*Innovatív társadalom, innovatív közösségek*

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A VÁROSRÉGIÓ DEFINIÁLÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI Horváth Sarolta Noémi Ph.D. hallgató Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
A vállalkozási környezet és kilátásaink elején S Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara 2013.április 18. Prof. Bod Péter Ákos Budapesti.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
Zöldutas vidékfejlesztés faluközösségek részvételével
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Van ötletem, de hogyan valósítsam meg?
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
I N N O V Á C I Ó KUTATÁS-FEJLESZTÉSI HAJLANDÓSÁG A RÉGIÓBAN
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Konfliktusok az iskolában
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Projektmunka Földrajzolok
*Innovatív társadalom, innovatív közösségek*
HHR.
Tatosné Takács Andrea december 18.
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Család és iskola Nevelés.
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tevékenységünk Célunk P92rdi Kft - p92rdi.hu Kutatás (Research)
Környezeti Kontrolling
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
*Innovatív társadalom, innovatív közösségek*
Lorem ipsum.
*Társadalmi innovációk a térségben* Dr. Szabó-Tóth Kinga
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
*Társadalmi innovációs példák és gyakorlatok Dr. Szabó-Tóth Kinga
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

*Innovatív társadalom, innovatív közösségek* Nagy Innovátorok. *Innovatív társadalom, innovatív közösségek* 2017. október 5. Dr. Szabó-Tóth Kinga MAB, Erzsébet tér 3.

Átkeretezés

“Quotations are commonly printed as a means of inspiration and to invoke philosophical thoughts from the reader”

Kreatív elme Joy Paul Guilford – 1950 „A kreativitás alkotóképességet, teremtőképességet jelent, amely során a különféle képességek szerveződése lehetővé teszi az elszigetelt tapasztalatok összekapcsolását, újszerű értelmezését és új formában történő megjelenését.”

Divergens gondolkodás Valamit több oldalról Egyszerre több megoldása van az ezt segítő feladatoknak Problémaérzékenység Könnyed gondolkodás (szavak, gondolatok gyors összekapcsolása) Rugalmas gondolkodás A gondolkodás eredetisége (szokatlan megoldások) Változásra törekvés Merészség Impulzivitás Fegyelmezetlenség Nyitottság Nonkonformizmus A tekintély megkérdőjelezése Gyors, rugalmas reagálás új helyzetekre

Hello! I am Jayden Smith I am here because I love to give presentations. You can find me at @username

Társadalmi innovációk

A fogalom Egy társadalmi probléma innovatív megoldása újszerű, eredeti nem biztos, hatékonyabb, mint az előző Összefüggésbe hozzák a közösséggel – közösségi megoldások, részvétel (felmérés, feltárás, alternatívák bemutatása, választás, megvalósítás)

A társadalmi innováció: a status quo megváltoztatására irányul és ehhez szükséges egy innovatív beállítódás egyfajta problémamegoldó gondolkodásmód. Egy innovatív kezdeményezés vagy termék sokféle módon és formában megszülethet. Ami mindenképp a folyamat részét képezi: a probléma és okainak feltérképezése a már létező megoldások, gondolkodásmódok kritikája, azoknak a területeknek a megtalálása, ahol beavatkozni szeretnénk, majd az akcióba lépés és végül az értékelés.

Kiterjesztik és segítik a civil társadalmat – tágan értelmezve Stratégia, koncepció, ötlet, szervezetek Kiterjesztik és segítik a civil társadalmat – tágan értelmezve Folyamat Nyitott módszerek és technikák Olyan innovációk is, melyeknek társadalmi vonatkozása van Szektorközi fogalomhasználat Többszereplős: kutatócsoportok, szervezetek társaságok, cégek független szervezetek Kiemelt fontosságú maga a folyamat, hogyan ölt test valami! A hangsúly az együttműködés új formáin, keretein van, nem annyira magán a terméken Főleg a fenntarthatóság Lehet állami, magán, civil Kiemelt terület: szektorközi együttműködések

Támogatott foglalkoztatás Példák: Közösségi kertek Fair Trade Élelmiszerbank Támogatott foglalkoztatás Szociális szövetkezetek (iskola, foglalkoztatási, stb.) Közösségi alapítványok Komplex, szemléletformáló programok Médiumok

? Mi köze ehhez a szociológiának

Alkalmazott szociológia Auguste Comte A közvélemény szelíd terelgetése Közvetítés a társadalmi aktivizmus és a tudomány között Herbert Spencer A szociológia képes az evolúciót jobb irányba terelni Társadalmi jólét elérése Lester Frank Ward Sociocrats II. VH USA – 100 szociológus, fél millió katona Ford autógyára

Társadalmi innovációk generálása Akciók Keep talking start doing Együttműködés diversity Összekapcsolás A közösséggel Azonosítás A valódi probléma Feltárás Célzott vizsgálat Stop/Look/Listen/Learn A környezet megismerése Kapcsolatok A status quo megváltoztatása Visszacsatolás, cselekvés Kezd kicsiben és teszteld A reakciók mérése Hibázni lehet Szövetségesek megtalálása Közös platform Interdiszciplináris team A sikerre hangolódni Kutatás Kihívás Megosztás Cselekvés

Mi közünk ehhez nekünk ?

Néhány példa (K+F+I) Digitális Középiskola Erdőtüzek – kampány Szociális fejlesztések Digitális Középiskola Erdőtüzek – kampány Biomassza – lakosság Kezek TÁMOP (Társadalmi felzárkózási Klaszter) T-modell (vállalati felelősségvállalás erősítése,társadalmi vállalkozás, helyi termékek-identitás, közösségi tervezés, Smart community planning) Digitális Úton-útfélen

Mostani… *Főnix. Megújuló Egyetem * „Rongyszőnyeg vagy Patchwork”

Amikben kedvünket leljük… Társas/Játék Démonok Boldogságkereső Szociológiai Kalandozások a Városban

Felhívás Az EFOP-3.6.2-16-2017-00007 pályázat keretében társadalmi innovációs pályázatot hirdetünk. Adj be egy 5 oldalas projekt-tervet, mely helyi erőforrásokra épít, helyi ötletek, helyi szereplők bevonásával és társadalmi innovációnak tekinthető: Küld el az alábbi címre: boleva@uni-miskolc.hu Határidő: 2017. november 15. A legjobb ötleteket beküldőket segítjük innovációjuk kidolgozásában! !

Köszönöm! szabo.toth.kinga@gmail.com