Képzés a Városi Közlekedési Ütemterv eszközről Gyakorlati feladat 2018. június 4–8. Szeged, Magyarország Simone Bosetti, Eglantina Dani TRT Trasporti e Territorio
www.urban-transport-roadmaps.eu
Városvarázsló – 1. Város típusa Ország Város típusa Lakosságszám Lakosság zónák szerint A lakosok számára utaló adatok 2014-re vonatkoznak. A népességszámot az eszköz adja meg. Város gazdasági típusa
Városivarázsló – 2. A város testre szabása Tömegközlekedés használata Kerékpárhasználat Motorkerékpár-használat Villamoshálózat Metróhálózat Forgalom szintje A város testre szabását a Szeged városára vonatkozó adatokkal végezzük el. A közlekedési módok megoszlása minőségi szempontú. Bejövő kontra helyi utak aránya Bejövő utak megoszlása / Városhatáron átlépő utazások megoszlása?
Határozzuk meg a referenciaalapot Amint az első két lépést befejeztük, az eszköz megmutatja a referenciaalap értékeit, és lehetővé teszi, hogy ezt az állapotot állítsuk be referenciaként.
Célszám Felezzük meg a „hagyományos üzemanyaggal működő” személygépkocsik városi közlekedésben való használatát 2030-ig Célszám: Jármű-kilométer hagyományos (benzin- és dízelüzemű) személygépkocsik esetében 2030-ban 360463. Vegyük figyelembe: a grafikonon feltüntetett számok jármű-kilométerre vonatkoznak. Minden grafikon automatikus beosztásokat használ a jobb megjelenítés érdekében, ezért ellenőrizni kell a skálát, mielőtt értelmeznénk az eredményeket. A célszámokat a 2011-es Közlekedési Fehér Könyv határozza meg.
Közlekedési teljesítmény kontra gazdasági teljesítmény Értékelés Közlekedési teljesítmény kontra gazdasági teljesítmény Az összehasonlításhoz figyelembe veendő két eredmény: 1. jármű-kilométer hagyományos (üzemanyaggal működő) személygépkocsik esetében és 2. a közigazgatás nettó pénzügyi eredménye (évente felhalmozott millió euró) A győztes csoport az, amelyik a legközelebb van a célhoz és a legalacsonyabb gazdasági hatást okozza (vagy magasabb bevételeket, ha pozitív). A győztes által választott szabályzatokat ellenőrzik és megvitatják.
Hogyan mentsük el az adott forgatókönyvet?
Adjunk hozzá szakpolitikákat Magyarázzuk el az egyes szabályzatokat és szabályzatcsomagokat a kívánt eredménytől függően.
(csak segítségképpen szerepel, ne változtassuk meg őket a feladatban) Haladó beállítások Szociodemográfiai helyzet Forgalom Parkolás (csak segítségképpen szerepel, ne változtassuk meg őket a feladatban) Tömegközlekedés és kerékpár Járműflották Attól függően, hogy mennyire részletes információk állnak rendelkezésre a városról. Ha nem áll rendelkezésre információ, az eszköz a betáplált tendenciákat és az elérhető információkat veszi figyelembe. Külső feltételek
Adjunk hozzá szakpolitikákat Mindegyik szakpolitika saját beállításokkal rendelkezik, amelyeket a felhasználónak kell kitöltenie az általa elképzelt jövőkép alapján. Ahogy az látható, a végrehajtás éve minden szabályzat esetében azonos, míg más beállítások ennél konkrétabbak. A legtöbb szabályzat haladó beállításokkal is rendelkezik, amelyekkel módosíthatók (gyengíthetők vagy erősíthetők) a hatásaik. A paraméterek beállítása a felhasználó által birtokolt információtól és a kívánt eredményektől függ. Minden beállítás mellett található egy „i” gomb, amely néhány szóban ismerteti a célját, így a felhasználó tudja, hogyan állítsa be az adatokat és ezek hogyan befolyásolják az eredményt.
Példák előre kidolgozott szakpolitikai csomagokra ÜHG-KIBOCSÁTÁS/LEVEGŐMINŐSÉG FORGALMI TORLÓDÁS AKADÁLYMENTESSÉG/TÁRSADALMI BEFOGADÁS BIZTONSÁG TÖMEGKÖZLEKEDÉS GYALOGLÁS/KERÉKPÁROZÁS Magyarázd el egyesével az előre kidolgozott példákat TEHERSZÁLLÍTÁS SZEMÉLYGÉPKOCSI
Köszönjük a figyelmet! Simone Bosetti bosetti@trt.it Eglantina Dani dani@trt.it TRT Trasporti e territorio