A szociális ellátóintézmények integritási helyzete

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Advertisements

A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
Természetbeni juttatások – egyes béren kívüli juttatások.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Tisztességes verseny a közbeszerzésben.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
Vagyonadók, „valódi” illetékek, díjak
Az ellátottjogi képviselet 2015-ben
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
Integrált Közösségi Szolgáltató Tér
A weboldalon történik a bevallás az E-ügyintézés menüpontban Az ügyfélkapus bejelentkezés után meg kell adni a személyes adatokat és azokat.
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Felnőttképzés a közművelődésben
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Előadó: Dr. Pulay Gyula, felügyeleti vezető Budapest, május 24.
Posteinerné Toldi Márta
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Az állami tulajdonú társaságok számvevőszéki ellenőrzésének tapasztalatai Előadó: dr. Nagy Imre felügyeleti vezető Budapest, szeptember 27.
Iskolai szociális segítő
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

A szociális ellátóintézmények integritási helyzete Előadó: Prof. Németh Erzsébet felügyeleti vezető Budapest, 2018. március 22.

Integritás felmérés Az Integritás felmérés célja: A közszféra intézményi szintű korrupciós kockázatainak, illetőleg azok mérséklésre hivatott kontrollok szintjének felmérése. Hozzájárulás az egyes intézmények korrupcióval szembeni védettségének a erősítéséhez. Integritás alapú kultúra fejlesztése és terjesztése. Alkalmazott módszertan: Holland módszer adaptálása és továbbfejlesztése (kérdőív, indexek). A felmérésben való részvétel önkéntes. 2017-ben hetedik alkalommal végezte el az ÁSZ a felmérést.

Korrupciós kockázatok elemzése Ellenálló képesség: Kockázatokat Mérséklő Kontrollok Tényezője (KMKT) Indexek Korrupciós kockázatok elemzése Kockázati kitettség: Eredendő Veszélyeztetettségi Tényezők (EVT) Korrupciós Veszélyeket Növelő Tényezők (KVNT) Maradvány kockázat

Részvétel

Eredmények: A szociális ellátóintézmények integritása

Indexértékek változásai 2013-ról 2017-re és főbb változások

Közszolgáltatások korrupciós kockázatai A közszolgáltatások integritás szempontú elemzése a közbizalom szempontjából kiemelten fontos. A szolgáltatások minősége befolyásolja az állampolgárok testi és szellemi jólétét (egészségügyi ellátás, közoktatás, ivóvíz, fűtés). A közszolgáltatások kapcsán jelentős korrupciós veszélyek jelenhetnek meg, mivel az állampolgárok érdekeltek abban, hogy ezeket a szolgáltatásokat a legjobb feltételekkel vehessék igénybe.

Módszerek A közszolgáltatás nyújtása területén a kockázatokat erősítő tényezőkből (egy eredendő veszélyeztetettségi, valamint hét kockázatokat növelő tényező) összesített kockázati indexet képeztünk. A kontrollszint meghatározásához nyolc közszolgáltatások kockázatait mérséklő kontrollt vettünk figyelembe, amelyből szintén indexet képeztünk.

Szervezetük nyújt-e közszolgáltatást? KÉRDÉS-SZÁM KÉRDÉS INDEX TÍPUS 55 Szervezetük nyújt-e közszolgáltatást? EVT alap-kérdés 56 A nyújtott közszolgáltatások között van-e olyan, ahol kereslet tartósan meghaladja a kínálatot? kockázati index 57 Van-e a Szervezetnek olyan szolgáltatása, amely díjköteles? KVNT 58 A szolgáltatási díjat Szervezetük állapítja-e meg? 59 A Szervezetnek van-e jogköre méltányosságból elengedni vagy csökkenteni a szolgáltatási díjat? 60 Megismerhetők-e teljes körűen az ügyfelek számára a közszolgáltatás igénybevételének feltételei? 61 Lehetőséget ad-e a közszolgáltatás nyújtására vonatkozó szabályozása arra, hogy egyedi feltételek mellett kerüljön sor a szolgáltatás igénybevételére? 62 Kialakították-e a nyújtott közszolgáltatással összefüggően beérkező panaszok kezelésének rendjét? 90 Szervezetük kapott-e magánszervezetektől vagy magánszemélyektől adományt, pénzbeli vagy más támogatást? 63 Amennyiben az ügyfélnek pénzbeni vagy természetbeli ellátás jár, készül-e hivatalos átvételi dokumentum? KMKT kontroll index 119 Szervezetük szabályozza-e az összeférhetetlenség kérdéskörét? 120 Szervezetük kötelezővé teszi-e, hogy a munkatársak nyilatkozzanak gazdasági vagy egyéb érdekeltségeikről? 121 Szervezetükön belül szabályoz-e a különféle ajándékok, meghívások, utaztatás elfogadásának feltételei? 122 Szervezetüknek van-e belső szabályzata a Szervezeten belüli közérdekű bejelentők védelmére? 133 Meghatározták-e a vagyonnyilatkozat-tételre köteles személyek körét? 154 Szervezetük működtet-e külső panaszokat kezelő rendszert? 155 Szervezetük működtet-e közérdekű bejelentéseket kezelő rendszert? 159 Működik-e Szervezetüknél munkahelyi rotáció?

A közszolgáltatást nyújtók kockázati szintje (%)

A közszolgáltatást nyújtók kontrollszintje (%)

A közszolgáltatáshoz kapcsolódó kockázati és kontrollindex mutatói intézménycsoportonként A két index közti korreláció értéke abban a csoportban, ahol a közszolgáltatást nyújtó intézmények aránya 30% feletti: 0,9, amely egy pozitív irányú, erős kapcsolatot mutat. Egyes közszolgáltatást kisebb arányban nyújtó szervezetek kontrollszintjei kiemelkedően magas, ami a hatósági és ellenőrző tevékenységükkel függhet össze.

A túlkereslet és az ajándékozás szabályozása

A szervezet általi díjmegállapítás és a külső panaszkezelő rendszer

Következtetések A közszolgáltatást nyújtó intézmények körében az integritáskockázatok szintje és a kontrollok kiépítettsége együtt mozog. A legjelentősebb kockázatokat a díjköteles szolgáltatás nyújtása, a méltányosság gyakorlásának lehetősége és a szolgáltatás iránti túlkereslet jelenti. A közérdekű bejelentések és panaszok kezelésére való felkészületlenség miatt a szolgáltatás színvonalát negatívan befolyásoló jelenségek, de az integritást sértő tevékenységek észlelésére és kezelésére sem kerülhet sor. Az, hogy az állampolgár panasza érdemben és hivatalosan nem tud megjelenni a rendszerben, tovább gyengítheti a bizalmat és erősítheti azt a tendenciát, hogy az állampolgár az őt ért hátrányt ne a hivatalos eljárásban bízva, hanem kerülő utakon igyekezzen kiküszöbölni. Jelentős korrupciós kockázatot hordoz az a tény, hogy az ajándékok, meghívások, utaztatás elfogadása nem megfelelően szabályozott, különösen ott, ahol a kereslet tartósan meghaladja a kínálatot.

Köszönöm a figyelmet! Köszönöm a figyelmet! www.asz.hu www.aszhirportal.hu