Az egészségügy irányítása. Hatósági feladatok az egészségügyben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az orvosok és szakdolgozók elvándorlásának hatása az egészségügyi ellátás színvonalára Dr. Balogh Zoltán ELTE TáTK- AstraZeneca 15. Egészség-gazdaságtani.
Advertisements

A területi államigazgatás és a helyi önkormányzatok együttműködésének Hajdú-Bihar megyei tapasztalatai.
Kérdések a gazdálkodás, pénzügy fejezethez. 1. Egészítse ki a mondatot! A pénzügyek igazgatásának….. része van. A ………… igazgatása, és a……….. Igazgatása.
ÁLLAMTAN I.A magyar államszervezet II.Az egyes szervtípusok III. A jogforrási hierarchia.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
dr. Paller Judit, dr. Oroszi Beatrix Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Heves Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szerve Heves Megyei Iparkamara - Mire figyel a hatóság? Előadássorozata Augusztus.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az étrend-kiegészítők, kozmetikumok forgalmazásának hatósági felügyelete Kereskedők Napja Június 4. Szabó Nikolett Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
2011. évi CXXVIII. tv. a katasztrófavédelemről. Egységes állami katasztrófavédelmi szerv Integrált hatóság - tűzvédelem - iparbiztonság - polgári védelem.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 A szakellátásban él ő gyermekek által és sérelmükre elkövetett b ű ncselekmények, ezek szerepe a bekerülésben Kaposvár, június 10. Porczió Györgyné.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Tájékoztató a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal munkájáról december 10. Készítette: dr. Morvay Klaudia jegyző.
Egységes, központi elektronikus nyilvántartás jön létre a korábbi széttagolt, és egymással nem kompatibilis, adathiányos korszerűtlen nyilvántartások.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
A környezet és természetvédelem állami feladatai és szervezeti rendszere, az önkormányzatok környezetvédelmi feladatai.
Epidemiológiai Felügyeleti Rendszer és Informatikai Rendszer
Központi államigazgatási szervek Kormány alá rendelt szervek
Az agrár-szakigazgatás szervezeti rendszerének változásai 2017-től
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
A TISZA MENTŐCSOPORT MŰKÖDÉSE
NEMZETI SZOCIÁLPOLITIKAI KONCEPCIÓ 2011
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Vagyongazdálkodás a GYEMSZI fenntartású intézményeknél
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Hajléktalanokért Közalapítvány
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
Intézményfejlesztés a román-magyar határmentén
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Regionális statisztikák a 2008-as adatok alapján
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Közigazgatási jog, közigazgatási szervezetrendszer I.
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Polgári ügyekben eljáró bíróságok
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Folyamatosan emelkedik a lakosság
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
2. Nemzeti Aszálykonzultáció Budapest, október 16.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
39. AZ EGYESÜLT NEMZETEK SZERVEZETE.
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
Kerékpáros Tárcaközi Bizottság munkája számokban a Kerékpáros Magyarország Program tükrében Sztaniszláv Tamás titkár
jjjjj MINISZTERELNÖKSÉG
A Magyar Egészségügyi Menedzser Klub fóruma
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Készítette: Csaba bácsi
Előadás másolata:

Az egészségügy irányítása. Hatósági feladatok az egészségügyben Dr. Jávor András előadása nyomán Dr. Géher Pál

Irányítási szintek Országgyűlés (törvények, határozatok) Kormány (kormányrendeletek, határozatok) Egészségügyért felelős miniszter (rendeletek, határozatok) Dekoncentrált kormányzati szervek – ÁNTSZ (hatósági feladatok) Települési önkormányzat (rendeletek) Intézményi menedzsment

Országgyűlés Magyar Köztársaság:parlamenti demokrácián alapul. Parlamenti pártok (frakciók): kormánytöbbség, ellenzék. Választási program – kormányprogram. Plenáris, bizottsági munka.

Törvényhozás I. Plenáris ülés Miniszteri expozé Általános és részletes vita Végszavazás (módosító indítvány, törvény egésze) Interpelláció, kérdés Napirend előtti felszólalás (frakcióvezető és helyettes) Politikai vitanap (50 képviselő)

Törvényhozás II. Bizottsági munka (Egészségügyi és Szociális Bizottság): Törvényjavaslat vitára bocsátása, Módosító javaslatok véleményezése, Elutasított interpellációkra válasz, Miniszterek kinevezés előtti meghallgatása, Bármilyen témát megtárgyalhat, állami szerveket, stb. megkérdezhet, Kihelyezett ülést tarthat.

Kormány Kormányfő Miniszter (Emberi Erőforrás Minisztérium) Parlamenti politikai államtitkár Közigazgatási államtitkár Gazdasági h. át. Jogi koordinációs, EU ügyek h. át. Egészségügyért felelős politikai államtitkár Egészségpolitikai h. át. Jogi h. át.

Az EMMI felépítése

A minisztérium feladatai Törvényelőkésztés, jogszabályalkotás. Országos hatáskörű szervek felügyelete (OEP). A szakmai dekoncentrált szerv irányítása (ÁNTSZ). Állami vagyon kezelése. Tulajdonosi jogok gyakorlása intézetek, szolgálatok felett. Szakmai koncepciók, programok kidolgozása. Ágazati beszámolási rendszer működtetése. Együttműködés szakmai-, érdekvédelmi szervezetekkel. NET titkársági feladatok. ETT működtetése. Egyes tárcaközi bizottságokban való részvétel,irányítás.

Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat Dekoncentrált állami szerv. Tisztifőorvos vezeti (tiszti főgyógyszerész) Kistérségi, megyei regionális, országos szint. Feladatai: Egészségfejlesztés Egészségügyi igazgatás Közegészségügyi és járványügyi felügyelet: Levegő, víz, talaj, zaj, Sugáregészsgügy, Kémiai biztonság Járványügy Munkavédelem Élelmiszerbiztonság.

Magyarország régiói

Igazgatási feladatok Szolgáltatók engedélyezése. Szakfelügyelet. Ügyeleti rend. Gyógyfürdő felügyelet. Gyógyszerellátás felügyelet. Halottkémlelés felügyelet. Katasztrófák esetén irányítási jog. Súlyos, tömeges egészségkárosodás esetén intézkedési jog. Helyi önkormányzat tájékoztatása alakosság egészségi állapotáról. Részvétel az önkormányzat eü. bizottság és eü.intézmények felügyelő tanácsában.

Az ÁNTSZ hatósági jogköre Mindenkire vonatkozik. Bárhova beléphet. Jegyzőkönyvezett ellenőrzések. Közigazgatási döntést hoz (ellenőriz-szankcionál- végrehajtást ellenőrzi) Rendőrség, tűzoltóság, katasztrófavédelem igénybevétele. Szakhatóság jog (építkezés) Szabálysértési eljárási jog. Bűncselekmény esetén feljelent.

Az ÁNTSZ szervezete Országos tisztifőorvos Országos Tisztiorvosi Hivatal Országos tisztifőorvos Megyei intézet Regionális tisztifőorvos Kistérségi intézet Kistérségi tisztifőorvos Kirendelt-ségek

Az ÁNTSZ organogramja Miniszter OSSKI OKI OEK Országos Tisztifőorvos (OTH) Regionális Tisztifőorvos/ intézet OEFI Regionális Tisztifőorvos/ intézet Regionális Tisztifőorvos/ intézet Regionális Tisztifőorvos/ intézet OÉTI OSZMK Kistérségi Tisztifőorvos /intézet OKBI Kistérségi Tisztifőorvos /intézet Kistérségi Tisztifőorvos /intézet Kistérségi Tisztifőorvos /intézet Kistérségi Tisztifőorvos /intézet OALI OGYEI

17 ügyosztály

Borsod-Abaúj-Zemplén   Budapest Baranya Bács-Kiskun Békés Borsod-Abaúj-Zemplén Csongrád Fejér Győr-Moson-Sopron Hajdú-Bihar Heves Szociális és Gyámhivatal 26 12 16 13 14 17 Építésügyi Hivatal 7 4 3 11 9 10 Igazságügyi Szolgálat 95 23 33 24 51 25 32 30 36 Növény- és Talajvédelmi Igazgatóság - 38 46 34 42 45 20 Erdészeti Igazgatóság 29 28 Földművelésügyi Igazgatóság 18 15 Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóság 101 153 147,5 120 137 78 111 164 82 Földhivatal 401 129 256 167 251 151 198 110 Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szerv 477 54 94 63 66 56 68 71 52 Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság 570 80 115 89 156 97 88 90 117 81 Munkaügyi Központ 446 377 468 583 363 19 Munkavédelmi és Munkaügyi Szakigazgatási Szerv 27 50 22 39 37 Fogyasztóvédelmi Felügyelőség Kulturális Örökségvédelmi Iroda Népegészségügyi Szakigazgatási Szerv 637 131 104 109 213 125 79 141 128 69 Mérésügyi és Műszaki Biztonsági Hatóság Közlekedési Felügyelőség 160 44 84 55 57 48 59 Törzshivatal 488 233 96,5 201 226 122 155 157 Összesen 3 546 1344 1142 1 329 1 959 1 046 1 210 977 1174 749

Jász-Nagykun-Szolnok Szabolcs-Szatmár Bereg   Jász-Nagykun-Szolnok Komárom-Esztergom Nógrád Pest Somogy Szabolcs-Szatmár Bereg Tolna Vas Veszprém Zala Szociális és Gyámhivatal 11 10 17 13 19 9 14 Építésügyi Hivatal 4 3 12 Igazságügyi Szolgálat 30 24 22 44 23 37 18 25 20 Növény- és Talajvédelmi Igazgatóság 21 43 32 Erdészeti Igazgatóság - 47 26 28 31 Földművelésügyi Igazgatóság 15 Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóság 100 66 53 250 81 159 79 95 87 Földhivatal 102 89 380 142 228 105 147 121 Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szerv 59 49 36 77 40 52 39 Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság 84 76 58 72 114 55 56 Munkaügyi Központ 8 591 254 7 Munkavédelmi és Munkaügyi Szakigazgatási Szerv 68 35 Fogyasztóvédelmi Felügyelőség Kulturális Örökségvédelmi Iroda Népegészségügyi Szakigazgatási Szerv 93 83 46 64 172 Mérésügyi és Műszaki Biztonsági Hatóság Közlekedési Felügyelőség 38 Törzshivatal 133 94 90 213 177 174 111 116 144 Összesen 830 630 527 1285 810 1656 588 925 906 721

Átalakítás eredménye ÁNTSZ: 2842 alkalmazott és 11 milliárd mínuszban (A közigazgatási reform eredményeként: 2801 egykori ÁNTSZ alkalmazott került át a kormányhivatalokhoz, 41 alkalmazott pedig a Nemzeti Államigazgatási Központhoz, a NÁK-hoz. Velük együtt "mozdult" 11 milliárd forint, amely az ÁNTSZ kasszájából szintén a NÁK-hoz került. Az átalakítás eredményeként lényegében klasszikus duális rendszer van kialakulóban. ÁNTSZ csúcsszerve, az Országos Tisztifőorvosi Hivatalt, összesen 387-en maradtak, valamint a ma még változatlan felállásban működő kilenc intézetének 820 szakembere.

Az egészségügy szakmai irányítása Orvosi, Gyógyszerész, Szakdolgozói Kamara Miniszter Törvényességi felügyelet Tanácsadás Egészségügyi Tudományos tanács Irányít ÁNTSZ Országos Szakfel-ügyelet Ellenőrzés Regionális Szakfel-ügyelet Megyei Szakfel-ügyelet Országos Intézetek Városi Szakfel-ügyelet

Az ÁNTSZ létszámadatai 2011.január 1. -2900 fő

OEP területi szervei A Kormányhivatalok vették át az OEP területen működő ügyfélszolgálati irodáit. A kormányhivatal Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási szervei, amely az OEP szakmai irányítása alatt áll.

Az Orvostechnikai Főosztály A Kábítószerügyi Főosztály A Nyilvántartási Főosztály Alapnyilvántartás Működési nyilvántartás Szakértői nyilvántartás Egészségügyi humánerőforrás monitoring Migrációs és Monitoring Főosztály

Települési önkormányzatok Kötelező feladat: alapellátás (+ügyelet). Járóbeteg szakrendelő, gondozó, kórház fenntartása (ha van). Polgármester – Képviselőtestület –Bizottságok Jegyző Polgármesteri hivatal – ügyosztályok.

Intézeti menedzsment Főigazgató Orvos igazgató, Ápolási igazgató, Gazdasági igazgató Testületek: Intézeti tanács, Felügyelő Tanács Közalkalmazotti Tanács Tudományos Tanács Bizottságok (minőségügyi, gyógyszerügyi) Értekezletek (főorvosi, összdolgozói)

Köszönöm a figyelmet!