezzel kapcsolatos jogi helyzetet és várható következményeket a tanév elején ismertetni kell! 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

A pedagógus feladata: Drogos állapotok A tanár ne a rendőrnyomozó, hanem a segítő kiutat kereső társ szerepét vállalja (a jogi kereteken belül). Amennyiben ez sikertelen, a szülő és a drogambulancia bevonásával próbálja megoldani a helyzetet. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

Kemény drog használatánál és drogárusoknál Drogos állapotok A pedagógus feladata: Súlyos esetekben, azonnali kórházi kezelés javasolt. Kemény drog használatánál és drogárusoknál a jogi út nem mellőzhető! A helyzet megoldása többnyire meghaladja a szülő és a pedagógus lehetőségeit. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

Egyéb, nehezen behatárolható esetek • Furcsa viselkedés, • ájulás, • teljesítményzavarok, • nehezen indokolható dühkitörések, • acting out, stb. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák

A pedagógus feladata: Beszélgetés után a szülővel és az iskolaorvossal Egyéb, nehezen behatárolható esetek A pedagógus feladata: Beszélgetés után a szülővel és az iskolaorvossal együtt célszerű megkeresni a helyes folytatást. Az okok feltárása nélküli“szedd össze magad fiam!” típusú tanári magatartás ritkán eredményes, viszont antihumánus lehet egy pl.: cukorbeteg, de erről nem tudó tanuló esetében. 2019.01.01. Suplicz Sándor A „problémás” diák