közoktatás-fejlesztési irányvonalai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

Uniós források – Fejlesztési irányok (A gyermekvédelmi területek várható fejlesztései európai uniós forrásokból) Csizmár Gábor Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A hatékony tanulásszervezésről Modernizációs stratégiák a közoktatásban dr. Pála Károly 2008.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Radócz János kistérségi koordinátor Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Társadalmi Megújulás Operatív Program és általános pályázati információk.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Humán Erőforrás Fejlesztési Programok az ÚMFT-ben
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Egészségügyi Menedzserképző Központ
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
HHR.
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

közoktatás-fejlesztési irányvonalai Alkotó közösségek, támogató környezet - hálózati tanulás A TÁMOP 3.1.1 kiemelt projekt átfogó céljai, közoktatás-fejlesztési irányvonalai Budapest Főváros X. Kerület Kőbánya, 2009. augusztus 28.

Egy sikeres oktatási rendszer önmagában ugyan nem garantálja a gazdasági fellendülést, ám minden bizonnyal egyik előfeltételének tekinthető. Ugyanez mondható el a társadalom minőségének javításához való hozzájárulásról is. (Michael Barber, 1997) Az életnek tanulunk?

természettudományok (problémamegoldás) Az oktatás és a gazdaság oktatás gazdaság diagnózis prognózis iskolarendszer munkaerőpiac modernizációs döntések befektetési döntések szövegértés matematika természettudományok (problémamegoldás)

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv szerkezete Átfogó cél: Foglalkoztatás és növekedés Gazdaság- fejlesztés Közlekedés Társadalmi megújulás Terület- fejlesztés Környezeti és energetikai fejlesztés Állam- reform Gazdaságfejlesztési OP Regionális OP-k Közlekedésfejlesztési OP Környezeti és Energetikai OP Társadalmi Megújulás OP Technikai Segítség- nyújtás OP Államreform OP Társ.i Infrastruktúra OP Elektronikus közig. OP

A TÁMOP célrendszere, struktúrája Átfogó cél: az aktivitás növelése Specifikus célok A munkaerőpiaci kereslet és kínálat összehangolásának javítása Az aktivitás területi különbségeinek csökkentése Az egész életen át tartó tanulás támogatása A társadalmi összetartozás erősítése, az esélyegyenlőség támogatása A változásokhoz való alkalmazkodás segítése Az egészségi állapot és a munkavégző képesség javítása Stratégiai prioritások A foglalkoztathatóság fejlesztése, a munkaerőpiacra belépés ösztönzése A felsőoktatás tartalmi, szervezeti fejlesztése a tudásalapú gazdaság kiépítése érdekében 3. Minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek A társadalmi befogadás, részvétel erősítése Az alkalmazkodó- képesség javítása Egészségmegőrzés és egészségügyi humánerőforrás-fejlesztés

Közoktatás-fejlesztési konstrukciók: TÁMOP OKM Educatio Kht., OFI Eltérő oktatási igényű tanulók SNI, EGYMI, tehetség- gondozás… 3.4.1 3.4.2 3.4.3 3.1.6 Pedagógus tovább- képzés 3.1.5 Kiemelt projekt 3.1.1 Más kiemelt projektek: 3.1.8 ; 3.3.1… regionális hálózat 3.2.2 3.1.2 Új program- csomagok kompetencia- területekre pályályázat Akkreditált szolgáltatók. pályázatok 3.1.4 Helyzet- elemzés X Képzés x Mentorálás IPR-SNI Hálózati tanulás Program-csomagok Folyamat-tannácsad. Jó gyakorlatok Önfejleszt. Egységes iskola Térségi együttm. Értékelés intézmények pedagógusok gyermekek, tanulók társ ellátórendszerek fenntartók szülők civil partnerek Szakértő felkészítés Referencia intézmények. szolgáltatói kosár (tartalom)

A TÁMOP 3.1.1. kiemelt projekt pillérszerkezete 21. századi közoktatás Fejlesztéskoordinációs hálózat 1. Tartalomfejlesztés 2. Módszertani megújulás 3. SNI egyenlő hozzáférés 4. eTanulás, digitális pedagógia 5. Versenyképesség és esély K+F 6. Hatékonyság K+F 7. Tudásmenedzsment K+F 8. Informatikai támogatás 9.

Fejlesztéskoordinációs hálózat Régióközi koordináció Specifikációk Hálózati tanulás Referenciahely felkészítés Komprehenzív modellek Szolgáltatói kosár Jó gyakorlatok közzététele… 3.2.2 régió 3.2.2 régió Referencia-intézmények: 3.1.1 kiemelt program Integráció Felkészítési portfólió 3.2.2 régió 3.2.2 régió Inklúzió Kompetencia-fejlesztés 3.2.2 régió Alternatív pedagógiák 3.2.2 régió 3.2.2 régió Komprehenzív iskola Gyakorlóhelyek…

A TÁMOP Szolgáltatói kosár - WWW.educatio.hu Tartalmaira ezerötszáz intézmény fenntartója pályázik a projekt időszakában Helyzetelemzés X Képzés x Mentorálás IPR-SNI Hálózati tanulás Programcsomagok Folyamat-tanácsadás Jó gyakorlatok Önfejlesztés Egységes iskola Térségi együttműködés Értékelés E tartalmak folyamatosan kiegészülnek, frissülnek A fejlesztéskoordináció feladata: előkészíteni az induló állapotot - tervezés biztosítani a szolgáltatások elérhetőségét - hálózat beépíteni az új tartalmakat koordinálni a pályázók munkáját – hálózat támogatni a stratégiát – szakmai nyomonkövető

Az alkotó intézmény munkája támogató környezet Az alkotó intézmény munkája Kompetencia alapú oktatás SNI tanulók együttnevelése Oktatási integráció Tehetséggondozás Tartalom-fejlesztés, tankönyvi kínálat Intézményi és pedagógiai folyamatok mentorálása Regionális szakmai koordináció, támogató kapacitások szervezése Képzések, tanácsadói kínálat fejlesztése

A referencia-intézmény Egyedi, működésében koherens, más intézmények számára is példaértékű gyermekközpontú pedagógiai, szervezeti innovációval, gyakorlattal rendelkező és ezt publikálni, valamint szolgáltatásaiban átadni képes intézmény.

A várt hálózati tevékenységek a TÁMOP 3.1.4-hez: A hálózati tanulás kultúrájának drámai megerősítése szükséges ahhoz, hogy teljesíthetők legyenek a TÁMOP 3.1.1 és 3.1.4 pályázatok stratégiai céljai: A kulcskompetenciák fejlesztése egyenlő hozzáférés mellett. A várt hálózati tevékenységek a TÁMOP 3.1.4-hez: folyamatba ágyazott képzés szaktanácsadás, mentorálás jó gyakorlatok közzététele, adaptációja referencia intézmények szoláltatásai saját innováció az intézményekben új gyakorlóhelyek fenntartói együttműködések – intézményi integráció

Az alkotó közösségek szaktanácsadói támogatása A vezetést támogatja a fenntartható innováció érdekében Az integráció és inklúzió feltételei Kompetencia alapú oktatáskultúra Horizontális tanulás Jó gyakorlatok ajánlása Az indikátorok teljesülése Esély- egyenlőségi szakértő / mentor Komplex helyzetelemzési szaktanácsadó Intézményi folyamat- szaktanácsadó Koordinációs feladatok IPR módszertani mentor IKT folyamat- szaktanács- adó Pedagó gus ütemezés Pedagó gus probléma- megoldás Kompetencia- területi mentor… egyeztető fórumok Pedagó gus Pedagó gus IKT mentor Pedagó gus Kompetencia- területi mentor… Pedagó gus

TÁMOP használati utasítás bevont pedagógusok és jóakaróik számára A komplex problémamegoldó képesség fejlesztése kognitív eljárások alkalmazása reális (életszerű) helyzetekben kereszttantervi kontextusban nem az iskolai tantárgyi rutinok reprodukciója nem nyilvánvaló (algoritmussal megoldható) problémák

Tantárgyfüggetlen (általános) kompetenciák a bevont pedagógusok és vezetők számára Kommunikáció Együttműködés Problémamegoldás Szóbeliség Nyitottság Hibakeresés Írásbeliség Empátia Döntéshozatal Képi információ feldolgozása Szociális interakció Rendszerelemzés és tervezés Információkezelés Társas érzékenység IKT Felelősségérzet Forráskezelés Szervezőképesség A kommunikáció értékelése Érvelés Vita

Köszönöm a figyelmüket! Puskás Aurél szakmai vezető Hálózatkoordináció TÁMOP 3.1.1 aurel.puskas@educatio.hu

A kompetencia kompetencia képességek tudás attitűdök Az Európai Parlament és a Tanács ajánlása az élethosszig tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciákról (2006 december) képességek kompetencia tudás attitűdök

Az ÚMFT közoktatás-fejlesztési céljai A kulcskompetenciák hatékony fejlesztése, a kompetencia alapú oktatás módszertani kultúrájának meghonosítása A területi különbségek és a szegregáció csökkentése, törekvés az egyenlő hozzáférés biztosítására A források költséghatékony felhasználása A teljesítmények mérése, alulteljesítés esetén beavatkozás Hálózati tanulás támogatása, jó gyakorlatok és szolgáltatások biztosítása

Alapelvek Cselekvésközpontú tanulásszervezés Mélységelvű tanítás („kevesebb több”) Gyermekközpontú módszertan Differenciálás, egyéni tanulási utak Kooperáció Életszerű tartalmak Árnyalt értékelés Tanári szerepváltozás Befogadó környezet