Derzsényi Attila alezredes

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gazdasági vezetői jogállás Dr. Kőszegfalvi Edit. VEZETŐI FELADAT MUNKAVISZONYBAN 500 millió forintos bevétel, finanszírozási szerződéssel rendelkező eü.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
A KÖZBESZERZÉSI ELLENŐRZÉSI RENDSZER ALAKULÁSA A LEGAKTUÁLISABB EURÓPAI UNIÓS BIZOTTSÁGI AUDITTAPASZTALATOK ALAPJÁN DR. SIMON ANNAMÁRIA.
Étrend-kiegészítő vagy gyógyszer? Határterületi termékek elhatárolásának szempontjai Medical Tribune konferencia október 1. Dr.
A közbeszerzés értéke Az új Kbt. 5. §-a értelmében közbeszerzési eljárást az ajánlatkérőként meghatározott szervezetek visszterhes szerződés megkötése.
AZ ÚJ KBT. TÁMOGATOTT SZERVEZETEKET ÉRINTŐ VÁLTOZÁSAI DR. CIBULKA ZITA.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Gyakori kérdések a közbeszerzések terén.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
NKE. Az Európai Unió elsődleges joga Az alapító szerződések, illetve azok módosításai (a hozzájuk fűzött Jegyzőkönyvek, Nyilatkozatok) Csatlakozási Szerződések.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Tisztességes verseny a közbeszerzésben.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Fenntartható utak Jogi Bizottság
Részekre bontás tilalma
Kína üzleti szemmel június 24..
Egészségügyi Menedzserképző Központ
Összeállította: Horváth Józsefné
Dr. Kovács László Főtitkár
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Előadó: Dr. Csányi István,
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
SZÁMVITEL.
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
1993-as közoktatási törvény
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Szabálytalanságkezelés
Előadás másolata:

Derzsényi Attila alezredes HONVÉDSÉGI BESZERZÉS Derzsényi Attila alezredes

TEMATIKA 1) Ismertesse a beszerzési igény keletkezésétől a beszerzési eljárás megindításáig végrehajtandó feladatokat. 2) Ismertesse a honvédelmi szervezetek beszerzési jogosultságait 3) Becsült érték és egybeszámítás meghatározásának alapelvei 4) Ismertesse a katonai beszerzési eljárások típusait, megjelölve az egyes értékhatárokat 5) Ismertesse a beszerzési eljárás lefolytatásának főbb állomásait az egyes beszerzési eljárásoknak megfelelően. 6) Ismertesse a közbeszerzési eljárásban alkalmazható értékelési módszereket.

Honvédség által alkalmazott beszerzési eljárás típusok EU irányelvek Kbt. Uniós/nemzeti Központosított NSIP Vbt. Uniós/nemzeti HM Utasítás Különleges NATO közös védelmi képesség biztosítása érdekében a szükséges beruházások megvalósítását Magyar Honvédség műveleti alkalmazásával közvetlenül összefüggő beszerzés Külképviseletek beszerzési eljárásai Külföldi szervezetek által felajánlott haditechnikai eszközök beszerzése Közfoglalkoztatással összefüggő beszerzés „in house” beszrzés Értékhatár alatti beszerzés Közösségi értékhatár Nemzeti értékhatár KEF: Általános irodai felhasználású termékek ÁEEK- Egészségügyi központosított BV KESZ- BV ellátási kötelezettség NKH Kommunikációs feladatokhoz tartozó beszerzés NSPA Nemzetközi szerződés v. megállapodás Közösségi értékhatár Nemzeti értékhatár + európai uniós alapokból származó támogatásokra megvalósuló (köz)beszerzési eljárások

Értékhatárok Közösségi Nemzeti Vannak speciális kivételek: Kbt. Uniós/nemzeti Közösségi Nemzeti Árubeszerzés és szolgáltatásmegrendelés minisztériumok 41 427450 forint; egyéb ajánlatkérő 64 135 830 forint; ha a beszerzés tárgya a Kbt. 3. mellékletében szereplő szociális és egyéb szolgáltatás, 230.152.500 forint. Építési beruházás :1 603 395 750 forint Árubeszerzés és szolgáltatás megrendelése 15 000 000 forint; építési beruházás esetében 25 000 000 forint. Vannak speciális kivételek: Lásd: A Közbeszerzési Hatóság Elnökének tájékoztatója a 2017. január 1-jétől irányadó közbeszerzési értékhatárokról

Értékhatárok Nemzeti Közösségi Vbt. Uniós/nemzeti Nemzeti Közösségi Árubeszerzés és szolgáltatásmegrendelés 418 000 EUR / 128 271 660 HUF Építési beruházás 5 225 000 EUR. / 1 603 395 750 HUF A védelmi beszerzések vonatkozásában e törvényt értékhatárra való tekintet nélkül kell alkalmazni.. A Bizottság közleménye – A 2014/23/EU, a 2014/24/EU és a 2014/25/EU európai parlamenti és tanácsi irányelv értékhatárainak megfelelő értékek AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2009/81/EK IRÁNYELVE

Honvédelmi szervezetek beszerzési jogosultságai HM VGH MH BHD Általános irodai központosított (168/2004) Korm r. Közbeszerzés HM szervek beszerzései a) Vbt, b) importbeszerzés, c) hajtóanyag-, elhelyezési célú tüzelőolaj, d) jövedéki termékek, e) KM eljárás első rész, f) központosított közbeszerzés, g) 109/2012. (VI. 1.) Korm.r. NSIP, h) valamennyi beszerzés, amelynek értéke a nemzeti közbeszerzési értékhatárt eléri vagy meghaladja, i) kiemelt hadfelszerelés-fejlesztési programmal kapcsolatos és a haditechnikai kutatás-fejlesztési beszerzések j) Kbt. 9. § (1) b) pont k) kezdeményező megbízása alapján a HVKF vagy HM VGHÁT előzetes engedélyével HM objektumok ellátása érdekében a feladatkörébe tartozó, a feladatra jóváhagyott előirányzatok terhére MH Egészségügyi Központ a) Vbt b) a Kbt. 9. § (1) bekezdés b) pont, c) „in house”, d) hajtóanyag-, elhelyezési célú tüzelőolaj, e) jövedéki termékek beszerzését, f) NSIP, g) haditechnikai kutatás-fejlesztési beszerzéseket, h) KM első rész, valamint i) NKHR. hatálya alá tartozó központosított közbeszerzéseket.

Honvédelmi szervezetek beszerzési jogosultságai Pályázatkérő honvédelmi szervezet Nettó 1 millió Ft felett KM második részének ajánlatkérőként történő lefolytatására (Nem központosított!!!) HM VGH által megkötött keretmegállapodás hiányában saját hatáskör nemzeti értékhatárig hazai nyelvképzés szolgáltatás uniós közbeszerzési értékhatárig, nem haditechnikai besorolású gépjármű-javítás szolgáltatás és gépjármű alkatrészek uniós közbeszerzési értékhatárig, honvéd tisztjelöltek „B” kategóriás, valamint a honvéd altiszt-jelöltek „B” és „C” kategóriás vezetői engedélyének megszerzését szolgáló tanfolyam-tárgyú közbeszerzéseket uniós közbeszerzési értékhatárig, Európai Unió által az operatív programok, valamint az Európai Gazdasági Térség és a Norvég Finanszírozási Mechanizmus, továbbá a Svájci-Magyar Együttműködési Program keretében biztosított és az egyéb európai uniós alapokból elérhető források vagy az azokhoz kapcsolódó önrész, illetve el nem számolható költség fedezetéül szolgáló hazai források terhére közbeszerzéseket lefolytatni

Becsült érték A közbeszerzés becsült értékén a közbeszerzés megkezdésekor annak tárgyáért az adott piacon általában kért vagy kínált - általános forgalmi adó nélkül számított - teljes ellenszolgáltatást kell érteni. Opcionális részt tartalmazó ajánlatkérés esetén a teljes ellenszolgáltatásba az opcionális rész értékét is bele kell érteni. nem a legmagasabb összegű teljes ellenszolgáltatást jelenti, hanem az adott piacon általában kért vagy kínált – nettó – teljes ellenszolgáltatás az alapja. ajánlatkérő köteles a becsült érték meghatározása céljából külön vizsgálatot végezni és annak eredményét dokumentálni. a)  beszerzés tárgyára vonatkozó indikatív ajánlatok bekérése, b) beszerzés tárgyára vonatkozó,arra szakosodott szervezetek által végzett piackutatás, c) igazságügyi szakértő igénybe vétele, d) szakmai kamarák által ajánlott díjszabások, e) szakmai kamarák által előállított és karbantartott, megvalósítási értéken alapuló, részletes építési adatbázis, f) Közbeszerzési Hatóság által kiadott árstatisztika, g) ajánlatkérő korábbi, hasonló tárgyra irányuló szerződéseinek elemzése A Közbeszerzési Hatóság a becsült érték meghatározásának egyes módszereiről, illetve a módszer megválasztásának szempontjairól útmutatót ad ki.

Egybeszámítás- részekre bontás tilalma Fogalom: Tilos a közbeszerzést oly módon részekre bontani, amely e törvény vagy e törvény szerinti uniós értékhatárt elérő vagy meghaladó becsült értékű beszerzésekre vonatkozó szabályai alkalmazásának megkerülésére vezet. Részekre bontás alatt azt kell érteni, amikor az ajánlatkérő egy egységes közbeszerzést több szerződéssel valósít meg úgy, hogy azok értékét külön-külön veszi figyelembe a becsült érték megállapításakor és ez által nem alkalmazza a Kbt.-t, vagy nem a magasabb érték szerint alkalmazandó eljárási szabályok szerint folytatja le az egyes közbeszerzési eljárásokat. Mi számít egy közbeszerzésnek, amellyel kapcsolatban több szerződés értékét össze kell számítani? Műszaki-gazdasági funkcionális egység Kisegítő szempontok: az egységes tervezés és döntés, ugyanazon ajánlatkérő személye, azonos jogalap és azonos feltételek a szerződések megkötésekor, időbeli összefüggés.

Egybeszámítás- részekre bontás tilalma az egyes beszerzések ugyanazon közvetlen cél megvalósítására irányuljanak. Szolgáltatás-megrendelések az egy építési beruházás értéke nem bontható részekre. Építési beruházások a) a Kbt. 1. mellékletében felsorolt tevékenységek egyikéhez kapcsolódó munka kivitelezése vagy kivitelezése és külön jogszabályban meghatározott tervezése együtt; b) építmény kivitelezése vagy kivitelezése és külön jogszabályban meghatározott tervezéssel együtt; c) az ajánlatkérő által meghatározott követelményeknek megfelelő építmény bármilyen eszközzel vagy módon történő kivitelezése. az áruk azonossága, illetve azok hasonló felhasználási célja a meghatározó szempont. Árubeszerzések Áruk tekintetében hasonló felhasználásra szolgálhatnak például különféle élelmiszerek vagy különböző irodabútorok. Hatóság példatára ad útmutatót

Előkészítés feladatai Igény keletkezése Igény megfogalmazása Harcászati, hadműveleti, stratégiai szintű megfelelőség Határidő Műszaki követelmény Élettartam menedzsment Minőségbiztosítás Piackutatás (K+F ?) Becsült érték meghatározása Pénzügyi fedezet Hol keletkezik? Költségvetési forrás? Mi a célja? Rendszeres jelleggel visszatérő vagy adott feladathoz köthető Határozott vagy határozatlan időtartamú, Meghatározott mennyiségű vagy meghatározott értékű (keretösszeg) Tervezett vagy terven felüli Erőforrás – költség - beszerzés tervezés

Előkészítés feladatai Megbízás elkészítése Szakértelem biztosítása Iratok elkészítése Engedélyeztetés Megbízás kötelező tartalmi elemei Bíráló bizottság szakmai, közbeszerzési jogi és pénzügyi AF+KD Kötelező nyilatkozatok hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás esetén a Közbeszerzési Hatóság elnökének küldendő tájékoztatás Bíráló bizottság megalakítására és összetételére vonatkozó iratok, Összeférhetetlenségi nyilatkozatok Egyedi jóváhagyás esetén engedély Becsült érték kiszámítását alátámasztó irat Fedezetigazolás Értékelési szempontok kötelezettségvállalás HM KGIR-ben történő rögzítése Felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó részben vagy egészben európai uniós forrásból megvalósuló, valamint árubeszerzés és szolgáltatás megrendelése esetén az uniós értékhatárt elérő, építési beruházás esetén az ötszázmillió forintot elérő értékű közbeszerzési eljárásba Szükség esetén szakértői bizottság összehívása

KÖZBESZERZÉSI ELJÁRÁS FŐBB SZAKASZAI Részvételi/ Ajánlattételi szakasz Előkészítés Megjelentetés/ megküldés Engedélyeztetés HM GTSZF 63/2016. (XII. 19.) HM utasítás Közösségi- TED KH SZB keresztül Kiegészítő tájékoztatás. Vitarendezés, jogorvoslat, Módosítás (adott esetben) ME 320/2015. (X. 30.) Korm. rendelet NEMZETI- KÉ KH SZB keresztül Részvételi szakasz végén engedélyeztetés Közvetlen megküldés FAX v. fokozott biztonsági aláírással ellátott elektronikus

ELJÁRÁS FŐBB SZAKASZAI Ajánlatok bontása Értékelés Döntési javaslat Engedélyeztetés HM GTSZF 63/2016. (XII. 19.) HM utasítás Hiánypótlás, Felvilágosítás kérés, Hatósági nyilvántartások ellenőrzése Döntési javaslat, Összegezés tervezet Bíráló bizottság végső értékelés Egyéni bírálati lapok Bontási jkv ME 320/2015. (X. 30.) Korm. rendelet Döntés előtt igazolások bekérése Eredményhirdetés Szerződéskötés Összegezés megküldése Hirdetmény nemzeti eljárásban Moratórium lejártát követően Hirdetmény közösségi eljárásban

ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK Legalacsonyabb ár követelmények a) a szerződés tárgyához kell kapcsolódniuk; b) nem biztosíthatnak önkényes döntési lehetőséget az ajánlatkérőnek, hanem mennyiségi vagy szakmai szempontok alapján értékelhető tényezőkön kell alapulniuk; c) biztosítaniuk kell az alapelvek betartását; d) az értékelési szempontok körében nem értékelhető az ajánlattevő szerződés teljesítéséhez szükséges alkalmassága. e) nem eredményezhetik ugyanazon ajánlati tartalmi elem többszöri értékelését. a legalacsonyabb költség, amelyet az ajánlatkérő által meghatározott költséghatékonysági módszer alkalmazásával kell kiszámítani a legjobb ár-érték arányt megjelenítő olyan - különösen minőségi, környezetvédelmi, szociális - szempontok, amelyek között az ár vagy költség is szerepel

ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK Ajánlatkérő köteles meghatározni a legalacsonyabb költséget vagy a legjobb ár-érték arányt megjelenítő értékelési szempontokat és az azok súlyát meghatározó - az értékelési szempont tényleges jelentőségével arányban álló - szorzószámokat (súlyszám), ha az értékelési szempont körében alszempontok is meghatározásra kerülnek, alszempontonként azok - tényleges jelentőségével arányban álló - súlyszámát, az ajánlatok értékelési szempontok szerinti tartalmi elemeinek értékelése során adható pontszám alsó és felső határát, amely minden értékelési szempont esetében azonos, azt a módszert (módszereket), amellyel megadja a ponthatárok [c) pont] közötti pontszámot.

/ ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK Az ajánlatkérő köteles a legalacsonyabb költség vagy a legjobb ár-érték arányt megjelenítő értékelési szempontok alkalmazására. Az ajánlatkérő csak akkor választhatja a legalacsonyabb ár egyedüli értékelési szempontját, ha az ajánlatkérő igényeinek valamely konkrétan meghatározott minőségi és műszaki követelményeknek megfelelő áru vagy szolgáltatás felel meg, és a gazdaságilag legelőnyösebb ajánlat kiválasztását az adott esetben további minőségi jellemzők nem, csak a legalacsonyabb ár értékelése szolgálja. Az ajánlatkérő nem alkalmazhatja a legalacsonyabb ár szempontját egyedüli értékelési szempontként tervezési, mérnöki és építészeti szolgáltatások, valamint építési beruházások esetében. Legalacsonyabb ár /

ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK A legalacsonyabb költség alkalmazása során ajánlatkérő egy általa meghatározott költséghatékonysági módszerrel választja ki a gazdaságilag legelőnyösebbnek tekinthető ajánlatot. Az életciklusköltség-számítás (LCC) lényege, hogy számításba vegyük az adott eszköz, beruházás teljes életciklusa alatt felmerülő, összes költségét. Az életciklusköltség közbeszerzési értékelési szempontként történő alkalmazásának célja az összességében legköltséghatékonyabb ajánlat kiválasztása, jó minőségű, fenntartható beruházások megvalósításának elősegítése. a legalacsonyabb költség, amelyet az ajánlatkérő által meghatározott költséghatékonysági módszer alkalmazásával kell kiszámítani

ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK Alkalmazási területei: minőség, műszaki érték, esztétikai és funkcionális tulajdonságok, valamennyi felhasználó számára való hozzáférhetőség, hátrányos helyzetű munkavállalók alkalmazása és egyéb szociális, környezetvédelmi és innovatív tulajdonságok, forgalmazási feltételek, vevőszolgálat és műszaki segítségnyújtás, pótalkatrészek biztosítása, készletbiztonság, a teljesítés időpontja, időszaka; a szerződés teljesítésében részt vevő személyi állomány szervezettsége, képzettsége és tapasztalata, ha a személyzet minősége jelentős hatással lehet a szerződés teljesítésének színvonalára. a legjobb ár-érték arányt megjelenítő olyan - különösen minőségi, környezetvédelmi, szociális - szempontok, amelyek között az ár vagy költség is szerepel ár vagy költség elem lehet előre rögzített!!!