Gáspár Katalin Az országos kompetenciamérések eredményei a „zebegényi példa”-ként ismert Kokas-csoportban Kivonat a Szerző Személyiségformálás, kompetenciafejlesztés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása
Az iskolai dokumentumok
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Az országos mérések megújult rendszere
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Képességszintek.
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
Informatika tanítása ea.
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A szövegértési feladatok összeállítása
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Kompetencia mérések elemzések
Harmadik matematikakönyvem
Kompetencia -eredményesség
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
Az országos mérések megújult rendszere
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Informatika tanítása ea.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Országos kompetenciamérés 2014
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
Zsigmond Király Főiskola január Szakdolgozat prezentációja Zsigmond Király Főiskola január A szerző neve A SZAKDOLGOZAT CÍME.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Kompetenciamérés – Salgótarján
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Szegedi Tudományegyetem
Bemeneti kompetencia mérés
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
SZFP II Kompetenciamérés
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Országos Kompetencia Mérés 2011
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Gáspár Katalin Az országos kompetenciamérések eredményei a „zebegényi példa”-ként ismert Kokas-csoportban Kivonat a Szerző Személyiségformálás, kompetenciafejlesztés Kokas Klára pedagógiájával című szakdolgozatából (2015. AVKF, Vác, konzulens: Dr. Deszpot Gabriella )

A zebegényi példa vizsgálata GALÁNTA, 2014. nov.6. 2018.12.27. 10:32 A zebegényi példa vizsgálata A zebegényi Napraforgó Óvoda, majd a Szőnyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény tanulói több évig 2002-től 2006-ig, utána 2007-2012 között részesültek Kokas-pedagógiában hetente egyszer komplex foglalkozáson; Garamszegi Valéria vezetésével. Idézet G.Valéria leveléből: Szerencsém volt végigkísérni fejlődésüket 4. osztályig tanítóként, majd ötödikig alkalmazni a Kokas-pedagógiát. Nem csak az én (esetleg elfogult) véleményem, hogy úgy tanulási, mint magatartási, közösségi lét szempontjából is, hosszú évekre visszamenően, az iskola legjobb osztályává váltak.

Különleges eset a zebegényi Kokas zene-mozgás csoport Kokas Klára és Garamszegi Valéria a zebegényi gyermekcsoporttal egy bemutató foglalkozáson (Budapest, Zeneakadémia, 2009) Gebauer Hanna fotója ZENÉBŐL FÉNYEKET Kokas szakmai nap pedagógusoknak_Feled (Szlovákia)

Kulcskompetenciák (2012, Nat) anyanyelvi kommunikáció idegen nyelvi kommunikáció matematikai kompetencia természettudományos és technikai kompetencia digitális kompetencia szociális és állampolgári kompetencia kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség hatékony önálló tanulás ZENÉBŐL FÉNYEKET Kokas szakmai nap pedagógusoknak_Feled (Szlovákia)

A Kokas-módszer transzferhatása az országos kompetenciamérés tükrében 2001-től kétévente jelenleg a 6. 8. és 10. évfolyamon nemcsak a tanulókat, az iskolákat is minősíti két területen: matematikai eszköztudás szövegértési képességek ZENÉBŐL FÉNYEKET Kokas szakmai nap pedagógusoknak_Feled (Szlovákia)

Kis összehasonlító kutatás a zebegényi Kokas-csoport eredményességéről az országos átlag eredményei + 3 iskola Mintavétel kritériumok, megegyező paraméterek Pest megyei iskolák Művészeti iskolák is 6. évfolyamon csak egy osztály van A következő diák diagramjain mindig a jobboldali oszlop mutatja a zebegényi osztály eredményeit a 6. évfolyamon végzett kompetencia mérés során.

Az 5. képességszint matematikában újszerű szituációban megjelenő többlépéses, önálló stratégia kidolgozása rugalmas érvelés és reflektálás az elvégzett lépésekre különböző módon megjelenített összefüggéseket tartalmazó feladatok megoldása értelmezés és gondolatmenet megalkotása, megfogalmazása problémákhoz egyszerű modell önálló megalkotása, majd helyes alkalmazása

A 7. legmagasabb képességszint szövegértésben a szereplők szándékai közötti különbség felismerése a szereplők motivációinak magyarázata a szöveg információi és a mindennapi élet egy speciális vetülete közötti különbség felismerése következtetés levonása értékítélet alkotása a szöveg egy tartalmi vagy stilisztika eleméről, és ennek magyarázata hétköznapi probléma megoldása a szöveg tartalmi elemeinek felhasználásával a gúny tárgyának felismerése idegen kifejezés jelentésének felismerése a cím magyarázata

A zebegényi osztály eredményei szövegértésben Kivételes az osztály eredménye, hiszen a többi vizsgált átlaggal ellentétben rögtön a 2. szinten találjuk a tanulók 9,5%-át. A magasabb képességszinteken vizsgálódva látható, hogy az ötödik képességszintre a zebegényi tanulók 28, 6%-a jutott el, ez a százalék a többi osztályhoz képest jóval magasabb, az országos átlag is csak 18,2%. A 3. iskola osztály adatai tükröznek még a zebegényi osztályhoz közelítő értékeket, viszont ebben az osztályban 8,7%-a a tanulóknak csak az 1. képességszinten sajátította el a szövegértés kompetenciáit.

A legmagasabb szintre a zebegényi tanulók jutottak el a legnagyobb százalékban, itt a 7. szinten a tanulók 4, 8%-a áll. Ez az elérhető maximális szint szövegértést tekintve. Ezen a legmagasabb szinten az országos átlag 1,5 %-a található. A legalacsonyabb képességszint a zebegényi osztályban magasabb, mint a többi osztályban, vagy az országos átlag eredményét tekintve. A legmagasabb képességszinten ebből az osztályból találjuk a tanulókat a legnagyobb arányban.

Összegzés Mind a matematikai, mind a szövegértésben megjelenő adatok a Kokas-pedagógia kompetencia fejlesztő hatásait támasztották alá. Matematikai kompetenciák terén az országos átlagot meghaladta a zebegényi osztály, és a többi vizsgált osztályhoz képest is szép eredményeket tudhat magáénak. Szövegértést tekintve kimagasló adatokat mért az országos kompetenciamérés. Az országos átlag és a többi vizsgált iskola osztályának átlageredményeivel összevetve az adatokat, büszke lehet a teljesítményére a „kokasos” osztály, a zebegényi példaként említett csoport. A kompetenciamérések tovább folytatódtak. Az említett osztály 2015-ben fejezte be általános iskolás éveit. Nyolcadik évfolyamon mért eredményeik 2016-ban kerülnek nyilvánosságra.

Szakirodalom OKTATÁSI Hivatal Általános leírás: http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/kompetenciameres/alt_leiras ORSZÁGOS kompetenciamérés: http://www.oktatas.hu/sajtoszoba/sajtoanyagok/2013orszagos_kompetenciameres Változások az Országos kompetenciamérések skáláiban. Közoktatási Információs Iroda: https://www.kir.hu/okmfit/files/Valtozasok_az_Orszagos_kompetenciameres_skalaiban.pdf   Gáspár Katalin (2015): Személyiségformálás, kompetenciafejlesztés Kokas Klára pedagógiájával. Szakdolgozat, (konzulens Dr. Deszpot Gabriella) AVKF, Vác, 55 ZENÉBŐL FÉNYEKET Kokas szakmai nap pedagógusoknak_Feled (Szlovákia)

Kiegészítés E prezentáció változata annak a bemutatónak, amely a Kokas Klára Szakmai Kollégium, tavaszi szakmai napjára (2015. ápr. 25.) készült, és ott a következő címmel szerepelt: A „zebegényi példa”. A Kokas-pedagógia az országos kompetenciamérések és interjúk tükrében. Esetbemutatás. Az ábrák és dia-szövegek az előadás élőbeszédével, magyarázatával váltak teljessé.

Felhívás A Szerző további kutatásokat tervez hasonló módszertannal olyan iskolás korú csoportokban, ahol folyamatosan alkalmazzák a Kokas-módszer emblematikus elemeit. Várjuk olyan Kokas-tanítók jelentkezését akik információkkal és együttműködéssel segítenék a követést és elemzést. info@kokas.hu

A prezentáció Dr. Deszpot Gabriella mentorálásával készült 2015-ben.