műszaki osztályvezető Dél-dunántúli KÖZOP tájékoztató Barna Zsolt műszaki osztályvezető 2011.06.23.
Tartalom Alcím: Tájékoztató a 2007-2013. időszakban a KÖZOP támogatásból megvalósuló dél-dunántúli úthálózat fejlesztésekről, a következő tervezési időszak előkészítésének helyzetéről KÖZOP (bevezető) Futó projektek Ismert projektjavaslatok Kockázatok, problémák 2014-2020 lehetőségei, kérdései
A KÖZOP lehetőségei 1. prioritás: Az ország és a régióközpontok nemzetközi közúti elérhetőségének javítása A prioritás célja a TEN-T folyosók még hiányzó szakaszainak, valamint egyéb TEN-T utak gyorsforgalmi ill. gyorsforgalmivá fejleszthető szakaszainak kiépítése 3. prioritás: Térségi elérhetőség javítása A régiókat TEN-T hálózatra csatlakoztató elemek 115 kN tengelyterhelésre való megerősítés közlekedésbiztonság javítása, szolgáltatási szint növelése (elkerülők, forgalomcsillapítás, stb.)
Kivitelezési projektek 1. 58. sz. főút Pécs és Pogány repülőtér közötti négysávosítás 2009. végére elkészült, üzemel 61. sz. főút Somogy megyei szakasza 11,5 tonnás burkolat-megerősítése I-II. 2009. nyarán elkészült, üzemel 61. sz. főút Somogy megyei szakaszai 11,5 t-s burkolat- megerősítés III. Elkészült, adminisztratív feladatok
Kivitelezési projektek 2. 61. sz. főút Somogy megyei szakasz 11,5 t burkolat megerősítése IV. 2010. szeptemberben elkészült 67. sz. főút burkolat megerősítése, kerékpárút elkerülő út – I. szakasz Kaposfüredi elkerülő út folyamatban 2011. nyár/ősz
Előkészítési projektek 1. 68. sz. főút 11,5 t burkolatmegerősítése, Nagyatád és Marcali elkerülő szakaszok építése Elkerülők: Támogatási szerződés kivitelezésre is területszerzés 99% régészet: Nagyatád: kész Marcali: ~3 hó 11,5 t: kiviteli tervek készen területszerzés: 75%
Előkészítési projektek 2. 67. sz. főút Somogyaszaló, Mernye, Mernyeszentmiklós, Vadépuszta, Somogybabod elkerülése, valamint az elkerülő utak közötti 67. sz. főút 11,5 t-ás burkolat megerősítése megvalósíthatósági tanulmány szinte kész kiviteli tervek készülnek 2013. szeptemberre várható az előkészítés befejezése
Előkészítési projektek 3. 76. sz. főút Balatonszentgyörgy és Fenékpuszta elkerülő valamint 11,5 t-s burkolat megerősítés a 61+700-74+618 km sz. között eng. és kiviteli tervek területszerzés, régészet határidő: 2013.06.30.
Előkészítési projektek 4. M9 gyorsforgalmivá fejleszthető út Dombóvár, dél-Bonyhád kelet szakasz terveztetési munkái teljes előkészítés tanulmányterv elkészült (Szekszárd – Kaposvár) határidő: 2012. 12.30.
Projektjavaslatok M9 gyorsforgalmi út Kaposvár – Nagykanizsa közötti szakaszának előkészítése M9 gyorsforgalmi út Kaposvár - Dombóvár közötti szakaszának előkészítése M9 gyorsforgalmi út Bonyhád – Szekszárd közötti szakaszának előkészítése Értékelés alatt Kiemelt Projekt Zsűri
Összefoglaló 58.: Pécs - Pogány 61.: Nagykanizsa – Kaposvár – Dombóvár (11,5 t) 67.: M7 – Kaposvár (elkerülők + 11,5 t) 68.: M7 – országhatár (11,5 t + elkerülők) 76.: Balatonszentgyörgy elkerülő M9: Nagykanizsa – Kaposvár – Dombóvár – Bonyhád – Szekszárd (projektjavaslat)
Kockázatok, problémák Megalapozottság, stratégia Előkészítés időigénye, egymásra épülő tervszintek Környezetvédelem Párhuzamos fejlesztések
TEN-T A csatlakozási szerződés tartalmazza a hazai TEN-T hálózatot Amelyet a 661/2010/EU határozat változatlan formában 2020-ig kiterjesztve megerősített A TEN-T hálózat felülvizsgálata folyamatban, kétszintű hálózat kialakítása várható (maghálózat és átfogó hálózat) A hazai (V4 közös) javaslatban szerepel az M0-nyugati és az M9-déli szakasza is
Jövőbeni támogatások Bizonytalan, hogy a kohéziós célok fontosak maradnak-e Félő, hogy a támogatások csökkentése várható TEN-T: Valószínűsíthető, hogy csak a maghálózat kaphat uniós támogatást Valószínűsíthető, hogy a közösségi és a vasúti közlekedés még inkább előtérbe kerül
Tartalom Köszönöm a figyelmet! Barna Zsolt barna.zsolt@kiksz.eu