Felzárkóztatás, korrepetálás, csoportbontás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Az olvasástanítás módszere:
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Méltányossági elvek a közoktatásban
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Inga lengésideje nem függ a bankoktól
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A tanárképzés szerkezete
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Office 2010 oktatása szakközépiskolában Fodor Gábor Antal Békésy György Szakközépiskola.
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Tájékoztató 10. osztályosoknak
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
2011/2012. tanév  Általános iskola alsó tagozat 1-4. évf.  1-1 osztály  Nyolcosztályos gimnázium évf.  2-2 osztály (A és B)  Nyelvi előkészítő.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Év végi statisztika 675 fő végzett Átlag:4,3 149 fő érettségizett+49 előre hozott Érettségi átlag:4,44 Emelt érettségi:4,7 Kitűnők száma: 72 Bukások száma:
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Deák Téri Evangélikus Gimnázium Reál osztály 9. B.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
A probléma forrása! általános iskola
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Álmodtunk egy iskolát magunknak
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Informatika munkaközösség
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Szülői választmány 2018.szept. 25.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2019/2020.
Előadás másolata:

Felzárkóztatás, korrepetálás, csoportbontás Matematika órán Készítette: Bakosné Novák Andrea

Sok szó esik a tehetséggondozásról új módszerekről, kooperatív technikákról a kétszintű érettségi rendszer előnyeiről, problémáiról érdekes problémakörökről, amiket a középiskolai oktatásba is bevihetünk a problémás jelenségekről általánosságban A következő diagramok Csapodi Csaba doktori értekezéséből származnak és 2015-ös adatokat dolgoznak fel

Középszintű érettségi átlagok

Összesítve: 2015-ben 73738 tanuló közép szinten és 3468 tanuló emelt szinten érettségizett. A 77206 érettségizőből 30431 tanuló legfeljebb elégséges eredményt ért el. 39,4%

A középszintű vizsgaeredmények alakulása 2013-2017-ig 2013. – 2014. – 2015. – 2016. – 2017.

A gimnáziumi és szakgimnáziumi eredmények alakulása 2015. – 2016 30%-ról 20%-ra csökkent a kettesnél nem jobb Szakgimnázium 60%-ról 50%-ra csökkent a kettesnél nem jobb

Differenciálás Tananyag tartalomra vonatkozóan- vizsgakövetelmény Tanítási módszerekre, eszközökre vonatkozóan- ??? Csoporton belül- 45 perc Szintek szerinti csoportbontásban- ??? Korrepetálások, szakkörök- 26++ Egyéni fejlesztések- gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus Versenyfelkészítés, versenyeztetés - 26++

Csoportbontás Szükséges, de hogyan? Figyelembe kell venni: Véletlenszerűen? Szintenkénti bontásban? Nyelv szerint?, Tagozat szerint? Figyelembe kell venni: Tanári , tantermi kapacitás, Tantárgyfelosztás, osztályfőnök Órarendi problémák, Más tantárgyak szempontjai

Felzárkóztatás Tanórán Szintek szerinti csoportbontásban Korrepetáláson Egyéni fejlesztésekkel (fejlesztő pedagógus, nevelési tanácsadó?) Csoporttárs segítségével

Így működik a Kempelenben 5.o. csoportbontás véletlenszerű 6-8. o. a csoportbontás gyakran módosul 9.o (de legkésőbb 10.o.) tudásszint szerinti bontás 11. o. ez módosul a fakultáció választás következtében 9. osztálytól: Évfolyamonként 4 tanár (két párhuzamos osztály) Az órák évfolyamonként egy időben

Előnyök Tudásszintnek, igénynek megfelelő oktatás (módszer és tananyag differenciálás) a tanórán!!! Nagyon jó, hatékony! Kisérettségire készítés könnyebb Helyettesítés egyszerűbb A diákok megismerik a párhuzamos osztály tanulóit (11. osztályban a fakultációk kapcsán már természetes, hogy keverve vannak az osztályok tanulói) Csoporton belül azonos problémák, azonos érdekeltség, könnyebb motiválni Van mód indokolt esetben a csoportváltásra

Hátrányok, nehézségek Osztályfőnöki munka? Tanárváltás „átvészelése”, új ember, új módszer, követelmény Gyakran változik a csoportok összeállítása Átjárhatóság a csoportok között??? Beskatulyázás??? A tanár beskatulyázása??? Ugyanazt „érik” a jegyek? Van, ahol könnyebb ötöst szerezni?

Milyen jelek utalnak problémára? Nem néz fel, nyakát behúzza „Én ezt nem tudom” Nem ír semmit a dolgozatfeladatokhoz Nem mer kérdezni Nagyon apró betűs, halvány írás „Rajzolja” a füzetét Üveges tekintettel másol a tábláról, „rendes diák” A kérdésre mindig visszakérdez stb.

Mikor, miért veszett el a gyerek? Tanulási nehézségek Viselkedési, magatartási problémák Teljesíthetetlennek tűnő elvárások Hallja, de nem érti, nem egy nyelvet beszélünk Egyszer lemaradt és a hiányosság csak halmozódik Sok negatív tapasztalat, kudarc Csukott fülek, teljes feladás, bizalom elvesztése Minden egyszeri és végleges, nincs mód javításra „Butának” érzi magát társai és tanárai előtt, szégyelli Érdektelen (nem itt akar lenni)

Mitől félnek legjobban? Szöveges feladatok!!! Geometria feladatok Kombinatorika feladatok Különböző területek összekapcsolása Ábra készítése, grafikon (diszgráfia)

Néhány ötlet Adjunk ötöst!!!!! Használjunk a gyerekekhez közelebb álló nyelvet, vagy hagyjuk, hogy egymásnak elmagyarázzák a feladatokat Előbb a módszer, a gyakorlat, aztán a tapasztaltak összegzéséből az elmélet, bizonyítás Tegyük konkrétabbá a feladatot (vegyen fel adatokat és próbálkozzon azokkal!) Írja le a feladathoz kapcsolódó minden gondolatát

Néhány ötlet folyt. Nem baj, ha hibázik, adjunk részpontszámot! Készítsük az ábrát, grafikont a táblánál, példát adva arra, hogyan lehet a lényeget pontosan szemléltetni Húzzuk alá a szövegben a lényeges információt Örüljünk a kérdéseknek!!! Inkább kevesebbet, egyszerűbbet, de mélyebben megértve, mint sokat, bonyolultat, de lényegében semmit Nem kell mindenkinek mindent tudni!

Jó lenne Több fórum a problémák megbeszélésére Módszertani „ötlettár”, „jó gyakorlatok” gyűjtése Fejlesztő, felzárkóztató munka órarendbe építése Csoportbontás megvalósítása mindenhol A tanárjelöltek a gyakorlatokon megismerkedhetnének a felzárkóztató munkával is Szakon belül szakosodás a feladatokban ?! (Nem hálás feladat és nem sikertörténet!)

Végül egy példa FOGYASZTÓ Egy nyelvet beszélünk?